[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:16

Maar heb je met 1.0mm niet minder keuze uit piercings?
Ik heb nog nooit een 1.0 mm piercing gezien, maar dat kan ook komen omdat ik er nooit op let. :')

lor1_1984

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:46

1.0 is ook moeilijker verkrijgbaar idd. :)
Ik bestel ze altijd op crazy factory en daar hebben ze iig labrets en barbells in 1.0mm.
Ik zweer overigens bij de bioplast? labretjes, deze: http://www.crazy-factory.com/product_in ... ts_id=4054 en dan 1.0, grootte vh steentje 2.35 of 3, helder staafje, lengte 6 of 7

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:25

lor1_1984 schreef:
Ik bestel ze altijd op crazy factory en daar hebben ze iig labrets en barbells in 1.0mm.
Ik zweer overigens bij de bioplast? labretjes, deze: http://www.crazy-factory.com/product_in ... ts_id=4054 en dan 1.0, grootte vh steentje 2.35 of 3, helder staafje, lengte 6 of 7

Wow, zoiets bedoel ik inderdaad. Is dat een klein subtiel knopje? Kan je die ook laten schieten of moet je die echt laten piercen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:02

Die heb je ook gewoon in 1,2 mm dus waarom moeilijk doen? :) Zou hem gewoon laten piercen :j
De grootte van het knopje/steentje kun je overigens zelf bepalen, dat heeft niks met de diameter van je staafje te maken

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:04

Smileyy schreef:
lor1_1984 schreef:

Wow, zoiets bedoel ik inderdaad. Is dat een klein subtiel knopje? Kan je die ook laten schieten of moet je die echt laten piercen?

Piercen.
Laat je je helix schieten, dan komt er gewoon een normale oorbel in. Raad ik je af.
Oorbellen zijn 0.8mm, je kan er dus geen sieraad in doen zoals het plaatje. Die zijn namelijk allemaal van grotere mm.

Ik heb ze wel laten schieten, maar ik kan er nu niets anders in dan gewone oorbellen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:14

Smileyy schreef:
lor1_1984 schreef:

zou hem laten piercen op 1.2mm en downsizen als de piercing genezen is. :)
En ja, subtiel is hij zeker, ik heb hem in m'n labret zitten en mensen hebben het vaak niet door. ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:18

Ik wil ook heel graag bij Crazy Factory een 1 mm kopen voor mijn helix, maar ik heb eigenlijk weinig interesse om 5 euro verzendkosten te betalen voor een ding van 2 euro.

Is er nog iemand die een bestelling wil gaan doen bij Crazy Factory zodat we misschien de verzendkosten kunnen splitten? Of iemand die voor zo'n bedrag bestelt, dat ik enkel voor een postzegel die piercing erbij kan bestellen? Vind het zo zonde geld voor iets wat door de brievenbus kan. :=

edit: very nasty d/t foudt. %)
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 17-09-14 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:18

Ik ga even kijken!

Edit: nee, ik vind dat ze geen leuke septums hebben.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:22

Iris82 schreef:
Ik wil ook heel graag bij Crazy Factory een 1 mm kopen voor mijn helix, maar ik heb eigenlijk weinig interesse om 5 euro verzendkosten te betalen voor een ding van 2 euro.

Is er nog iemand die een bestelling wil gaan doen bij Crazy Factory zodat we misschien de verzendkosten kunnen splitten? Of iemand die voor zo'n bedrag bestelt, dat ik enkel voor een postzegel die piercing erbij kan bestellen? Vind het zo zonde geld voor iets wat door de brievenbus kan. :=

edit: very nasty d/t foudt. %)

Je hebt een pb. 8-)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:33

Als je zoiets zoekt als waar ik naar linkte, kan ik wel voor je kijken welke kleurtjes enzo ik nog heb. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:41

Pb. :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:39

Ik ben een leek wat betreft piercings. Ik heb via ebay een navelpiercing voor dochterlief besteld, daarvan kan alleen het onderste bolletje er af, lijkt me lastig met indoen plus dat als je het onderste balletje aandraait deze scheef komt te zitten. Het is toch "normaal" dat het bovenste bolletje er af kan?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:10

Houd er wel rekening mee dat de genezingstijd van een navelpiercing 9 maanden tot een jaar is.Daarna mag er ook pas gewisseld worden.Ziet hij er van buiten goed uit,hoeft dat van binnen niet zo te zijn. En wat ik nog weet had je dochter haar navelpiercing nog niet zo lang :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:24

Hebben mensen met een helix piercings ook last bij de kapper dat meestal het haar achter het staafje blijft hangen en dat er dan heel hard aan je haar en dus je piercing word getrokken? := Ik had dat dus eergisteren en zei dat mijn haar achter me piercing hing dus dat ik het even wou los maken. Toen kreeg ik nog een heel verhaal van hoe verschrikkelijk ze piercings en tattoo's vond, wat een zelfverminking het was en dat ze rood een van de lelijkste kleuren vond die er bestaat. En laat ik mijn dip dye nou net deze week rood geverfd hebben... Volgende keer zal ik maar meteen zeggen dat ze op moet passen voor mijn piercing en dat ik ook geen commentaar op mijn piercings hoef, ik vond haar commentaar een beetje belachelijk. Ik snap dat niet iedereen piercings mooi vind, maar dat er serieus in 2014 nog zoveel commentaar op komt, waar bemoeien mensen zich mee zeg %)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:39

Ik ging na de kapper toen ik net een week m'n helixen had.
Slechtste idee ooit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:41

TinekeHorses schreef:

Oh auw! := Probleem is dus ook dat ze het niet door hebben dus gewoon lekker trekken terwijl het haar dus aan je piercings vast zit, lijkt me een heerlijk gevoel bij een net gezette helix :j

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:44

[***] schreef:
TinekeHorses schreef:

Oh auw! := Probleem is dus ook dat ze het niet door hebben dus gewoon lekker trekken terwijl het haar dus aan je piercings vast zit, lijkt me een heerlijk gevoel bij een net gezette helix :j

Ja, ik zei het wel van te voren nog tegen haar.
Maar in d'r volle enthousiasme en passie tijdens het kammen kwam ze er toch een paar keer flink hard overheen. :x

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:46

TinekeHorses schreef:

Ik ging naar de chiropractor toen ik mijn tragus net had, slechtste idee ooit :')
Auuuwwww

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:35

[***] schreef:
Hebben mensen met een helix piercings ook last bij de kapper dat meestal het haar achter het staafje blijft hangen en dat er dan heel hard aan je haar en dus je piercing word getrokken? := Ik had dat dus eergisteren en zei dat mijn haar achter me piercing hing dus dat ik het even wou los maken. Toen kreeg ik nog een heel verhaal van hoe verschrikkelijk ze piercings en tattoo's vond, wat een zelfverminking het was en dat ze rood een van de lelijkste kleuren vond die er bestaat. En laat ik mijn dip dye nou net deze week rood geverfd hebben... Volgende keer zal ik maar meteen zeggen dat ze op moet passen voor mijn piercing en dat ik ook geen commentaar op mijn piercings hoef, ik vond haar commentaar een beetje belachelijk. Ik snap dat niet iedereen piercings mooi vind, maar dat er serieus in 2014 nog zoveel commentaar op komt, waar bemoeien mensen zich mee zeg %)

Nou lekker is dat zeg, zou meteen een andere kapper zoeken..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:41

Ik had alleen dat als ik er ringetjes in had (van die simpele zilveren oorbel ringetjes) dat er zo nu en dan wel eens een uitgekamd werd :')
Met staafjes nog nooit problemen gehad. En mijn kapster is de nicht van mn vriend dus die weet gelukkig wel dat ik net een paar weken mn conch heb aangezien we t daar van t weekend nog over gehad hebben. Want als t goed is mag ik vanmiddag weer om mn haar te laten knippen/kleuren :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:26

Lous schreef:
Houd er wel rekening mee dat de genezingstijd van een navelpiercing 9 maanden tot een jaar is.Daarna mag er ook pas gewisseld worden.Ziet hij er van buiten goed uit,hoeft dat van binnen niet zo te zijn. En wat ik nog weet had je dochter haar navelpiercing nog niet zo lang :)

9 maanden tot een jaar? Nee joh! 6 tot 9 weken staat er voor een navelpiercing. Een kraakbeenpiercing kan wel tot een jaar duren voor hij genezen is.

En mijn haar blijft ook regelmatig achter mijn helix hangen. En ik heb kort haar...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:33

goldenarrow schreef:
Lous schreef:

9 maanden tot een jaar? Nee joh! 6 tot 9 weken staat er voor een navelpiercing. Een kraakbeenpiercing kan wel tot een jaar duren voor hij genezen is.

En mijn haar blijft ook regelmatig achter mijn helix hangen. En ik heb kort haar...

Nee de genezingstijd is echt zo lang. Kijk maar even in de OP en vraag maar na bij de echte profs. 6 tot negen weken is voor normale oorbellen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:33

goldenarrow schreef:
Lous schreef:

Indicatie van de geneesperiode van piercings:

Kraakbeen oor 3 tot 9 maanden
Neusvleugels en septum 6 tot 9 weken
Wenkbrauw 6 tot 8 weken
Nose Bridge 9 tot 12 weken
Lip, Madonna, Medusa 4 tot 8 weken
Tong 4 tot 8 weken
Tepel 3 tot 9 maanden
Navel 6 tot 9 maanden
Clitoriskapje 4 tot 6 weken
Binnenste schaamlip 4 tot 8 weken
Buitenste schaamlip 4 tot 8 weken
Frenum / dolphin 6 tot 8 weken
Voorhuid 6 tot 8 weken
Hafada 6 tot 8 weken
Dydoe / Pubic 3 tot 6 maanden
Guiche 3 tot 6 maanden
Prins Albert 4 tot 8 weken
Ampallang 3 tot 6 maanden
Apadravya 3 tot 6 maanden
Surface 3 tot 12 maanden

Citaat:
De navelpiercing is echter de piercing die het langzaamst geneest van bijna alle piercings die je kan plaatsen. Besef goed dat je een navelpiercing maanden lang goed moet verzorgen, voordat deze genezen is.

;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:45

goldenarrow schreef:
Lous schreef:

Ik weet niet van welke piercer je die informatie hebt gekregen, maar als ze dat in die zaak echt adviseren, kan je daar beter niet meer komen...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:52

[***] schreef:

Heb gelukkig een hele fijne kapper die er rekening mee houd! *\o/* Maar wat een onwijs rare reactie zeg, je vroeg toch niet om d'r mening? :')