Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:21

Heel erg bedankt voor de suggesties!
Ik ben helaas zo'n persoon dat niet veel lust, maar ik zal eens kijken of het wellicht toch iets is.
Nootjes ga ik ook proberen, vind ik alleen wel prijzig.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:15

Al een tijdje niet gepost omdat ik het erg druk heb. Helaas dan ook weinig tijd om te sporten, doe nu 2x per week ipv 3x per week. Het eten gaat nog wel goed :)

Ik neem als snack vaak fruit, noten of kwark, de kwark vult over het algemeen het meest. Neem ook regelmatig een koekje maar vaak zijn dat gewone biscuits.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:16

Hebben jullie ook dat je je schuldig gaat voelen op je cheatday? :') ik ben nu een paar weken achter elkaar best lekker bezig en merk nu echt dat ik niet wil cheaten. Mocht vandaag een loempia van mezelf, maar stond uiteindelijk bij de kraam en ben weer weggelopen omdat ik het zonde vond.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:22

Herkenbaar Emma. Eens in de zoveel tijd (6 weken) mag ik van mezelf een patatje, zo ook gisteren. Voel me er gelijk helemaal naar door, vind het zo zonde achteraf.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:28

Emmaa_ schreef:
Hebben jullie ook dat je je schuldig gaat voelen op je cheatday? :') ik ben nu een paar weken achter elkaar best lekker bezig en merk nu echt dat ik niet wil cheaten. Mocht vandaag een loempia van mezelf, maar stond uiteindelijk bij de kraam en ben weer weggelopen omdat ik het zonde vond.

Heel herkenbaar, terwijl ik het dan nieteens als cheatmeal kan meetellen omdat ik het gewoon incalculeer in mijn voeding van die dag :+

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:20

Ik calculeer het ook gewoon in, ik voel geen spijt dan verder. Meestal is dat wel omdat ik mijn snacks in de airfryer doe i.p.v. frituur. Ik merk ook dat ik veel minder trek heb in junkfood. Ik krijg er pas spijt van als ik over mijn doel heen ga.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:58

Owww wat herkenbaar!! Ik vind t ook zo zonde om minder gezond te eten. Maar ik probeer heel erg om me niet schuldig te voelen. Lukt alleen nog niet echt.

Gisteren samen met n vriendinnetje onze paarden gereden en daarna op de bank lekker kletsen. Met n patatje erbij en later op de avond gevuld speculaas en choco kruidnoten. Zooo lekker maar voel me dr ook schuldig over. Echt stom want kan t echt wel hebben. Eet superclean en kom deze week gewoon netjes op mn goede gemiddelde calorieëndoel.

Ik hoop dat ik op n punt ga komen dat ik met mate gewoon kan genieten van het wat minder gezonde eten en me dr niet schuldig over te voelen

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:37

Herkenbaar inderdaad. Vooral omdat het bij mij vaak alles of niets is. Dus als ik eenmaal aan de chocolaatjes begint, blijft het niet bij 2 of 3 := Maar sporten is vooral lastig bij mij op het moment. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen :')

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:03

Ik wil ook wel meer sporten en eigenlijk een mooi schema voor het sporten dus daar ga ik binnenkort even naar kijken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:09

Gewoon de BBG doen of anders de 20min app?

Lola als je pure chocolade eet is er niets aan de hand hoor :P

Deze maand hebben de meeste mensen het zwaar dus ach.. gewoon opletten en genieten. Als je er niet van kunt genieten waarom zou je het dan nuttigen? Als je zo denkt kom je vast ook een eind :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:36

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:46

Ahhh Teni is zo wijs. Volg haar al anderhalf jaar echt n leuk blog aanrader

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:28

secricible schreef:
gribaldi schreef:
Deze maand hebben de meeste mensen het zwaar dus ach.. gewoon opletten en genieten. Als je er niet van kunt genieten waarom zou je het dan nuttigen? Als je zo denkt kom je vast ook een eind :)

http://fitbeauty.nl/december-stress-ete ... n-hoe-dan/

Doe mij die woonkamer op het eerste plaatje :')

Ik heb hier absoluut geen last van hoor, snoep amper heb er geen trek en geen behoefte aan/in. Verjaardagen sla ik taart over etc.

december stress vind ik sowieso al een overdreven iets :o

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:56

@gribaldi ik weet dat ik het minder lang volhoud als ik gebruik maak van een schema dat vooraf is opgesteld. Als ik het zelf doe weet ik dat ik me eraan ga houden. Of kun je daar nog wel veranderingen in aanbrengen (app?)

Edit: de apps zijn te groot voor mijn telefoon

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:24

Ik heb de BBG gewoon op papier en maak zelf aanpassingen want sommige oefeningen kan ik niet doen vanwege mijn knieën, en heb niet alle materialen om bepaalde oefeningen uit te kunnen voeren dus improviseer zelf :)

App heb ik niet meer maar kon je niet aanpassen.

Vind met een schema en gecombineerd BBG ideaal :)
Zou misschien iets meer benen willen doen dat ze strakker worden maar kan daar nog niet echt een goede oefening voor vinden. Heb jij misschien tips?

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:54

@gribaldi welke oefeningen doe je nu voor benen? Wel lastig omdat je last hebt van je knieën, wat heb je daar precies aan?

Ik heb best een leuke app gevonden, het heet Human. Interessant als je meer inzicht wilt krijgen in je dagelijkse activiteit waarop je kunt zien waar, wanneer en hoe snel je hebt gelopen/gefietst. Het geeft ook aan hoeveel calorieën je daarbij ongeveer verbrand hebt. En het stuurt je mailtjes wanneer je 30/60/90 minuten hebt bewogen. Het stuurt je ook een reminder als je meer dan 120 minuten niks hebt gedaan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:34

Heb een keer na de 5K iets opgelopen waardoor ik nu aan een knie last van het gewricht heb. Maar dat is nu ook iets erger door de kou hoor. Ik voel aan mij gewrichten of we vorst krijgen :')

Ik doe nu voornamelijk, squat, lunges, en dan afwisselend met een jump er tussendoor...
En dan nog wel andere dingen hoor met gewichten, armen/rug/buik trainen.
Maar dat binnen gedeelte bij je bovenbenen krijg ik niet weg ;') Zo lelijk als je loopt dat het dan beweegt :+

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:28

Springen met last van het gewricht is meestal geen aanrader. Wat je dus wilt is het trainen van de adductoren van de benen. Die neem je mee bij het squaten.

Je zou een dynaband kunnen gebruiken.
- Neem de band in je rechterhand en doe het om je rechterbeen heen net onder de knie. Til het been op en beweeg het naar binnen (links). Hiermee train je meteen stabiliteit van het standbeen maar ook een beetje van de rechterknie.

En als je in de sportschool traint hebben ze daar vast een apparaat voor

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:25

Ik weet niet wat voor een telefoon je hebt, maar ik heb standaard S Health op mijn Samsung staan die stappen telt en je kunt ontzettend veel sporten zelf 'toevoegen' om daarmee te kunnen tracken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:28

Is er iemand hier die een gezondere versie van pindakaas eet bij bijvoorbeeld snacks? Ik merk dat als ik 'gezonde' dagen heb ik echt moeite heb met het eten van genoeg vetten, dus ben een beetje rond wezen kijken. Heb nu bij B&F twee potten besteld (omdat het kassakoopjes waren en ik daar een sucker voor ben :') ) dus heb nu de pindapasta crunchy en de naturel notenpasta besteld. Was eigenlij op zoek naar amandelpasta maar dat kon ik niet echt vinden.

Dus, iemand ervaring?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:50

Ik koop altijd de 100% pinda pindakaas van de Ah :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:31

:wave:, hier een vrij stille meelezer :o.
Ik heb mij ooit wel eens gemeld in dit topic, maar nooit met regelmaat gepost.

Toch wil ik graag even jullie tips/hulp.
Ik ben tussen de 17 en 18kg afgevallen in 1.5 jaar tijd. Dit met name door (voor mij persoonlijk) gezonder te gaan eten. Bewegen deed en doe ik regelmatig. Niet fanatiek sporten, maar wandelen/fietsen, iedere dag minimaal 30 minuten.

Nu de laatste 5-7kg willen er niet af. Als ik heel streng koolhydraatarm eet, lukt het om nog 1 tot 1.5kg af te vallen, maar dan houd het ook op.. en dit heel strenge koolhydraatarm houd ik niet vol.

Graag zou ik nu nog willen proberen om de bewerkte suikers te minderen. Zoals koek, snoep en frisdrank is hier al een uitzondering. Ik wil wel 2 stuks fruit op een dag blijven eten omdat ik mij daar beter op voel dan wanneer ik geen fruit eet.

Nu komt het dus echt op etiketten lezen aan.. maar dat is moeilijker dan verwacht :oo.
Wel weet ik dat suiker diverse namen heeft, en ook hoe eerder het in de ingrediënten lijst staat, des te meer er van in zit.

Nu ben ik op zoek naar tips/goede websites en/of boeken met handige tips om de volgende stap in het minderen van suiker te kunnen maken. Uiteraard zijn recepten ook zeer welkom!

Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij :o

Edit: alle overtollige kilo's die ik nog heb, zitten om mijn buik en ik heb mij laten vertellen dat daar juist de suikers worden opgeslagen. Daarom wil ik graag de suikers minderen, kijken of mijn buik dan minder word.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:05

Krachttraining kan sowieso helpen om je lichaam wat 'strakker' te krijgen :) Verder kan ik je niet goed helpen maar sowieso geldt: Hoe minder pakjes en zakjes, hoe meer invloed je hebt. Als je zelf soep maakt, zie je veel beter wat erin zit dan wanneer je kant-en-klare soep koopt, of een soort mix om het te maken. Dus zoveel mogelijk zelf maken :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:09

Loolotte: bedankt voor je reactie! Ik heb het geluk nog thuis te wonen en moeders kookt erg netjes in mijn ogen. Het enige kant en klare wat zij wel eens gebruikt is pasta saus. Wij eten nog niet eens 1x per week pasta. Maar zeker helpt het omdat niet meer te doen! Wel neem ik nog eens cup a soup.. ik durf te wedden dat daar ook suiker inzit. Dus dat gaan we ook niet meer doen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:50

Het wil helpen om dat soort voedingsmiddelen alleen bij uitzondering te pakken. Als je geen kcal wil tracken ten minste.

Zo pak ik een bakje halfvolle kwark met een banaan ipv een koek. Van voedingsmiddelen die zo min mogelijk bewerkt zijn is het moeilijk te overeten. Maar voor jou is het waarschijnlijk zinvoller om je kcal een tijdje bij te houden om te zien waar je teveel eet om die laatste zeven kilo kwijt te raken.