Nanne schreef:Hoi!
Romyv, wat kan je zelf eventueel aan krachttraining doen? Mij spreekt het ook wel aan omdat je lijf er "droger" van word, maar ik heb al vrij grove bovenarmen en brede schouders en ik zit er niet op te wachten dat dit zich nog verder ontwikkelt.

Waardoor zijn ze grof? Ben je breed gebouwd of zit daar overtollig vet? Ik dacht namelijk altijd dat ik hele brede heupen had, na 12 kg af te vallen bleek dat ik ook gewoon met mn kont (en 188 lang) in jeansmaat 29 pas. Was dus vet, geen bouw......
Als je echt strakker wilt worden en wilt afvallen, moet je vooral bovenbeenspieren kweken. Dit zijn de grootste spiergroepen in je lichaam. Je moet het zo zien: spieren zorgen verbranding. hoe meer spier, hoe groter je verbranding. als je dus meer spier wilt, is het interessant de grootste spiergroepen snel te trainen

Je kan niet plaatselijk afvallen, je kan wel spieren op bepaalde plekken groter maken (niet perse in omvang, maar in kracht en intensiviteit) waardoor het strakker wordt. Maar eigenlijk is het mooiste om alle plekken van je lichaam te doen. Het is namelijk niet mooi als je bv (wat je bij mannen vaak ziet) een heel goed ontwikkeld bovenlichaam hebt en je benen als touwtjes onder je lijf bundelen omdat je er nooit iets mee hebt gedaan.
Wat ik doe is een setje maken van 7 tot 10 oefeningen. Doe oefeningen doe ik achter elkaar, paar min rust (of cardio er tussendoor) en dan begin ik weer opnieuw. Doe dat 3x en dan heb ik totall body gedaan. Je kan ook 3 schema's maken en de ene dag doe je bv benen, borst, bicept en rug. De andere keer doe je benen, buik, schouders en triceps en de laatste dag alleen buik (die spieren ontwikkelen het minst snel).. Je kan heeeel veel oefeningen body weight doen, dus ook thuis. je kan ook voor 20 euro een matje en 30 euro een dumblesetje kopen en dan heb je eigen al een goeie thuisfitness.. je kan ook naar een sportschool gaan (wat zeker is aan te raden als je onervaren bent om te voorkomen dat je oefeningen fout doet)..
hoop tekst! sorry

is je vraag hiermee beantwooord?