Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:58

Lovemario welkom, knap dat je gestopt bent met roken!
Altijd fijn die training apps, vind het ideaal en goed te doen, ieder begin is moeilijk.

Hoe val't de kleding van lidle?
Zag een leuk sportshirt, heb altijd M van kleding maar denkele dat je daar nog wel iets onder doet of niet? Dan beter een L?
En vallen de broeken normaal? Twijfel ik ook tussen M of L

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:45

Ik zal denk ik nooit een marathonloper worden. Steeds als ik een schema volbracht heb tot 5 km regent het weken of heb ik steeds geen tijd, waardoor ik weer bijna opnieuw kan beginnen (ik weet het...). Maar ach, ik ben toch wel regelmatig bezig (naast het vier keer in de week paardrijden wat altijd voor gaat).
Nu heb ik ontdekt dat ik stevig door wandelen ook wel fijn vind en dat dat ook goed voor je beenspieren is, en wat ik nu doe is weer lopen met het schema en dan dezelfde afstand aan wandelen er achter aan plakken. Zo ben ik toch lekker 6 tot 8 km bezig.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:00

Djilna wat een leuk verslag! Lijkt me zeker heel gaaf om te doen! Wel zwaar :oo

Roxanne dat lijkt me ook best een leuke manier van je lichaam trainen. Doe je dat vaak?

Zucchero phoe knap hoor met zo'n ondergrond en dan ook nog eens een hoge temperatuur!

Hyawatta yes les 2 toch gewoon maar gedaan :D Nu lekker volhouden!
Verlichting heb ik nog helemaal niet over na gedacht...

Lovemario welkom hier! Leuk dat je bent begonnen. Gewoon rustig opbouwen, het is niet zo gek dat je niet gelijk 2,5 km achter elkaar loopt. Een schema om te beginnen is wel prettig.

Bloodymary wil je marathonloper worden dan? :+ Gewoon lekker bezig zijn is belangrijker dan de afstand die je loopt toch.

Ik mag vanmiddag weer gaan lopen :D

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:19

Op aanraden van sportmasseur begonnen met extra magnesium. Helaas afgelopen dinsdag niet mee kunnen doen met wedstrijd. Ik kon amper gewoon lopen, laat staan hardlopen.
Goede tip van de Lidl. Ik had het nog niet gezien.

@Daan: Ik zou mee doen met een 6 km loop.

@Marall: Mooie tinkers hebben jullie zeg! Heerlijk om op Texel te wonen of niet?

@Roxanne: Lekker wandelen en mountain biken is toch ook fijn! Super dat je al 5 km achter elkaar kunt lopen!

@Zucchero: Lekker op de fiets joh! Verstandig bezig!
Haha nee geen Audi of gouden plak voor ons? Mooi gesproken, inderdaad het genieten staat centraal.

@Horsii: Prachtige foto bij het water!

@Bienotje: Fijn dat je weer gestart bent. En dat je er weer zin in hebt is natuurlijk het belangrijkste.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:24

De Lidlkleding zit meestal prima, een enkel geval uitgesloten. Ik heb shirts en broeken voor hardlopen en 1 broek zit niet zo fijn en de andere wel. Ook per kleur kan de stof net wat verschillen. maar de shirts zijn bijna altijd oke. Ik heb normaal maat 36/38 (M) en dan meestal 38, en ik pak ook van Lidl M ondanks dat daar op staat maat 40/42. Heb maar 1x een shirt omgeruild voor een S omdat die groot viel.
Ik ga nog even kijken naar de shirts met lange mouwen na werk.

Bloodymary stevig doorwandelen is inderdaad ook een goede workout hoor! Als dat beter bevalt lekker doen :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:44

Hoi! Ik lees hier nog steeds heel trouw met jullie mee hoor! Posten schiet alleen niet echt op bij mij soms, maar dacht laat vandaag weer even wat van me horen!
Ik ga op het moment nog steeds echt lekker. Ik blijf mezelf verbazen steeds. Wel weer iets last van mijn schenen, maar heb besloten dat ik dit nog acceptabel vind. Laten we het maar gevoelig noemen ipv pijnlijk. Van de week gelopen met mams op de fiets en de hond mee, was heel gezellig. Normaal loop ik echt altijd alleen. Ik verbaasde me erover hoeveel ik nog kom kletsen met mijn moeder :+ .

Even maar een halve bijleespost, weet niet zo goed wat ik allemaal moet zeggen van die tig pagina's.
Ik ben 25 jaar.
Ik had ook ontzettend last van Zijsteken,
maar sinds ik gecontroleerder loop en op mijn ademhaling let, heb ik er eigenlijk nooit meer van gelukkig. Het kan trouwens ook aan eten voor het lopen liggen. Ik heb ook op verschillende plekken steken gehad. Lijkt dan niet dat het dan per se de milt is.
Benangelique: wat grappig, ik heb 2 weken terug ook een coopertest gedaan (endomondo baseert zijn trainingschema erop) en ik heb gemiddeld 5:22 gelopen gedurende 12 minuten! Zelfde als jij dus.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 09:04

Hmm.. Zo blij als ik dinsdag was zo viel het gister weer een beetje tegen :-) Manlief ging ook weer eens mee na een tijd niks, maar die zit me dan met grotere stappen op te heuen zeg maar. En onze kleine jongen moet dan ook mee, nog niet echt ideaal O:)

7,5-8 min/ km merk ik echt dat mijn benen ontzettend snel verzuren. Terwijl met 8-8,5 min/ km ik het wel vol kan houden.

Kan dat zo'n verschil uitmaken nog? En zijn er hier met ervaring die dat later nog prima op hebben kunnen bouwen? Of ben/ blijf ik nu gewoon een eeuwige slak zeg maar :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:57

Bienootje,een halve minuut of meer versnellen is heel flink. Tempo kan je verhogen door intervallen en daarnaast je duurloop op je eigen tempo te lopen. Zo ben ik in 5 maanden 40 seconden sneller gaan lopen. Ik ben ook niet zo'n snelle van nature

Susanne,dat is ook toevallig van de test!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:19

Wat een handige en leuke spullen bij de lidle en ook leuke prijzen :De

Hoop dat de broek en shirt nog in de winkel verkrijgbaar zijn anders maar online bestellen ;)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:22

Vandaag mn tweede training gedaan, was best warm waardoor t wat zwaarder was en spierpijn van na 4 maanden geen paard van dichtbij zien weer rijden maar heb t weer gedaan :)
Heb de heuveltjes route gepakt ipv plat das ook wel anders natuurlijk
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:47

Fabienne: ik slik ook magnesium tabletten, helpt goed heb ik het idee.

Daan: ja 1 keer per week. En meestal nog 1 keer bootcamp of Swiss bal (allemaal oefeningen met zo een grote bal en met gewichten. Is goed voor evenwicht en versterken van je core spieren)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:16

Ik sluit me ook graag bij jullie aan! Na 6 maanden veel te weinig te hebben gesport (alleen 4 keer per week paard gereden terwijl ik daarvoor 3 keer in de week aan crossfit of krachttraining deed), heb ik mezelf vandaag een enorme schop onder mijn (te dikke) reet gegeven en ben gaan 'hollen'. Het kleinste rondje dat ik kan rennen rond mijn huis is 4,65 km en mijn doel was dat te volbrengen. Tempo en aantal pauzes maakte me niet uit. Uiteindelijk heb ik niet hoeven wandelen en voelde het prima!
Afbeelding

Ik ga me voorlopig eerst richten op het sneller lopen van dit rondje en daarna wat meer afstand. Zou de 5 km voor gevorderden van de Evy app geschikt zijn voor dat eerste doel? Ik ken Evy alleen van die eerste potcasts om 5 km te leren lopen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:47

Zo, even iedereen een hart onder de riem steken bij wie het soms even een poosje niet gaat. Daar had ik nl. last van: een aantal keer ging het niet lekker en de laatste keer zelfs gaan wandelen omdat ik niet meer kon. Niet geweten dat ongesteld zijn zoveel invloed kon hebben, ik had zulke rubberen benen het ging nergens over.
Vandaag weer gelopen, ik begon echt met de moed der wanhoop, zo gedemotiveerd door de afgelopen keren. Rustig begonnen, ik zat er niet meteen goed in, na 2,5 km wel en toen maar doorgelopen, uiteindelijk rondje van bijna 6 km inclusief in en uitlopen en het laatste stuk hardlopen even lekker versneld, het zat er vandaag wel in *\o/* gemiddeld zo'n 8,5 km p/u en het laatste stuk versnellen boven de 10 en zelfs een stuk ruim 12,5 (waar ik dat vandaan haalde, geen idee maar het ging lekker). Ik moest me ook echt even afreageren voor die andere keren :+

Dus als het even niet gaat, komt wel weer goed! :j

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:09

Goed bezig allemaal!

Ik heb vandaag reflector bandjes met ledlampjes en een hesje gekocht bij de Lidl! Morgenochtend weer met de loopgroep op pad. Ik had vandaag soms wel wat gevoelige benen van gisteren. Komt vast goed morgen, want vandaag rustdag! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:55

Ik heb vanmiddag nog gelopen en hoop dat ik maandag weer kan. Lig nu op de tattoo tafel en het is m'n bovenbeen dus ben benieuwd :')

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:57

Wow! Wat heb je laten zetten? Of beter gezegd: wat ben je nu aan het laten zetten? We willen hier natuurlijk wel een foto zien!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:02

Ik ben net toch ff naar de lidle geeden, leuk shirt met lange mouwen en een lange broek en reflectiehestje. Was niet veel meer had volgens mij de laatste zwarte broek en laatste shirt.

Ik ga morgenavond weer een ronde lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:18

Een feniks! Je snapt deels wel waarom ;)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:39

Heej! Ik heb ook een getatoeëerde feniks :D Bij mij staat hij op m'n rug/bil/been. Met kleur ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:27

Afbeelding

Kleur komt de volgende sessie!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:40

Uit de as herrezen... of zit er nog meer achter? Wel een flinke zeg! Wow! :wow: Ben benieuwd naar het eindresultaat! Doet het erg pijn?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:41

Noisy schreef:
Heej! Ik heb ook een getatoeëerde feniks :D Bij mij staat hij op m'n rug/bil/been. Met kleur ook?

Foto! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:45

Uit de as van iets wat ik niet verdiend heb. Dan snap je 'm wel toch? ;)
En nog voor wat andere Life events. Modesta en robijn (m'n overleden paard) o.a.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:19

Wow wat een tatoeage, ben benieuwd naar het eindresultaat

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:44

Prachtig Robijntjah! Je zult wel even gezeten hebben, wat een hoop details!

Ik heb behoorlijke pijn in mijn heupen van die spontane, onvoorbereide 4.6km gister. Het kwam gister al opzetten. Niet in mijn gewrichten, maar meer banden/pezen-achtige pijn (voor zover ik dat kan voelen). Tis iig geen spierpijn. Komt dat iemand bekend voor?