Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:33

Wiwabalia schreef:
JoT schreef:
Bedankt voor de snelle reacties! Beiden krijgen goede recensies zie ik, maar Aunt Jacky's is bij de Kruidvat vlakbij te krijgen. Dus ik denk dat ik die eerst ga proberen.

Andrelon Kokosboost (de gel) is ook CG proof, gebruikte ik hiervoor. Is een “lichte” gel.

Bedankt, maar ik heb niet zulke goede ervaringen met Andrelon, mijn haar reageert over het algemeen niet zo goed op hun spullen.

Kinke

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:21

Ladies, ik had het volgens mij al een keer gezegd, maar Aunt Jackie's don't shrink is niet geschikt voor waves. Want het doet precies wat de naam zegt.....het zorgt dat je slag/krullen niet krimpen, dus precies wat je juist niet wilt :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:57

JoT schreef:
Vanmorgen mijn haar even goed nat gespoten, geplopt en wat van die custard erin gedaan. Maar ik vind dat mijn haar daar erg hard van wordt. Het harde valt er ook niet goed uit te kneden, terwijl ik maar een ieniminie beetje heb gebruikt, en ik vind dat geen fijn gevoel.

Iemand een goede tip voor een gel die niet zwaar is en waar mijn krullen niet zo hard van worden?

Knijp je het gewoon droog uit? Of gebruik je iets om het mee uit te knijpen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:37

Daarom vind ik Don't shrink juist fijn als refresh. Want de gel van de vorige dag zit er ook gewoon nog in, dus de refresh gel hoeft van mij nooit zo zwaar te zijn.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:36

PeerAppel schreef:
JoT schreef:
Vanmorgen mijn haar even goed nat gespoten, geplopt en wat van die custard erin gedaan. Maar ik vind dat mijn haar daar erg hard van wordt. Het harde valt er ook niet goed uit te kneden, terwijl ik maar een ieniminie beetje heb gebruikt, en ik vind dat geen fijn gevoel.

Iemand een goede tip voor een gel die niet zwaar is en waar mijn krullen niet zo hard van worden?

Knijp je het gewoon droog uit? Of gebruik je iets om het mee uit te knijpen?

Eeeeeh, optie 1. Hoe bedoel je 'gebruik je iets om het mee uit te knijpen?'

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:39

De cast er uit knijpen doe je het best met een klein beetje leave in, of een lichte olie.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:42

ClaudiaHS schreef:
De cast er uit knijpen doe je het best met een klein beetje leave in, of een lichte olie.

Ok, weer iets geleerd

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:06

Ik ben juist op zoek naar een gel die een wat betere hold heeft maar niet zwaar is. Ik gebruik nu snot, maar heb het idee dat het erg snel uit zakt. Ik zal morgen eens een foto maken nadat ik het net gedaan heb en wat later op de dag!

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:04

De blauwe gel van Wella vind ik erg fijn!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:26

ik ben zelf heel tevreden over de giovanni LA Hold gel, Die is heel licht en krijg ik de cast altijd wel uitgeknepen. Nu heb ik echt heel dun en weinig wavy haar. Dus qua hold heb ik hem nodig en hij is gelukkig licht genoeg om niet vettig te maken. De curling gelly wil ik ook nog eens proberen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:49

Ik doe 2x gel. Een keer yari green gel, een keer snot. Allemaal direct na elkaar op uitgeknepen haar (dus wel nat, maar niet druipend). Daarmee heb ik veel hold en zakt het niet zo snel uit. Plus dat refreshen echt makkelijk is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:48

Ik heb een gel van curl keeper, eentje van flora & curl en ouidad. De laatste was een proefje maar wil ik later aanschaffen denk ik. Ik merk weinig verschil overigens, zolang ik er maar vooral niet te veel van gebruik is het wel ok.

Haar gaat weer goed hier! Weinig pluis en voldoende Krul. Het wordt lang dus het zakt ook wat meer uit.
Wassen is echt met minimal effort: 2x shampoo, 5min conditioner, in kletsnat haar cream erin, borstelen met denham, gel erin, knijpen, knijpen met microvezel en 10 min diffusen.

Refresh is dagelijk met water sprayen, beetje knijpen en laten drogen.

Op dag 5 of 6 was ik het weer.

Dit is dag 4:

Afbeelding

Verder random:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:02

Netjes hoor, je krullen zien er echt mooi uit en dat eigenlijk zonder al teveel gedoe. Die tien minuten fohnen, is je haar dan droog of laat je het van tevoren of erna nog aan de lucht drogen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:58

Ik heb het ongeveer 5-10 minuten in mijn handdoek voor ik ga diffusen (mezelf afdrogen, spullen rond het bad opruimen en bad spoelen/afdrogen).
Na die 10 minuten diffusen is het 80% droog. De uiteinden bijna helemaal en aan de kruin nog vochtig/klam.
Pas als dat helemaal droog is knijp ik eventuele scrunch eruit en superbelangrijk: schud ik met mijn vingers aan de kruin de krullen los. Dat doet eigenlijk het meeste! Ook na refreshen. Maar het moet eerst echt droog zijn.

Als ik langer diffuse valt het juist weer wat plat of gaat het pluizen.

Het zou vast nog beter kunnen hoor maar het moet ook leuk blijven en meer dan dit heb ik er niet voor over merk ik.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:43

Bij mij ziet het er snel slordig, ongekamt uit. Hebben jullie daar nog tips voor?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:22

En als je dan eens goed los schudt? Dus vingers spreiden, tegen de kruin aan leggen en schudden? Dat, en geen producten toevoegen doordeweeks bij mij.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:46

AnnemiekvM schreef:
Bij mij ziet het er snel slordig, ongekamt uit. Hebben jullie daar nog tips voor?

Heb je een voorbeeldfoto?
Bij mij helpt het om het net als ik uit de douche kom nog even door te kammen met een kam met grove tanden.

Ben vandaag weer blij met mijn haar! Nieuwe producten doen echt goed qua luchtig en volume houden in mijn haar.

Afbeelding

Afbeelding

Licht is mega fel vandaag dus keek iets te raar :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:25

Mooi idd. Hier ook net gewassen. Het moet nog even drogen en dan kijken hoe het geworden is :D

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:43

Mooi ElSea!

Ik ga morgen mijn haar weer wassen en vandaag in een poging om er nog wat van te maken teveel zooi in mijn haar gegooid. Mijn haar ziet er nu uit alsof het vier maanden niet gewassen is :o Al doende leert men, zullen we maar zeggen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:11

Herkenbaar :')

Hier vanmorgen snel in een staart gedaan, zat prima zo. Over de middag nat gesprayd, zag het er daarna mega vet en vies uit dus dan maar wassen. Beter zo gelaten! De vloek van dag 5 :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:51

JoT schreef:
Mooi ElSea!

Ik ga morgen mijn haar weer wassen en vandaag in een poging om er nog wat van te maken teveel zooi in mijn haar gegooid. Mijn haar ziet er nu uit alsof het vier maanden niet gewassen is :o Al doende leert men, zullen we maar zeggen...

Dat heb ik ook heel vaak! Geen slag of krullen, maar vette sliertje haha. Dus dan maar snel hoofd weer onder de kraan en snel glad föhnen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:28

Ik doe bijna iedere dag mijn haar uitspoelen, wassen met shampoo een keer in de week, maar verder dus zonder shampoo. Alles er uit spoelen en opnieuw leave in krullencreme en gel. Refresh met water doet bij mij niet zo veel helaas.

Ik heb een foto van net na de krullenkapper en vandaag (na een ochtend buiten werk en dus ook al even in een staart gehad) naast elkaar gezet! Leuk om te zien dat mijn krullen wel echt aan het veranderen zijn!

Afbeelding
Eind mei (gestyled door de kapper)
En vandaag dus door mijzelf!

Zal morgen eens proberen er aan te denken een foto te maken als het net klaar is!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:34

Misschien dat ik het te vaak was, dagelijks. Maar ik zweet zo snel in mijn haar. Zou alleen uitspoelen beter zijn?
Foto zal ik maken.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:45

Eerder waste ik ook een stuk vaker. Nu hoef ik dus alleen te spoelen en wekelijks wassen.
Het voelt niet vettig of viezig oid. Heb het idee dat ik het zweet er goed uit gespoeld krijg. Ik doe dan wel alsof ik het was, dus lekker de hoofdhuid masseren enzo :') maar dan zonder shampoo!

Ik maak nu trouwens een combi van snot gel en dan tijdens het drogen nog een beetje mousse van yari en dat geeft een goede hold lijkt het!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:27

Zon, zee en zwembad, welke product gebruiken jullie tijdens de vakantie, om te voorkomen dat je krullenbol een hooibaal wordt? Ik wil niet teveel meenemen en ik wil zeker niet elke dag veel tijd kwijt zijn aan het stylen van mijn haar. Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar een product dat ik gedurende de dag kan gebruiken, na een duik in het zwembad of de zee, om mijn haar een beetje gezond te houden. Wat gebruiken jullie hiervoor?