Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:50

Als het RIVM zelf aangeeft dat zo'n 90-95% een besmetting met Polio doormaakt zonder dat ze het in de gaten hebben vanwege de lichte verschijnselen (zomergriepje...) dan is het ook lastig te tellen. Maargoed daar hebben we het al eerder over gehad :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:13

Ging wel om een groep streng religieuzen, kan nooit een enorme groep zijn geweest.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:33

pmarena schreef:
Ehm...je weet hoe Tetanus werkt neem ik aan...? Als je dat weet dan besef je dat je niet voor elke oppervlakkige schaafwond meteen een prik hoeft te halen :)

En ze is gewoon gecertificeerd hoor:
https://www.abim.org/verify-physician/H ... Rir0=.aspx

Dat ze ooit een opleiding heeft afgerond en die titel heeft betekend niet dat ze nog steeds bekwaam is om het vak uit te voeren.

Als een arts dit soort dingen spuwt is hij/zij van 't padje af, en dan druk ik me erg vriendelijk uit.
Citaat:
Those who have attempted to warp our reputations by calling us “quacks” will not succeed. The primal wisdom of the masses is more powerful than all the propaganda promoted by the misnamed “science-based medicine” and “quack watchers.” The pillars that support the sick-care industry are cracking and its architects are getting desperate. In due time, the Yellow Pages will be abundant in so-called quacks. Quack watchers really should watch carefully. The revolution has begun.

of:
Citaat:
Polio virus was not responsible for the paralysis in the first part of the 20th century. Polio vaccine research, development, testing and distribution has committed atrocities upon primates and humanity. Bill Gates is not a humanitarian.

Vaccines are dangerous and should never be injected into anyone for any reason. They are not the answer to infectious diseases. There are many more sustainable and benevolent solutions than vaccines.

en:
Citaat:
In the days and weeks that have passed since this fall’s vaccines, the sick and wounded have stumbled into emergency rooms and clinics. Or they have been wheeled in, obtunded, disoriented, dyspneic, coughing up blood, seizing. I have seen this first hand, from the emergency room to the intensive care units, and if they are lucky, to the wards. And if they were not lucky, they were noted in the obituaries. The hospital was mysteriously filled to capacity in mid-October. The search for the cause of so much illness was hunted down with millions of dollars of tests. The cause of this big wave of sick patients just might be right beneath the priests’ noses, yet they continue looking for something that makes sense to them within the bounds of their programming. You know what “they” say, “If you want to hide something, put it right out in the open”. In the case of vaccines, that tactic has been surprisingly successful.

De laatste quote komt uit een artikel wat best de moeite waard is om in z'n geheel te lezen, want ik heb zelden zo'n hoge concentratie onzin in één artikel gezien.
https://web.archive.org/web/20110610155 ... -from-god/

edit: laatste link was stuk en dus alleen op web archive te vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:43

Je link lijkt niet naar een artikel te verwijzen?

Tja, jij vindt het niks wat ze zegt, dat is wel duidelijk.
Wat ook wel te verwachten is als je heel erg voor vaccinaties bent :)

En nu moet ik dat ook maar gaan vinden of wat...?

Ik zie hier niks staan dat ook maar half zo schokkend is als BigBens bewering dat 1 op de 2 kinderen dood zouden gaan zonder vaccinaties, en daar reageer je dan weer niet op :P

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:55

pmarena schreef:
Je link lijkt niet naar een artikel te verwijzen?

Tja, jij vindt het niks wat ze zegt, dat is wel duidelijk.
Wat ook wel te verwachten is als je heel erg voor vaccinaties bent :)

En nu moet ik dat ook maar gaan vinden of wat...?

Ik zie hier niks staan dat ook maar half zo schokkend is als BigBens bewering dat 1 op de 2 kinderen dood zouden gaan zonder vaccinaties, en daar reageer je dan weer niet op :P

Link heb ik gefixt. Moet wat langer loaden omdat het een web archive is, het origineel is blijkbaar niet meer te vinden.

Dat ik pro-vaccinatie ben heeft maar deels te maken met mijn mening over haar. Het feit dat ze nog steeds haar medische titel gebruikt terwijl ze nu alleen nonsens vertelt is mijn grootste probleem met haar.

Je probeert de aandacht te verleggen naar BigBen. Weet je, BigBen is voor zover ik weet niet iemand die enorm veel invloed heeft op massa's mensen. BigBen probeert zich ook niet te verhullen achter een titel waar hij/zij niet meer achterstaat zodat mensen zijn/haar onzin beter accepteren. BigBen claimt nergens een authoriteit te zijn of gestudeerd te hebben om zijn/haar beweringen meer gewicht te geven. BigBen schrijft geen ellelange artikels vol onwaarheden die vooral op emotie spelen om de indruk te wekken dat we bijna een apocalyptische wereld aan het creeren zijn omdat we het niet met hem/haar eens zijn.

Tot zover mijn mening over Bigben.
En al die dingen die niet bij BigBen van toepassing zijn, zijn dat bij Suzanne Humpries dan weer wel. Daarom ben ik geen fan.

Nog een quotje, want waarom niet?
Citaat:
If enough people are vaccinated, it will soon become impossible to discern regular illness from vaccine-induced disease. Everyone will simply appear to be sick and every human will become desperate enough to swallow at least two or three of pharma’s widgets (pills) every day for life. Disease will become the expectation from birth to death, and the time will shorten between the two.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:06

Mwoah, ik heb het gelezen en ik vind het geen hoge concentratie onzin. Maar als je er in gelooft dat vaccinaties super veilig zijn en echt wel goed getest enz. dan snap ik wel dat je het een stom stuk vindt.

Dat er karrenvrachten zieke mensen naar binnen worden gereden door de griepprik, dat vind ik ook wat over the top klinken maar hee zelf heb ik nu ook niet bepaald de indruk dat mensen nou echt gezonder worden van die prik. En wie ben ik om te zeggen dat het niet inderdaad erg druk was daar waar zij rondliep.

Ik vind Suzanne Humphries door haar degelijke opleiding en de manier waarop ze toch vaak een middenweg zoekt, en doordat ze enorm veel tijd steekt in het uitzoeken van het hele zaakje, een betrouwbaardere bron dan de gemiddelde dokter die eigenlijk geen fluit van vaccinaties weet behalve wanneer ze volgens het schema gegeven moeten worden....

En hier heb je dan wat gevonden waar ze zich even laat gaan, over het algemeen is het geen type dat de standaard zorg afzweert en domweg alles van vaccins afzeikt, maar echt haar best doet om accuraat te blijven en te vermijden dat mensen zich aan de normale zorg gaan onttrekken.

Ik weet ook niet alles wat ze allemaal ooit ergens gezegd heeft, maar als ik haar met iemand hier in het topic moet vergelijken dan is dat Sizzle: ze komt heel fatsoenlijk over met veel kennis, en laat zich niet zomaar bang maken maar zoekt het zelf uit en vindt dan inderdaad wel dingen belachelijk.

Maar zij verdiept zich nog dermate veel verder in het hele zaakje, daar kunnen maar weinig mensen zich aan meten.

Ik denk dat zij haar hart (en verstand) wel op de juiste plaats heeft:

Zo en nu ga ik weer wat anders doen :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:05

Schrijft die Suzanne ook fictie? Ik zie daar wel een parallelle carrière voor haar liggen met die huiveringwekkende retoriek. Gothic horror of zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:31

Wie weet :P

Er zal vast wel het 1 en ander te vinden zijn over wat ze verder nog wel of niet doet of vindt, en dat zal vast ook veel spul zijn dat dan zogezegd moet overtuigen om vooral maar niet te luisteren naar wat ze professioneel te zeggen heeft. Want zo gaat dat altijd bij dokters die een ander liedje gaan zingen dan het verhaal dat men graag na gepapegaait wilt hebben.

Het is dan toch altijd bijzonder dat de dokters die netjes de stroom volgen wel heel betrouwbaar zouden moeten zijn, en die dokters die daar niet meer achter kunnen staan (zoals het voorbeeld in het filmpje) die zijn dan ineens incapabel....dat is wel lekker makkelijk want zo weet je zeker dat er maar weinig dokters openlijk hun vraagtekens gaan zetten bij je beleid :=

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:44

mysa schreef:
Schrijft die Suzanne ook fictie? Ik zie daar wel een parallelle carrière voor haar liggen met die huiveringwekkende retoriek. Gothic horror of zo.

Schrijft eigenlijk alleen maar fictie. Boeken vol met bewezen foute aannames en leugens. Vol met de retoriek die tranen trekt en mensen bang maakt en daardoor zo goed aanslaat.

Pmarena: Ik snap iets niet. Dit is echt een oprechte vraag.

Ik lees heel veel "lijkt me sterk maar ik denk dat ze wel goed researched" of "ze lijkt heel eerlijk", "ze gebruikt veel tijd aan onderzoek". Gevolgd door youtube videos van deze mevrouw. Maar als dit het soort mensen zijn wiens kennis een medereden is om niet te vaccineren, is "het klinkt goed" dan genoeg?

Wat zijn voor jou de criteria waar iemand aan moet voldoen om geloofwaardig te zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:59

Volgens jou bewezen foute aannames en leugens, dat is wat anders :)

Dr. Humpries is voor mij geloofwaardig, om waarschijnlijk ongeveer dezelfde redenen, maar dan vanuit jouw perspectief gezien, waarom jij de hele farma-kliek geloofwaardig vindt. Want dat vinden "kritische prikkers" dan weer onbegrijpelijk :)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:03

pmarena schreef:

Leg me geen woorden in de mond.
Ik heb gezegd als de herd immunity wegvalt, maw als niemand nog vaccineert, dan is de kans 1 op 2 dat je doorheen de kinderjaren raakt.
En dat zal aardig kloppen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:07

Ja dat is echt totaaaal wat anders dan wat ik zeg "zonder vaccinaties" versus "als niemand nog vaccineert" wat dus betekent een situatie "zonder vaccinaties" :roll:

Ik ga weer wat beters doen met mijn tijd, oprecht een fijne avond iedereen :wave:

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:12

De hygiëne is wel verbeterd plus voeding en medische behandeling (als die tenminste niet geweigerd wordt vanwege enge bijwerkingen) dus het zal inmiddels wel wat positiever uitpakken.

En onder 'farma-kliek' moeten we dus de hele medische wereld rekenen minus een handjevol dwaallichten.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:15

pmarena schreef:
Ik weet ook niet alles wat ze allemaal ooit ergens gezegd heeft, maar als ik haar met iemand hier in het topic moet vergelijken dan is dat Sizzle: ze komt heel fatsoenlijk over met veel kennis, en laat zich niet zomaar bang maken maar zoekt het zelf uit en vindt dan inderdaad wel dingen belachelijk.

Ik ben het lang niet altijd met Sizzle eens, maar ik zou haar niet willen vergelijken met een eerste klas kwakzalver.

Trouwens, wat je hier doet is een techniek die bekend staat als recuperatie.
Sizzle heeft aangegeven dat ze geen antivaxxer is, maar door haar te vergelijken met Suzanne Humphries recupereer je haar voor het antivaxxers kamp. Terzelfdertijd geef je Suzanne Humphries een vorm van geloofwaardigheid die ze in de verste verte niet verdient.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:42

mysa schreef:
De hygiëne is wel verbeterd plus voeding en medische behandeling (als die tenminste niet geweigerd wordt vanwege enge bijwerkingen) dus het zal inmiddels wel wat positiever uitpakken.

En onder 'farma-kliek' moeten we dus de hele medische wereld rekenen minus een handjevol dwaallichten.

Of voeding nou zoveel verbeterd is vraag ik me af maar dat terzijde. Het klopt dat we de gevolgen van nare ziektes een heel stuk beter kunnen behandelen, dus je gaat er inderdaad een stuk minder snel aan dood aan infectieziekten in een ontwikkeld land. Neemt niet weg dat artsen een stuk meer kinderen in hun praktijk gaan krijgen met perfect voorkombare klachten, wat nogal zonde is van hij tijd en de middelen.

Hier: https://medium.com/@visualvaccines/why- ... 446d0a7e0f een mooi stukje over humphries en mazelen. *edit

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:28

Ik had het topic al weer een tijdje ontstipt, iets te veel „eenhoors en regenbogen“ en een hoop herhaling.

Wel heb ik intussen weer eens naar de staat van de huidige kennis over het griepvaccin gegeken en ben teleurgesteld.
Een samenvatting van 21 studies met ruim 50.000 mensen moest concluderen dat de kwaliteit van de studies zo laag is met zo veel bias dat er nog steeds niets concreets zinvols gezegd kan worden over de effectiviteit en veiligheid van het griepvaccin behalve dat het aantal gevallen 2x verlaagd lijkt (statistisch matig).
Als de fabrikanten nu eindelijk eens wat moeite zouden stoppen in belangrijke dingen, dan konnje tenminste ook met fatsoenlijke feiten aankomen.

(De effectiviteit van de DKTP, B en R zijn wel gewoon duidelijk trouwens). Bof vaccin is imo nog steeds een grap die maakt dat ik vind dat gezonde achterdocht op z‘n plek is.)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:31

Even snel reactie op tmr: Mwoah, wie weet als je echt zou stoppen met vaccineren, krijg je dan ook minder chronische ziektes waarvan we zogezegd nog steeds niet goed weten waar dat nou toch door komt. Dan komt er wel wat tijd vrij ;)

Hier reageert Dr. Humphries trouwens op de dame van jouw bovenstaande link :)
http://drsuzanne.net/2015/10/why-dr-suz ... t-measles/

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:08

pmarena schreef:
Even snel reactie op tmr: Mwoah, wie weet als je echt zou stoppen met vaccineren, krijg je dan ook minder chronische ziektes waarvan we zogezegd nog steeds niet goed weten waar dat nou toch door komt. Dan komt er wel wat tijd vrij ;)

Mwoah, dat is wel een héle dikke, onwetenschappelijke aanname. Misschien stoppen ook wereldwijd wel alle oorlogen en ziet Trump ervanaf om zijn muur te bouwen. Voor de vorm: welke chronische ziektes bedoel je precies? En hoe ontstaan die precies door het enten met een verzwakt virus?

Citaat:

Hier gaan we weer in een cirkeltje - ik kan nu stukje voor stukje de onzin uit het het (op deze zeer karige standaard wordpress site) artikel gaan uitkammen en weerleggen met m'n eigen pro google skills, maar dat is water naar de zee dragen. Er wordt in het eerste gedeelte aangehaald dat doden van 1821 tot 1964 zoiezo al veel minder waren - wat nogal wiedes is, er is nogal wat verbeterd in de hygiene en medische zorg op dat gebied. Daarnaast gaat de grafiek over "Infant mortality" en níet over het aantal besmettingen. Daarna wordt er verwezen naar een paar regels uit een artikel uit 1932(!). Daarna een statistiek die over alleen Nieuw-Zeeland gaat in 1946. Dit lijkt me een vrij selectieve manier van informatie interpreteren - er wordt voor het gemak even voorbij gegaan aan wereldwijde studies de afgelopen decennia waar gegevens van werkelijk miljoenen kinderen wereldwijd zijn geregistreerd, vergeleken en onderzocht. Ik snap écht niet hoe je dit kan interpreteren als waar.

Ik kan de rest nog gaan uitpluizen maar weinig zin in. Over het vertrouwen en kiezen van bronnen gesproken - was jij niet degene die in het ontstoren van vaccinaties pleitte voor dokter Hans Moolenburgh, de dokter die meende met aangepaste voeding en voedingssupplementen kanker te kunnen bestrijden (niet-toxische tumortherapie)? (https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/moer ... overleden/)?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:19

Sizzle schreef:
Ik had het topic al weer een tijdje ontstipt, iets te veel „eenhoors en regenbogen“ en een hoop herhaling.

Als ik zie dat je gisteren nog meermaals gereageerd hebt,
kun je het topic niet overdreven lang ontstipt hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:21

Dat klopt, maar ineens ging het echt nergens meer over met vliegtuigen enzo.
Kwam er net via actieve berichten weer in en zag mezelf ineens staan :D

Hoe dan ook gaat het nu eigenlijk steeds weer in circeltjes. Zelf ben ik niet zo bang voor kinderen die geen BMR gekregen hebben (gisteren nog 1 op bezoek gehad), ze gaan hun gang maar.
Dat mensen niet tegen Difterie en Polio willen inenten kan ik me zelf niets bij voorstellen. De test van de ziekten...ach zo slecht zijn de kansen niet.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 17-02-19 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:22

pmarena schreef:

Hou nu eens op over Suzanne Humphries.
Dat is gewoon een idioot vrouwmens dat het licht heeft gezien,
en claimt dat je mazelen kunt behandelen met gigantische dossisen vitamine A,
en kinkhoest met krankzinnige dossisen vitamine C.
Sorry, maar dat is gewoon te gek om los te lopen.
Letterlijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:39

Nog gevaarlijk ook, die A.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:45

Ik vraag me af wanneer we de herintrede van bepaalde ziektes kunnen verwachten. Circuleren bepaalde vaccinziektes inmiddels al elders in Europa waar de vaccinatiegraad laag is?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:47

Ze zijn nooit weg geweest. Behalve pokken is er niets uitgeroeid.

Ik snap ook niet dat mensen nog massaal naar Frankrijk gaan tereijl ze zo bang zijn voor mazelen. Uit mijn hoofd ligt de vaccinatiegraad daar onder de 80%.

Ook bijzonder vind ik het doodsbang zijn voor iets als pneumokokken maar wel met blote benen door het schwarzwald lopen met kans op fsme.

Een beetje realiteitszin kan imo geen kwaad.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:01

Een statistiekje gevonden van de mazelen, prevalentie. Dus niet het aantal doden
Afbeelding

Is het goed te lezen? Bij de eerste vertikale pijl idd de vaccinatie geïntroduceerd.

Met de gevolgen voordat de vaccinatie geïntroduceerd werd, inderdaad minder doden.. wel veel andere narigheid:

Afbeelding