[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:27

Ik had van mijn piercer ooit de tip gehad om bij onrustige piercings een theezakje van kamillethee er tegenaan te houden. Dat hielp wel :) Er moet alleen geen toegevoegde rotzooi in zitten.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:32

Op de foto lijkt er een vochtbult te zitten. Dit komt vrij veel voor maar kan ook vrij lang blijven. Toch te snel gewisseld. Wat voor materiaal is je ringetje?

Titanium is eigenlijk gewoon het beste zolang het nog niet is genezen

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:39

Goldenarrow, bedankt voor de tip. Kijken of ik die kan vinden.
Daniella, ja stom van mezelf. Had niet zo ongeduldig moeten zijn. Het ringetje is van chirurgisch staal, dat was mijn staafje ook volgens mij.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:48

De piercing die piercers na het zetten erin horen te doen dient altijd van titanium te zijn. Chirurgisch staal bevat nikkel en hier reageren veel mensen gevoelig op. Vandaar dat dit alleen gebruikt mag worden in geheel genezen piercings. Misschien verstandig om er toch een korter staafje van titanium in te doen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:21

O, nee dan zal het wel titanium zijn geweest! Mm, de enige piercing van titanium die ik heb, is dus dat langere staafje. Ik heb wel een kortere bioplast labret met titanium inserts, zou dat ook kunnen?

Edit: misschien domme vraag :+ Maar ik heb allergie testen op mijn huid gehad, onder andere van nikkel, en ik had geen reactie. Kan ik daar dan toch gevoelig voor zijn? Kan in mijn 'normale' oorbelgaatjes ook alles dragen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:34

Ik zou zolang die bult er nog zit iig niet gaan wisselen of prullen.

Je kan zeezout of sterilon lid nog eens proberen. Mss gaat je bultje dan sneller weg

Pepperrr

Cheetahfan schreef:
O, ik heb nog wel gezocht, maar er staan zo veel verschillende dingen... Shop zei 4 tot 9 maanden! Ik merkte juist dat ik dus last had van dat staafje omdat die zo kon bewegen. Hij is ook vanaf dat hij gezet is eigenlijk rustig geweest. Heb er nooit pijn of last van gehad. Een paar vriendinnen van mij hebben hem in een mindere shop laten zetten en die hebben hem veel eerder verwisseld.
Dacht dat het wel kon dus... Stom. :(
Enig idee wat ik nu het beste kan doen? Gewoon afblijven en afwachten?

Dat bultje heb ik ook gehad. Dit komt waarschijnlijk door het te vroeg verwisselen. Daardoor ontstaat er een vochtbultje. Geen zorgen, het is niks ernstigs. Ik heb hier tea tree olie voor gebruikt. Na 2 maanden was het bultje helemaal weg. Omdat jouw piercing nog niet helemaal genezen is raad ik je aan om tea tree olie verdund met amandelolie te gebruiken. Deze is te bestellen bij Piercing Mania en is ook niet al te duur :) Elke dag even met een wattenstaafje wat op het bultje smeren.
Wat jij zegt, het jeukt echt verschrikkelijk! Maar probeer er toch echt af te blijven!

Zelf heb ik er een bioplast staafje in gedaan, dat was voor mij fijner. Je kunt het beste aan de piercer vragen of die het staafje erdoorheen wil doen, want die kan het helemaal steriel doen en het scheelt jou weer wat priegelwerk ;) Bij de meeste piercers kun je hiervoor gewoon binnenlopen en zolang je je eigen sieraad mee hebt doen ze dit gratis :)

Pepperrr

Skessa_ schreef:
Ik zou zolang die bult er nog zit iig niet gaan wisselen of prullen.

Je kan zeezout of sterilon lid nog eens proberen. Mss gaat je bultje dan sneller weg

Sterilon wordt sterk afgeraden, niet gebruiken dus!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:46

Op verse piercings ja. Ik gebruik t zo vaak. Werkt voor mij het beste :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:50

Sterilon werd mij idd ook afgeraden! Ik heb speciale zeep meegekregen. Zoutbadjes doe ik al sinds het bultje er zit.
Bedankt voor alle tips! Ik blijf voorlopig nog even doorgaan met het gewoon goed schoonhouden, ik zal kijken of ik aan tea tree olie kan komen.
Als het over een paar weken nog niet weg is ga ik naar de piercer! Kijken wat zij zegt en dan kan ze eventueel het ringetje eruit halen. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:59

Cheetahfan schreef:
Edit: misschien domme vraag :+ Maar ik heb allergie testen op mijn huid gehad, onder andere van nikkel, en ik had geen reactie. Kan ik daar dan toch gevoelig voor zijn? Kan in mijn 'normale' oorbelgaatjes ook alles dragen.

Qua piercings kan dat echt per lichaamsdeel verschillen. In mijn oren kan ik alle materialen dragen, maar dat hoefde ik in mijn navel niet te proberen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:10

Cheetahfan schreef:
Sterilon werd mij idd ook afgeraden! Ik heb speciale zeep meegekregen. Zoutbadjes doe ik al sinds het bultje er zit.
Bedankt voor alle tips! Ik blijf voorlopig nog even doorgaan met het gewoon goed schoonhouden, ik zal kijken of ik aan tea tree olie kan komen.
Als het over een paar weken nog niet weg is ga ik naar de piercer! Kijken wat zij zegt en dan kan ze eventueel het ringetje eruit halen. :)

Kun je gewoon bij het kruidvat halen voor 2/3 euro oid. Die gebruik ik ook :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:15

@Cheetahfan dat is heel normaal voor een helixpiercing. Mijn helix is pas na een anderhalf jaar gestopt met moeilijk te doen. Heb ook en dubbele tragus die er nu bijna 4 jaar in zit en soms toch nog eens moeilijk doet. Het beste is inderdaad met zoutbaden en er verder gewoon niet aan zitten prullen :)

Ik kom hier overigens ook weer eens even binnenvallen. Zit al een hele tijd te twijfelen voor een neuspiercing, ik vind zo'n ringetje echt ontzettend vet, ondanks dat ik altijd gezegd heb dat ik nooit piercings in mijn gezicht zou willen. Hetgeen wat me dan ook tegenhoudt is dat ik bang ben dat ik een litteken ga overhouden mocht ik hem ooit beu worden. Wat zijn jullie ervaringen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:32

Ken wel meer mensen die een neus piercing hebben gehad. Je ziet het wel, maar is niet heel groot. Meer een soort stipje

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:36

Sterilon op verse piercings nee. Maar als er al een ontsteking zit dan kan het echt t verschil maken.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:27

_Daniella schreef:
Cheetahfan schreef:

Kun je gewoon bij het kruidvat halen voor 2/3 euro oid. Die gebruik ik ook :)

Maak daar maar 7/8 euro van :+

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:10

[/quote]
Kun je gewoon bij het kruidvat halen voor 2/3 euro oid. Die gebruik ik ook :)[/quote]
Maak daar maar 7/8 euro van :+[/quote]

Tea tree behandelingsolie van de kruidvat kost 1.99. Zal geen pure tea tree zijn maar voor mijn tragus werkte ie meer dan perfect!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:34

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:02

ik had hem bij de kruidvat voor 7 euro.. -O- verkoopster zei dat dat de enige was..
toch maar even op zoek naar die ene uit jouw linkje!

ik heb mijn schrik momentje ook weer gehad.. ik tikte perongeluk tegen mn inner conch aan en die viel er opeens uit.. dus ik als een idioot naar de spiegel toe en ik kreeg hem gelukkig in 1 keer terug er in (is nog best lastig als je hem er aan de achterkant in moet doen :+ )

ik ga vast weer beginnen met tea tree olie want ik gok dat ie dit niet leuk vond :')

edit: ah ik zie het verschil al. die uit het linkje is gemixt met andere producten, die ik heb is pure tea tree olie :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:11

Hoihoi! Ik had een vraagje voor de tonggepiercten hier. Ik heb een tijdje geleden een tongpiercing laten zetten en na een poos gewisseld naar een 16mm staafje, maar hij bleef wat lang en tikte tijdens het praten en eten tegen mijn tanden aan. Nu heb ik bij de piercer het tot een 14mm laten wisselen, mijn tong werd iets dikker de eerste dag, maar dat was zeer tijdelijk. Nu is mijn tong weer normaal dun en blijft de piercing als ik een beetje snel praat (dat is alleen mijn normale praattempo zegmaar :+ ) tegen mijn tanden aantikken. Zo ook tijdens het eten. En ik slis nog steeds een beetje, hij voelt wel echt 'in de weg' zitten tijdens het praten. Ik wilde even overleggen met de piercer of een 12mm ook kan en gaat helpen, wat vindt het niet zo fijn. Hebben andere mensen hier ook hetzelfde mee gehad / hoort het gewoon? Dan haal ik hem er liever uit...

Ik had ook al gekeken naar bioplast piercings, maar die vind ik eigenlijk lelijke kleurtjes hebben. Weet iemand toevallig of ze niet een soort zachter materiaal hebben wat een beetje een grijs/zilver/metalen kleur heeft, ipv meteen felroze of blauw :+ ?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:30

bioplast/bioflex moet in principe ook in transparant verkrijgbaar zijn. :)
Ik heb allemaal transparant labretjes van Crazy Factory, denk dat ze ook wel transparante barbells hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:36

Jij bent snel, bedankt voor je reactie :D Sorry, niet helemaal duidelijk geweest zie ik, maar transparant vind ik dus ook niet zo mooi :o Ik heb de piercing echt genomen omdat ik een metalen/stalen bolletje echt mooi vindt als sieraad. Alle andere kleurtjes of transparant schieten dan een beetje het doel van het idee dat het een sieraad is voorbij (voor mij persoonlijk he, niet in het algemeen). Ik kan alleen tot nog toe geen alternatief vinden. Maar misschien helpt het al om het onderste bolletje door een transparant bolletje van bioplast te vervangen (als dat uberhaupt kan) en de bovenste gewoon zo te laten :?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:47

Ik weet niet of er bioplast balletjes zijn die op je gewone staafje passen maar metalen balletjes voor acryl balletjes (die gekleurde, weet ff niet of ze er ook in transparant zijn) vervangen wordt zowiezo aangeraden omdat dat vriendelijker zou zijn voor je gebit.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:06

Je bent geweldig, bedankt +:)+ Super!