Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Danseresje

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:17

balen lillytjuh! bij mij zit die week er ook aan te komen. Maar ga wel stug door en ga mezelf niet verwennen dit keer......ben al veels te blij dat er al 2kg af is en dat moet nog even verder door :D!
Heerlijk hardgelopen net. Onderweg in de auto kon ik mezelf wel voor de kop slaan, waarom niet even buienradar gecheckt (in de auto lijkt de regen natuurlijk altijd heel hevig!). Eenmaal aan het lopen, viel het onwijs mee en daarbij ook stukken met beschutting van de bomen.
Wel heel leuk, weer 2 konijnen/hazen gezien en een vos. Die vos was nog niet eens heel ver weg. Was echt ontzettend leuk. Dat lopen in de duinen motiveert me ook om rond te kijken en niet alleen maar naar de grond te staren....

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:21

Dat heb ik ook Danseresje, dan kijk ik lekker om me heen tijdens het hardlopen en dan lijkt het al veel minder zwaar, en vliegen de minuten voorbij!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:31

xRowina, het was ook helemaal niet zwaar vanavond. Morgen les 4 doen (ja, heb even aangepast schema deze week). Heb er nu al zin in, dan komen de 3 minuutjes rennen om de hoek kijken :D!
Hoop dat dan de afgelegde afstand ook iets groter wordt. Heb vandaag 2,22km afgelegd, bij les 2 had ik 2,25 en bij les 1 had ik 2,29. op zich redelijk constant, vind het best wel netjes eigenlijk!
Vorig jaar legde ik overigens bij DutchRunners training 1 3,28km af. gewoon een km meer dan nu. Daar doe je in les 1 8x1 rennen en 8x2 wandelen tussendoor. Qua rennen doe je dus 2 minuten minder, maar je wandelt 6 minuten meer en in totaal is de training 4 minuten langer......denk dat ik daar die km maar op schuif! Moet ook eigenlijk niet vergelijken met vorig jaar. Gewoon nu gaan opbouwen en zolang de afstand nu niet naar beneden gaat, is het alleen maar mooi!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:34

Ik doe morgen les 7 al weer, gaat echt snel! In die les zitten al stukken van 4 minuten geloof ik, ben benieuwd! Hopen dat ik tussen de buien door kan.
Dat is wel een verschil ja, met STR gaat het allemaal net iets langzamer volgens mij, maar goed als je het inderdaad zo blijft opbouwen gaat het ook hartstikke mooi!

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:20

Mn zus en ik hebben net les 6 gedaan en het ging prima! Mijn knieen beginnen alleen een beetje te zeuren..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:21

Heb je wel goede schoenen? :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:24

Romyv schreef:
Nanne schreef:
Hoi!
Romyv, wat kan je zelf eventueel aan krachttraining doen? Mij spreekt het ook wel aan omdat je lijf er "droger" van word, maar ik heb al vrij grove bovenarmen en brede schouders en ik zit er niet op te wachten dat dit zich nog verder ontwikkelt. :')

Waardoor zijn ze grof? Ben je breed gebouwd of zit daar overtollig vet? Ik dacht namelijk altijd dat ik hele brede heupen had, na 12 kg af te vallen bleek dat ik ook gewoon met mn kont (en 188 lang) in jeansmaat 29 pas. Was dus vet, geen bouw......

Als je echt strakker wilt worden en wilt afvallen, moet je vooral bovenbeenspieren kweken. Dit zijn de grootste spiergroepen in je lichaam. Je moet het zo zien: spieren zorgen verbranding. hoe meer spier, hoe groter je verbranding. als je dus meer spier wilt, is het interessant de grootste spiergroepen snel te trainen :)

Je kan niet plaatselijk afvallen, je kan wel spieren op bepaalde plekken groter maken (niet perse in omvang, maar in kracht en intensiviteit) waardoor het strakker wordt. Maar eigenlijk is het mooiste om alle plekken van je lichaam te doen. Het is namelijk niet mooi als je bv (wat je bij mannen vaak ziet) een heel goed ontwikkeld bovenlichaam hebt en je benen als touwtjes onder je lijf bundelen omdat je er nooit iets mee hebt gedaan.

Wat ik doe is een setje maken van 7 tot 10 oefeningen. Doe oefeningen doe ik achter elkaar, paar min rust (of cardio er tussendoor) en dan begin ik weer opnieuw. Doe dat 3x en dan heb ik totall body gedaan. Je kan ook 3 schema's maken en de ene dag doe je bv benen, borst, bicept en rug. De andere keer doe je benen, buik, schouders en triceps en de laatste dag alleen buik (die spieren ontwikkelen het minst snel).. Je kan heeeel veel oefeningen body weight doen, dus ook thuis. je kan ook voor 20 euro een matje en 30 euro een dumblesetje kopen en dan heb je eigen al een goeie thuisfitness.. je kan ook naar een sportschool gaan (wat zeker is aan te raden als je onervaren bent om te voorkomen dat je oefeningen fout doet)..

hoop tekst! sorry :o is je vraag hiermee beantwooord?

Wow! Bedankt voor je uitgebreide antwoord! :j

Mijn bovenarmen zijn ook wel wat van het vet gok ik. Mijn schouders zijn qua bouw gewoon zo breed en daar ben ik absoluut niet blij mee. :n
Brede heupen heb ik dus niet en ook spillepootjes.. Ik ben een beetje uit proportie.. _O-

Het gaat mij voornamelijk om het strakker worden. :j

Bedankt voor je uitgebreide antwoord maar ik zal dan dus echt naar de sportschool moeten want ik heb er helemaal geen verstand van en wil niks naar de knoppen helpen..

Hartstikke bedankt en je hebt mijn vraag hier zeker mee beantwoord. :)

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:26

Gympen van adidas. Zijn opzich wel stevig. Weet alleen niet of ze nog steeds zo goed zijn.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:37

gympen dempen inderdaad niet goed genoeg, het is beter om uit te gaan kijken naar iets geschikters als je echt lekker door wil rennen.

Zo drang naar ongezond is weer voorbij! Kan ik zo rustig in slaap vallen! Morgen paardje trainen en hardlopen en het huis poetsen! Pfff ik heb gewoon altijd 1 dag in mijn foute week dat ik totaal waardeloos ben. En dat is dus vandaag. Bah!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:18

Gympen of hardloopschoenen? Als je twijfelt dan zijn ze vast al wat ouder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:41

Van het woord gympen krijg ik al vraagtekens en dan erbij "of ze nog goed zijn" = ook al wat ouder? Plus wat last van je knieën zou ik persoonlijk niet al te lang wachten om goede hardloopschoenen te kopen. Overigens hoeft dat niet direct te betekenen dat je veel geld kwijt bent. Desnoods als je nog niet zeker bent dat je het vol blijft houden de goedkopere van kalenji? Die zijn vanaf 30-40 euro en op de atletiek hier zijn er zelfs aardig wat mensen die die als extra paar hebben (dan wel vooral voor lopen op zachtere ondergrond).

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:35

Ik ga vanavond weer een rondje wagen :) Hoop dat de wind wat afzwakt want ik ren bijna alleen maar over open stukken.. En dan zou ik op het zwaarste punt van de strijd wind tegen hebben, dat is wel een uitdaging :=

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:15

Ik meld me ook! ik ben meer van de langere afstanden 8 a 9 km 1 of 2 keer in de week..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:47

Voor mij staat er vandaag ook nog een rondje van ongeveer 6 km op het programma.
Hoop dat het weer straks goed genoeg is. Denk dat ik nu maar even ga ontbijten, de hond uitlaten en dan meteen lopen. Dan hebben we het maar weer gehad.
Vandaag is de laatste keer voor 1,5 week. Morgen vertrek ik als begeleider van een vakantie voor mensen met een verstandelijke beperking naar Wervershoof. Kom de 27e terug en dat weekend erna ben ik ook al helemaal 'volgeboekt'. Een aangezien het begeleiden van die vakantie nogal zwaar is en veel tijd kost kan ik daar echt niet een paar keer gaan hardlopen :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:40

Echt vreeeselijk, ik moet gewoon TWEE rustdagen nemen... :')
Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen... :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:29

Ik heb net snel voor de buien die eraan komen een rondje gelopen, helaas begon het te regenen toen ik bijna weer thuis was. :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:30

Ah das jammer Karin :P
Ik ga nu de schoenen aandoen. Na het ontbijt bleef het maar regenen, dus heb even gewacht.
Net een banaan en broodje pindakaas naar binnen gewerkt. Ik heb weer een slap en trillerig gevoel in mijn hele lichaam..hoop dat het hardlopen wel gaat lukken..

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:53

Ik heb net les 7 gelopen, en ik dacht dat daar al een stukje van 4 min. in zou zitten maar dat was dus niet zo :P Heb het makkelijk vol kunnen houden!
En het leek erop dat het droog zou blijven toen ik aan het lopen was, maar de laatste 5 minuten kwam er een keiharde stortbui. Resultaat: Ik doorweekt en de hond ook helemaal doorweekt xD

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:59

Ik hou vandaag een hardloop rustdagje :) Morgen les 7! Misschien vanavond nog even wat baantjes zwemmen.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:12

Zo les 7 zit er weer op. Ging best lekker maar kreeg af en toe toch steken in m'n zij joh!
Dat was niet zo lekker maarja toch doorgelopen en nu 2 rustdagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:20

Judie schreef:
Zo les 7 zit er weer op. Ging best lekker maar kreeg af en toe toch steken in m'n zij joh!

Heel slecht om die steken te negeren die geven aan dat je kalmer aan moet doen...het is je milt die protesteert en jou laat weten dat ie het bloed niet zo snel aan kan maken :o

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:24

Narnia schreef:
Judie schreef:

Heel slecht om die steken te negeren die geven aan dat je kalmer aan moet doen...het is je milt die protesteert en jou laat weten dat ie het bloed niet zo snel aan kan maken :o

ik heb er ook altijd heel erg last van!! Echt al mn organen protesteren zodra ik begin te rennen.. Maar als ik rustig doorloop gaat het wel weg, terwijl het erger wordt als ik stop en ga wandelen of stilstaan

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:25

goh interessant om te weten dat over je milt, wist ik ook niet.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:29

Phylos schreef:
Ah das jammer Karin :P
Ik ga nu de schoenen aandoen. Na het ontbijt bleef het maar regenen, dus heb even gewacht.
Net een banaan en broodje pindakaas naar binnen gewerkt. Ik heb weer een slap en trillerig gevoel in mijn hele lichaam..hoop dat het hardlopen wel gaat lukken..

Dat klinkt niet best phylos. Drink je wel voldoende?
Heb je daar vaker last van?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:29

Narnia schreef:
Judie schreef:

Nog nooit geweten! Ik dacht dat het kwam door te snel na het eten gaan hardlopen.
Heb het gisteren ook voor het eerst gehad.