Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:45

Het is iig dit keer niet “onderbouwt” met een youtube filmpje :+

Die geestelijke gebruikten dan wel geen wetenschappelijke literatuur. Dat dan weer niet.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:53

secricible schreef:

Die geestelijke gebruikten dan wel geen wetenschappelijke literatuur. Dat dan weer niet.

Tja... aangezien een link van een huisartsen platform over de belangenverstrengeling w.b. de griepprik, óók al niet serieus genomen wordt hier, door jullie “alwetenden”, maakt het dan nog iets uit überhaupt waarmee ik iets onderbouw?
Nee. Nou dan

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:54

Pocca_Locca schreef:
secricible schreef:

Tja... aangezien een link van een huisartsen platform over de belangenverstrengeling w.b. de griepprik, óók al niet serieus genomen wordt hier, door jullie “alwetenden”, maakt het dan nog iets uit überhaupt waarmee ik iets onderbouw?
Nee. Nou dan

Volgens mij werd daar toch echt serieus op gereageerd? Alleen is het vrij onderduidelijk wat je nou probeert te onderbouwen met die link. Is het een aanklacht tegen de griepprik? Is het een argument “aangezien de griepprik twijfelachtig is, is het hele rvp waardeloos?”.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:57

secricible schreef:
Nee. Nou dan

Volgens mij werd daar toch echt serieus op gereageerd?[/quote]

Niet echt. Ineens zou de griepprik eigenlijk niks met het onderwerp vaccinatie te maken hebben, en er werd gestruikeld over de formulering van een zin o.a.

secricible

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:59

Ik heb nog even geëdit. Maar volgens mij is dat niet echt wat er gezegd werd :+ maar goed, zie mijn edit dus.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:04

tiwi1969 schreef:
Pocca_Locca schreef:

Kruip even onder mijn steen vandaan:

Ik citeer uit het door jou aangehaalde opiniestuk:

Deze overheid ziet zich thans gesteld voor een toenemende vaccinatieafwijzing in de bevolking, hetgeen onwenselijk is voor de DKTP- en BMR-vaccinaties.

Hieruit blijkt dat de door jou betrouwbaar geachte bron de vaccinatieafwijzing betreffende DKTP- en BMR-vaccinaties onwenselijk vindt.

Of lees je hier ook graag wat je wìl lezen?

Ik quote mijzelf maar even voor het geval je eroverheen hebt gelezen. Lijkt met toch echt wel inhoudelijk.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:05

Pocca_Locca schreef:
secricible schreef:

Nee. Nou dan

Volgens mij is die wel serieus genomen. Alleen onderbouwt dat jouw punt helemaal niet :')

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:09

Wat mij betreft doet het er helemaal niks toe óf, zo ja, wàt ik ergens al dan niet mee zou willen onderbouwen. Feit is, dat 75% van het zorgpersoneel het nut niet inziet van de griepprik. Daar zou je, als je een heel klein beetje zelfstandig durft te denken, de conclusie uit kunnen trekken, dat een gedeelte van de door de overheid officieel aanbevolen vaccinaties, onder professionals twijfels of weerstand oproept.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:10

Ja, of een van de andere 100.00 mogelijkheden :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:14

Oke, en wat wil je dan met die conclusie?
Want niemand ontkent dat de griepprik dubieus is. Sterker nog, omdat de griepprik twijfelachtig is nemen zo weinig mensen hem. Maar dat staat toch los van het RVP aangezien die een heel ander doel heeft? De bewijslast van het RVP is namelijk een heel stuk sterker dan die voor de griepprik....

Om je argument om te draaien. Bewijst het feit dat meer dan 95% van de zorgmedewerkers hun kinderen laat inenten en daar het nut van inziet dan ook niet dat het RvP wel deugt?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:20

Ik heb het volgens mij nergens over “bewijs” of het rvp al dan niet deugt. Trouwens, wat je zegt klopt niet, als je naar een officiële site gaat van de GGD of RIVM, zal je daar denk ik niet te lezen krijgen dat de meningen over de griepprik onder artsen erg verschillen onderling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:22

Pocca_Locca schreef:
Wat mij betreft doet het er helemaal niks toe óf, zo ja, wàt ik ergens al dan niet mee zou willen onderbouwen. Feit is, dat 75% van het zorgpersoneel het nut niet inziet van de griepprik. Daar zou je, als je een heel klein beetje zelfstandig durft te denken, de conclusie uit kunnen trekken, dat een gedeelte van de door de overheid officieel aanbevolen vaccinaties, onder professionals twijfels of weerstand oproept.

Als je zo conclusies trekt snap ik ineens hoe je aan je wonderbaarlijke conclusies uit je bronnen komt :=

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:24

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:25

Wat is er mis met dat plaatje :?

secricible

Ik snap nog steeds niet wat je nu probeert te concluderen. Want volgens mij was je voorheen wel degelijk van mening dat het rvp niet deugt. Maar dat zal ik dan ook wel verkeerd begrepen hebben. Ik volg niks van wat voor argument je nu probeert neer te leggen..

Kinke

je ontwijkt de vraag van Secricible heel handig. Als 95% van de zorgmedewerkers hun kinderen laat inenten, betekent dat dan volgens jou Pocca Locca?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:29

Het plaatje is van het RIVM. Wie was het nou, die net zei “ dat NIEMAND ontkent dat de griepprik dubieus is”?

Er is dus een heel belangrijke officiële partij, het RIVM, die op zijn minst niet geheel volledig de waarheid vermeldt, w.b. de griepprik
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 30-12-19 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:30

Overigens wordt de vaccinatiegraad gewoon jaarlijks gepubliceerd door het rivm: https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 202018.pdf

Pocca_Locca schreef:
Het plaatje is van het RIVM. Wie was het nou, die net zei “ dat NIEMAND ontkent dat de griepprik dubieus is”?

Ehm ik? Meaning?
Overigens bedoelde ik met niemand “niemand hier”, maar nog steeds... ik zie nog steeds de clou niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:33

Wat is er dan niet waar aan het plaatje?

PL; lees jij eigenlijk wel?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:36

WoW... sorry hoor maar houden jullie je nou van de domme, of moet ik echt alles voorkauwen. Het is toch duidelijk dat het RIVM nergens rept over de twijfels die er zijn onder medici w.b griepprik. Dus klopt de stelling “ dat iedereen het eens is over de dubieuziteit van de griepprik” niet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:38

Pocca_Locca schreef:
WoW... sorry hoor maar houden jullie je nou van de domme, of moet ik echt alles voorkauwen. Het is toch duidelijk dat het RIVM nergens rept over de twijfels die er zijn onder medici w.b griepprik. Dus klopt de stelling “ dat iedereen het eens is over de dubieuziteit van de griepprik” niet

Waarom moeten ze daarover reppen...??

Daarnaast ken ik (maar goed, wie ben ik) geen medici die twijfels hebben over de griepprik. Want verpleegkundigen en zorgpersoneel zijn hoogstens paramedici.
Maar goed.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:39

Dus omdat er niet groot op de voorpagina staat "de griepprik werkt niet bij alle vormen van influenza dus misschien krijg je alsnog de griep want er zijn meerdere stammen" is het een probleem. En zijn ze het oneens dat de griepprik niet 100% effectief is. Is dat wat je wil zeggen?

En enten van zorgpersoneel loopt niet via RIVM. Het is een advies vd Gezondheidsraad en wordt aangeboden door de werkgever. Dus gaat buiten het RIVM om.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:41

Maar iedereen weet toch dat de griepprik alleen werkt op het juiste virus waarvan ze verwachten dat die langs zal komen deze winter :?

Het griepvirus is een moeilijke om tegen te vaccineren omdat die contstant muteert. Het is dus een kansberekening hoe dat virus zich dit seizoen gaat muteren en dat doen ze in de vaccinatie. Als er een andere variant de kop op steekt werkt het niet.
Maar volgens mij staat dat gewoon op de site van het RIVM.

Maar dat is helemaal de kwestie niet, het probleem van de lage vaccinatiegraad geldt op de vaccinaties van het RVP, niet op de griepvaccinatie. Dat is een wat minder groot probleem als die vaccinatiegraad niet zo hoog is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:42

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:43

verootjoo schreef:
Pocca_Locca schreef:

Waarom moeten ze daarover reppen...??

Daarnaast ken ik (maar goed, wie ben ik) geen medici die twijfels hebben over de griepprik. Want verpleegkundigen en zorgpersoneel zijn hoogstens paramedici.
Maar goed.

Ik denk dat jij gewoon het principe van de griepprik niet snapt. Wat verder prima is, hoor.