Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:00

Het gekoketteer met al zijn liefjes en "vrouwtje" vind ik gewoon irritant :D
Zo'n onzeker alfa-mannetjes wat op een voornamelijk vrouwen-forum moet laten weten hoe goed hij bij de vrouwtjes ligt ;) , zo lees ik dat :D
Waarom moet je altijd in ieder topic dat laten weten?
Zo nutteloos...... Misschien heb ik ook wel 2 bijmannen :+

Maar on-topic:
Ik lees net dat de besmettingen in Duitsland ook oplopen en er ook druk wordt uitgeoefend op de regering om zwaardere maatregelen aan te kondigen.

djinnie

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:05

Dat laatste heb ik ook gelezen. Ik zag ook een betrokken beredenering van Merkel. Heftig.

@Raket: jeetje, das rot. :(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:07

pien_2010 schreef:
Needje, zoiets heet gewoon met gezond verstand omgaan met de regels.

Als je iets niet mag en je doet het toch is dat niet met gezond verstand omgaan met de regels. Dan is het de regels negeren. :)*
En prima als je dat doet, ik lig daar niet wakker van. Maar wijs dan niet met je vinger naar anderen elke keer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:14

Heel veel sterkte Raket, ik hoop dat jullie en alle andere mensen überhaupt nog op hun benen kunnen staan na december en ze niet bij bosjes neervallen. Vraag me echt af waar de waardering voor het ziekenhuispersoneel gebleven is, klappen in het voorjaar en nu bijna klappen op hun donder doir sommigen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:15

Raket wat erg. Als ik iemand een vakantie had gegund ben jij het wel. He verdorie meid. Sterkte en hou vol, want jullie lopen allemaal te lang op je tenen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:16

Bloodymary schreef:
Dat ze niks doen, en misschien zelfs averechts werken. Omdat sinds die er zijn en mensen ze op hebben het overal veel drukker is, mensen veel dichter bij je in de buurt komen, over je heen gaan hangen zelfs. Mensen lijken het idee te hebben dat met zo'n ding op ze niks meer kan overkomen. Niet iedereen natuurlijk, maar wel veel, ik merk het persoonlijk echt.

In de supermarkt ook. Toen ze er niet waren en het was druk in een pad, of met vakkenvullers of zo, dan bleven mensen wachten tot je er door kon. Nu passeren ze je gewoon weer rakelings.

Plus dat iedereen de hele tijd aan zijn/haar gezicht zit en dan weer overal aan.

Dat klopt zeker. Mondkapje is geen afstand meer houden en regelmatig jeuk aan gezicht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:25

Electra63 schreef:

Daar zit een werkwoord in; is allemaal (van waardeoordeel tot jezelf irriteren) iets wat je zélf doet; sterkte :(:)

Míj valt het op day ´jij´ alleen de dingen die je op je tenen kan laten vallen leest en het tegenovergestelde niet opmerkt. Dat irriteert míj niet in het minst; vind het hoogst amusant ;)

Hoewel Brexit in één woord een ´DRAMA´ is, heb ik net hardop gelachen om ´de EU leiders hebben ng geen 10 minuten verspild aan Brexit na de uitleg van Von der Leyen dat een harde scheiding waarschijnlijk is.´
Heerlijk relativerend.

Ben óók blij dat berglief hierdoor minder financieel ondersteuning door manlief behoeft :)*
Idem meerlief.
Zoals ik eerder uitgelegd heb doe ik dat graag doch ik begrijp dat het verlies van finaciële onafhankelijkheid voor hén een heel vervelend gevolg van Covid19 is.

(zit nu achterover om te zien hoe dát weer als ´respectloos´of watook wordt opgevat - onderwijl filmpje van Yaris GR op)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:05

Die lange tenen met schoenmaat 36 valt wel mee :D

Maar ik lees hier liever nieuws over Corona. ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:09

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:12

Electra63 schreef:
Maar ik lees hier liever nieuws over Corona. ;)

Covid19 is niet iets geïsoleerds. Het heeft vérstrekkende gevolgen voor eigenlijk álles in de samenleving. Dat lees je hier volop in deze draad; over hoe het de perceptie van mensen beïnvloedt, depressies en al. Dat wil jij ook allemaal buiten deze draad houden? of alleen die dingen welke jou irriteren mbt míjn leven?!

De ´nieuwe normaliteit´ bijvoorbeeld betreft het sociaal gedrag tijdens/na deze pandemie. Niet over Covid19 persé :)*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:16

Cer schreef:
Doe anders even een lijstje van wie allemaal onder de foei knop zitten, dan weten 'we' wie wel en niet gequote kunnen worden :+

Ik heb nog nooit iemand op de Foei gezet, maar eens moet de eerste keer zijn ;)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:19

_O-
Zouden anders geen foeilijst topic aan kunnen maken waar we elke naam neerzetten die je op die lijst zou moeten hebben staan.

Btw, kun je mods ook op die lijst zetten }:)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:32

Nee mods kan je niet blokkeren. Anders zouden PB's die ze sturen of moderatoropmerkingen die ze maken niet aankomen bij de mensen die ze geblokkeerd hebben.

Maar waarom zou je mensen willen blokkeren? Soms ben ik het op een bepaald onderwerp hartgrondig met iemand oneens, maar dat wil toch niet zeggen dat ik dat op elk onderwerp met ze ben? En die enkele trol, die hier en daar voorbij komt, die is alleen maar goed voor het ontwikkelen van je zelfbeheersing.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:34

Foei Blussum, jij bent ondeugend _O-

Covid raakt inderdaad meerder aspecten van ons zijn. Het gaat verder dan alleen maar bewegingsvrijheid, lichamelijke cq financiële schade. Het gaat ook over onszelf, hoe gaan we met de gehele situatie om?
De een is daar wat laconieker in als de ander hetgeen te maken heeft met karakter, temperament, levensomstandigheden, waar je woont etc.
Ondanks dat het voornamelijk RUK is, ik heb vanochtend hier verzucht dat ik zo vreselijk klaar ben met die covid, maar dat we er nog maar een tijd voor zullen gaan→ is het dus ook wel een hele interessante tijd, vind ik.

Nl er is veel te zien bv hoe gaan de verschillende landen hiermee om?
De hele wereld wordt geraakt en dat is zoverre ik weet , echt heel erg lang geleden dat de wereld zo in de ban was van een virus cq ziekte en dat het zover ging. Meestal is het één gedeelte van de wereld → denk bv aan die afschuwelijke ebola ziekte beelden. Echte tranentrekkers waren dat die beelden.

Ook hoe gaat de politiek hiermee om in de verschillende landen, in Europa, in Nederland / België etc. Wel heel erg boeiend.

Zo ook met ontstaan van het vaccin waar ik al regelmatig berichten over krijg van science en dat ik erg interessant vind Waarschijnlijk omdat ik het wetenschapstopic heb gevolgd en al die links openklikte en met mijn leken verstandje het probeerde te volgen. Dus het verlegd wel grenzen en allemaal, gaan we in meerdere of mindere mate uit onze comfort zone.

Dus hoe je het ook went of keert, het is ook een hele interessante tijd. Een tijd dat de echte helden opgestaan zijn (voor mij zijn dat de zorgmedewerkers) die behalve applaus en misschien een aantal een bonus, absoluut niet krijgen wat ze verdienen in deze zware tijd. Maar ze kreunen en gaan gebukt onder een te zware werklast → en houden vol. Dat zijn de echte helden die hopelijk volgend jaar massal een lintje krijgien zo van het heeft zijne majesteit behaagd (Is toch wel het minste dat ze als groep kunnen krijgen).

Het is ook een hele verdrietige tijd, want veel overleden mensen zullen gemist worden met Kerstmis. Dus je kunt er van vinden wat je vindt, het is niet leuk, maar het is in ieder geval ook boeiend, hoe graag we dit niet gewild hadden natuurlijk. Er gebeurt ontzettend veel op micro en op macro niveau.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:42

pien_2010 schreef:
Needje, zoiets heet gewoon met gezond verstand omgaan met de regels. Wij hebben ook onlangs een heerlijk voedsel sinterklaas pakket uit Nederland ontvangen. Ik wist niet eens dat het niet mocht.
Ik geef HC groot gelijk, want covid wordt echt niet door in vacuüm verpakt voedsel veroorzaakt. Het moet niet gekker worden.
Ik heb zelfs van een huisarts medicijnen opgestuurd gekregen zodat ik niet gelijk naar de Huisarts hier hoef voor die herhalingsmedicatie gezien de covid en verre afstand is dat nu wel eventjes handig. Ik ga dat natuurlijk netjes melden bij mijn huisarts die daar zeker geen probleem mee zal hebben. Ik geloof dat dit ook niet mag officieel.

Ik noem mijn man ook manlief want hij wil niet met zijn naam (en terecht) op Bokt. Ik denk dat je zo de "lieven" moet lezen van HC.

Volgens mij heeft dat niet zozeer met Covid te maken, maar met de gekke-koeienziekte. Sindsdien mag je bijvoorbeeld ook geen etenswaren meer in je koffer hebben in het vliegtuig. Ze willen niet dat etenswaren de grenzen overschrijden. Daar zal het mee te maken hebben.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:44

Electra63 schreef:
Zo'n onzeker alfa-mannetjes wat op een voornamelijk vrouwen-forum moet laten weten hoe goed hij bij de vrouwtjes ligt ;) , zo lees ik dat :D

:)*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:19

Bloodymary schreef:
pien_2010 schreef:
Needje, zoiets heet gewoon met gezond verstand omgaan met de regels. Wij hebben ook onlangs een heerlijk voedsel sinterklaas pakket uit Nederland ontvangen. Ik wist niet eens dat het niet mocht.
Ik geef HC groot gelijk, want covid wordt echt niet door in vacuüm verpakt voedsel veroorzaakt. Het moet niet gekker worden.
Ik heb zelfs van een huisarts medicijnen opgestuurd gekregen zodat ik niet gelijk naar de Huisarts hier hoef voor die herhalingsmedicatie gezien de covid en verre afstand is dat nu wel eventjes handig. Ik ga dat natuurlijk netjes melden bij mijn huisarts die daar zeker geen probleem mee zal hebben. Ik geloof dat dit ook niet mag officieel.

Ik noem mijn man ook manlief want hij wil niet met zijn naam (en terecht) op Bokt. Ik denk dat je zo de "lieven" moet lezen van HC.

Volgens mij heeft dat niet zozeer met Covid te maken, maar met de gekke-koeienziekte. Sindsdien mag je bijvoorbeeld ook geen etenswaren meer in je koffer hebben in het vliegtuig. Ze willen niet dat etenswaren de grenzen overschrijden. Daar zal het mee te maken hebben.

Niet helemaal waar hoor!

Etenswaren als in vers vlees en verse groenten/fruit zitten wat meer beperkingen aan, niet overal mag dat inderdaad meer meegenomen worden.

Maar bijvoorbeeld verpakt eten is bijna nergens een probleem en bijvoorbeeld verpakte kaas mag vaak óók mee.

Zo had ik een paar Adventurefood zakjes eten in mijn backpack toen ik naar Australië vloog, smaken met daarin gedroogd vlees.

Ik alles netjes aangegeven op het douane formulier en eenmaal bij de douane werd ik nog net niet hardop uitgelachen -O- alles mocht gewoon mee Australië in.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:28

Die beperkingen gelden ook alleen buiten de EU en dit was natuurlijk binnen de EU.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:28

8894 vandaag. Hoppa.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:30

Electra63 schreef:

Maar on-topic:
Ik lees net dat de besmettingen in Duitsland ook oplopen en er ook druk wordt uitgeoefend op de regering om zwaardere maatregelen aan te kondigen.

Ik denk om een of andere reden juist steeds dat jij een man bent :') Hoewel je dan ook bijmannen kunt hebben.

Ik heb groot respect voor Merkel trouwens. Daar staat echt een leider.

Over het gelijke percentage positieve testen:
dat de verhoging van de besmettingen 'niet erg' is, omdat het percentage positieve testen gelijk blijft, klopt volgens mij niet. Dat gaat toch alleen op als een gerandomiseerde groep wordt getest?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:32

Bloodymary schreef:

Je kan binnen de EU ook legio voedingsmiddelen on line bestellen en laten versturen. Denk dat het simpel een begripsverwarring is mbt vers-waar. Ze zijn op het postkantoor toch al volledig overbelast dus ´boeken´ en +:)+

Ook een voorbeeld trouwens van hoe ´Covid´ te pas en te onpas wordt ge- en misbruikt als ´reden´ voor zin en onzin.
Bestel wat waarvandaan ook en de verzendtijd is ´Covid´-flexibel. Ook al is het op geen enkel manier vertraagd, maar was het gewoon niet op voorraad is ´Covid´ een geweldig oncontroleerbaar ´overmacht´ excuus. Bijvoorbeeld.

Het raakt uiteraard niet iedereen even sterk of op dezelfde manier, maar niemand ontsnapt aan invloed op het dagelijkse leven.
Zo heeft iemand-hier-op-Bokt die toch al alleen leeft en daarbij met het glas half leeg veel last van dat éne contact minder.
Terwijl ik normaal een druk en mobiel sociaal meer-liefdesleven heb wat fúndamenteel niet meer bestaat mijn musts & wants heb veranderd om van leven te blijven genieten.
Covid = poep. Voor iedereen doch hoe het je beïvloed bepaal je zélf. Ook of je dat ´kan´ ligt bij jezelf. De enige die er wat aan kan doen ben je zélf. De ene is flinker en de ander zielug. Noem het overleven van de sterkste.
Vind het érg amusant hoe hier op deze draad parallel oude mensen in een reservaat moeten en zielepieten gesteund worden bij zeuren over maskeruitslag :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:49

Bloodymary schreef:
8894 vandaag. Hoppa.

It's gonna be a cold (? maybe) and lonely chrismaaaaassss :)ddd

Qua mentale gezondheid probeer ik echt te blijven bewegen. Ben 8 weken geleden begonnen met minimaal 9000 stappen op een dag te zetten. Dus dan moet ik wel naar buiten. Merk wel dat zo'n rondje in de buitenlucht mij goed doet. Daarnaast ook nog het normale sporten. Uitlaatklepjes die ik erg veel ben gaan waarderen afgelopen maanden :')

Het helpt ook om een beetje uit die corona-gevoelens te blijven. niet die constante bevestiging dat het er is. Mijn wandelingetjes gaan dan ook niet naar de supermarkt ofzo, maar even een rondje in het veld hier vlakbij (woon 200m van de stadsrand).

Ik ben wel heel benieuwd waar die grote toename vandaan komt. Toch sinterklaas/black friday?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:51

Ik ben benieuwd waar het zit.. zijn het kinderen? ouderen? Is het ergens een cluster?
Worden deze mensen straks ziek? Zijn het mensen die met relatief milde klachtend erdoorheen fietsen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:56

RTV Drenthe houdt een vrij handig overzicht bij met hoeveel besmettingen er per gemeente zijn per dag. Moet wel zeggen dat ik elke keer opgelucht ben dat de koploper nog steeds een andere gemeente is := (Drenthe heeft 131 nieuwe besmettingen vandaag)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:58

Cer schreef:
Ik ben benieuwd waar het zit.. zijn het kinderen? ouderen? Is het ergens een cluster?
Worden deze mensen straks ziek? Zijn het mensen die met relatief milde klachtend erdoorheen fietsen?

dat kan op https://bddataplan.nl/corona/ als je op clusters klikt.