Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:35

Wat een drama..... Heel veel sterkte toegewenst.

Ga je eventueel bij beide ziekenhuizen een klacht indienen? Dit kun je als ziekenhuis niet maken vind ik.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:08

Jezus... -O-

Zit je nu serieus in ziekenhuis nr. 3???

Hopelijk heb je een beetje goed nieuws straks....

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 21:14

Nee, dit was nu ook in Eindhoven, maar bij de neuroloog die mij overgenomen had vanuit Maastricht. Hele fijne vrouw, maar helaas houdt t voor nu op en gaat t haar boven haar pet. Daar is ze ook gewoon heel eerlijk in en da's ook wel prettig natuurlijk. Ze heeft amitriptyline mee gegeven in de hoop dat de pijn houdbaar wordt en 27e naar de neurochirurg. Als t dan niet weg is, kijkt hij verder.

Neuroloog wilde wel proberen om de afspraak nog te vervroegen, maar dat is niet mogelijk. Mijn neurochirurg heeft sowieso alleen op woensdag poli, verder staat hij op OK.

Op de MRI is in ieder geval een bloeding uitgesloten, dat is wel geruststellend. Infectie kunnen ze niet uit sluiten. En idee is nu ook dat over drainage t misschien veroorzaakt.

Een lastig ding op de vorige CT zagen we twee drains in t wervel kanaal, maar nu nog maar één op de MRI... Dus nu is de vraag waar t andere stuk gebleven is... MRI staat natuurlijk maar klein stukje van de rug op.

Hopelijk gaat die amitriptyline in ieder geval snel werken, straks eerste keer pakken voor ik ga slapen. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:45

Goed spul, die amitrityline, weet ik uit ervaring. Dan lig je zo knock out ;)
Balen dat je nu weer moet wachten tot de 27e.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:53

Hier standaard 10mg voor de nacht.
Je wordt er best suf van. Met de wietolie kon ik zonder amytriptiline maar ff een dipje hier.
Scheelt voor jou hopelijk met slapen: lekker suffen!

Lang wachten weer zeg..
Ondertussen toch gek dat ze niet weten hoe of wat en dat ze ook niet verder zoeken naar dat tweede stuk drain? Kunnen ze dat met andere apparatuur of nogmaals mri niet gaan zoeken?
Die amytriptiline is natuurlijk ook maar symptoom bestrijding.. :(

Een infectie kan deze gevolgen geven zonder dat het in het bloed te zien is?

Hou je taai!
Een hopelijk lekker rozige nacht toegewenst.

Ik zit voor deze nacht aan de melatonine, amytriptiline en wiet olie tegelijk dus ik hoop ook op een fijne nacht!

:(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:14

Amytriptiline? ook wel Tryptisol genoemd? slik je dat nu Quir?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 10:35

Ja amitriptyline gebruik ik nu inderdaad. :)

Merkte er gisterenavond eigenlijk niet zoveel van, maar eenmaal in bed was ik zo weg haha. Nu had ik ook alprazolam (xanax) gehad... Wel heel onrustig geslapen, maar sinds woensdag avond geen tramadol meer gehad... Zal vast mee tellen.

Pijn is er nog wel, heeft t tijd nodig te gaan werken?
Nu 10 mg, mag (rustig) opbouwen tot 30mg.

Drain infectie zie je niet in t bloed (behalve als t hersenvliesontsteking of buikvliesontsteking wordt). Nu is t crp wel iets verhoogd en witte bloedcellen zijn ook verhoogd. Ook is 1 leverwaarde extreem hoog.

Amitriptyline is inderdaad symptoom bestrijding, maar beter dan al die tijd met pijn lopen... Stuk drain kan niet ver zijn, maar als er infectie is is dat wel een groot probleem.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:38

Maar Amitriptyline is een Anti Depressivia,heb ik ook heel lang gehad.Ik viel er niet van in slaap ofso,deed niks bij mij.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 10:45

Is inderdaad ook een anti depressiva, maar dan heb je t over een hele andere dosis! Voor neuropathische pijn (wat ook een indicatie is van amitriptyline) is de dosis 10 tot 30 mg per dag. Als antidepressiva heb je t over 75 tot 300 mg per dag. :)

Is wel een klein verschil hihi.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:38

Hoe was je dag?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 22:02

Ik voel me vreselijk, maar dat komt door t afkicken... 48 uur nu, brr. Blij als ik er van af ben en dan hopelijk nooit meer. Hoop dat t morgen wat minder is...

Amitriptyline werkt wel wat gelukkig, maar nog wel regelmatig "stroom".

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:20

Ik weet hoe k*e dat voelt, sterkte!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:52

Waarom ben je gestopt dan??

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 13:25

Om gewenning weg te halen en ik toe kom aan lagere dosis... Ik moet steeds meer en meer pakken om überhaupt effect te hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:58

Tegen die stroomstoten kan je helaas helemaal niks voor slikken,niks helpt hier tegen.
Het is daarom ook zo frustrerend én pijnlijk.Ik krijg ze in mijn nek als ik me hoofd iets omhoog doe en dan moet hoesten.Verschrikkelijk is dat,trekt door beide armen heen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:58

Ik lees nog steeds mee en soms weet ik gewoon niet wat ik moet zeggen behalve dat ik zo ontzettend met je meeleef en dat je echt een topper bent!

Fijn dat de amitriptyline wel iets helpt, ik gebruik het voor mijn hoofdpijn (dosis is inmiddels opgeschroefd voor mij naar 2x per dag een tablet).

Nogmaals sterkte en een dikke digi-knuffel!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 17:12

Nek lijkt me ook zo verschrikkelijk. Die pijn is zo intens. En je nek zit zo hoog. Benen/rug zit lager, lijkt me "makkelijker" (en minder beangstigend) zeg maar dan zo hoog in je nek.

Amitriptyline helpt gelukkig de continue zenuwpijn/stroom wat te verminderen. Dus als ik nu gewoon stil zit of lig gaat t best redelijk. Kan nu ook eindelijk weer een deken verdragen op mijn benen (en ook weer gewoon ergens op leggen zoals een bed), vreselijk was dat en kon er niet van slapen. Ben ook nog eens een vreselijke koukleum. Maar vannacht wel weer redelijk geslapen, wel vaak wakker omdat ik onder stroom stond (omdraaien bijvoorbeeld).

Stroom in mijn linker been is gelukkig wel een stuk minder, maar rechts is t 2x zo erg geworden.

Gebruik je twee keer per dag 10 mg Lay_D? Of hogere dosering? Werkt t goed voor de hoofdpijn? Wordt je niet suf van ook overdag pakken? Of wen je daar aan? Net als met morfine en zo. :+

Ik twijfel of ik naar 20 mg ga of niet, ik merk nu wel al verbetering. Dus ene kant heb ik zo iets van dan laat ik t hierbij, andere kant vraag ik me af of t niet beter wordt als ik naar 20 ga. Mag immers tot 30 mg opbouwen...

Paar dagen voor afspraak bij de neurochirurg stop ik er mee, om te kijken hoe t dan is. Ene kant heb ik nu echt zo iets van sloopdie drain maar uit mijn rug... Drain uit m'n hoofd loopt nu ook als een tierelier sinds de blinde darm er uit is. Andere kant gaat t nu zo goed met t hoofd, misschien kan 1 drain het gewoon ook niet aan. Lastig lastig allemaal.

Chirurg is vast niet blij met mij... Was ie al niet, omdat ik een "lastig probleem geval" ben. Woorden van anesthesie, haha. Wel in positieve context hoor, maar omdat ze er geen infuus meer in krijgen zonder narcose. Op de seh woensdag hadden ze ook een poging gedaan om infuus te prikken. Heb nu een compleet donker blauwe/rode arm... Toen maar op gegeven na nog 3 andere pogingen. Bloed prikken zelf lukte uiteindelijk gelukkig wel.

Infectie is overigens ook nog steeds niet uitgesloten, want de amitriptyline is alleen symptoom bestrijding. Ik wil alleen zo geen lumbaalpunctie nu. Met een vinger op mijn rug duwen zak ik al door de grond, laat staan met een naald!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:21

Quir, het advies is 2 x per dag 10 mg. Maar ik moet bekennen dat ik het niet dagelijks slik daar ik er ontzettend duf van word en helaas blijf ik er hoofdpijn van houden, weliswaar is het wel minder heftige hoofdpijn als ik ze wel slik.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 17:39

Oh wat naar dat t niet voldoende helpt. Dat duf worden herken ik wel, maar daardoor slaap ik nu eindelijk wel een beetje haha. Daarom dat ik t ook alleen mag pakken voor ik ga slapen.

En als je alleen s avonds 20 mg pakt? of werkt dat niet (voldoende)?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:54

Als je weer geen deken op je benen verdragen kan,moet je een soort van klein rechthoekig tafeltje op je voeteneinde zetten en daar deken overheen en je benen onder dat tafeltje leggen.Zo heb je toch een deken over je benen heen maar niet óp je benen.

Ik schrik soms wel hoor als er een stroomstoot door me lijf heen komt.Ben altijd bang voor een dwarsleasie bij zo'n verkeerde beweging.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:55

In het begin kon ik er super op slapen, sinds een aantal weken is dat ineens over. Ik gebruikte het vooral 's avonds daar ik overdag wel helder moet zijn ivm de zorg van mijn 4 kinderen. Maar ook bij alleen het gebruik in de avond zorgt ervoor dat ik de volgende dag niets waard ben door het duffe. Daarom slik ik het eigenlijk alleen nog maar als ik echt niet meer uithoud.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:19

Heftig dat infuus en bloed prikken Quir.
Maar ook weer herkenbaar. Mij prikken ze nu tussen de vingers.....

Mij benieuwen wat de neurochirurg gaat zeggen. Je blijft van het een in het ander vervallen.

Om het over leukere dingen te hebben, ben je nog bij je paard geweest?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 11:31

Dat is wel heel vervelend Lay_D. Ik merk er de volgende dag eigenlijk niets meer van (duffe in ieder geval), maar snap dat je dat niet kan hebben met 4 kinderen.

Tussen je vingers? Auwauwauw!
Blij dat ze daar helemaal niets zien/voelen, haha. Soms lukt t om aan de binnen kant van m'n pols te prikken, ook echt een rot plek. Of in je hals. Voeten en benen lukken niet, op mijn armen/handen is er 1 vat wat nog wel eens wil lukken (in mijn rechter elleboog), maar dan hebben ze maar 1 kans en die is 9 van de 10 keer mis. :+

Bloedprikken gaat ook altijd moeizaam, maar meestal lukt t uiteindelijk wel. Infuus prikken vrijwel nooit. Zelfs met echo niet. Eenmaal onder narcose kunnen ze wel vaten vinden en soms zelfs aan prikken haha. Al wordt ik nog vaak zat wakker met extra gaatjes en blauwe plekken hahaha. :')

En als ie er dan eindelijk in zit, moeten ze heel zuinig er op zijn...

Ben ook heel benieuwd wat de neurochirurg gaat zeggen... Het is namelijk "zijn probleem" al doet hij denken en zeggen van niet (hij zegt van de neuroloog, maar dit gaat haar pet te boven ivm de drain).

We gaan hem wel wijzen op t tweede stuk drain. Wij dachten eerst een t-splitsing stuk, maar dat plaatsen ze niet daar (zeggen ze in ieder geval) en als ze t wel doen staat dat in t verslag (wat niet zo is). Op de latere scan is t tweede stuk verdwenen (zit nu hoger of lager in de rug, want er uit kan niet). Mag hij ons vertellen wat er gebeurd is...

Jammer voor hem dat wij plaatjes kunnen kijken en begrijpen. :=

Jaa ik ben nog lekker bij t paardje geweest! Al was t alleen maar even lekker poetsen en een appel geven! Meisje wat daar op stal werkt doet haar ook regelmatig aandacht geven en af en toe wat longeren. Ze gaat er straks ook als eerste op om te kijken hoe ze reageert en of relaxte stap ritjes er in zitten! Als mijn rug in ieder geval wat beter gaat worden, haha.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 18:08

Net heerlijk half uurtje gewandeld! Elke pas met rechts was stroom, maar toch wel van genoten.

Sneeuwww <3
Al is t echt maar een mini beetje sneeuw hihi.
Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:19

Mooie foto,ook al ist weinig sneeuw.
Gaat met je buik verder alles goed nu?