Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:03

Hier iemand die wel afvalt, mn moeder en zusje maakten er ook een opmerking over, positief :):) Is grappig want weegschaal gaat niet super snel naar beneden maar ik neem wel af in omtrek! Meten dus ;)

Vandaag:
O: 2 wasa vezelrijk; 1 met 10 gram amandelpasta en 1 met twee plakjes leverworst
T: plakje ontbijtkoek en halve tompouce <3
L: 2 wasa vezelrijk; 1 met twee plakjes runderrookvlees en 1 met tonijnsalade
T: 100 gram skry, beetje preisalade (restje)
A: kiploempia (zo'n grote) van de markt, ben nog ernstig op zoek naar de kcal, wisselt online nogal, als iemand ze weet, graag O:)
T: dat ligt aan de kcal van A

B: 12 km fietsen, half uurtje paardrijden (zadelpasser, dus zeker niet intensief), stalklusjes en stofzuigen. Vanavond 1,5 uur poweryoga, als ik zin en tijd heb

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:07

Dilan93 schreef:
Strak eetschema :j wat is MCT? :o?

Ja, behoorlijk strak, en vergt ook wel enige voorbereiding (en inspiratie om niet iedere keer dezelfde groenten te pakken), maar zo lang ik merk dat het werkt, wil ik me er graag aan houden, ben in 2 weken tijd al 2 cm bij m'n buik kwijt 8-)

MCT is een soort olie, en staat voor Medium Chain Triglycerides (of in het Nederlands: middellange keten vetzuren).
Ik vond deze info op internet: middellange ketenvetzuren (MCT) worden makkelijker verteerd en opgenomen. MCT-vetten worden niet gesplitst en komen na opname door de darm direct in het bloed. MCT-vet heeft dus geen gal en enzymen nodig om opgenomen te worden en heeft hierdoor belangrijke voordelen bij spijsverteringsproblemen, zoals bijvoorbeeld bij aandoeningen waarbij een tekort is aan het vetsplitsend enzym lipase of aandoeningen waarbij de vetopname door de darm niet goed verloopt.
Doordat de vertering van MCT makkelijker gaat, worden de reeds opgeslagen vetten eerder gebruikt door een hoge efficiënte stofwisseling; met andere woorden: het gewicht neemt af.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:09

Area51 schreef:
Hier iemand die wel afvalt, mn moeder en zusje maakten er ook een opmerking over, positief :):) Is grappig want weegschaal gaat niet super snel naar beneden maar ik neem wel af in omtrek! Meten dus ;)

Goed bezig! En inderdaad, meten = weten, spieren wegen meer dan vet ;)

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:10

Op welke punten meten jullie en hebben jullie er een schema van gemaakt?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:14

Ik ga ook meten, ik heb alleen geen meetlint en weet ook niet zo goed waar ik die moet halen :')
Wel jammer dat ik niet vanaf het begin heb gemeten, maar helaas!

Ik ben deze hele week niet wezen sporten (carnaval, gister geen zin) maar merk wel dat ik echt goede bovenbeen spieren heb, en steeds meer arm spieren!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:15

Amyyy schreef:
Ik ga ook meten, ik heb alleen geen meetlint en weet ook niet zo goed waar ik die moet halen :')
Wel jammer dat ik niet vanaf het begin heb gemeten, maar helaas!

Ik ben deze hele week niet wezen sporten (carnaval, gister geen zin) maar merk wel dat ik echt goede bovenbeen spieren heb, en steeds meer arm spieren!

Action :) Bij de huishoudartikelen liggen wel naaispullen :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:20

Janine, van paardrijden werd ik ook niet slanker hoor :+

Wauw Mies wat goed zeg!

Even over de aardappelen, die passen prima in een "dieet".
Helaas denken nog steeds heel veel mensen dat je aardappelen moet schrappen, ik hoop dat dit snel uit de wereld verdwijnt.

Aardappelen zijn nog altijd beter dan pasta's of rijst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:21

gribaldi schreef:

Wauw Mies wat goed zeg!

Helaas denken nog steeds heel veel mensen dat je aardappelen moet schrappen, ik hoop dat dit snel uit de wereld verdwijnt.

Waarom werd ik het dan wel van niet rijden? En in z'n geheel niet sporten...
Ik ben niet bepaald wat je noemt een recreatie ruiter...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:24

lisanne1989 schreef:
Dilan93 schreef:
Strak eetschema :j wat is MCT? :o?

Ja, behoorlijk strak, en vergt ook wel enige voorbereiding (en inspiratie om niet iedere keer dezelfde groenten te pakken), maar zo lang ik merk dat het werkt, wil ik me er graag aan houden, ben in 2 weken tijd al 2 cm bij m'n buik kwijt 8-)

MCT is een soort olie, en staat voor Medium Chain Triglycerides (of in het Nederlands: middellange keten vetzuren).
Ik vond deze info op internet: middellange ketenvetzuren (MCT) worden makkelijker verteerd en opgenomen. MCT-vetten worden niet gesplitst en komen na opname door de darm direct in het bloed. MCT-vet heeft dus geen gal en enzymen nodig om opgenomen te worden en heeft hierdoor belangrijke voordelen bij spijsverteringsproblemen, zoals bijvoorbeeld bij aandoeningen waarbij een tekort is aan het vetsplitsend enzym lipase of aandoeningen waarbij de vetopname door de darm niet goed verloopt.
Doordat de vertering van MCT makkelijker gaat, worden de reeds opgeslagen vetten eerder gebruikt door een hoge efficiënte stofwisseling; met andere woorden: het gewicht neemt af.

Weer ietd geleerd :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:25

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:

Wauw Mies wat goed zeg!

Waarom werd ik het dan wel van niet rijden? En in z'n geheel niet sporten...
Ik ben niet bepaald wat je noemt een recreatie ruiter...

Geen idee :+
Heb er geen verklaring voor helaas :')

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:26

Bij mij wordt ik er niet meer dunner van, maar zodra ik het niet meer doe kom ik denk ik wel aan. Ik word sws slapper dan, mindere buikspieren enzo.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:27

Janine: vind ik erg onlogisch, ik reed ook veel, en merk nu na 4 weken niet rijden, dat mijn buikspieren (het beetje dat zichtbaar was), verdwenen zijn (ondanks dat ik toch bijna 2kg kwijt ben, zie je ze niet meer), dat ik die ene keer dat ik gereden heb, nul conditie had en superstijf was, en dat ik ook, ondanks op mijn voeding letten, veel trager afval dan wanneer ik wel 8x reed per week. Toen ging het duidelijk sneller. Dus hoe jij dat klaargespeeld hebt, geen idee :)

In combinatie met nauwgezet minder eten viel ik dus wel sneller af als ik wél ging paardrijden hoor, het doet wel iets. Maar je lichaam went er uiteindelijk ook wel aan denk ik, 't zal niet hetzelfde zijn als 8x per week gaan lopen of pure krachttraining doen, dat lijkt mij logisch. Een beetje zoals mensen die alle dagen een uur fietsen dat ook 'gewoon' gaan worden denk ik. Een keer dat je het niet meer doet gaan die het volgens mij ook wel gaan merken dat die extra verbranding wegvalt. Een wetenschappelijke uitleg heb ik er niet voor, het voelt zo :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:28

Buikspieren en rugspieren is paardrijden ideaal, arts raad het mij ook aan.

Maar ik denk dat in het geval van Janine en mij het een apart geval is qua lichaam. De een wordt er super slank voor de ander niet..

Ach laten we niet vergeten dat iedereen uniek en mooi is op zijn/haar manier dus ga je niet vergelijken met iemand die slanker is oid..
Zo kun je toch nooit worden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:29

gribaldi schreef:
Geen idee :+
Heb er geen verklaring voor helaas :')

Vervelend gewoon :')
Denk je dat je er goed aan doet om meer te bewegen, wordt het daar helemaal niet beter van.
Goed, niet dat ik de paarden uit mijn leven zou kunnen en willen bannen... Maar modelletje Emmelie is toch mooier dan mijn model op het moment :P
Nouja, ik moet het maar even aankijken tot eind maart...

Dat MCT klinkt trouwens best interessant... Ga ik eens naar kijken... Lisanne1989, ik heb trouwens even in je profiel gekeken, wat is jouw motivatie om af te vallen? Ik zie vooral een heel mooi slank lichaam. En gezien je dieet heb je andere redenen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:33

Stral schreef:
Janine: vind ik erg onlogisch, ik reed ook veel, en merk nu na 4 weken niet rijden, dat mijn buikspieren (het beetje dat zichtbaar was), verdwenen zijn (ondanks dat ik toch bijna 2kg kwijt ben, zie je ze niet meer), dat ik die ene keer dat ik gereden heb, nul conditie had en superstijf was, en dat ik ook, ondanks op mijn voeding letten, veel trager afval dan wanneer ik wel 8x reed per week. Toen ging het duidelijk sneller. Dus hoe jij dat klaargespeeld hebt, geen idee :)

In combinatie met nauwgezet minder eten viel ik dus wel sneller af als ik wél ging paardrijden hoor, het doet wel iets. Maar je lichaam went er uiteindelijk ook wel aan denk ik, 't zal niet hetzelfde zijn als 8x per week gaan lopen of pure krachttraining doen, dat lijkt mij logisch. Een beetje zoals mensen die alle dagen een uur fietsen dat ook 'gewoon' gaan worden denk ik. Een keer dat je het niet meer doet gaan die het volgens mij ook wel gaan merken dat die extra verbranding wegvalt. Een wetenschappelijke uitleg heb ik er niet voor, het voelt zo :D

Het afvallen stopte vanaf het moment dat ik weer volop ging paardrijden, dus minimaal vier keer per week. Een hele korte tijd een fling gehad met een jongen en toen viel ik plots weer 2 kilo af... :? Om daarna gewoon die 2 er ook weer bij te krijgen :')
Dus ja, ik weet het gewoon echt niet... Soms denk ik dat ik eens naar een diëtiste moet gaat en dat ik toch wel iets weinig eet. Om af te vallen zou ik boven de 2000kcal per dag moeten eten. Ik denk dat ik de 1800/1900 maar net haal.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:34

Janine/Gribaldi: jullie worden dus eigenlijk zwaarder van wél rijden? Huh? Hoe doe je dat? :D

Het traint bij mij in ieder geval geen bilspieren ofzo, wel buikspieren en rugspieren toch tamelijk. Merk iig goed dat ik niets doe nu... Armspieren heb ik ook wel wat, en kuiten. SUPER aantrekkelijk allemaal :')

Janine: ik weet niet wat je met die fling allemaal deed maar ik val alleen af van liefdesverdriet, omdat ik dan niets eet, verder nog nooit iets van gemerkt :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:38

Stral schreef:
Janine/Gribaldi: jullie worden dus eigenlijk zwaarder van wél rijden? Huh? Hoe doe je dat? :D

Het traint bij mij in ieder geval geen bilspieren ofzo, wel buikspieren en rugspieren toch tamelijk. Merk iig goed dat ik niets doe nu... Armspieren heb ik ook wel wat, en kuiten. SUPER aantrekkelijk allemaal :')

Janine: ik weet niet wat je met die fling allemaal deed maar ik val alleen af van liefdesverdriet, omdat ik dan niets eet, verder nog nooit iets van gemerkt :')

Echt helemaal niets... Ik heb niet eens met hem gezoend. Het was ook een weekje hoor... Het was meer een spelletje ook. Eerst wilde ik niets van hem en toen hij toch wel interessant werd, wilde hij niets meer van mij _O-

Dus er kwamen helemaal geen lichamelijke activiteiten kijken bij dat afvallen toen.... :P

Ik hoop dat het droge weer de komende tijd wat aanhoudt, zodat ik thuis ook weer kan rijden, dan zit ik snel op vier keer per week hoor. Maar of dat wat uit gaat maken? Ja, misschien wel want in de tijd dat ik aardig snel aankwam reed ik ook nog maar 1 of 2 keer per week omdat het thuis zo vreselijk nat en zwaar is.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:39

Ik ben emotie eter en kom ook aan van liefdesverdriet... Om het allemaal nog erger te maken :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:51

Mies schreef:
Dilan93 schreef:
Ik wil die voedingsapp ee straks wel bijnemen. Is het de moeite waard? :)

Ik vind hem makkelijker in gebruik dan myfitnesspal. Hij zit bij de basic fit app waardoor hij ook bijhoud hoeveel calorieën je verbrand bij je workout. Kost wel 4,-

Heb idd de app van 4 euro erbij genomen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:52

Area51 schreef:
Ik ben emotie eter en kom ook aan van liefdesverdriet... Om het allemaal nog erger te maken :D

Emotie eter ben ik ook beslist niet. Toen ooit mijn enige relatie uit ging heb ik 24 uur niets gegeten. Niet dat het hielp ofzo :') _O-

Maar als ik verdriet heb ga ik niet meer eten. Ik heb dat nooit aan elkaar kunnen verbinden gelukkig. Ik hou gewoon te veel van chocola :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:54

Area51 schreef:

Hier nog een emotie eter. Ben een tijde depressief geweest. Toen mn relatie daarbij ook nog uitging, vlogen de kilo's eraan := denk dat ik op mn zwaarst zo'n 70 kilo of misschien meer heb gewogen (woog daarvoor 59/60. Dus best veel aangekomen in korte tijd.

Had toen geen weegschaal, dus weet niet precies wat ik op mn zwaarst was

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:00

Ik ben ook een emotie-eter, maar toen zat ik toch op mijn laagste. Ging massaal veel paarden rijden en had gewoon geen tijd om te eten toen :) Heeft ook maar een paar weken geduurd hoor, 't kwam er snel weer bij jammer genoeg!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:02

Het beste voor je figuur en lijn: 'minimaal 40 uur per week op een sportstal werken'

In zes weken was ik in conditie, woog 58 kilo en kwam aan krachttraining niks tekort :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:04

Dilan93 schreef:
Het beste voor je figuur en lijn: 'minimaal 40 uur per week op een sportstal werken'

In zes weken was ik in conditie, woog 58 kilo en kwam aan krachttraining niks tekort :')

Ik ben 25, wil graag uit huis, een eigen huis... Dat gaat me met dat werk niet lukken helaas |(

Er zit nu mogelijk iets aan te komen van 40 uur per week. Kantoorwerk. Hoe doen jullie dat? Ik ben van plan om daarnaast nog minimaal 2 keer per week naar de sportschool gegaan en gewoon te blijven rijden...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:05

Stral schreef:

Nou niet zwaarder, maar vond altijd dat mijn benen dikker werden, zo irritant :') :')
Ik rij nu eigenlijk sporadisch, kom amper op stal toevallig deze maand 4x maar dan is het enkel hee peerd, knuffel en doei :Y)
Normaal 1 keer per maand of helemaal niet :o

Wat betreft relaties, de meeste mensen komen dan aan zeker als ze gaan samenwonen.
Ik val enkel val :')
Dus waar gaat het mis :P