[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:56

hoelang heb je de 30 geslikt als ik vragen mag?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:57

Een half jaar ongeveer

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:09

Ik ben ook een tijdje geleden overgezet op de 50 na jaren de 30. Ook door doorbraakbloedingen. Maar die heb ik nu nog.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:55

Ik had bij de 20 doorbraakbloedingen, daarna aan de 30 gegaan. Ongeveer voor een jaar, ben nu gestopt. Ik kreeg last van bijwerkingen sinds ik een nieuw merk kreeg, blijkbaar waren de stofjes die daarbij zitten niet geschikt voor mij, dikke pech. Ik ga nu in de tussentijd zoeken naar een goed spiraaltje zonder hormonen. Ik ben een beetje klaar met het slikken van de pil en ik moet voor m'n studie teveel artikelen lezen over hormonen etc en ik wordt er hypochondrisch van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:11

Ik heb een maand terug Mirena laten verwijderen en arts vond het een goed idee om mijn lichaam even 3 maand rust te gunnen voordat ik overga op andere anticonceptie.
Nu ben ik voor het eerst weer ongesteld en eh...het is vrij extreem... :=
Een halfuur kan ik vooruit met een normale tampon...dat idee...

Is dat normaal als je lichaam voor het eerst weer "zelfstandig opereert'.
Echt pijn heb ik dan weer niet...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:36

Geen idee of dat normaal is , kan ik je helaas niet mee helpen. Was je voor je je hormonale anticonceptie gebruikte ook zo zwaar ongesteld?

Bi mij bevalt t spiraal opzich goed.. Op 1 ding na.. En dat is dat ik echt veel en vaak buikpijn heb. De ene keer echt darmkrampen, maar nu bijv weer ter hoogte van m'n linker eierstok echt steken (met lopen is t erger dan als ik zit, vooral als ik m'n linker been neerzet tijdens t lopen dan komt er een steek).

Ben nu niet ongesteld geworden maar sinds ik dat dus had moeten worden volgens de planning heb ik helemaal veel last van m'n buik.
Ik spring een gat in de lucht omdat ik nu niet ongesteld ben geworden maar als deze buikpijn zo aan blijft houden dan weet ik niet of ik de spiraal wel houd

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:48

Dat was bij mij ook zo in mijn periode 'rust' van hormonen. Werd trouwens elke maand ietsje minder wel,maar ben maar 3 maanden gestopt dus weet niet of het weer helemaal normaal zou geworden zijn...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:54

Wat was bij jou ook zo? Die hevige bloedingen van dc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:22

Ik kan me mijn eigen menstruatie niet meer herinnren,ben vanaf mijn 16e aan de pil geweest,daarna 6 jaar mirena. Ben nu 31,haha.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:35

mayniac_val schreef:
Een half jaar ongeveer

Ik vind dat erg kort om al meteen te stoppen eigenlijk. :)
Bij mij kwam er pas na 1 jaar een goed ritme in...

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:09

SCC schreef:
ik heb nu al bijna 2 jaar de pil (yasmin) maar krijg steeds meer last van bijwerkingen en vooral veel doorbraakbloedingen.

ik heb de pil nodig omdat ik anders bijna altijd menstrueer, en dat is helemaal niks.
omdat ik wedstrijden rijdt in de zomervakantie zou het handig zijn als ik een keertje een paar dagen kan doorslikken.

iemand een idee welke pil goed zou zijn voor mij ?

weet iemand misschien een antwoord ?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:11

Je HA bellen en advies vragen. Hij kent jou en je geschiedenis en weet veel beter welke pil bij je zou passen :j

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:36

Ik ben altijd vrij heftig ongesteld! Maar nu ik gestopt ben met de anticonceptie voel ik het ook niet echt aankomen! Ggrrrr schrok me oudjaarsdag rot! Het is dat ik een maandverbandje in had voor het geval dat..... Geen pijn of iets had ik! Maar wel leeglopen. Ben benieuwd naar deze maand...... Ben wel redelijk netjes op tijd geweest de laatste 2x dat valt me alles mee!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:38

Jolliegirl schreef:
mayniac_val schreef:
Een half jaar ongeveer

Ik vind dat erg kort om al meteen te stoppen eigenlijk. :)
Bij mij kwam er pas na 1 jaar een goed ritme in...

Sja, was op advies van mijn huisarts. Ik moet er ook bij zeggen dat ik de pil kreeg omdat ik twee keer per maand ongesteld werd en met die ging dat gewoon doodleuk verder.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:45

Nooit gedacht dat ik me ooit zou melden in dit topic. Ik ben al sinds mijn 10e (bijna 11e) ongesteld. Ook jong aan de pil gegaan (14) doordat de pijn me 5 dagen op bed liet kramperen.. nu heb ik al jaren een regelmatige cyclus, maar nu ineens heb ik een lage extreem pijnlijke rugpijn! Meer mensen die hier last van hebben? Zou dit met de menstruatie te maken hebben? Het voelt alsof er voortdurend iemand met zijn vinger net boven mijn stuitje duwt..

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:01

Zwitsal schreef:
Geen idee of dat normaal is , kan ik je helaas niet mee helpen. Was je voor je je hormonale anticonceptie gebruikte ook zo zwaar ongesteld?

Bi mij bevalt t spiraal opzich goed.. Op 1 ding na.. En dat is dat ik echt veel en vaak buikpijn heb. De ene keer echt darmkrampen, maar nu bijv weer ter hoogte van m'n linker eierstok echt steken (met lopen is t erger dan als ik zit, vooral als ik m'n linker been neerzet tijdens t lopen dan komt er een steek).

Ben nu niet ongesteld geworden maar sinds ik dat dus had moeten worden volgens de planning heb ik helemaal veel last van m'n buik.
Ik spring een gat in de lucht omdat ik nu niet ongesteld ben geworden maar als deze buikpijn zo aan blijft houden dan weet ik niet of ik de spiraal wel houd

Daarom heb ik hem eruit laten halen :j

@darkchrystal de HA kan het wel een goed idee vinden, maar als je zo blijft bloeden dan zou ik maar snel weer beginnen met AC hoor :j

Ik had overigen een hele bescheiden ongesteldheid na verwijderen van Mirena, maar wel 2 weken later weer ongie, dus ik ben gisteren met de microgynon 30 begonnen (de originele)

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:04

Sababber schreef:
Nooit gedacht dat ik me ooit zou melden in dit topic. Ik ben al sinds mijn 10e (bijna 11e) ongesteld. Ook jong aan de pil gegaan (14) doordat de pijn me 5 dagen op bed liet kramperen.. nu heb ik al jaren een regelmatige cyclus, maar nu ineens heb ik een lage extreem pijnlijke rugpijn! Meer mensen die hier last van hebben? Zou dit met de menstruatie te maken hebben? Het voelt alsof er voortdurend iemand met zijn vinger net boven mijn stuitje duwt..

Ja, dat herken ik, de dag voordat ik ongie moest worden had ik dat ook :j Alsof je al weken in een pretpark rondslentert in een te laag tempo met een te zware rugtas...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:05

Mijn spiraal lijkt zich voorlopig goed te gedragen... Nu al iets meer dan drie weken niet meer ongesteld geweest. _O_ *hout vast houden*

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:54

Ik al sinds het plaatsen op 2 november niet meer :) Hopelijk blijft dat zo :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:12

Heb jij geluk... :') Ik vind dat ik ook wel een flinke pauze periode verdien! En dat ik de hele maand augustus ook niet ongesteld hoef te worden. :')

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:14

Mijn spiraal gaat er morgen uit.. doet dat pijn? Weet nog niet wat ik daarna wil doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:11

Uithalen doet geen pijn.

Ik ben nu 3 dagen ongi en het is echt bléh, heb zelfs super tampons na een uur moeten vervangen,ik snap het niet hoor...

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:20

Oke, gelukkig maar..

Vervelen, heb je spiraal of pil? Of iets anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:22

Wie, ik?
Ik nu niks meer, maand terug Mirena laten verwijderen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:20

Lees net op FB van een vriendin dat ze een rekening van 600 euro heeft gekregen i.v.m het zetten van die Implanon...
En voor het verwijderen krijgt ze ook een rekening van 600 euro..
Word niet verzekerd..

Belachelijk duur zeg!
Ik kreeg de rekening van de soa-test... 98 euro!!!
Ik zit nog te wachten op de rekening voor het spiraaltje zelf en de dagopname in het ziekenhuis.

AFZETTERS!