Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ReadTheRulez

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 01:42

Ik vind die stempels wel leuk om te doen, maar heeft iemand voor mij een aanrader om die via ali te bestellen? Of waar kun je die in nederland in de winkel kopen? Moet dat met speciale nagellak?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:32

Ik heb al mijn stempelplaten via E-bay gekocht (Born Pretty). Je kunt ze ook rechtstreeks via de site van Born Pretty kopen, maar dan betaal je iets meer. Via E-bay kun je nog aan veilingen meedoen, waardoor je een stempelplaat zelfs voor 40 cent incl. verzendkosten kunt winnen. De lak kun je gewoon in de winkel kopen (normale nagellak), maar ik heb ervaren dat de stempellak van BP erg prettig werkt om te stempelen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:40

Ik kom op ali ook het merk born pretty tegen
Maar ik vind het bij die advertenties moeilijk te zien wat ik precies koop, of het een volledige set is of alleen onderdelen.

En uiteraard wil ik het nu graat zo spoedig mogelijk hebben :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:43

Helaas... de levertijd is zeer onvoorspelbaar. Zéker in deze tijd! -O-

Aanvulling: als je bij mij in de buurt woont, dan mag je bij mij wel een aantal materiaal overnemen. Ik wil inkrimpen met mijn spullen (overdreven veel stempelplaten bijvoorbeeld :D ).

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:45

Essence heeft ook stempelplaatjes. Ik heb van hen twee plaatjes en een stempel ding en ben er zeer tevreden over.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 09:50

Ik heb ooit essence gehad en dat was echt drama....

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:53

Echt? Ik heb er totaal geen moeite mee en de afbeeldingen komen heel netjes op mijn nagels als ik het goed doe. Was eerst wel even oefenen. Ik gebruik hun nagellak trouwens niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 10:35

Was járen geleden hoor, maar het plaatje was gewoon niet diep genoeg uitgefreesd zeg maar.
Ik gebruik konad, yours en BP

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:41

Afbeelding

Ook maar eens een fotootje van mijn nagels dan. Ben niet helemaal tevreden over de vorm. Zit er aan te denken om het misschien toch eens een keer door een professional in vorm te laten vijlen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:42

Ik vind de vorm toch erg mooi hoor, maar ik ben ook maar een leek :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:38

Hoihoi meelezer!

Ik heb nu toch iets stoms, ik ben "gestopt" met nagels bijten maar meestal na 2/3 weken als ze weer lang worden bijt ik ze eraf en laat ze dan weer groeien.

Denk dat ze ook slap blijven en weet niet hoe ik ze goed hard moet krijgen, iemand tips?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:04

Ben zelf geen expert, maar ik haal zelf de beste resultaten uit goede voeding. Nu ben ik al gezegend met redelijk sterkte nagels van mezelf, maar als ik een tijdje wat ongezonder leef en stop met vitamines zie ik letterlijk een soort richel in mijn nagel :').

Hoe kan ik het handigst losse glitter gebruiken? Neem aan eerst een basecoat zodat het blijft plakken. Dan glitters erop strooien? Of met een kwastje? En dan daar overheen een topcoat? Heb nog nooit eerder losse glitters gebruikt, maar zoek iets met mooie rode glitters en kan geen lak vinden die dat heeft :')

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:18

Art_ofLiving schreef:
Mooi welmoed_! Kan me voorstellen dat je daar even mee bezig bent geweest.

Even iets anders: gebruiken jullie primer voordat jullie de basecoat aanbrengen? Ik deed dit altijd wel (primer + basecoat van Sensationail, kleur van Pink Gellac). Maar ik heb erg veel moeite met m'n nagels eraf krijgen, en behalve dat ik ongeveer een uur bezig ben beschadigt het mijn nagels ook.

Wat ik doe: met een elektrische vijl de topcoat eraf vijlen, dan nagels weken in nagellakremover met aceton (pads klem ik met aluminium folie om m'n vingers) en dan 25 min laten zitten. Dan kan ik een deel er al afvegen, de rest haal ik met zo'n houten stokje eraf. Maar sommige delen zitten zo vast dat ik het er óf niet af krijg, of er een stukje van de nagellaag meekomt.. Hoe doen jullie dit?

ik doe alles met de electrische vijl tot aan/met de base/fixbase en echt goed opletten.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:32

muntdrop schreef:
Ben zelf geen expert, maar ik haal zelf de beste resultaten uit goede voeding. Nu ben ik al gezegend met redelijk sterkte nagels van mezelf, maar als ik een tijdje wat ongezonder leef en stop met vitamines zie ik letterlijk een soort richel in mijn nagel :').

Hoe kan ik het handigst losse glitter gebruiken? Neem aan eerst een basecoat zodat het blijft plakken. Dan glitters erop strooien? Of met een kwastje? En dan daar overheen een topcoat? Heb nog nooit eerder losse glitters gebruikt, maar zoek iets met mooie rode glitters en kan geen lak vinden die dat heeft :')

Als je het met rode glitters doet en je wil een mooi "dekkende" kleur krijgen, dan zou ik eerst een rode kleur gellak gebruike. Dit kan je erin strooien of idd met een kwastje erop doen, net wat je mooier vindt.
Daarna zou ik ze nog even zacht aandrukken met je vingers en in de lamp gaan. Dan wel of geen topcoat erover...

Als ik het goed dekkend wil met glitters dan strooi ik het erop, wil ik een mooie overloop van lak naar de glitters dan doe ik het met een kwastje...

Maar iedereen heeft een beetje zijn eigen werkwijze, gewoon even meespelen :)

zie graag jouw resultaat binnenkort

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:35

Bedankt :) wil deze week ergens glitters gaan bestellen. Ik gebruik wel gewone nagellak, niet die een lamp nodig heeft, zal dat veel verschil maken?

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:35

zorro schreef:
Keurig Libiris! Erg netjes, super mooi, je hebt talent!

ahhh dat is lief! :o

Mooie kleurtjes LM, wordt moeilijk kiezen voor de klantjes zo!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:40

muntdrop schreef:
Bedankt :) wil deze week ergens glitters gaan bestellen. Ik gebruik wel gewone nagellak, niet die een lamp nodig heeft, zal dat veel verschil maken?

ja maakt wel verschil... dan zou ik het heel dun met een penseeltje doen ofzo...waaierkwastje ofzo...

en anders wat druppels nagellak of base ergens op doen en dan de glitters er doorheen mengen en dan op je nagels brengen...

Ik ben niet meer zo thuis in de gewone nagellak :+

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:49

Shenavallie schreef:
Helaas... de levertijd is zeer onvoorspelbaar. Zéker in deze tijd! -O-

Aanvulling: als je bij mij in de buurt woont, dan mag je bij mij wel een aantal materiaal overnemen. Ik wil inkrimpen met mijn spullen (overdreven veel stempelplaten bijvoorbeeld :D ).

Lief aanbod
Ik woon in kollumerzwaag, friesland :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 15:18

Van glitters is het nogal afhankelijk van wat je hebt voor hoe je het verwerkt.
De meeste breng ik aan met mijn “fluffy brush” ;).
Sommige strooi ik in de natte gel, andere poets ik weer in een non stick topcoat etc....

Janine, nagels van (ex) nagelbijters zijn gestresst, en het heeft even nodig om ze te laten ontstressen. Sowieso moet dan je hele nagel al vernieuwd zijn. Reken op gemiddeld 1a2 mm per week en laat je niet verleiden tot het gebruik van nagel verharder (droogt de natuurlijke nagel erg uit).

Een veel gemaakte denkfout is dat een nagel dik en hard moet zijn, maar een flexibele nagel is over het algemeen juist sterker omdat die bij stoten de klap op vangen door “mee te veren”. Een harde (meestal droge) nagel zal juist eerder breken.
Olie olie olie en nog eens olie :j

Libiris: kan ik jou blij maken met twee mandrellen en schuurrolletjes voor de frees (of iemand anders natuurlijk).
Ik gebruik het niet meer....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 15:30

Oh, en nu we het over glitters hebben...
Mijn collectie <3 *oeps*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En m’n cateyes

Afbeelding

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:37

Ik ga eens spelen met die glitters wanneer ik ze binnen heb :).

En al die gellakken die hier voorbij komen, hoe zijn die in gebruik? Daar heb je dus een lamp voor nodig om ze te drogen? Blijft dat veel langer zitten dan gewone nagellak? En gaan ze er wel gewoon af met remover? Als ze veel langer blijven zitten ben ik er op zich wel in geïnteresseerd :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:40

Ladymadonna bedankt voor je uitleg! Gescheurde nagels nooit geen last van of dat ze afbreken als ze lang zijn. Ik moet dus echt volhouden :+ Wil met kerst wel leuke nagels hebben.

En wat heb je een kei gave glitter collectie ! (ook de kleuren) :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 15:58

Muntdrop, gellak is ervoor gemaakt om minimaal 2 weken te blijven zitten en kan je niet met remover verwijderen. Dit moet dmv weken of vijlen. Er zijn een paar merken net een Peel off systeem, maar daar ben ik geen fan van ivm beschadigen van de natuurlijke nagel.
Je mag hier altijd langs komen als je eens wat wil proberen (geldt voor iedereen trouwens ;) )

Janine, graag gedaan, en top dat je gestopt vent met bijten! Volhouden hoor! +:)+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:01

Jaa ik was van de zomer heel lang gestopt, toen terug val. En nu een beetje bijten en weer groeien en ja het is lastig :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 16:02

Vijl in je tas gooien :j