4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:38

@Dilan: Precies wat Janine zegt!

@Ketly: Ik denk dat het dan best zou kunnen dat je toch meer eet dan verwacht. Bijvoorbeeld een eetlepel olijfolie is echt veel qua calorieën. Plus inderdaad alles goed afwegen. Want schatten zit er vaak echt giga naast. Normaal gesproken zou je gewoon moeten afvallen als je daadwerkelijk minder calorieën eet dan je moet. Heb je al uitgerekend wat je rust calorieën zijn? Ook heb je soms gewoon een tijdje dat je blijft hangen. Gewoon netjes volhouden, dan lukt het vanzelf.

@Mara: Wel goed teken dat je er minder mee zit nu. Dat is al een positief iets toch? En 1 kilo is natuurlijk wel overbrugbaar met een tijd goed opletten en inderdaad flink sporten.

@Kimmie: Pfiew klinkt erg druk dus! Morgen maar even rustig aan doen?

Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:56

Fijn, Kimmie <3 Ik heb zelf ook enorm geworsteld met mijn zelfbeeld en professionele hulp kan echt zo'n grote stap in de goede richting zijn. Blij dat je de stap gezet hebt :*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:30

Mara, balen dat je vakantiekilo's zo hardnekkig zijn. Maar idd fijn dat het je minder stoort :)

Kimmie, aii, dat geeft wel aan dat je even rust moet nemen idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:12

Wauw sorry het is echt zo INTENS druk geweest op mijn werk, maar ik heb EINDELIJK! vakantie!

Ik lees binnenkort even bij!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:07

@Ketly, Afvallen is geen kwestie van zoveel mogelijk schrappen/heel weinig eten, maar van de juiste keuzes maken. Ik zou dus eerder goed gaan kijken naar wat je nu daadwerkelijk binnenkrijgt, dan blindelings tussendoortjes schrappen.

@Janine, Ah ja als je grotendeels al op deze manier at kan ik me voorstellen dat kha goed aansluit!

@Kimmie, Oei wat vervelend dat je zo bent ingestort. Let goed op jezelf hoor, en luister inderdaad naar wat je lichaam aangeeft. Fijn dat je psychosomatisch therapeut je ook met het werken aan je zelfbeeld verder kan helpen.
Complimenten aan jou dat je zo actief aan de slag gaat met de dingen waar je tegenaan loopt en het niet maar op zijn beloop laat. Ga je op een later moment veel profijt van hebben!

@Travel_me, Ja klopt, met sporten trekt het vast vanzelf weer bij! Hoe gaat je drukke week werken?

Hier ook een drukke week voor de boeg. Mijn ouders zijn vanaf vandaag een weekje met vakantie, dus moet ik buiten werk op en neer naar hun huis om voor de paarden te zorgen. Wordt dus ook veel mealpreppen denk ik.

Qua eten ga ik lekker. Gisteren een wijntje en hapje kunnen nemen zonder door te slaan. Ik ben blij dat dat me nu, ook mentaal, goed af gaat. Vandaag langs mijn opa en oma, altijd een verrassing wat je daar voorgeschoteld krijgt, dus ik ben benieuwd :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:24

Kimmie, ik weet dat het niet voor iedereen makkelijk is... Maar er zijn mensen (ikke niet) die het beweren mentaal veel evenwichtiger te zijn/zich te voelen wanneer ze koolhydraatarm eten. Had je me dit twee jaar geleden verteld, had ik gelachen. Maar ik heb 'the magic pill' gezien, en daarin legden ze het effect van een koolhydraatrijk dieet op de hersenen o.a. uit...
Zelf heb ik het idee immuun te zijn voor dat soort dingen, dus ik spreek niet uit ervaring. Maar ik wil het je wel als idee meegeven.

Dilan, ben je al een beetje over het 'ik mag me niet zielig voelen'-gevoel heen?

Fading, geniet van je vakantie!!! *\o/*

M9ara, lekker, zo'n druk weekje toch? Maar mealpreppen, hoe doe jij dat? Ik ben er zo'n rund in... Ik kwam er gisteravond achter dat ik geen eieren meer in huis had. Ik kon nog langs de eierboer (echt veel goedkoper, 30 eieren voor 3,60 en aangezien ik best veel eieren eet.... :+ ), maar daar had ik geen zin in (zoals ik vaak geen zin heb in zulke last minute dingen). Dus ik moet morgen creatief zijn. Ik denk dat het een cheesecake mousse wordt op het werk. Ook lekker natuurlijk :+
Goed ook dat je hebt kunnen genieten van een hapje en een wijntje! Lekker zo door gaan, als het een gewoonte is geworden ben je er, toch? :)

Ik ga weer heel erg hard... Ondanks dat ik vrijdag uit eten ben geweest toch -0,6 ten opzichte van vrijdagochtend! Bizar! In totaal zit ik nu op -8,9 kilo *\o/*
Inmiddels heb ik MCT olie in huis, om mijn ontbijt wat vetter te maken. Maar dat schijnt nogal een kickstarter te zijn voor je metabolisme... Ik kan me niet voorstellen dat het binnen een dag zo'n verschil is. :P
Wie weet sta ik nu eerst wel weer een week stil :') Maar dat boeit dan ook niet echt :')
Vrijdag verjaardag van m'n moeder. Ik heb beloofd twee keto-taarten te maken... Waaronder een schuimtaart <3 Ben heel benieuwd!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:48

Mara, balen dat je vakantiekilo's zo hardnekkig zijn. Wel een goed teken dat je er minder mee zit nu. Lekker zo'n druk weekje!

Leonie, de afgelopen dagen heb ik inderdaad zeker rustiger aan gedaan!

Ketly, ik ben het idd ook met Mara eens. Afvallen is geen kwestie van heel weinig eten, maar wel van gezondere keuzes maken.

Janine, als je al grotendeels op deze manier at, kan ik begrijpen dat kha goed aansluit! Ik weet dat ikzelf helemaal niet gelukkig zal worden van op deze manier eten, dus daarom ga ik het niet uitproberen. Natuurlijk wel superfijn dat het voor jou heel goed werkt.

Dilan, hoe voel je je nu?

Fading, geniet van je vakantie!

Gisteren genoten van een glas cola zero met iets lekkers erbij.
O: boterham met filet americain mager, een krentenbol met nutella en druiven. (351)
L: twee boterhammen met filet americain mager en aardbeien. (252)
T: zelfgemaakte aardbeientaart. (235)
T: appelflap mini. (160)
T: chocoladedrink. (82)
A: zelfgemaakte tomatenbruschetta, bumbu gado gado, kip met rijst en kroepoek. (1303)
T: cola zero en nacho cheese. (218)
B: 9000 stappen, 30 minuten paardrijden en 220 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2602.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:30

@Mara: T was een hele lange week. Gister zou ik eerder weg mogen (normaal tot 5), maar uiteindelijk ging ik half 6 pas weg. Vandaag was ik een half uur aan het werk en toen werd collega naar huis gestuurd. Die wou liever blijven en ik was kapot, dus gevraagd of ik mocht gaan ipv haar. Dat was oké, dus heb nu 1,5 dag weekend
Succes deze week! Wat voor lekkere dingen ga je allemaal maken?

@Janine: Lekker bezig blijf jij!

@

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:41

Janine, wat is mct olie?

Kimmie, lekker lijstje gisteren :9

Hier gaat het redelijk. Wel zo'n 3x een mental breakdown gehad deze week. Vriend maakt zich nogal zorgen om me inmiddels.

Al een paar dagen last van keelpijn en hoofdpijn. Is nu wat erger geworden. Moet morgen eigenlijk naar kantoor (+ een enkele reis van rrn uur met t ov). Maar in onze regels staat dat je met verkoudheidsklachten thuis moet werken. Dus nu zit ik daar weer mee, wat ik nu moet doen.

Ben wel 0,6 kg afgevallen sinds mn laatste meetmoment. Deels stress ook wel denk ik. Is het toch nog ergens goed voor :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:59

@Dilan: Wat balen dat je zovaak een mental breakdown hebt gehad.
Qua klachten: Ik zou zeker niet gaan werken en een Corona test laten afnemen. De besmettingen lopen weer op en je wil natuurlijk niemand besemetten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:47

Dilan93 schreef:
Janine, wat is mct olie?

Kimmie, lekker lijstje gisteren :9

Hier gaat het redelijk. Wel zo'n 3x een mental breakdown gehad deze week. Vriend maakt zich nogal zorgen om me inmiddels.

Al een paar dagen last van keelpijn en hoofdpijn. Is nu wat erger geworden. Moet morgen eigenlijk naar kantoor (+ een enkele reis van rrn uur met t ov). Maar in onze regels staat dat je met verkoudheidsklachten thuis moet werken. Dus nu zit ik daar weer mee, wat ik nu moet doen.

Ben wel 0,6 kg afgevallen sinds mn laatste meetmoment. Deels stress ook wel denk ik. Is het toch nog ergens goed voor :')

Ik weet niet wat je voorgeschiedenis verder is... Maar je vriend maakt zich terecht zorgen lijkt me, en jij mag jezelf wat belangrijker gaan vinden! Hoe groot of klein de oorzaak ook is, een naar gevoel mag er zijn.

Wat betreft het niet fit zijn, thuis blijven inderdaad... :j en testen...

MCT olie, ja, een ingewikkeld verhaal met lange en middellange keten-vetzuren... Nou dit is middellange keten en dit zou makkelijker door je lichaam opgenomen worden. Blablabla.
In ieder geval, het zou je metabolisme op gang brengen, het aantal ketonen in je bloed verhogen. Oftewel; het zorgt voor extra vetverbranding.

Ik zat telkens met mijn ontbijt (heel saai ontbijt) wat ik meeneem naar m'n werk... Het gaat om soja-yoghurt, laag in alles, maar smaakt prima (eigenlijk gewoon heel lekker, ik eet zo weinig mogelijk griekse yoghurt, dat is wat lastiger voor het lichaam begrijp ik en scheelt me 's ochtends al snel 5 gram kh). Daar doe ik dan een schep eiwitpoeder bij en dan kreeg ik een vrij hoog eiwit gehalte, maar de verhoudingen waren niet naar mijn zin. Door MCT olie toe te voegen krijg ik meteen meer vetten binnen. En ik moet zeggen, het ontbijt wordt er wat romiger door, ook niet heel vervelend :D
En ook niet vervelend dat ik er langer door vol zit :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:08

Oh die olie klinkt goed :) ik heb vaak dat ik vrij gauw na mn ontbijt weer een leeg gevoel heb. Ook als er veel eiwitten in zitten.

Mijn achtergrond op dit gebied bestaat uit al 2x bij een psych gelopen te hebben ivm burn-out en depressie klachten. Dus snap ergens wel dat ie zich zorgen maakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:18

Wel heel calorie-rijk natuurlijk, zoals elke olie/vet :P

Nu wordt dit misschien wel heel persoonlijk... Maar heb jij destijds voldoende handgrepen gekregen om verder te kunnen?
Ik heb hier totaal geen ervaring mee hoor, maar ik doe een coachingstraject op mijn werk en ik merk dat ik nu handgrepen heb om situaties die ik in het verleden moeilijk vond, nu wel aan te pakken op een goede manier.

Als je vriend zich zorgen maakt, en jij dat zelf begrijpt, is het denk ik tijd om te kijken hoe je verder kunt. En schouders ophalen en doorgaan telt daarbij niet :P open eindjes moet je sluiten :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:47

Echt handgrepen heb ik niet gekregen eigenlijk. Op gegeven moment waten de behandelingen klaar.

Daarna nog 1x een flinke terugval gehad, te weinig slaap, hele dag onderweg voor werk en paard stond ook nog op een uur afstand. Maar daar kwam ik weer bovenop toen Titane met me mee verhuiste en ik werk kreeg waarvoor ik geen uur hoefde te rijden en wat geen ploegendienst was. :)

Probeer zelf nu controle terug te krijgen door gezond te eten, mn trainingsschema aan te houden en te blijven paardrijden. Want vooral mrt rijden kan ik gewoon alles even compleet vergeten :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:28

Kimmie; rustig aan doen! Je lijf geeft het duidelijk aan na alle stress en spanning de laatste tijd. Fijn dat je begeleiding erbij krijgt.

Janine: jij bent goed bezig met je gewichtsverlies! Knap hoor.

Dilan; ook gewichtsverlies! Maar niet tof je mental breakdowns, let op jezelf. En zoals ik het begrijp let je vriend ook op je :)

Travel_me; geniet van je 1,5 dag vrij!

Karige bijlees, heb wel steeds meegelezen maar had even de puf niet om te reageren. Vorige week vrij pittige diensten gehad op werk waar ik slecht van sliep, vervolgens heel weekend feest gehad wat gewoon nog even teveel van het goede is geweest. Afgelopen week gewoon niet lekker in mn vel.
Maar goed, nieuwe week en we gaan t weer opnieuw proberen.

Mn gewicht blijft ondanks het feestweekend, af en toe wat chips/snoep gelukkig aardig stabiel (tussen de 65/66) dus daar ben ik blij mee.
Ik ga nu proberen weer fanatieker mee te lezen/ reageren. Al ga ik vanavond dienst 3/11 in 13 dagen beginnen, dus wordt druk de komende periode :Y)

Mijn lijstje voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 15 gr muesli met rozijnen, 1/2 appel en wat kaneel. 200 ml optimel
T: 3 mais wafels paprika
L: 2 spelt/desem boterhammen met rosbief en een gekookt ei.
T: banaan, 2 choco koeken
A; 125 gr tortellini gevuld met kaas en spinazie, champignonensaus en gerookte kip
T; 175 gr appel-kaneel kwark
T: plak ontbijtkoek (70 gr)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:56

Zo, even een flinke bijleespost gemaakt! Ik heb hier niet altijd de tijd voor. Meestal kan ik altijd kort reageren maar veel schrijven gaat niet. :+

Allereerst dankjewel voor alle welkom berichten! :D

@Dilan93 begeleiding zie ik op dit moment nog niet zitten eerlijk gezegd. Ik heb dit pas sinds ik 'klaar' ben met het afvallen qua vet en ik niet meer ben gaan tellen. Alles wat in mijn ogen 'fout' was of wat 'niet mocht' wil ik nu ontzettend graag eten. Waarschijnlijk omdat ik mezelf dit maanden heb verboden. Dus wil het eerst zo proberen. :)

Keelpijn, hoofdpijn en een mentale breakdown.. klinkt niet goed! Ik zou thuis blijven met deze klachten en je misschien laten testen? Hoe voel je je na een nachtje slapen?

@Travel_me Ik krijg voor mijn gevoel zeker genoeg binnen. Hoeveel ik eet op een dag verschilt wel. Ik probeer nu te luisteren naar mijn honger-gevoel. Door kcal te tellen at ik gewoon omdat het moest zeg maar, maar wil nu toch meer op gevoel eten. :) Als in: heb ik honger eet ik. Heb ik geen honger, dan wacht ik nog even met eten. Gemiddeld eet ik tussen de 2000 en 2500 kcal per dag, met uitschieters van 3000 tot 4000 (en ook uitschieters naar beneden als 1600 of 1700). En met dit blijf ik op gewicht.

@Janine1990 Ik wil juist van het hele tracken af haha! Mijn eetbuien zijn puur mentaal. Koolhydraatarm heb ik ook gedaan (sterker nog, hier ben ik de laatste jaren mee opgegroeid), maar merk nu ik weer normaal eet ik toch meer energie heb. Ik probeer wel alleen de goede koolhydraten te eten, dus volkoren. :)

-0,6kg! Wat goed van je! *\o/* En al 8,9kg in totaal, daar mag je trots op zijn! You can do it!

@m9ara Je beschrijft het goed! Loslaten is inderdaad het toverwoord! Ik ben het vreten in zo'n bui pas zat wanneer ik echt met buikpijn half jankend op bed lig. Ik wou echt dat ik niet veel kon eten. Maar op zo'n momenten is mijn maag echt een bodemloze put. -O- Twee weken terug maakte mijn oma een opmerking die mij nog steeds elke dag bezig houd: "Jij bent net een container." Autsj!

Goed om te horen dat het qua eten goed gaat en dat je niet bent doorgeslagen! Als het mentaal goed gaat dan voel je je zooooo veel beter. :D

@Kimmie25501 Stephanie Buttermore heb ik ook gevolgd ja! Ik vond haar filmpjes erg interessant. Zij heeft ook echt ALLES losgelaten en is gewoon gaan eten naar waar ze zin in had. Want zij zat ook nooit vol. Volgens mij is zij nog steeds bezig met dit proces. :) Maar wel balen dat jij ook een slechte relatie hebt met eten! Op wat voor manier heb jij een slechte relatie?

Ik vind jouw lijstjes er altijd zo lekker uit zien. :9

@Ketly Weeg je ook alles af? Veel mensen onderschatten hoe veel iets weegt. En inderdaad, olie voor te bakken ook meerekenen. Nu heb ik laatst een PAM fles gekocht voor te koken en te bakken, hier zitten maar iets van 4 kcal in. Scheelt een hoop. := En werkt erg goed moet ik zeggen! Je proef het ook niet aan het vlees of zo!

Sorry als ik mensen vergeet! Ik ga proberen wat vaker, maar korter te reageren. Zo hou ik het tenminste bij :')

Hier vorige week maar één keer een eetbui gehad en voor de rest gaat het eigenlijk wel prima! Mijn gewicht blijft lekker stabiel en ben heerlijk aan het sporten elke dag. :) Het fitnessen met gewichten vind ik momenteel het leukst om te doen! Ik kijk er elke keer naar uit. Ik heb deze week wel niet erg gezond gegeten maar probeer het vandaag te compenseren. Morgen ga ik naar een all-you-can-eat restaurant en daarna even een paar dagen niks gepland qua sociale etentjes. Dus dan wil het gezonde weer wat oppakken. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:38

Lis, druk met werk dus. Snap dat je dan niet altijd de energie hebt om bij te lezen.

Neverland, fijn dat je zo geniet van het sporten :D Is een stuk makkelijker vol te houden dan :j

Slapen helpt bij mij nauwelijks op het moment. Merkt wel dat het voornamelijk mentaal is dat ik weinig energie heb, maar dat speelt natuurlijk ook wel een rol in het hebben van lichamelijke energie.
Ik werk thuis nu, dus in dat opzicht kan ik wel meer rust pakken (scheelt me zo'n 3 uur op een dag aan reistijd)

Verder helpt het dat ik een planner heb voor een week. Daarop plan ik eigenlijk alle belangrijke dingen en dingen die gedaan moeten worden. Geeft in mijn koppie toch ook weer een stukje rust, waardoor ik bvb ook weer beter slaap.

Maargoed, nog 3 weken en dan heb ik 2 weken vakantie. Wel een actieve vakantie (wandeltrektocht en paardrijvakantie, als die doorgaat), maar dan heb ik wel even de tijd om weer op te laden :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:24

Janine, echt lekker bezig jij! Interessant ook je uitleg over mct olie.

Dilan, wat balen dat je zo vaak een mental breakdown hebt gehad. Weet je ook waardoor die zijn gekomen? Verder kan ik me inderdaad herinneren dat je vaker al last had van mentale dingen. Wat betreft het niet fit zijn, is het inderdaad het beste dat je thuis blijft en je laat testen :j Misschien vind je het ook wel te persoonlijk worden hier, je mag me natuurlijk altijd pb'en. Als je vriend zich zorgen maakt en jij dat ook begrijpt, kun je nu in ieder geval verder om te kijken hoe het beter gaat worden. Ook gewichtsverlies! *\o/*

Leonie, geniet van je 1.5 dag vrij!

Mara, je beschrijft het goed! Goed ook om te horen dat het qua eten goed gaat en dat je niet bent doorgeslagen!

Neverland, ik moet eerlijk zeggen dat ik haar filmpjes nog niet gekeken heb, maar dat ben ik zeker wel van plan. Daar moet ik een keer even goed voor gaan zitten. Ik merk dat ik soms heel veel eet en dan weer heel weinig en dat ik enorm last heb van een schuldgevoel als ik een keer iets slechts eet terwijl ik weet dat ik iets gezonds moet pakken. Dat is natuurlijk heel vervelend en het wordt de laatste tijd steeds erger. Daarom moet ik wel echt haar filmpjes gaan kijken vind ik, zodat ik ervan kan gaan leren.
Fijn dat je zo geniet van het sporten!

Lis, druk met werk dus.

Sorry als ik iemand vergeten ben!

Gisteren heb ik 's ochtends gewandeld met mijn paard in het bos. Jullie weten dat ze natuurlijk niet zo braaf was, maar het ging echt goed! We zijn maar een klein stukje gegaan, maar ze was de hele tijd zo braaf en relaxt. Ik ben echt trots op haar! Gisteren wel per ongeluk wat te veel gegeten, die bonbons 's avonds waren echt niet nodig. Ik had er niet eens zin in. Een beetje rare actie weer van mezelf.
O: boterham met filet americain mager, yoghurt Griekse stijl 0% vet met frambozenjam, aardbeien. (263)
L: drie boterhammen met goudsalami, fruitstroop en stroop, gekookt ei. (487)
T: zelfgemaakte aardbeientaart. (235)
A: broodje hamburger, friet, tomatensalade met basilicum, mayonaise en ketchup. (965)
T: bonbon en witte chocolade. (215)
B: 8000 stappen, 90 minuten paard verzorgen en 30 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 2165.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:10

Even inhakend op het afwegen van olijfolie etc: sinds ik een soort schenktuutje heb gekocht bij de kookwinkel (€1 geloof ik) schenkt deze veel dunner straaltje olie in mijn gerechten. Zo krijg ik het gevoel dat ik genoeg olie gebruik om te bakken, maar ligt er in werkelijkheid maar 3 of 4 gram in. In tegenstelling tot de 15 gram waar ik vaak bij uitschoot. Dat scheelt mij al zo'n 100 calorieën waar ik niks van merk haha.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:41

@Janine, Ik moet zeggen dat ik, eigenlijk sinds de coronatijd, sowieso al een aantal dagen vooruit plan wat ik ga eten en daar boodschappen voor haal. Is zo gegroeid om zo min mogelijk onder de mensen te zijn, maar vind het nu ook gewoon fijn omdat ik dan weet wat ik kan eten en zo minder slechte keuzes maak. Ik ga daar dus echt even voor zitten om erover na te denken en voor de juiste macro's te zorgen. Verder zorg ik nu dat ik 's avonds alles klaarmaak voor de volgende dag. Dat zet ik in bakjes in de koelkast bijv. Alleen avondeten hoef ik niet te preppen deze week, dus dat maak ik gewoon op het moment zelf. Ik heb voor wat snellere gerechten gekozen (normaal sta ik vaak lang in de keuken)
Wauw je gaat echt hard zeg, super goed! Ik zou zo snel de stap niet durven maken om zoiets kcal-rijks toe te voegen, grappig hoe verschillende wegen toch naar Rome leiden!

@Kimmie, Wat een fijne overwinning dat je paard zo braaf was! Dat moet eens super fijn gevoel geven :D En joh, zo te zien paste die bonbons prima binnen je lijstje! 2100 kcal voor gewichtsbehoud lijkt me hartstikke prima. Je hoeft jezelf dus niet aan te kijken op een rare actie, blijkbaar had je er op dat moment toch behoefte aan :)

@Travel_me, Fijn dat je collega meedacht en je toch nog wat extra rust kon pakken! Genoten van je mini-weekend?

@Dilan, En, heb je je nog laten testen op corona, of voel je je alweer beter? Probeer niet te lang door te lopen met je mentale klachten hoor, je vriend maakt zich vast terecht zorgen. Je kan beter voor je gevoel wat te vroeg aan de bel trekken en professionele hulp inschakelen dan te laat :(:) Wel fijn dat je zo uit kan kijken naar je vakantie! Hopelijk brengt dat je de rust waar je op hoopt :)

@Lis_Ol, Erg druk gehad dus! Heb je deze week wel het gevoel dat je de ruimte hebt om wat meer bij te komen? Fijn dat je ondanks de drukte wel stabiel bent gebleven qua gewicht! Betekent toch dat je jezelf een goed passend eetpatroon hebt aangeleerd :)

@Neverland, Dat gevoel is herkenbaar hoor! Ik kan me enorm goed aan mijn eetplanning houden, maar als ik eenmaal die enorme drang om te eten heb is het ook pas klaar als ik krom van de buikpijn lig. Gelukkig heb ik de kunst van het loslaten gevonden en komt het bij mij bijna nooit meer voor. Begrijpelijk dat die opmerking je raakt, maar ook daar zou ik adviseren om het te leren accepteren. Ik heb me vaak rot gevoeld om het feit dat ik inderdaad ook op momenten geen bodem heb en echt een enorm grote eter ben. Nu heb ik het gewoon geaccepteerd, ik voel die drang aankomen en plan een 'loslaat' dag in waarin ik mag doen wat ik wil en dat werkt goed voor mij. Hopelijk vind jij ook snel die weg die voor jou past!
Wel lekker dat je zo fanatiek aan het sporten bent :D Dat geeft ook qua mentale energie een boost! Ga je naar de sportschool of sport je thuis?

Hier gaat het prima. Voel me wel nog steeds minder strak dan voor mijn vakantie en ik snap niet zo goed hoe dat kan. Ik sport eigenlijk nog meer dan voorheen en qua kcal zou ik het ondertussen ook wel gecompenseerd moeten hebben (al heb ik wel echt heeel veel gegeten die week :x ). Einde deze week is het weer tijd voor een voortgangsfoto, dus dan kan ik wat objectiever zien of mijn gevoel klopt, of dat het wel meevalt.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 40gr havermout met 50gr zomerfruit, 5 gr whey vanille en 10gr whey crispy
T: 200gr Melkunie protein en een nectarine
L: Wrap met ham en kaas uit het tosti-ijzer (guilty pleasure van vroeger :+ ) en 250gr magere kwark met wat meloen/ananas
T: Appel-kaneel-kwarkkoek
D: Risotto met bloemkool, taleggio, salie en hazelnoten
T: Body & fit pro bar
Totaal 1722 kcal

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:17

Mara, ja eigenlijk heb je wel gelijk. Ik vind het dan gewoon stom van mezelf om iets te eten terwijl ik er eigenlijk geen zin in heb en zelfs al vol zit.

Leonie, fijn dat je collega meedacht en dat je zo wat extra rust kon pakken!

Dilan, ik ben ook wel benieuwd of je je nog hebt laten testen op corona. Hopelijk voel je je wel alweer wat beter.

Neverland, dat gevoel is voor mij ook heel herkenbaar!

Gisteren even een dagje wat minder gegeten. Ik ga namelijk mijn eten vanaf vrijdag t/m de week erna vrijdag even helemaal loslaten, dus alvast wat balansen van tevoren. Ik weet ook niet of ik dan in het topic aanwezig zal zijn, bijlezen zal ik sowieso wel doen.
O: een boterham met wijncervelaat en een banaan. (272)
L: twee boterhammen met wijncervelaat en fruitstroop. (248)
T: cola. (84)
A: drie boterhammen met wijncervelaat, halvarine met hagelslag en 100% pindakaas. (502)
T: yoghurt Griekse stijl 0% vet met bosbessen fruitspread en twee bonbons. (230)
B: 5000 stappen, 90 minuten paard verzorgen, 30 minuten paardrijden (ik had les en had zo gezweten dat iemand naderhand vroeg of ik al gedoucht had :') ) en 60 minuten pilates.
Totaal kcal: 1336.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:09

Ik heb me nog niet laten testen. Keelpijn is inmiddels weg. Nog veel heel veel hoofdpijn en erg moe. Kan morgen de huisarts even bellen, maar weet niet of ze testen op basis van deze klachten eigenlijk. Hoesten of snotteren doe ik niet en heb ook geen koorts.

Zit nu sowieso thuis te werken. Rotterdam is nogal een grote besmettingshaard, dus met verminderde weerstand vind ik het niet echt een goed idee om daarheen te gaan met t OV. :=

Mara, voel je je minder strak doordat je kleding minder lekker zit, of meer je idee dat je je wat opgeblazen voelt? Ben benieuwd wat je foto laat zien :)

Kimmie, handig om deze week te balansen :j Een weekje even niet opletten is ook wel lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:36

Sorry jongens, bijlezen gaat mij niet lukken. Ik vertrek morgen met een vriendin naar Valkenburg! <3 En heb het enorm druk gehad nog. Dus eh! jullie horen mij hier weer na de vakantie, want gezond eten gaat ook niet heeeeel goed haha.

Het wordt ook echt MEGA lekker weer, je krijgt wat je verdiend toch? ^^ <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:50

Veel plezier in Valkenburg! Het is je gegunt hoor :D :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:16

Kimmie, ik ging er ook niet vanuit dat je het zou gaan doen... Maar ik vind het altijd jammer om tips niet te geven. Ik merk zelf zowel lichamelijk als mentaal niets van kha, dus uit ervaring kan ik sowieso niet spreken :')

Dilan, jammer dat je geen handgrepen hebt gekregen. Misschien is een coachingstraject wat voor je? Wat ik doe is meer gericht op het ontwikkelen van mezelf. Verwerken van situaties uit het verleden is er niet bij, het was wel even van belang dat ik mijn hele levensgeschiedenis op tafel gooide :+ Maar vervolgens gaat dat er om dat ze een patroon bij mij konden ontdekken wat doorbroken moest worden, je basishygiëne zeg maar.
Volgens mij moet je gewoon kunnen testen... Ze testen ook voor bepaalde vliegreizen.

Lis_Ol, jeetje wat een hoop dagen werken dicht bij elkaar! :oo Tijd voor jezelf is veel belangrijker dan dit topic! :)

Neverland, ik dacht dat vorig jaar ook wel te kunnen. Maar een slechte gewoonte maak je in no-time en goede gewoontes kosten gewoon veel meer tijd. Dus so far ben ik nog steeds aan het tracken; dag 66... :') Maar misschien heb jij iets aan 'intuitive eating', fijne zoekterm op Pinterest. Want bodemnijd heeft nu eenmaal een oorzaak. :+ Oh wach, ik lees dat je zoiets al doet. :+
Anyhow, die zoekterm leverde mij wel wat op.. De realisatie dat ik toch wel eet uit emotie. Maar dat moet je kunnen.
Wat zit er aan ingrediënten in dat PAM? Vetvrij anti aanbakken... Ik weet het niet... Ik werk in een kaasfabriek. Wij hebben een hekel aan vetvrij :+

M9ara, slim bezig zeg! Ik winkel inderdaad ook veel minder met corona tijd. Maar ik kan me er niet goed toe zetten om te gaan preppen. :+
Is het niet het gebrek aan controle voor je gevoel, waardoor je je 'minder strak' voelt?

Kimmie, de hele dag boterhammen? Mis je je avondeten niet?

Fading, geniet van je weekendje!

Ik zie hier best wel veel mensen die heel zuinig aan doen met vet. Voor mij heel apart om te lezen... Is dit met een reden? Liever kcal uit snoep/zoetigheid dan gezonde vetten? Die heeft je lichaam ook gewoon nodig! Zo'n schenktuitje wil ik ook graag, of een mooie fles :+ Maar dat is meer omdat ik niet hou van drijvende pannekoeken enzo...

Vanochtend was ik geschokt... Ik ben intussen in een week tijd 1,4 kilo afgevallen, eigenlijk 1,5 maar ik kon het niet geloven dus heb ik een ons lager genoteerd... Sinds ik ben begonnen met de MCT olie (3 dagen geleden) maar liefst 0,8 kilo.
Dat betekent dat ik eind van de week maar even naar de EJ moet om een nieuw Anky shirt. :+ Want dat was mijn nieuwe doel :+ En dan heb ik eerst nog maar één doel :+ Maar dat is met een kilo ook gehaald :+