3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:07

_Caitlinnn schreef:
Wat is jullie ervaring met koolhydraad arm ?

En dan mis niet non stop maar bijv 3 dagen in de week koolhydraad arm eten?

Ik heb dat ooit eens geprobeerd als dieet om af te vallen. Ik viel snel af! En het zat er een maand daarna allemaal weer aan :') ik ben er geen fan van, tenzij je het de rest van je leven wilt doen of medische redenen hebt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:40

Ik heb een tijd koolhydraatarm gegeten. Op zich vind ik de manier van eten best prettig, merkte dat ik veel minder trek tussendoor had en kon best veel lekkere dingen nemen (stukje kaas, worst etc vind ik erg lekker). Ik vond het alleen wel lastig uitvoerbaar, omdat ik toch telkens voor mezelf wat apart moest koken (bijv courgetti ipv spaghetti, of bloemkoolrijst ipv gewone rijst), op zich niet heel veel werk, maar ging me toch tegenstaan. Ik viel in het begin heel snel af, maar dat was allemaal vocht. Daarna ging het bij mij helemaal niet zo snel, langzamer dan nu. Daarnaast voelde ik me lichamelijk niet zo goed, lusteloos, hoofdpijn etc. Veel mensen hebben die klachten bij het begin van in ketose gaan, maar bij mij bleef het, hoe laag ik ook in khd bleef.
Toen ik weer normaal ging eten (maar wel laag in kcal) zaten de kilo's er zo weer aan, echt allemaal vocht dus.

Paar dagen per week koolhydraatarm eten heeft m.i. niet heel veel zin, het grote voordeel zit hem namelijk in ketose (vetverbranding) en dat bereik je pas na een aantal dagen koolhydraatarm. Als je dan weer koolhydraten gaat eten raak je weer uit ketose en begint het liedje weer van voor af aan.

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:46

Nou vandaar dat ik er ook niet zo in geloof en heel eerlijk vind ik mijn koolhydraten ook wel lekker :9
Vandaag ongeveer hetzelfde lijstje als gisteren. Gisteren niet meer 30 shred gedaan.... was helemaal niet lekker. Vanavond paardrijden :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:53

Ik ken ook echt wel succesverhalen hoor, maar dan vooral van mensen die er hun levenswijze van maken, en niet een dieet. En daar zit het hem nou net, ik zou het niet heel lang vol kunnen/willen houden.

Ik merk dat nu ik zo "normaal" mogelijk eet (wat ik normaal vind dan), het me het beste afgaat en ik het langste volhoud. Dit kan ik echt mijn hele leven doen, en dat is nou net de bedoeling :j
Merk wel dat het nu echt stukken langzamer gaat dan voorheen. Dus weer even strenger, merk dat ik de laatste tijd sneller wat kleine dingetjes tussendoor eet. Even extra proeven tijdens het koken, restje van de kinderen opeten want weggooien is zonde, stukje kaas in mn mond tijdens het brood smeren. Zo meteen als ik op gewicht moet blijven kan dat prima, maar er moet nog minstens 10 kg af, en dat moet niet al te lang meer duren.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:07

Ik zit pas op -3 kg en mijn broeken zakken nu al af -O-

Heb nu voor mezelf bedacht dat als ik 78 kg weeg, ik nieuwe kleren mag kopen. Meteen een leuke motivatie want winterkleding is echt mijn lievelingskleding om te kopen. Ben gek op het najaar en de winter!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:37

Mijn uiteindelijke lijstje van gisteren:
O: appel + havermout (40g havermout + 200ml amandelmelk)
L: tosti van bruin brood ham en kaas
T: groene smoothie (spinazie, banaan, mango) + 2 volkoren beschuitjes met hüttenkäse en kipfilet
A: 60g macaroni en een rode saus met veel groenten
T: bakje komkommer
T: stroopwafel bij de koffie
T: 2 volkoren beschuitjes met salami + paar druiven

Op zich best tevreden hierover, ik had sochtends gesport en gedurende de dag veel gelopen.
Totaal aan kcal was 2152, waarvan 52% khd, 30% vet en 18% eiwit

Vandaag:
O: 3 volkoren beschuit met muisjes
T: liter thee
L: tosti + groene smoothie
A: gekookte aardappelen + bloemkool (met een sausje) + stukje vis
B: een hoop achter m'n laptop vandaag, straks wel een wandeling met honden van vrienden van ons

Ik vind het lastig om m'n dag te plannen, ik heb liever 's avonds wat over zodat ik dan nog wat kan eten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:56

Dit is mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met halfvolle melk, kokos en kaneel
T: 2 mandarijnen
L: Mexicaanse salade (kidneybonen, mais, paprika en komkommer met beetje salsa, uitprobeersel wat erg goed gelukt is :9 ) en een kom lente ui soep
T: appel
T2: vitalu cracker
A: lasagne
T: high protein kwark
B: Veel lopen, verder even kalm aan, want barst van de spierpijn van het sporten van gisteren.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:02

Ene dag kh en andere dag niet kan wel degelijk effect hebben. Lees je even goed in: carb cycling.

Wou even inhakwn daarop hihi :D
Ik ben nog tot maandag op vakantie daarna doe k weer braaf mee..... moet wel minstens 5 kilo er al aan hahaha

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:11

Oh dat ken ik nog niet, weer wat geleerd :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:23

Ik zal ook even mijn lijstje delen voor vandaag:

O: havermout met magere melk, banaan en kaneel
T: smoothie van melk, banaan en vanille eiwitpoeder
L: quinoa met kikkererwten, rauwe gekneusde boerenkool, witte kool en cranberry
T: yoghurt met stukjes wilde perzik
A: bruine rijst met pompoen uit de oven, linzen, champignons, knoflook en tijm

B: half uurtje wandelen met mijn pony

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:05

Ik ben een paar jaar geleden na de komst van mijn 2e kind ruim 40 kg afgevallen met khd arm. Voor mij werkte het perfect. Minder schommeling in bloedsuikerspiegel, fitter etc etc. De kg's kwamer er weer aan, maar niet omdat ik weer normaal ging eten. Ik ging me weer "normaal vol vreten". Het is wel wat moeilijker om aannje vitamines te komen denk ik. En je moet vooral in je achterhoofd houden dat of je nou een "normaal" calorie beperkt dieet volgt of een khd arm calorie beperkt dieet (want hoe je het ook wend of keert je zult minder calorieen moeten eten dan je verbrand om af te vallen), dat als het gewicht eraf is je niet weer moet storten op chips en gebak.

Ook dit keer heb ik weer de nodige khd geschrapt maar niet de groente en fruit. Maar eigenlijk vond ik het zonder fruit en zeer beperkt groente makkelijker vol te houden. Ik heb nu wel verl meer inzicht gekregen in hoeveel waar nu in zit en ik hoop dat me dit keer gaat helpen op gewicht te blijven.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:23

Wat werkt is, denk ik, voor iedereen anders. En welk dieet je ook volgt uiteindelijk komt het allemaal neer op minder kcal erin dan eruit.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee crackers met zalm
L: kop verse tomatensoep
T: kwark
A: visburger, boontjes en wortels, gekookte aardappel
B: uur krachttraining olv personal trainer

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:24

Frummels schreef:

Heb nu voor mezelf bedacht dat als ik 78 kg weeg, ik nieuwe kleren mag kopen. Meteen een leuke motivatie want winterkleding is echt mijn lievelingskleding om te kopen. Ben gek op het najaar en de winter!

Ik heb voor mijzelf ook zo'n doel gesteld, maar dan als ik 70 kilo weeg.. Alleen dat duurt nog veel te lang dus ik zit al de hele tijd met te grote broeken :Y)

Zelf vind ik het erg lastig om weinig khd te eten. Ik probeer er soms wel op te letten, om dan bijvoorbeeld gewoon wat minder brood/aardappelen/pasta te eten. Maar ik kan niet helemaal zonder :')

Ik heb wel gemerkt nu ik dat wat meer kan loslaten dat het wel wat beter gaat. Inderdaad meer gericht op kcal erin en kcal eruit. Gewoon gezond en met mate eten. Daar voel ik mij nou toch prettiger bij.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:28

Annikoe schreef:
Frummels schreef:

Ik heb voor mijzelf ook zo'n doel gesteld, maar dan als ik 70 kilo weeg.. Alleen dat duurt nog veel te lang dus ik zit al de hele tijd met te grote broeken :Y)

Zelf vind ik het erg lastig om weinig khd te eten. Ik probeer er soms wel op te letten, om dan bijvoorbeeld gewoon wat minder brood/aardappelen/pasta te eten. Maar ik kan niet helemaal zonder :')

Ik heb wel gemerkt nu ik dat wat meer kan loslaten dat het wel wat beter gaat. Inderdaad meer gericht op kcal erin en kcal eruit. Gewoon gezond en met mate eten. Daar voel ik mij nou toch prettiger bij.

Ik eet ook gewoon wat minder khd, omdat ik erachter kwam dat daar mn meeste calorieën vandaan kwamen, dus om daar in te schrappen en wat meer groenten te eten is voor mij al een vooruitgang :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:35

Ik mocht van mezelf nieuwe kleding kopen toen ik 85 kg woog, dat was mijn eerste grote doel, en ook hard nodig omdat het zomer werd ik ik echt niets meer had (paar zomers zwanger of net niet meer zwanger geweest). Heb niet heel veel gekocht, precies genoeg om mee uit te komen, voor het geval het volgend jaar weer allemaal te groot is. En ook wat dingen gekozen waarbij het niet heel erg is als ze wat ruim zitten.
Alleen, nu komt de winter er weer aan, en zit ik nog steeds (of eigenlijk alweer |o ) rond die 85 kg. Dat leert me wel om me in de vakantie te laten gaan. Anyway, ook daar heb ik niet echt genoeg kleding voor. Nou ja, zie wel hoe ver ik kom met vestjes enzo :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:40

Annikoe schreef:
Frummels schreef:

Leuk toch, doelen stellen en jezelf belonen! :) 70 kg ga en wil ik niet meer halen. Dan ben ik vel over been :)) (ik ben ruim 1.80) Heb jaren 67 kg gewogen met maat 34 en als ik nu die foto's zie krijg ik de kriebels, haha. ik was zo iemand die at als een bouwvakker en geen gram aankwam

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:41

Laura82 schreef:
Ik mocht van mezelf nieuwe kleding kopen toen ik 85 kg woog, dat was mijn eerste grote doel, en ook hard nodig omdat het zomer werd ik ik echt niets meer had (paar zomers zwanger of net niet meer zwanger geweest). Heb niet heel veel gekocht, precies genoeg om mee uit te komen, voor het geval het volgend jaar weer allemaal te groot is. En ook wat dingen gekozen waarbij het niet heel erg is als ze wat ruim zitten.
Alleen, nu komt de winter er weer aan, en zit ik nog steeds (of eigenlijk alweer |o ) rond die 85 kg. Dat leert me wel om me in de vakantie te laten gaan. Anyway, ook daar heb ik niet echt genoeg kleding voor. Nou ja, zie wel hoe ver ik kom met vestjes enzo :')

Eigenlijk best lastig, kledingmaten en het vrouwelijk lichaam :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 15:45

Laura82 schreef:
Ik ken ook echt wel succesverhalen hoor, maar dan vooral van mensen die er hun levenswijze van maken, en niet een dieet. En daar zit het hem nou net, ik zou het niet heel lang vol kunnen/willen houden.

Ik merk dat nu ik zo "normaal" mogelijk eet (wat ik normaal vind dan), het me het beste afgaat en ik het langste volhoud. Dit kan ik echt mijn hele leven doen, en dat is nou net de bedoeling :j
Merk wel dat het nu echt stukken langzamer gaat dan voorheen. Dus weer even strenger, merk dat ik de laatste tijd sneller wat kleine dingetjes tussendoor eet. Even extra proeven tijdens het koken, restje van de kinderen opeten want weggooien is zonde, stukje kaas in mn mond tijdens het brood smeren. Zo meteen als ik op gewicht moet blijven kan dat prima, maar er moet nog minstens 10 kg af, en dat moet niet al te lang meer duren.

M'n tante is er veel door afgevallen, maar zij heeft dit op aanraden van de diëtist gedaan omdat ze bloedsuiker heeft.

Normaal eten is idd het fijnste. Dat is ook het hele doel van afvallen: jezelf een gezond eetpatroon aanwennen!
Die schommelingen in je bloedsuiker vallen bij normaal eten ook reuze mee. Als jij suikers aanvult met (gezonde) vetten, dan remt dat de schommeling, iirc.

@Frummels: ugh, I know right. Ik val heel snel af bij mijn bovenlichaam (taille, alles daarboven). Maar mijn onderlichaam (met name benen en heupen) vallen nauwelijks af. En dat is best vervelend, m'n verhoudingen kloppen gewoon niet meer haha. En ik wil zo graag dunnere heupen/benen :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:21

Jaaa frustrerend!! Was ik 12 kg afgevallen, was ik echt nauwelijks een maat kleiner >;) Wel zat alles mooier dus toch wel leuk geshopt, maar ik ken ook mensen die iedere 3 of 4 kg een maat kleiner zijn. Zwaar jaloers ben ik dan :+

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:30

Tnkx voor de reacties :)
Ik weet niet of ik KHA ga doen, maar alle tips waren welkom.

Ik wil eigenlijk weer 8 kilo afvallen.
Ik kom altijd tot de 71 en daarna lukt het niet meer en kom ik weer 7 kilo aan. Zo gaat het al 4 jaar lang. Super irritant..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:34

@Frummels: Ik ben maar 1.68, dus de 70 kilo is bij mij bij lange na nog niet mager :))

@Imandra: dat heb ik ook! Mijn buik en taille vallen best goed af, alleen mijn benen/dijen/heupen amper.. Ik hou ook cm's bij en daar zie je het ook echt. Ik kan zo 2 cm in mijn taille verliezen en dan maanden stilstaan qua cm bij mijn bovenbenen.
Mijn broeken zijn ook te groot rondom mijn middel, maar een maat kleiner past dus nog niet over mijn benen heen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 16:35

@Annikoe: ja dat heb ik ook! Zo vervelend..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:03

Bij mijn gaan mn benen en kont juist het eerst weg maar blijft mn buikvet en mn tieten gewoon vrolijk zitten.. terwijl ik daar nou juist zo graag iets van af zou willen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 17:54

Haha eigenlijk zou je dus halverwege moeten kunnen ruilen met iemand _O-

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:02

Dat zou zo handig zijn! :')

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met krab en pindakaas en een beker melk.
T: een appel en water.
L: 5 snoeptomaatjes, drie boterhammen met kalkoenborstfilet, pindakaas en gestampte muisjes, water en een bekertje thee.
T: een cracker met zelfgemaakte Mexicaanse spread.
A: een gehaktbal, twee scheppen aardappelen, twee scheppen boontjes.
T: yoghurt met roosvicée en handje rozijnen.
T: denk kop thee, misschien nog iets erbij.
B: 60 minuten fietsen, 15 minuten oefeningen, 60 minuten golfen, paard longeren.