Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:11

Is pindakaas goed voor je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:23

_Linn_ schreef:

Jazeker, maar met mate. Is een bron van goede voedingsstoffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:25

En het is heel lekker haha :9

In pindakaas zitten veel onverzadigde vetten en een hoop eiwitten. Met mate is daar dus niets mis mee.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:29

_Linn_ schreef:

En het schijnt voor een betere vet verbranding te zorgen.

http://www.afvallenexperts.nl/afvallen-met-pindakaas/

Edit: let wel op welke pindakaas. Die van calve naturel bevat veel noten en nauwelijks suiker. Die van eigen merk vaak maar 50% noot en de rest suikers. Light is helemaal slecht.

Ik heb zelf bio pindakaas van de biowinkel. Geloof dat die Jopi heet. Moet je altijd eerst roeren tot je een ons weegt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:32

Ik heb de pindapasta van Body & Fit. Dat is ook pure pinda's gemengd tot een pasta. Moet inderdaad ook flink roeren voor ik hem kan smeren, het vet ligt altijd bovenop de pasta... :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:35

Kayleigh_ schreef:
Ik heb de pindapasta van Body & Fit. Dat is ook pure pinda's gemengd tot een pasta. Moet inderdaad ook flink roeren voor ik hem kan smeren, het vet ligt altijd bovenop de pasta... :D

Jij gebruikt best veel spul vd body en fit shop toch? Heb jij daar ook die eiwit repen vandaan? Zijn die een beetje te eten? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:46

Klopt, eiwitrepen die ik daar nu vandaan heb zijn alleen de Oh Yeah Victory Bars. Die vind ik erg lekker, ik heb de smaak Oatmeal Chocolate Chip.
Heb ook eiwitrepen van XXL Nutrition, dat zijn die delicious protein bars. Heb alle smaken die ze hebben, vind ze allemaal heel lekker namelijk :D

De eiwitrepen van B&F zelf, de smart bars of de perfection bars, vind ik niet lekker meer. Ik vind ze veel te zoet, zo zoet dat ik er bijna van moet hoesten. Dus die koop ik niet meer.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:49

Ah dus als ik een boterham met pindakaas (wij hebben volgens mij die van calve) meeneem dan is dat goed voor me? Is niet vervelend inderdaad, ik hou wel van pindakaas :P

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:14

_sharonnn schreef:
Muffin_Mmm schreef:
Welkom!
Hoelang heb je er over gedaan om 8,5 kg kwijt te spelen? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe lang dat ongeveer duurt :)

Ik vind om eerlijk te zijn dat je als 12-jarige niet in dit topic thuis hoort.

Je bent nog volop in de groei

Mee eens... ik was op die leeftijd ook al bezig met mijn gewicht (als ik nu foto's terug kijk denk ik, waar maakte ik me druk om..) en dat is een levenslange obsessie geworden. :=

Pindakaas is goed en lekker inderdaad, net als ongezouten noten. :) wel met mate!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:14

Aruba, heerlijk zeg!

Zie weer mooie lijstjes voorbij komen!
Pindakaas is heerlijk <3

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:23

Mijn verwachte lijstjes:
O: 2 boterhammen met ham
T: perzikstukjes
L: 2 boterhammen met ham
T: appel
T: rozijnenbolletje
A: waarschijnlijk bij de Makro oid

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:29

Zou ik hier ook mee mogen komen lezen en posten voor motivatie.

Ben een 5 jaar geleden 20 kilo afgevallen, daarvan ben ik er in die 5 jaar 5 aangekomen, en ik ben eigenlijk nog steeds niet om mijn streefgewicht terecht gekomen.

Aankomende vrijdag ga ik met manlief even naar de sportschool hier in de buurt om te kijken of dat wat voor me is en daarnaast probeer ik de afgelopen weken langzaam mijn eetpatroon weer wat te verbeteren. Probleem zit hem bij mij vaak in de avonduren waar ik iets te veel ga snaaien :j

Weet goed waar mijn puntjes zitten en heb eerder uit een ander topic wat helaas stil is gevallen motivatie behaald door alle meiden die lekker meedenken en kletsen :D

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:32

Kan ik me ook nog melden? :D

Ik wil gewoon meer bewegen, geen doelen voor afvallen oid,gezond eet ik ook, ben aan veel allergisch waardoor ik niet veel mag eten (oa fastfood, frisdrank, ...)

Verder: ik heet Laura, ben 19 jaar, studeer fotografie en ben een Belg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:35

Welkom nieuwe mensjes! :wave:

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:37

Hallo hallo welkom!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:38

Ik heet trouwens Anouk ben 25 jaar :j

Voor vandaag kan ik al een lijstje delen

O: Twee bruine boterhammen en kipsalade
T: Kellogs granen reep
L: Twee bruine boterhammen met smeerkaas light en gebakken groentes (Champignons, asperges uien en wat sla)
T: Granny Smith
A: 2 volkorenpannenkoeken met stroop
T: ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:42

Degenen die extra motivatie zoeken kunnen hun telefoonnummer doorsturen aan Ymke_Z. Zij heeft een whatsappgroep gemaakt waar o.a. progressiefoto's en veel informatie in worden uitgewisseld.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:47

Zoekt Ymke_ Z eventjes op :D :j

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:54

Eventjes terugkomend op de pindakaas. PCD Pindakaas. Beter dan de Calvé qua smaak imho, 90% noot, olie, beetje suiker en beetje zout. Heerlijk! En goedkoop (:

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:57

Bah ik snap het allemaal eventjes niet meer ongeveer vanaf februari bezig met op mn eten letten ik eet soms echt dingen waarbij ik weet dat als moeders het ziet ik enorm op mijn op krijg omdat het te weinig is. Natuurlijk af en toe ook wel eens wat lekkers maar over het algemeen eet ik voor mijn idee toch redelijk laag aantal kcal en koolhydrated.. en ben 4 kilo kwijt en de afgelopen twee weken was ik 100 gram aangekomen en blijf maar op hetzelfde gewicht hangen, ik heb behoorlijk overgewicht dus je zou toch zeggen dat het wel wilt, al moet ik wel zeggen dat ik nooit echt een groote eter ben geweest dus weet ook niet hoe het kan dat ik zo flink geworden ben lol anyway hier een lijstje van gisteren als vergelijk is ongeveer een normaale dag.

Klein bakje krokante musli met magere yoghurt.
niks
Een handje cherry tomaatjes, en drie groote wortels met een beker melk.
niks.
Flink bakje havermout en wat fruitjes.
Een waterijsje ( is 40 kcal fruit waterijsje).

Soms eet ik ook een broodje maar dan vaak maar eentje is wel altijd bruin brood, maar voel me dus haast al schuldig als ik brood eet omdat ik dus in mn hoofd gehaald heb dat ik daar van aankom x0x
Ik drink overgens tussen de 2 en 3 liter vocht op een dag. ( water een heel enkele keer ice thea op stal voor de energy is tussen de 50 kcal)

Beweging was 20 minuutjes met hond gewandeled, 4 stallen uitgemest ( kruiwagen legen is zo een 10 minuuten lopen naar mest put)
2 paarden geborsteld 1 paard gereden en de ander gelongeerd en mee door de bak gewandeld.

( weet dat ik niet enorm beweeg ik ben ook erg beperkt door mijn cvs en daarbij heb ik enorme last van migraine wacht op nieuwe medicijnen)

Iemand enig idee wat ik nog kan verbeteren zodat ik mischien net een tikje meer dan 1 kilo per maand afval en mijn pause stand weer overgaat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:02

Ik zie vooral heel veel suikers (yoghurt, muesli, havermout, fruit, wortel, melk, ijs). Dus koolhydraatarm eten doe je niet ;)

Ik zou heel veel meer eiwit en gezonde vetten toevoegen en de koolhydraten beperken. Vet is enorm belangrijk in een dieet.

Word je begeleid of doe je vooral zelf maar wat? Op internet is zoveel informatie te vinden over de macronutrienten, daar kom je al een heel eind mee op weg.
Verhoog ook je kcal inname, zo weinig eten helpt je lijf niet om af te vallen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-15 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:06

ittheclown, ik heb nog niet echt in je berichten teruggezocht maar mijn eerste gedachte was je eet te weinig en je lichaam slaat alles op...

Als dat lijstje de voeding is voor de hele dag krijg je hele eenzijdige voedingstoffen binnen waar vooral heel veel suikers in zitten.

Edit, eventjes een stukje teruggelezen en las in je eerste bericht over crashdieet, persoonlijk vind ik dit wel een beetje een afgeleide ervan :j Ik zou persoonlijk een wat meer gevarieerd eetpatroon over de dag op gaan stellen. Kun je avonds niet iets van aardappels, rijst of pasta toe gaan voegen zodat je lichaam ook iets heeft om te verteren.

Ben je vegetariër aangezien ik helemaal geen vlees terug zie in je lijstjes?

Daarnaast vul ook tussendoor de gaatjes op zodat je spijsvertering aan de gang blijft :j

:)
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 22-04-15 10:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:08

Welkom nieuwelingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:15

Verhaal over spijsvertering aan de gang houden is niet waar, het is meer een persoonlijke voorkeur omdat veel mensen een dieet (calorietekort) anders niet volhouden.

Belangrijkste is dat je aan het eind van de dag netjes je benodigde kcal binnen hebt, met de juiste macronutrienten.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:26

Ja is dat echt zo? Heb bij twee verschillende diëtisten gelopen en die vertelde dat allebei dat je het beste niet te veel uren tussen maaltijden kunt hebben.. :o