[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:33

Wow, goed Mi_amore!! :D :D

Naath86

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:14

Goed bezig Mi_Amore! Teveel brood is idd niet goed hoor! Goed dat je nu de juiste begeleiding erbij hebt!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:17

Joellover ja ik werk daar, in zo'n groen met blauw pakje. Ik werk op dinsdag altijd met een aantal jongens ik ben het enige meisje. Dinsdags na kwart voor 9 is het altijd rustig maar eerder mag ook. Dieuwke heet ik. Zie je wel verschijnen! Aanstaande zaterdag ben ik er ook tussen 9 en 14 uur dus dat kan ook. Laat me maar even weten.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:37

Ik vind het erg moeilijk om gezond te eten. Woon nog thuis en ben dus afhankelijk van wat mams koopt.
Eet nu zo ongeveer elke dag:

O: cornflakes met magere yoghurt en een volkoren beschuit met jam
T: liga milkbreak koekjes
L: stukje volkorenbrood met kipfilet
T: sultana koekjes kers
A: verschilt, gister mie met kipfilet en boontjes
T: zelf gemaaktr fruitsmoothie. Gister met magere yoghurt, mandarijn en appel

Edit: ik drink de hele dag water

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:41

Calimero kan je niet een keer fruit nemen tussendoor ipv koekjes? Die koekjes zijn allemaal best slecht hoor.. En je lunch vind ik niet echt veel eigenlijk!

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:16

Ja, ik gebruik van dir kruidvat afslankpillen, die met natuurlijke ingredienten,.ze waren maar 2 euro,.verder eet ik heel weinig

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:17

Eens met Naath86

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:17

larissa288 schreef:
Ja, ik gebruik van dir kruidvat afslankpillen, die met natuurlijke ingredienten,.ze waren maar 2 euro,.verder eet ik heel weinig

En dat zijn nou juist twee dingen die niet helpen met afvallen :) Of nouja, in ieder geval draagt weinig eten niet bij tot het verliezen van gewicht op de langere termijn.

EDIT: ik zie dat je pas 14 bent? Meid waarom niet naar de HA, die kan je helpen en eventueel doorverwijzen. Nooit zo maar dingen slikken hoor!!
Laatst bijgewerkt door Selka op 13-12-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:18

larissa288 schreef:

Dat is echt niet verstandig. Misschien val je even flink af maar daarna komt alles er dubbel zo hard aan.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:26

@matsje ik denk dat ik a.s. Dinsdag wel kan, dan probeer ik gewoon rond een uur of 9 er te zijn. Ben je dan gewoon zo'n begeleider? Ik heb wel net gister een nieuw schema gekregen.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:30

Jep!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:52

Er ligt hier op het werk in de keuken allemaal chocola!!!

Maar ik snoep verstandig en eet gewoon mijn appel op, veel lekkerder!!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:55

Bonjoy is het boek wat?

Nee ben niet aan t crashen cambridge dieet indd! en het gaat super:)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:56

XxLiindsaYxX schreef:
Bonjoy is het boek wat?

Nee ben niet aan t crashen cambridge dieet indd! en het gaat super:)

Ik heb niks tegen cambridge hoor! Maar het is wel een crashdieet :P Ach whatever works (wat mij betreft) :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:20

Naath86 schreef:
Calimero kan je niet een keer fruit nemen tussendoor ipv koekjes? Die koekjes zijn allemaal best slecht hoor.. En je lunch vind ik niet echt veel eigenlijk!

Wat is er slecht aan de koekjes dan?
dit is dus het vervelende punt. Mijn moeder neemt altijd weinig fruit mee omdat niemand het eet.
Of af en toe fruit uit de diepvries waar ik smoothies mee maak.

Verder tips?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:25

Wij hebben thuis nog zooooveeel chocola en chips in huis!! Maar ik ben nu al 2 en een halve dag sterk!
Volhouden... Pfff... XD

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:01

Goed bezig Michelle!!! waarom verzin je niet 1 dag in de week dat je jezelf iets lekkers gunt?

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:03

Calimero_ schreef:
Naath86 schreef:

Wat is er slecht aan de koekjes dan?
dit is dus het vervelende punt. Mijn moeder neemt altijd weinig fruit mee omdat niemand het eet.
Of af en toe fruit uit de diepvries waar ik smoothies mee maak.

Verder tips?

Deze bevatten suiker en verzadigde vetten en daarnaast en hoop fabriekstoevoegingen. Dit alles werk slecht op je gewicht en spijsvertering.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:06

Davina21 schreef:
Goed bezig Michelle!!! waarom verzin je niet 1 dag in de week dat je jezelf iets lekkers gunt?

Ben bang dat dat mijn motivatie verslapt, dat ik dan elke dag ga zondigen ofzo.....
Daar ben ik echt bang voor, aangezien ik vaker mislooptl met afvallen..

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:08

Calimero je kan bij je ontbijt de cornflakes vervangen door suikervrije muesli. Daarnaast liever een gekookt eitje of pindakaas op een volkorenbeschuit. Je lunch mag wat meer zijn, kipfilet is op zich goed. Probeer hier wat geschrapte worteltjes of cherrytomaatjes bij te eten. Tussendoor lekker fruit eten. En haalt je moeder dat niet dan ga je zelf elke week even naar de winkel om het te halen. Fruit is voor iedereen goed dus je kan ook eens met je moeder overleggen of het niet een goed idee is toch wat vaker fruit te halen.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:16

Ja als je daar bang voor bent kan je de eerste weken misschien wat strenger zijn voor jezelf. Maar ooit wil je toch wel weer eens wat lekker eten. Dan kan je het beter voor zijn door te zeggen ik eet (bijvoorbeeld) op zaterdag wat lekkers en dat het beperkt blijft dan dat je ooit weer helemaal los gaat.....

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:23

Davina21 schreef:
Ja als je daar bang voor bent kan je de eerste weken misschien wat strenger zijn voor jezelf. Maar ooit wil je toch wel weer eens wat lekker eten. Dan kan je het beter voor zijn door te zeggen ik eet (bijvoorbeeld) op zaterdag wat lekkers en dat het beperkt blijft dan dat je ooit weer helemaal los gaat.....

Dat is wel een goed idee ja. Eerst maar zien vol te houden met die feestdagen voor de deur....

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:44

Aaaargh ik baal van mezelf... Kreeg opeens zoveel zin in eten. Dus heb ik naast mijn peperkoekjes (oké die kunnen nog wel als lunch tellen) ook een bakje chips gegeten... Domdomdom.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:14

Ik weet niet of je sport? anders ga je vanavond even extra hard sporten Rubyred :D

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:51

Oeh zonde. Ik had dat ook altijd, dan had ik echt trek maar zo geen zin om wat gezonds te maken en dan eindigde ik met een pak koek en zak chips als lunch. Met gevolg na een uur weer honger. Het is vaak de suikerverslaving waar veel mensen aan lijden die dit veroorzaakt.

Over af en toe jezelf wat lekkers gunnen, dat mag zeker. Echter raad ik wel aan om eerst 2 weken helemaal niets aan snoep te nemen om jezelf te laten afkicken. Daarna zal je merken dat de drang veel minder is en daarmee je genoeg hebt aan 1x per week een snoepje.

Afkicken van suiker duurt in je lichaam 1 week, dan is de suiker volledig je systeem uit. (denk wel dat ook in fruitjoghurt, crackers, broodbeleg, sausjes enz enz ook suiker zit dus ook daar moet je opletten) Mentaal duurt het meestal 1,5 week dus als je 2 weken volhoudt dan is het er wel echt uit en wordt het makkelijk.

Ik heb er echt veel last van gehad. Ben afgelopen 2 jaar 2x afgekickt van suiker en vooral de laatste keer was heftig. Dan merk je pas wat een troep het is. Ik moest janken om niets en had hoofdpijn, en erg moe. Na een week merkte ik verbetering en na 2 weken nam in een winegum en dacht ik gaaaatver wat zoet.

Nu neem ik als snoep extra pure chocola, vond ik nooit lekker maar als je de overzoete smaak van alles afwent dan ga je die chocola vanzelf zoet vinden.
En als ik ergens ben op verjaardag dan doe ik wel gewoon mee, wil niet zo'n muts worden die met een zak radijsjes aan komt zetten. Maar thuis haal ik het niet, tenzij er mensen langs komen met verjaardag en feestdagen.