Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Ladyson

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:49

@Kayleigh Spannend! hou er rekening mee dat permanent niet permanent is, maar je herhaalbehandelingen nodig zal hebben. Ik heb daarom voor een apparaat thuis gekozen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:01

Zwitsal schreef:
xx_Lyzet schreef:

Oh god haha dat ziet er uit alsof t een totale kliederboel wordt haha.
En bloed uitstortingen .. Oh my..

Nja als je er daarna handig in wordt en dat niet meer voor komt..

Maar de veet wax strips werken dus voor geen meter bij mij. Is meer een soort kauwgum wat aan mn been en handen blijft plakken zonder dat het haartjes uit trekt.

Ik ga eens hier in het topic lezen, volgens mij ben ik wel eens reacties tegen gekomen van mensen die een pot sugarpaste hadden gekocht.. Dat lijkt me ook wel wat, heb je geen verwarmding nodig..

Ja precies & als dat maar de eerste keer is dan vind ik het nog niet erg hahaha

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:48

Ooooh ik ga denk ik straks m'n bikinilijn doen met de Spawax := :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:55

Ben benieuwd hoe dat gaat daar.... ;en benieuwdm..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:29

Zo! Ding aan, tablet erin... Ben heel benieuwd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:46

Ik ben ook benieuwd _O- Laat het even weten als je nog leeft

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:39

Aaaauuuuwwww gódsamme :')

Ja, het werkt goed. Wax ruikt niet onaangenaam (wel heel chemisch), trekt véél haar uit #) en als je eenmaal door hebt hoe je het erop moet smeren werkt het ook best oke. Maar de PIJN %) _O- _O- Ik ben halverwege de bovenkant gestopt, toen was ik er zo vreselijk klaar mee. Resterende haartjes met de epilator eruit geropt en nou wijdbeens naar bed :')

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:12

Ladyson schreef:
Hahaaaaa dames! Ontplofte egel hihi.. Ik zit met het dilemma dat ik niet weet op welke stand ik mijn IPL apparaat moet zetten. Zo hoog mogelijk voor het beste resultaat, maar het mag geen pijn doen ivm huidbeschadigingen/brandblaren. Volgens het boekje moet ik stand 4 of 5 hebben met mijn huid, maar ik vind stand 2 eigenlijk als enige geen pijn doen dus dat is veel lager.. Ik twijfel nu erg welke stand ik moet doen, want zo laag is het wss niet effectief..

Edit: ik heb op 1 plek stand 4 geprobeerd en heb daar geen blaren oid van gekregen

Heb je heel donker haar?
Ik zou gewoon in stand 2 flitsen en dan volgende x kijken of je misschien stand 3 kan halen. Het lijkt me echt niet de bedoeling dat het pijn doet.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:41

Kan iemand een scrub middel aanraden voor de benen? Een paar dagen na elke epileersessie kan ik weer ingegroeide haren eruit pulken :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:42

Een scrubhandschoen?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:35

@Dee_Es Op die plek is mijn haar bijna zwart, verder ben ik van mezelf blond. Ik vraag me af waar de pijn vandaan komt aangezien ik qua huid en haar netjes volgens het schema voldoe.

@misschalrie
Ik vind de zoutscrub van het kruidvat heel fijn maar ik weet niet hoe die werkt bij ingegroeide haren

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:42

"Bijt" zoutscrub niet heel erg in de porieën waar normaal de haarzakjes in zitten?

Ik heb zojuist onder de douche al mijn moed bijeen geraapt en de complete foef geëpileerd. Ja inclusief lippen en al. Wat. Een. Crime! Je reinste automutilatie zeg ik je. En dan denk je dat je alles hebt gehad en dat doe je er Vanish op en ga je nog eens opnieuw door de grond. Maar de boel is nu mooi haarloos dus nu kan ik het hopelijk gaan bijhouden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:44

Vanish?! Is dat niet van dat wasspul?! :oo

Ooooohhh maar dapper zeg!! Ik merk wel dat de haartjes langer wegblijven, maar omdat ik de rest eraf heb geratst met een scheermes is het nou echt een zooitje _O- Ik ben alleen met epileren daar zo bang dat die 'happertjes' een stuk vel mee pakken? :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:52

Nee haha, pfb vanish, dit is eerder in dit topic voorbij gekomen
Het is een lotion tegen scheer-/ontharingsirritatie. Ik gebruik het nu 3 weken en merk duidelijk dat het werkt. Ik heb geen puistjes meer na het epileren en de roodheid valt me heel erg mee. Het kan alleen wat bijten, vooral als je zojuist onthaard hebt.

Tot nu toe heb ik nog niet meegemaakt dat mijn vel tussen de 'tandjes' kwamen maar ik houd mijn huid goed strak dus dan kan er niks gebeuren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:56

Ooohhh ik schrok al :') Kun je dat gewoon bij de drogist halen? Lijkt me ideaal, zeker voor daar!

Jaa dan heb je al minder kans ja. Ik doe nog wel een keer een poging met de Spawax, maar tot nu toe ben ik nog niet geheel overtuigd. Vooral als je nadat je het op hebt gesmeerd de moed verliest _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:59

Haha ja, dan zit je dus met een strip op je foef. :')

Ik heb het via bol.com besteld.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:00

Ja! Ja! En zie dát er dus nog maar weer af te krijgen he. Duuuuuuuuuude :x Ik werd er zo bloedlink van _O-

Oh da's ook nog een optie ja :j Zal even hier bij de Etos etc kijken, en het anders ook bestellen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:05

Ik heb weleens van die strips op oliebasis gebruikt maar dan weigerde mijn arm regelmatig dienst.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:08

Hahaha ja ik zat ook 'nu! nu! Kom op! nu!' en nee hoor, er gebeurde niks :')

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:27

Wow je bent een heldin!
Hoe krijg je het voor elkaar om niet halverwege te stoppen van de pijn :\

Ik ben weer eens met de pincet aan de slag gegaan, hele venusheuvel is gedaan, nu weer bij gaan houden. Heb toch elke keer weer last van ingegroeide haartjes, ik scrub te weinig, vergeet dat echt onder de douche.
Nu heb ik ook nog een klein bultje zitten wat ik geprobeerd heb open te maken, niet gelukt en nu nog groter en roder :')

Ahh wat is het nut van haar down under, weg ermee ~~}>

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:34

Misschien even lekprikken met een steriel naaldje?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:36

Ik zou mezelf best willen verdoven om alles eens aan te pakken. _O-

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:39

Jolien, ik kijk morgen even hoe het eruit ziet, anders laat ik het zitten en anders inderdaad een naaldje.

Marlinde, hahaha ik dus ook _/-\o_ gooi er maar pillen of morfine in en hup ik rag alles er wel af ~~}>

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 01:18

Geen idee of het een heel handige tip is maar als je bij de etos oordruppels met lidocaine haalt dan kun je dat ook gewoon op je huid smeren, tijdje laten intrekken , goed er af vegen/ evt nog met wat tonic ofzo er af halen en dan epileren?

Lidocaine wordt ook gebruikt bij plaatselijke verdovingen van de huid enz. (Ook als cremes oa)
Is vrij onschuldig spul.

Zo heb ik het ooit toen ik probeerde te epileren met mn apparaatje dus mn bikinilijn verdoofd (het deed zo'n pijn dat ik radeloos werd en ineens op die oordruppels kwam die ik nog had liggen).
Had het toen alleen niet afgeveegd en dat werd een bende (die druppels waren nogal stroperig dus al het haar plakte aan mn epileer apparaat vast enz, iehl, kreeg hem ook niet meer goed schoon).
Hars/wax zal ook wel niet goed plakken als de huid niet goed schoon is dus geen idee hoe bruikbaar deze tip is hahaha

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:38

Ben benieuwd. Heb de spawax ook gehaald. Baalde er sws van als wanneer ik mn benen deed bijna na 2 dagen weer moest...s :')