Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:39

Hier afgelopen week ook tweede prik Pfizer gehad. Eerste weinig last van, stijve arm (vooral met optillen) voor enkele dagen maar dat was het. Tweede nog minder last van.. Geen stijve arm alleen het gevoel van een kleine blauwe plek op de prikplek en dat is na twee dagen ook weg. Blij mee en wat opgelucht nu dat ze er allebei inzitten *\o/*

Berdien

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:39

Ik krijg morgen mijn tweede Pfizer. Ik heb op zich vrij weinig last gehad, wel hele stijve schouders. Aan beide kanten :=

Wat ik wel merk is dat ik het héél snel héél warm heb. Ik zweet normaal al vrij snel, maar nu hoef ik maar iets te doen ik begin flink te zweten. Ook als ik het dus niet bijzonder warm heb, maar gewoon wat lichamelijks doe. Best wel heel irritant en ook gewoon niet charmant. Ik heb het opgezocht bij Lareb en 'overmatig zweten' schijnt toch wel geregeld voor te komen. Ik hoop niet dat de tweede vaccinatie dit versterkt of dat het nog heel lang blijft, want ik begin het wel wat zat te worden :=

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:43

Swanzie schreef:
Amy, hoe lang is je eerste prik nu geleden en heb je er nu geen last meer van?

Ik had het niet zo extreem als jij..geen flauwvallen..maar vooral erg lang..vooral in de tweede week de meeste en meest heftige last gehad

Die van mij is nu 5 weken geleden. Ik heb er nu geen last meer van inderdaad.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:53

Fijn dat je nergens meer last van hebt, amy

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 13:01

wbt het snelle zweten ,hoor ik ook van meerdere mensen(collegaatje) na 1e prik.
na de 2e prik ging dat over gelukkig :)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 13:10

Berdien schreef:
Ik krijg morgen mijn tweede Pfizer. Ik heb op zich vrij weinig last gehad, wel hele stijve schouders. Aan beide kanten :=

Wat ik wel merk is dat ik het héél snel héél warm heb. Ik zweet normaal al vrij snel, maar nu hoef ik maar iets te doen ik begin flink te zweten. Ook als ik het dus niet bijzonder warm heb, maar gewoon wat lichamelijks doe. Best wel heel irritant en ook gewoon niet charmant. Ik heb het opgezocht bij Lareb en 'overmatig zweten' schijnt toch wel geregeld voor te komen. Ik hoop niet dat de tweede vaccinatie dit versterkt of dat het nog heel lang blijft, want ik begin het wel wat zat te worden :=

Oh echt kan dat van de vaccinatie ? Ik dacht al zal wel in de overgang zijn ofzo… ik wordt er gek van.. nu 3,5 week na de 2e is het nog niet weg

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 13:20

Haha nou ik word over een paar dagen 34, ik hoop toch echt niet dat dat al de overgang is := :D

Goed om te horen witenbruin, dat hoop ik dan maar! Want dit is echt helemaal niks.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 13:56

Swanzie schreef:
Ik ben vooral bang voor de long covid klachten....

Ik kan je vertellen.. die zijn ook echt niet grappig.

Zaterdag de 2e Pfizer gehad, meteen de avond erna weer benauwder. ( Overgehouden aan corona, maar was wel te doen als ik er maar rekening mee hield.. ) nu was het heftiger, en ging ook niet weg met rustig aan doen etc.
Heel vervelend.

Verder niet ziek geweest gelukkig, en nu, na 4/5 dagen kan ik zeggen dat ik gisteren en vandaag minder benauwd ben. Beetje als voor de vaccinatie weer. Hoop dat het zo blijft!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:11

Berdien schreef:

ik was na 13 jaar ellende net een beetje van de opvliegers af, maar sinds ik 2 x AZ heb gehad, heb ik dag en nacht weer vreselijke opvliegers (en nog een paar andere kwaaltjes die ik aan de AZ wijt)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:52

Ojeetje, ik heb ook echt opvliegers en soms kletsnat, ook sinds de vaccinaties. Had dat verband nog niet gelegd. Vreselijk is het! Draag zelfs gemakkelijke losse kleding, waar ik dan af en toe mee wapper.. -O-
Voel me verder nog steeds ziek al 4 weken na 2de pfizer niet fit en erg moe. Mogelijk opvlamming Lyme/autoimmuunziekte, al is dat een vermoeden aangezien er nog geen bewijs of onderzoek ermee is gedaan. Dus ik kan enkel afwachten. Heb wel een verwijzing om andere dingen uit te sluiten maar door de corona is de wachttijd langer dan normaal.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:02

Berdien schreef:
Haha nou ik word over een paar dagen 34, ik hoop toch echt niet dat dat al de overgang is := :D

Goed om te horen witenbruin, dat hoop ik dan maar! Want dit is echt helemaal niks.

Hier ook steeds opvliegers. Heeel irritant. Neemt wel al af inmiddels.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:18

Ik ben zo bij om te lezen dat ik niet de enige ben! Het zijn niet echt opvliegers, het is gewoon echt extreem zweten := Ook als ik het niet eens warm heb. Zodra mijn lichaam in beweging komt lijkt het wel direct in een of andere extreme reactie te schieten. Ik hoop écht dat het snel voorbij is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:49

Zo. 2e zit erin. Man moest een half uur blijven omdat hij vorige keer een slappe tong kreeg. Dus maar gezellig erbij gebleven. Ik voelde de prik meer dan de vorige x. Maar dat is niks geks. Ben benieuwd of en hoe ziek ik word ervan.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 00:00

Hier ook de tweede gehad. Van deze voelde ik echt helemaal niks. Meisje die hem zette deed het echt heel voorzichtig en langzaam, bij iedereen. Tot nu toe dus ook echt helemaal geen spierpijn of andere bijwerkingen gehad.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 06:24

Berdien schreef:
Ik ben zo bij om te lezen dat ik niet de enige ben! Het zijn niet echt opvliegers, het is gewoon echt extreem zweten := Ook als ik het niet eens warm heb. Zodra mijn lichaam in beweging komt lijkt het wel direct in een of andere extreme reactie te schieten. Ik hoop écht dat het snel voorbij is.

Sinds mijn 1e enting in begin juni, nu nog steeds last van hitteaanvallen. Wordt er doodmoe en geïrriteerd van.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:02

iirrssjjee schreef:
Zo. 2e zit erin. Man moest een half uur blijven omdat hij vorige keer een slappe tong kreeg. Dus maar gezellig erbij gebleven. Ik voelde de prik meer dan de vorige x. Maar dat is niks geks. Ben benieuwd of en hoe ziek ik word ervan.

Had ik ook, maar ik heb er toch wel "last" van.
Sinds gisteren misselijk en hoofdpijn, vanmorgen ben ik echt heel slap
opgestaan.

Zo maar een paar uurtjes werken, ben gewoon een beetje bibberig ....

Bij de eerste had ik werkelijk nergens last van. Baal wel en hoop dat het snel
weer beter gaat, wij gaan bijna op vakantie.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:18

Welke andere klachyen heb je nog meer last van sinds az, morrie?

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:20

Wat vervelend sabri, kan ook alleen de inenting zijn trouwens...kan tot 6 weken duren voordat het lichaam het vaccin heeft afgebroken..
Ik heb ooo ongeveer 6 weken last gehad van de eerste prik

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:24

Ik merk dat ik me trouwens wat irriteer over de voorlichting die je overal leest over de bijwerkingen.
Ik hoor van steeds meer mensen (vooral vrouwen) dat ze er echt wel langer dan die 2/3 dagen die overal vermeldt staan, last van hebben...eerder vaak enkele weken..

Ik vind dit echt wel onderbelicht en merk dat het mij wat stoort...voelt een beetje aan als bagatelliseren...
Mijn huisarts geloofde ook niet dat je langer dan een week last kon hebben..die was dus ook verkeerd voorgelicht..

Ben ik de enige die zich hieraan stoort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:25

Mwah ik hoor eigenlijk van niemand ze zo lang bijwerkingen hebben dus vraag me af hoe groot dat percentage is...

Ook vrouwen de meeste misschien 1 a 2 dagen wat last en daarna niet meer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:30

Spenk schreef:
Mwah ik hoor eigenlijk van niemand ze zo lang bijwerkingen hebben dus vraag me af hoe groot dat percentage is...

Ook vrouwen de meeste misschien 1 a 2 dagen wat last en daarna niet meer.

Ben nu al aan het aftellen :+

Het zijn overigens vlagen :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:39

Mwa ik hoor van niemand in mijn omgeving dat ze zo lang/veel last hebben als dat ik heb. Ken er via via wel twee (eentje gewrichtspijnen nu al 5 weken) en eentje raar gevoel zenuwen). Dus over het algemeen hoor ik wel een weekje last.

Swanzie heb jij je tweede nu gehad?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:43

Ik ben 9 dagen geleden gevaccineerd met Janssen. Tegelijk met mn partner en collega.

Collega is doodziek geweest.
Ik heb spierverslapingen gehad in mn prikarm en tintelingen tot mn vingers 1 dag, arm bewegen ging bijna niet.
2e dag werd dit minder.
Erg vermoeid, hoofdpijn, lusteloos.

Na een dag of 3 was ik van alle klachten af.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:44

Maakt mij eigenlijk niks uit hoe groot het percentage is...maat het zou fijn zijn dat ze zouden vermelden dat het wel kan...dan krijg je ook geen huisartsen die zeggen dat het niet kan.....voelt dan totaal niet steunend....en ook akelig..

Bij mij op de manege zijn een aantal vrouwen die er ook heftig en een aantal weken last van hebben gehad dus ik vind het vreemd dat je dit niet ook gewoon ergens terug leest

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:45

Swanzie schreef:
Maakt mij eigenlijk niks uit hoe groot het percentage is...maat het zou fijn zijn dat ze zouden vermelden dat het wel kan...dan krijg je ook geen huisartsen die zeggen dat het niet kan.....voelt dan totaal niet steunend....en ook akelig..

Bij mij op de manege zijn een aantal vrouwen die er ook heftig en een aantal weken last van hebben gehad dus ik vind het vreemd dat je dit niet ook gewoon ergens terug leest

Ik ben het met je eens. Ik lees hier ook veel klachten die langer duren dan gemeld zijn.

Dit kan je dacht ik zelf aangeven via een of andere website, coronabijwerking ofzo.
Wellicht als er voldoende meldingen zijn doen ze er wat mee.

Misschien ook niet.