Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:37

Fijn Cynthia en Danielle!
Hier nog geen uitslag, wacht (on)geduldig af hihi. Ook hier hele specifieke meldtijden gehad

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:51

__danielle__ schreef:
Het heeft 4 volle dagen geduurd, maar ik heb ook de uitslag hoor. Gelukkig ook negatief! Ik had ook een zeer specifieke tijd haha. 11:34.

Sterkte voor degenen die wel positief getest hebben.

Gelukkig :)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:54

Fijn Daniëlle, kun je nu mooi de laatste dingen gaan regelen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:20

Boterbloem90 schreef:
Iemand ervaring met laten testen zonder dat je klachten hebt? De huisarts wilt dit voordat ik langs komt. Via werk geprobeerd, maar deze willen niet testen omdat de test dan niet betrouwbaar is. GGD geeft ook aan niet te willen testen zonder klachten. Uiteindelijk wilde ze wel een afspraak maken omdat ik anders niet naar de huisarts kan. Alleen dat lukte niet door een storing.
Kan er getest worden via de huisarts? Sowieso bel ik die morgen.

Ja, mijn vriend is naar een commercieel laboratorium geweest voor een test. Hij moest een negatief Corona-test resultaat kunnen overleggen voordat hij bij een klant naar binnen mocht. Kost 150 euro. :=
Wordt gelukkig betaald door het bedrijf.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:32

__danielle__ schreef:
Nou ik heb weer gebeld. Er is iets mis gegaan met de buisjes van de 8e. De uitslagen zijn er echt nog niet maar ik was zeker niet de eerste die belde dus ze gaan het nu hogerop spelen. Nog steeds afwachten dus

Ben je toevallig in Groningen getest? Vriendin is donderdags getest en heeft nog steeds geen uitslag. Andere vriendin is vrijdag daar getest en had zondag in de ochtend haar uitslag.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:47

Ninette schreef:
__danielle__ schreef:
Nou ik heb weer gebeld. Er is iets mis gegaan met de buisjes van de 8e. De uitslagen zijn er echt nog niet maar ik was zeker niet de eerste die belde dus ze gaan het nu hogerop spelen. Nog steeds afwachten dus

Ben je toevallig in Groningen getest? Vriendin is donderdags getest en heeft nog steeds geen uitslag. Andere vriendin is vrijdag daar getest en had zondag in de ochtend haar uitslag.

Nee in ijlst, vlakbij sneek. Maar er is iets in het lab in Duitsland mis gegaan met de aanlevering van donderdag vertelde ggd fryslan me.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 06:10

De wederhelft is ook donderdag in Ijlst getest. Smorgen rond 11 uur ofzo?
Wij hadden de uitslag uiteindelijk zondag middag.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:58

Mijn man werd vanmorgen wakker met een volle neus, keelpijn en benauwdheid. Hij wordt om 14.45 getest, gelukkig al vrij snel.

Mazzel dat ik gisteravond nog boodschappen heb gedaan voor ontbijt en lunch voor de komende dagen en vanavond weer een hello fresh box geleverd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:15

Die test stelt echt niks voor.. heen en weer fietsen was het zwaarste gedeelte :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:33

Hier net de uitslag en gelukkig negatief!

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:43

Ik heb net de test gehad. Ik had een een vernieuwde test en hoefde ik dus alleen maar mijn keel.
Vond ik best apart en toen werd dus uitgelegd dat ik de vernieuwde test had omdat ik dus via de huisarts ben doorgestuurd.
Uiterlijk donderdag avond ontvang ik de uitslag via SMS.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:46

Mijn buurvrouw en haar dochter zijn gistermiddag getest bij de huisarts.De test is gebracht naar het ziekenhuis en ze zou vandaag al de uitslag krijgen. Kan dat zo snel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:47

Als ze het zeggen, dan zal het wel kunnen :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:50

Ow toch wel.Ik ben met haar in contact geweest,vandaar dat ik het snel wil weten,al heb ik geen corona klachten.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:00

gohya schreef:
Ow toch wel.Ik ben met haar in contact geweest,vandaar dat ik het snel wil weten,al heb ik geen corona klachten.

Dan ben je nu toch wel in quarantaine gegaan neem ik aan?

Hier positief getest en manlief ook. 5dgn laten ook onze dochter met (bijna) geen klachten. GGD geeft ook aan dat een groot aantal geen verschijnselen heeft maar wel degelijk positief is. Dat is het gekke ook aan deze ziekte.

Op mijn werk 3 mensen die klachten hadden en gelukkig alledrie negatief getest. Baas was daar heel blij mee.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:04

Mijn vriend heeft ook contact gehad met een vermoedelijke positieve. Alles afgezegd deze week. We wachten de test af van die persoon, maar hij heeft nauw samengewerkt met iemand die positief getest is en heeft symptomen, dus we zijn vrij zeker dat wij nu ook een risico zijn.

Als die test positief is, gaan wij ook een test vragen. Maar in de tussentijd volledige quarantaine voor de zekerheid.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:06

SinneJ schreef:
Mijn vriend heeft ook contact gehad met een vermoedelijke positieve. Alles afgezegd deze week. We wachten de test af van die persoon, maar hij heeft nauw samengewerkt met iemand die positief getest is en heeft symptomen, dus we zijn vrij zeker dat wij nu ook een risico zijn.

Als die test positief is, gaan wij ook een test vragen. Maar in de tussentijd volledige quarantaine voor de zekerheid.

Vervelend maar wel goed dat jullie in quarantaine zijn gegaan. Moet je op de uitslag wachten? Ik had alleen een beetje een zere keel en werd positief getest. Manlief daarentegen koortsaanvallen en ijlen...

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:07

Ik had ook na 18 uur de uitslag al. Zondag 12u getest, ik logde 's ochtends in om te kijken hoe of wat, hoe die site eruit zag en toen stond er onverwachts al: "De uitslag van uw test is negatief. Dat betekent dat u geen Corona heeft." Surprise :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:11

kaatje77 schreef:
SinneJ schreef:

Vervelend maar wel goed dat jullie in quarantaine zijn gegaan. Moet je op de uitslag wachten? Ik had alleen een beetje een zere keel en werd positief getest. Manlief daarentegen koortsaanvallen en ijlen...

Hier in de omgeving is het echt overbelast qua testen, dus ik vrees dat we inderdaad even zijn test of eigen symptomen moeten afwachten. We kunnen gelukkig thuis werken. Ik heb muziekschool morgen afgezegd en de plannen met mijn ouders van dit weekend (ook al houden we ook daar afstand, je wil het lot niet tarten).

Zodra een van ons symptomen heeft, bellen we de huisarts, maar voor nu vrees ik dat de toch niet meteen een afspraak krijgen... Gelukkig is quarantaine geen groot probleem voor ons. Enkel boodschappen voor deze week even regelen, maar ik weet zeker dat er wel iemand wil gaan voor ons.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:16

kaatje77 schreef:
SinneJ schreef:

Ben je nu beter? En je man?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:28

Tokedri, lief dat je vraagt. Hier nog steeds vervelende druk op de borst en iets zere keel bij inspanning. Manlief is gisteren door de ha gezien en gelukkig zuurstof en longen oke. Moesten het wel in de gaten houden, bij verslechtering direct aan de bel trekken. Dochterlief is gelukkig goed te pas.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:30

Ik duim voor jullie en alle zieken hier. Dat deed ik natuurlijk al :D. Zit er echt wel mee in dat er zoveel mensen zich slecht voelen tesamen. Maar meer dan je verantwoordelijkheid nemen kan je niet doen helaas.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:52

Sterkte voor iedereen die nu klachten heeft en positief is getest!

Hoe doen jullie het met testen, negatieve uitslag en dan klachten blijven houden? Laat je je na een bepaalde tijd weer opnieuw testen omdat de klachten aanhouden? Of houd je het daarbij totdat je verandering in klachten hebt? Wat is wijsheid?

Ik heb mij afgelopen donderdag laten testen, zaterdag uitslag - negatief. Heb momenteel nog steeds keelpijn, wordt iets erger met de dag. Heb het hele jaar (al voor Corona) al op en af last van keelpijn, oorpijn en/of kriebel in de keel/neus welke ik altijd kan linken aan vermoeidheid, koud hebben gehad of stress. Eerdere coronatesten waren ook steeds negatief bij deze klachten.

Stel ik houd deze klachten nog 2 week, laat ik mij opnieuw testen omdat ik toch misschien wel corona heb? Of misschien in tussentijd opgelopen maar de klachten niet herken als zijnde corona omdat ik nu negatief ben?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:55

Vanochtend gebeld, vrijdag pas testen. En dan nog uitslag afwachten. Lange dagen zo, ook voor de kinderen. Maar het zij zo.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:16

Pfff helaas hier ook een test aan moeten vragen. Sinds donderdag ruik en proef ik niets meer, sinds zaterdag koorts en een kuchje. Weet het bijna zeker. -O- en ik heb me echt aan de maatregelen gehouden. Juist omdat ik een hartspierziekte heb.

Vanochtend kon ik er eindelijk doorkomen online en donderdagochtend mag ik eindelijk komen. Ik moet op de fiets, dus alleen deze teststraat is voor mij mogelijk en de wachttijd is lang! Natuurlijk zit ik in isolatie.

Vanochtend de huisarts gebeld omdat langer dan 3 dagen koorts bij een hartpatient niet bevoordelijk is en paracetamol niet erg helpt. En ik hoopte op eerder getest kunnen worden omdat ik er niet doorheen kwam. Zegt de assistente doodleuk dat ik niet ziek klink en ik gewoon moet uitzieken. Ook als de koorts twee weken of langer aanhoudt, dat hoort nu eenmaal bij Corona. Dus ik zei haar dat oa op de site van het rivm staat dat hartpatienten de huisarts moeten bellen en dat langdurige koorts niet goed is voor hartpatienten. Volgens haar viel het wel mee maar ze zou het aan de dokter meegeven. Ik kon paracetmol slikken en meer niet. Maar dat helpt dus niet.

Nu cardioloog gemaild en ben benieuwd wat hij zegt.