2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:08

ik ben eigenlijk nog niks afgevallen, maar moet ook zeggen dat ik er nog steeds te weinig op gelet heb... Wil de komende week eens bloemkoolrijst en zo proberen, en zo wat te minderen in koolhydraten... vanmiddag even sporten...

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:34

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 02:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:52

Hier wisselt het enorm
Gisteren chips gehad en m&m's
Maar vind dat dit ook wel gewoon moet kunnen zo nu en dan

Zit zelf niet lekker in mijn vel (heeft niks met afvallen te maken) en dat vreet energie, waardoor ik soms ook simpel zat geen zin in heb om moeite te doen..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:39

Hier gaat het een beetje met ups en downs, het eten gaat goed maar de weegschaal gaat niet echt naar beneden. Sterker nog, vorige week zat er ineens bijna een kilo bij dus heb er niet meer opgestaan.
Heb afgelopen week netjes alles afgewogen en ingevoerd in MFP om te kijken of ik stiekem toch niet teveel at, maar eet eigenlijk niet meer dan 1600 kcal op een dag en niet minder dan 1200 dus dat lijkt me prima bij mijn lengte en gewicht.

Daarnaast de bootcamp training weer opgepakt, man wat was dat zwaar de eerste keer. Twee dagen spierpijn. Morgen mag ik weer, ga twee keer in de week een training doen. Nu hopen dat de weegschaal ook lief voor me gaat zijn.

Edit; misschien ligt het bij mij ook aan de medicatie waardoor het moeilijker gaat (ad) daardoor ben ik wel een stuk meer opgeblazen dan vroeger heb ik het idee.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:14

kunamosity schreef:
Even een (misschien domme) vraag...
Eten jullie ook meer als jullie gaan sporten/hebben gesport?
Bijvoorbeeld je BMR is 1500 en je verbrandt ongeveer 300, eet je die 300 er dan bij?

Tiggs schreef:
Ik tel geen calorieën, maar ik eet wel meer als ik gesport heb. Simpelweg omdat ik dan echt meer honger heb.

wat helpt is gelijk na het sporten een plens eiwitten erin.. niet persee een eiwitshake.. maar je kunt bijvoorbeeld ook een yoghurt of kwark smoothy nemen.. vult gelijk af, hongergevoel is snel weg daardoor en de eiwitten zorgen dat je een lang verzadigd gevoel hebt..

zo haal je meer effect uit het sporten.. ik maak meestal een smoothy met zo'n 50 ml jus dorange (mijn na t sporten cheat) en minimaal 200 gram magere franse kwark met een drizzle honing.. is dan wel gelijk 250-300 kcal.. maar daar blijft het dan ook bij. als ik dan nog moet eten eet ik een normaal portie of zelfs klein, geen honger meer. volume eiwitten vocht is hier de sleutel na t sporten om wel dus dat beetje extra binnen te krijgen maar niet te overeten door honger na t sporten..

mijn sportdagen zijn ongeveer 1750 kcal, mijn echte rustdagen (geen paardrijden, langere wandelingen, of hersteldag) zijn 1500 kcal.. hersteldagen zitten er wat tussenin.. dus echt heel weinig verschil.

BMR is absolute rust... als je daarop eet, dan eet je ook niet de kcal erbij die je verbrand als je je pink opheft, of je teen uit je bed steekt. Dus als ik 300 kcal verbrand met sporten, dan eet ik er zeker geen 300 bij. Na t sporten neem ik dus een smoothy of iets dergelijks voor de eiwitten en klein beetje energie van de koolhydraten.. die komt niet overeen met de totale verbranding door de workout, afterburn en herstel, de rest haalt mijn lichaam maar uit vetten, die heb ik nog zat :P

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:01

T valt niet mee vind ik...
Donderdag een appeltaartje gegeten omdat mn vriend jarig was
En gisteren een bakje chips omdat t weekend is :)
Morgen staat er iig ook een taartje op t programma, maar eet zowieso minder in t weekend dus wbt calorie inname mag dat :)
Voor nu 3kg afgevallen :) ik ga in maart op skivakantie en dan wil ik er nog 5-6kg af hebben..
Denk dat dat wel haalbaar is.. en als t niet lukt ook prima :) maar ik wil er zowieso nog wat van af

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:38

Toch goed om te lezen dat er goede resultaten zijn al! Ik doe erg mn best om te wachten met wegen tot maandag.

Gisteren curry gemaakt met bloemkoolrijst. Was erg lekker, alleen wel echt minder vullend dan gewone rijst, maar op zich wel fijn voor het sporten. Voor mij helpt het wel om mijn doel voor ogen te houden.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:49

Supervixen schreef:
Ik heb 12km hardgelopen vanmiddag. Dat was 800kcal. Ik heb er vandaag 400 extra gegeten. 2200 ipv 1800. Boven de 10km heb ik ook echt trek na het lopen.

Respect voor de afstand, ik ben na 4 km al dood Hahah

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:06

Ik ben bezig met een schema voor mijn tweede halve marathon, dus ik loop nu drie keer per week en bouw op naar twee en half uur lopen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:10

Ik ben na 500 meter al kapot _O-

Hier de afgelopen 3 dagen niet zo heel best gegeten.
Donderdag op mn werk een belegd broodje die wel aardig aantikte op de kcal.
Gisteravond stokbroodje met brie en filet.
En vanmorgen op het werk weer een broodje.

Naja mag af en toe toch.
Vanaf morgen weer in het gareel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:22

Gaat hier best lekker ! , heb zondag gewokt met het werk . Had nog een verjaardag deze week en langs de Ikea , had het moeilijk op verjaardag ben zo gek op zus haar broodjes met worstjes (bladerdeeg ). Die laten liggen en wat worst gepakt

Ben bijna op mijn maandelijkse feest en voel mij wat onrustig omdat ik mijn cravings niet doen mag ,Heb even geroken aan wat zakjes snoep (hielp voor even :') ) bij mijn ouders haha

Verder gaat alles op rolletjes ,wel bang dat ik zondag aangekomen blijk te zijn door sommige keuzes deze week

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 08:07

ClaudiaHS schreef:
Ik ben na 500 meter al kapot _O-

Hier de afgelopen 3 dagen niet zo heel best gegeten.
Donderdag op mn werk een belegd broodje die wel aardig aantikte op de kcal.
Gisteravond stokbroodje met brie en filet.
En vanmorgen op het werk weer een broodje.

Naja mag af en toe toch.
Vanaf morgen weer in het gareel.

Ik red het nog niet naar de koelkast en terug... Hahahaha! Hardlopen is echt niets voor mij.
Ik houd het wel bij fietsen, dat hou ik wel een uurtje vol.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:21

Goedemorgen! :wave:

Hier gaat het afvallen slecht, ik heb twee tentamens komende weken, open dag op werk, vergaderingen, voorbereiding etc. Inmiddels wel geleerd dat ik echt een stress eter ben.
Helpt alleen niet met het afvallen, ik ga bij drukte echt te weinig eten, vervolgens compenseer ik dat door heel veel in 1 keer te eten en sla dan alles op.

Inmiddels dit inzicht weer geaccepteerd en komende week weer wekkers ingesteld op mijn telefoon en ga zo naar de supermarkt fruit en groenten halen.
Dat patroon toch maar eens proberen te doorbreken.
Hebben mensen nog tips om op vaste momenten te eten en gezonde snacks tips? :)

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:54

Deze week niks afgevallen :( Ik snap het gewoon niet: eet ongeveer 100 calorieën meer dan m'n BMR, sport 3x per week, drink 2 liter water per dag. Lijkt wel alsof m'n lichaam dit gewicht nogal fijn vindt ofso. Ben vorige jaar al 10 kilo afgevallen en toen bleef ik ook hangen op het exacte gewicht waar ik nu zit, ben er nooit onder gekomen. De 1,7 die ik december was aangekomen zijn er inmiddels wel al weer af, maar ik blijf maar hangen hier. Mega frustrerend!!!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:58

Kop op allemaal! Hier gaat het wel goed, weer 0,2 afgevallen na al het gevreet Haha.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:22

Hier weer 0,5 kilo eraf deze week. Had stiekem op wat meer gehoopt omdat ik dan onder een voor mij ‘magische grens’ zou komen maar helaas. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:58

Toch nog 2 kilo afgevallen , motivatie boost :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:58

Hier gaat het mwoah. Ik zit met wat persoonlijke omstandigheden, of eigenlijk niet ik maar mijn vriend, waardoor het allemaal wat anders loopt. Stress helpt bij mij inderdaad ook niet. Woensdag was ik wel iets lichter dan de week ervoor, maar de geplande halve kilo per week haal ik helaas echt niet. Ik ben momenteel blij met alles wat er af gaat, al is het 100 gram per week.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:28

Hier ondanks gisteren la cubanita vanmorgen toch 0.5 lichter dan een paar dagen terug. In totaal 2 kilo er af nu!

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:05

Hier nog niet zoveel afgevallen, zit nu ook midden in toetsweek, dus dit weekend gaat het niet al te goed.. Maarja na de toetsweek weer snel verder :)

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:15

Waar berekenen jullie die BMR? Ik ben vandaag maar eens wat aan het invullen op Mijn Eetmeter van het Voedingscentrum, maar krijg dan toch eerder het idee dat ik te weinig kcal binnen krijg dan te veel..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:55

xxxJulia schreef:
Deze week niks afgevallen :( Ik snap het gewoon niet: eet ongeveer 100 calorieën meer dan m'n BMR, sport 3x per week, drink 2 liter water per dag. Lijkt wel alsof m'n lichaam dit gewicht nogal fijn vindt ofso. Ben vorige jaar al 10 kilo afgevallen en toen bleef ik ook hangen op het exacte gewicht waar ik nu zit, ben er nooit onder gekomen. De 1,7 die ik december was aangekomen zijn er inmiddels wel al weer af, maar ik blijf maar hangen hier. Mega frustrerend!!!

Heb je je BMR ook opnieuw berekend? Die veranderd namelijk steeds een beetje omdat deze afhankelijk is van hoeveel je weegt. Moet wel zeggen dat 100kcal meer dan BMR eten vrij weinig is als je 3x per week (flink?) sport. Misschien is reverse dieting iets om te proberen? Bij mij werkte dat destijds ook goed! Komt er op neer dat je beetje bij beetje, week na week, je kcal inname verhoogt tot je op onderhoud zit.

@Tortilla: Ik heb even geen tijd om de specifieke links op te zoeken, maar kijk eens in de OP van dit topic, hier staan verschillende berekeningen in incl uitleg!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:46

Net voor de kerst woog ik net geen 94 kg. Inmiddels gaf de teller net 91,9 aan. Klein inimini feestje hier.
Want het wil zeggen dat ik in iets meer dan 10 maanden precies 25 kg. afgevallen ben.

Maar we gaan stug door, want we zijn er nog niet.
En de verleiding wordt alleen maar groter, want i love paaseitjes...

Maar ik laat mij niet kennen, want zoals iedereen in dit topic kunnen we het gewoon!
We kunnen de verleiding weerstaan, we zeggen nee.
Want die vervelende kilo's moeten weg!
Kom op meiden samen kunnen we dit.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:09

Oh wauw, gefeliciteerd! Ontzettend knap!

Ik heb net 6,5km door het bos gewandeld. Heerlijk weer zeg!

Afbeelding

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:58

Ik zou me graag willen melden! Ik ben doorheen de jaren stilletjes aan 8 kilo aangekomen. Lijkt niet veel, maar ik zou graag terug naar de 67kg willen. Ik ben vanaf begin januari bezig en eet heel de dag door gezond, beweeg (in de avond en de weekends) veel, maar ik val dus niks af... ik blijf momenteel rond de 75kg zweven. Alcohol drink ik niet veel, frisdrank helemaal niets en ik probeer tussen de 1,5l en de 2l water te drinken. 's morgens havermoutpap met ongezoete amandelmelk en een appeltje eronder. Om 10u een tussendoortje, meestal een koekje van onder de 100 calorieën. 's middags gezond slaatje, meestal een grieks slaatje met niet te veel feta of quinoa met groentjes. En 's avonds probeer ik nu geregeld af te wisselen tussen gezonde recepten, met veel groentjes, weinig vlees/vis (of zelfs helemaal niks van vlees) en aardappelen laat ik altijd links liggen. Doorheen de dag eet ik dus niets van brood, ik snoep niet, maar toch val ik niet af?!

Jammer genoeg heb ik wel een zittend beroep en mits ik in een klein bureau werk waar alle printers en bureaus dicht bij elkaar staan, kan ik doorheen de dag weinig wandelen. 's avonds ben ik wel een bezige bij en kan ik weinig stilzitten. De avonden dat ik niet paardrijd probeer ik op de hometrainer te zitten. Ik heb een applewatch dat me goed stimuleert en informeert, vind ik persoonlijk wel een leuk hebbedingetje om af te vallen, maar mijn lichaam wilt dus niet mee!

Ik moet wel zeggen dat mijn benen sinds januari verstevigd zijn, maar mijn 'zwembandjes' blijven aanwezig... Mijn vader trouwt midden februari en zou toch graag paar kilo's kwijt zijn. Mits mijn kleed vrij aanspannend is :o Iemand tips?

PS ik heb bloedgroep AB+ en ze vertelden mij dat mensen met die specifieke bloedgroep altijd moeilijk afvallen. Geloven jullie daarin of probeer ik me goed te praten? :')