[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:20

Safiera schreef:
Davina21 schreef:
Safiera je moet niet diëten als je het rustig hebt en dan weer anders eten als je het druk hebt. Probeer er een leefstijl van te maken..... Gewoon elke dag gezond en niet teveel eten en iedere dag minstens een uurtje bewegen. Als dat je nieuwe leefstijl word kom je al een heel eind.

* Uurtje bewegen is wel achter elkaar, niet over de gehele dag....

Ik probeer me er nu ook aan te houden en je voelt je gewoon veel lekkerder en fitter en je krijgt energie van.

Ik ben me er van bewust :)

Het is alleen zo dat ik door de stress meer ga eten, sneller snoep/troep pak en dergelijke. Dat had ik beter kunnen zetten dan druk.
Daar komt nog eens bij dat ik de tijd niet heb om elke dag een uurtje te sporten. Ben letterlijk uren bezig met huiswerk, naast het volgen van lessen, de zorg voor onze pony's en het werk op stal.

Lastig, lastig. Ga er in ieder geval weer tegenaan. Blijft nog even zoeken naar een ritme. Ik moet de noodzakelijke dingen gedaan krijgen, maar daarnaast ook nog ontspanning inplannen. En dus sport, en op het gezonde eten blijven letten. Dat laatste is momenteel vooral niet te veel eten en van snoep af blijven.

Ik kan blijven eten met bijv. de lunch, dan eet ik geen ongezonde dingen, maar gewoon te veel. En snoep... gaat nou eenmaal sneller om drop of koek in je mond te steken dan groente schoon te maken of fruit te snijden. Zeer slecht excuus, wel de reden dat het misgaat.

Wat betreft de snoep snel in je mond steken je kan ook snoeptomaatjes nemen. Die was je gewoon 1x allemaal tegelijk en doe je in een bakje en kan je pakken wanneer je wilt :j Heb je ook in komkommer en paprika

F_Orumster

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:26

Groenten en fruit afspoelen hoeft niet perse. Veel stoffen zijn nl niet wateroplosbaar en blijven er dus fijn op zitten (giffen bijvoorbeeld).

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:53

wow leuk weetje forumster

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:54

F_Orumster schreef:
Groenten en fruit afspoelen hoeft niet perse. Veel stoffen zijn nl niet wateroplosbaar en blijven er dus fijn op zitten (giffen bijvoorbeeld).

maar er zit ook vaak nog oa zand enzop het fruit! althans als je het bij de teler koopt :j

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:57

Of vieze bacillen van andere mensen die je fruit aan hebben geraakt. :=

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:01

Ben ik weer! :wave:

Ik was het wel altijd even hoor vooral als het niet voorverpakt is.
Ben weer op het gewicht wat ik was voordat ik op vakantie ben gelukkig. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:24

Voor het vieze heeft afspoelen inderdaad wel zin.

Goed zo Amytj

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:11

Gelukkig vanavond me laatste nachtdienst na 7 nachtdiensten. Kan ik weer even in me ritme komen. Wel heb ik opgelet op wat ik eet en hier en daar genoeg beweging gehad maar wel minder natuurlijk als dat ik gewoon een vast ritme heb van in de ochtend op staan en rond 23:00uur naar bed. Stiekem wel even tussendoor op de weegschaal gestaan en meestal kom ik met de nachten wel iets aan. Maar ben nu niet aangekomen, dus hopelijk ietsjes afgevallen....

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:14

hier weer weegmomentje gehad..
weer trots nu zit ik op de 63.4 en begon bijna 2maanden geleden met 67.7

nog 3,5kilo eraf en ik heb me doel dan berijkt

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:21

Netjes Davina21 en A_man!

Hier gaat het vanaf het weekend wat minder.. Veel gezondigd.. Probeer het vandaag weer goed op te pakken. Ga dit weekend maar ff wegen overslaan. Volgende week weer.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:29

Dat is fijn Davina21 en A_man gaat ook lekker!

Ik had van het weekend ook gezondigd omdat het de verjaardag van mijn broertje en zusje was, maar ben ondanks dat ik ook nog is eens ongesteld moest worden afgevallen. :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:50

dat gaat lekker met afvallen

hier gisteren sportschool gemeten gewogen enzo
1 kilo zwaarder daar gister avond dan thuis was 79 kilo daar

ze hebben vet % gemeten in armen benen enzo
schema gehad gaan nu minimaal 3 dagen per week sporten dus ben zeer benieuwd ;)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:49

Ik ben een leek op dit gebied. Ik kon altijd eten wat ik wilde, en nu blijkbaar niet meer, dus ik moet mijn eetpatroon toch echt gaan aanpassen. Ik heb een vraag over het ontbijt, hoeveel calorien moeten dit ongeveer zijn? Ik wil niet "bezuinigen" op mijn ontbijt, maar ik ging vanochtend calorien tellen en ik kom toch op ongeveer 500. Ik eet vanille kwark met chocolade muesli, dus daar is wel wat aan te veranderen..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:56

Ik zit op ongeveer 300 en dan eet ik 1500 kcal op een dag. Vul eens een hele dag in op caloriechecker.nl dan zie je meteen of je wel genoeg eet van alle voedingsstoffen

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:57

Om te beginnen al magere of halfvolle kwark nemen. En ik eet er een banaan bij ipv chocolade musli.

Mijn ontbijt zit aan +/- 300 cal.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:11

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga caloriechecker eens doen, ben benieuwd..

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:52

500 kcal voor een ontbijt is best veel! Ik zou inderdaad magere kwark nemen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:00

Ik kom me hier ook melden, ben in de vakantie verdorie 3 kilo aangekomen -O-
Die moeten er dus weer af :Y)

Mijn valkuil is om 'goeie', lichte dingen te halen (cracottes, magere kwark, volkoren bolletjes) en hier dan veel van te eten 'want het is niet vet dus kan het'. Geen handige tactiek :+

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:03

Ik ga ook (ja alweer.... :=) beginnen. Moet maar eens beginnen met in kaart te brengen wat ik eigenlijk fout doe, omdat ik eigenlijk het gevoel heb dat in ongemerkt veel eet en wat ga snoepen omdat het toch wel kan... Oeps :D

Sport nu wel 2x in de week in de sportschool en beweeg sowieso elke dag 30 min. Dus, dat zit wel goed. Moet alleen nog wat verzinnen op de zondag, maar ga denk ik dan weer lekker hardlopen! :) Verder moet ik gewoon weer in ritme komen wbt gezond eten en grenzen stellen wat wel en niet mag. Heb de neiging om helemaal door te slaan en zelfs bepaalde voedingsmiddelen compleet te schrappen (aardappelen, brood etc) Het moet wel realistisch bijven natuurlijk! :D

Verder ben ik opzoek naar etenswaren die ik mee kan nemen naar school en/of stage. Ik namelijk ook meer variatie brengen in mijn etenspatroon en dus niet elke ochtend ontbijten met kwark en fruit, maar ook eens brood bvb. Ook tussendoortjes als appels en mandarijntje vervelen op gegeven moment wel eens... Net zoals, bij de lunch, een broodje kaas komt inmiddels ook mijn neusgaten uit. Het gaat mij nu vooral om variatie wbt tussendoortjes. Bij de lunch neem ik net zolief ook wel eens een roggebroodje mee of doe eens wat andere beleg er op. Ochtend wissel ik af tussen kwark, brood, crackers, beschuit en roggebrood. Tussendoortjes kom ik niet verder als komkommer, paprika, appel en mandarijntjes. Het moet wel makkelijk en praktische zijn en snel klaar zijn zonder te veel gedoe!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:24

Ik neem ook af en toe een sultana, een banaan, snack a jack, rijstewafel, een handje noten, plakje ontbijtkoek, krentenbol, bakje yoghurt en zo kan,ik nog wel even doorgaan ;)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:58

hard gekookt eitje is ook lekker voor tussendoor.
Verder neem ik voor de lunch vaak van die zakjes gesneden rauwkost mee met een eetlepel Hutekase erdoor. Dat doe ik dan in een bakje die ik bij de campingwinkel gekocht heb. Die is dubbelwandig, met van dat spul in de wand wat ook in coldpacks zit. Kan er alleen geen plaatje van vinden. Die bak zet ik dan 's nachts in de vriezer en vul ik dan 's morgens, zodat mijn lunch lekker koel blijft.
Pot met snoeptomaatjes is ook lekker.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:18

ik ga me vanaf volgend weekend weer wegen, ben vandaag jarig, dus dan wordt het um zowiezo niet echt.

iig ga ik wel opletten op wat ik eet.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 06:30

GEFELICITEERD KETAKI!!!

Goed bezig amytje en monique!!! *\o/*

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:02

Gefeliciteerd Ketaki! :D

Ik ga vanavond weer zwemmen, zo eerst een bosritje met mijn paard en nog een veel fietsen vandaag. :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:37

Gefeliciteerd Ketaki,

Ik ben gisteren naar de cinema geweest. Heb dus echt een zak chips op :( Acheraf voel ik me dan natuurlijk wel slecht, maar ja... Foutje dus...
In ieder geval is maandag terug de weging. Ben benieuwd.