[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 00:55

Dat is afhankelijk van je piercer maar volgens mij zit er bij de meesten geen of nauwelijks prijsverschil tussen...

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 01:00

Ja dat kan ik me voorstellen. Ik woon in Den Haag en zat zelf te denken aan Fearless of Body Cult. Iemand ervaringen mee? Of andere shops hier in de buurt die aan te raden zijn?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:59

Blacky94 schreef:
Dat is afhankelijk van je piercer maar volgens mij zit er bij de meesten geen of nauwelijks prijsverschil tussen...

Pijn. Niet prijs. :+

Ik vond de conch een flink stuk minder aangenaam dan een helix.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:02

Ik heb alleen een helix en tragus, maar conch lijkt me pijnlijker (dikker stuk).
Helix vond ik peanuts.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:14

_Ekenna schreef:
Blacky94 schreef:

Pijn. Niet prijs. :+

Ik vond de conch een flink stuk minder aangenaam dan een helix.

Ja sorry, het was 1u 's nachts :P

Mn beide helixen zijn geschoten dus ik kan niet echt vergelijken, wel heb ik met mn conch wat langer met oorpijn rondgelopen in de paar dagen na het zetten maar heb ik er nu wel minder last van (mbt vochtbultjes enzo) dan toen met mn helixen...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:24

Tutti_Frutti schreef:
Ja dat kan ik me voorstellen. Ik woon in Den Haag en zat zelf te denken aan Fearless of Body Cult. Iemand ervaringen mee? Of andere shops hier in de buurt die aan te raden zijn?

Paar dagen terug werd een shop een Den Haag (Rijswijk) genoemd die piercings zet voor 10 euro.

Als jij die nou ff uit probeert, kunnen wij daarna massaal piercings laten zetten :)) :))

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:37

Oooh ik weet al welke je bedoeld :j ziet er niet heel betrouwbaar uit dus denk niet dat ik jullie proefkonijn ga zijn

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:39

Oh ben wel benieuwd waarom je dat vind?

Ik heb gebeld en was een heel aardig vrouwtje. Staat ook op de site dat ze al 20 jaar piercings zet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:42

Ik kan ook zeggen dat ik al 20 jaar piercings zet |o

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:44

[*]Ben er 1 keer langsgefietst en ze adverteren enorm met het 10 eu verhaal maar zetten alleen op afspraak. Shop ziet er ook niet helemaal lekker uit.Kwam bij mij wat sketchy over. Betaal dan liever een paar 10tjes meer bij een shop die ik wel vertrouw

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:46

Ik sprak gister een meisje die in die shop een tragus, helix en forward helix heeft laten zetten (voor maar 30 dus), en die vond het wel prima. Ze had alleen een verhaal gehoord dat iets scheef was gezet bij iemand daar, maar dat kan gebeuren lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:39

Tutti_Frutti schreef:

Ik ben laatst nog bij Fearless geweest om de bovenste van mijn TFH opnieuw te laten zetten :) Heb die bij Timeless in Den Haag laten zetten, gebeurde heel netjes en voor een lage prijs :) Vind €45 voor een gaatje prikken wel veel namelijk. Het was opzich goed genezen, maar kreeg er een februari een surfboard tegenaan waardoor die bovenste niet meer zo goed ging en ik bij de middelste een bultje heb gekregen. Bovenste eruit gehaald en een week later dus opnieuw bij Fearless laten zetten. Moet zeggen dat ik Fearless wel kundiger vond piercen, een TFH is een best lastige piercing en nu is het rijtje gewoon mooier dan toen ik hem bij Timeless had laten zetten. Die bovenste was iets te dicht bij de rand gezet, dus hij zat door dat opstaande randje ipv erachter. Maar voor een simpele piercing zoals een helix zou ik zo weer naar Timeless gaan :j Maar voor een lastige plek of iets dat heel netjes tov een andere piercing gezet moet worden, zou ik liever naar Fearless gaan. Dan maar wat meer betalen :)

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:59

Nadat ik net voor de 2e keer in korte tijd het balletje ben kwijt geraakt van mijn helix-piercing ben ik even gaan kijken voor een andere oplossing die beter blijft zitten en ik kwam op de website van All Over Piercings een bioplast labret tegen voor deze plek. Blijft zo'n piercing goed zitten, ook als je meerdere keren het sieraad wisselt? En zijn ze er alleen in bioplast of ook nog van andere materialen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:05

Labrets zijn er in meerdere soorten.

Houd er wel rekening mee dat die staafjes vaak 8 mm lang zijn.

Voor mij is dat te lang, dan steekt ie constant uit en blijft mn haar er steeds achter hangen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:10

En je kunt ze niet afknippen. :))

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:36

Tutti_Frutti schreef:
Ik kom even binnen vallen hier! Ik wil al heel lang een piercing in mn oor, maar ben een watje :+
Daarbij twijfel ik nog tussen een conch of een helix... hoe groot is het pijnverschil daartussen?

Ik heb een conch en 2 helixen.
Qua pijn vond ik de conch duidelijk een stuk gemener, kraakbeen is dikker. Maar met slapen en erop liggen is de conch weer gemakkelijker dan de helixen. Qua genezen vond ik de helixen bitches, conch valt nu mee maar die heb ik ook pas 2 maanden.

Ik laat mijn piercings bij Dutch Ink zetten hier in Vlaardingen. Alle oorpiercings kosten daar 17,50 of het nu een helix is, rook, conch, whatever. Ze piercen op zondag en woensdag van 13.00-18.00

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:38

Ik heb ook een helix en een conch, maar ik vond de conch juist fijner met zetten dan de helix :+
Moet wel zeggen dat ik mijn helix op Pinkpop heb laten zetten en het toen ook een aardig gekluns was :x

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 05:32

Hoi ik kom even binnenvallen want ik ben waarschijnlijk aan het piepen haha.

Vorige week voor het eerst in 5 jaar weer een piercing laten zetten. Aan beide oren een helix.

Links doet het heel goed, totaal geen problemen mee. Rechts daarin tegen...
oor is dik, rood en pijnlijk. Van het staafje is geen ruimte meer over. Nu lees ik her en der op internet dat dat kan gebeuren, maar wil eigenlijk wel even jullie advies (Of meer geruststelling denk ik haha)

Ik bel morgen sowieso de shop even. Daar kan het trouwens niet aan liggen, is bij een goede shop gezet en super hygienisch.
Wat kan ik verder nog het beste doen? Wel draaien? Niet draaien? Wel ontsmetten? Niet ontsmetten?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:55

Je piercings zitten er net in. Laat ze gewoon lekker met rust. Het is niet raar dat de ene helix wel braaf is en de ander niet. Gewoon schoonmaken onder de douche en verder afblijven. Tenzij het staafje echt veel te kort is geworden, dan moet er een langere in.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:02

RoosG schreef:
Hoi ik kom even binnenvallen want ik ben waarschijnlijk aan het piepen haha.

Vorige week voor het eerst in 5 jaar weer een piercing laten zetten. Aan beide oren een helix.

Links doet het heel goed, totaal geen problemen mee. Rechts daarin tegen...
oor is dik, rood en pijnlijk. Van het staafje is geen ruimte meer over. Nu lees ik her en der op internet dat dat kan gebeuren, maar wil eigenlijk wel even jullie advies (Of meer geruststelling denk ik haha)

Ik bel morgen sowieso de shop even. Daar kan het trouwens niet aan liggen, is bij een goede shop gezet en super hygienisch.
Wat kan ik verder nog het beste doen? Wel draaien? Niet draaien? Wel ontsmetten? Niet ontsmetten?

Niet draaien of plukken, gewoon met rust laten. Geen rotzooi als sterilon, dettol of wat dan ook erop. Afspoelen onder de douche en let op dat als je je haar was dat je shampoo etc heeel goed afspoelt zodat er geen zeepresten achter blijven die kunnen irriteren. Verder is wat je beschrijft heel erg normaal voor kraakbeenpiercings. De een houdt zich meteen braaf, de ander irriteert maaaaanden.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:20

Dank jullie wel, ben weer wat gerustgesteld. Hij is nu al iets minder dik en de pijn is al iets minder. Nog wel heel erg rood.

Nou, deze miep is weer gerustgesteld dus ik kruip weer in de meeleeshoek haha.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:18

Heeeeeeel misschien ga ik vanmiddag om een snug :D
Ga met mijn huisgenootje naar haar tattooeur om mijn idee voor een tattoo voor te leggen, hopen dat de piercingmevrouw d'r is dan laat ik me ook meteen prikken. Anders wordt het piercen en tattooëren op dezelfde dag O:)

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:40

Net terug van de piercer. Heb mijn tongweb laten zetten. Was er erg zenuwachtig voor. Had het ergenste gedachtes al verwacht, maar het viel heel erg mee. Voelde er amper wat van en nu nog steeds niets. Voelt wel raar die balletjes onder je tong, maar kan gewoon mijn tong bewegen zonder iets te voelen. Helemaal blij mee.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:44

Oh Maya dat klinkt goed! Waar heb je hem laten zetten? En we willen natuurlijk een foto :D

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:55

Zou ik mijn helix na 2 maanden kunnen wisselen? Hij doet het goed, geen last van (gehad), hij is droog, huidskleurig. Ik heb er alleen last van als ik erop slaap, omdat dat staafje te lang is.
Als ik hem vervang voor een korter titanium staafje, zou dat dat kwaad kunnen?