Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:20

Toushie schreef:
Romy : haha succes dan ! , hehe ja best erg.. en iedereen in de omgeving dat zeggen dat het echt te zien valt dat je sport en er goed uitziet.
En ik heb zoiets van yeah yeah sure , maar ik wil meer en beter en meer en en totdat ik zelf tevreden ben. :Y)
Tuurlijk ben blij met de vooruitgang hoor.

En het welbekende , ik vind het wel mooi spieren bij vrouwen te zien.. ja maar dat wil je toch niet he.. dat is echt niet mooi..

oww bij mij waren de reactie ook zo wisselend.. De een vraagt of het wel goed met me gaat en ik geen annorexia heb, de volgende zegt idd dat ik te gespierd wordt, weer een ander vind het heel mooi en heeft er respect voor en een enkeling zegt dat ik 10 kg zwaarder mooier was. Wat wel heel opvallend is dat ik eigenlijk nul draagvlak heb voor mn nieuwe doel (vet naar 22%), zelfs de zeer fanatieke sporters zeggen dat het te laag zal zijn en het niet mooi is.... (denk dat dit onbewust ook wel genoeg knaagt om er niet fanatiek genoeg mee aan de slag te gaan, al zie ik zoveel verbeterpunten bij mezelf. Ben ook wel bang dat het zelfbeeld zo onrealistisch is dat het ongezond wordt)

Toushie

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:29

Waarom knaagt het zo.. en Je moet wel doen wat je zelf wilt.. niet wat anderen willen he ;)
Het is jou lichaam , waarom denk je dat het zo onrealistisch is ?

Ja iedereen reageert anders.. :j

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:33

Dit herken ik ook Romyv! Maar bij mij nog wat anders.
Ik krijg zo vaak te horen dat ik te gespierd ben en ik weet, ik ben ook gespierd! Spieren bij een vrouw is mooi hoor ik vaak, ze hebben veel respect, maar je moet niet gespierder worden hoor! Ik heb het geluk dat ik er gewoon vrouwelijk uit zie en dat compenseerd veel denk ik. Ik heb borsten, geen zware stem, gewoon mezelf!
Ik krijg nu wel steeds vaker te horen dat ik richting bodybuilding ga en dat wil ik dus nooit! Maar waarschijnlijk hou ik mezelf voor de gek??? Het maakt me ook niks uit, ik doe wat ik wil doen, ik accepteer alleen geen vetjes!
Ook hoor ik wel eens dat het een obsessie kan worden. Maar dat weet ik allemaal niet hoor. Ik train lekker door.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:07

ik heb psychologie gestudeerd he, dus ik weet waar het begin zit van fout gaan.. Ik heb ook een onrealistisch beeld van mn eigen lichaam; voorbeeld: ik was met mn vriendinnetje op vakantie en we zagen een meid lopen in bikini. Zij had precies het lichaam hoe ik mezelf zie! Ik heb toen gevraagd aan mn vriendin: hoe erg lijkt mijn figuur op die van haar.. haar antwoord: niet! Zij is veel molliger dan jij bent, zij is dikker dan hoe jij was met die 10 kg er nog bij....... Andere vrienden (ook mannen) zeiden onafhankelijk van elkaar precies hetzelfde, ofwel mn zelfbeeld is niet heel goed ;)

Wees blij dat je geen zware stem hebt! Het scheelt ook dat jij geen V-vorm hebt zoals mannen (of die Russische kogelstoter op de OS) met een stierennek :D Dan is het niet meer mooi! Waarom zou je bodybuilding niet willen, wat is het verschil in jouw ogen?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:18

aah.. Romy: lijkt me tijd dat je dan ook eerst eens wat aan je zelfbeeld gaat werken? ;) Zolang je zelfbeeld inderdaad dus niet realistisch is.. is de kans groot dat je nooit tevreden bent. ook niet wanneer je er zo uit ziet als wat volgens jou het ideaal beeld is.

ooeeh die kogelstoter.. pff als ik zo'n stierennek zou hebben zou ik toch niet heel blij zijn :+

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:22

Bij bodybuilding heb ik altijd een beeld van super breed worden en dat je ook niet normaal meer kan lopen door alle spieren. Deze mensen trainen soms wel 2x per dag en ook qua voeding zijn ze heel anders. Ik heb altijd een beeld van dit is veel "te". Dus wat mensen tegen mij zeggen, je moet niet "te" gespierd zijn, dat heb ik met bodybuilding.
Het vet% ligt ook vele malen lager en die zware stem of er mannelijker uit gaan zien lijkt me echt vreselijk. En wat jij zegt over die v-vorm of stierennek :D dat lijkt me echt niet mooi!

Ik weet dus wat ik wel mooi vindt en ik vind spieren zoals ik ze nu heb echt mooi! Ik wil gewoon zichtbare biceps en triceps, een blokjesbuik in rust en de spieren in de benen zien. Mensen zeggen dat ik mega spieren heb in hun ogen, maar zo zie ik het niet. Zij zien mij anders dan dat ik mezelf zie. Maar volgens mij heeft iedereen dat wel toch?

Maar dat voorbeeld wat je net vertelde van jezelf is wel bijzonder. Kan je dat zelfbeeld veranderen?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:32

klopt helemaal!! Nu is het niet obsessief maar toch, wel iets wat ik in mn achterhoofd houd! En helemaal realistisch heb je nooit (ieder kijkt door een gekleurde bril, dus wie zegt dat de mening van een ander waarheid is!?) Belangrijkste vind ik dat je tevreden bent met jezelf en je er goed bij voelt, in welke vorm dat ook is. Dat heb ik gelukkig wel steeds meer! :)

Nee, het veranderd mn zelfbeeld niet.. Dat is het gekke. Denk ook dat het komt omdat ik vrij snel veel ben afgevallen en meer spier heb aangemaakt, mn lichaam is in een jaar zo gigantisch veranderd dat ik er zelf nog even aan moet wennen. Heb vaak zat gehad dat ik mezelf vanaf de andere kant van de fitness in de spiegel zag en mezelf niet eens herkende omdat ik een dun iemand zag en mezelf zo niet zie! (is dit heel raar?!) Dus geef het ook gewoon wat tijd :)

had het er toevallig zaterdag avond ook nog over met mn beste vriend dat soms verwachtingen zo hoog liggen!! Even in mijn situatie: Op mn werk draai ik een functie boven mijn rang, wat voor verwachtingen zorgt. Ik ben de enige in de familie die studeert aan de uni, dus daar ligt een stuk focus. Ik wil graag mooi zijn en goed in alle sporten die ik doe... zijn wel erg veel dingen!!! Daarnaast mn huishouden, wat ik allemaal alleen doe (van financiën tot onderhoud), soms heb ik helemaal geen zin om keihard te werken of op mn tenen te lopen maar wil ik gewoon als een 16 jarige puber doen wat op dat moment in mn kop op komt :D dat is wat ik op dit moment heel erg heb!! Ik denk dat veel mensen dit ook wel herkennen, het is niet alleen het beeld van jezelf maar ook van andere...

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:46

Ja dat klopt wat je zegt! Het is toch wel verhelderend wat je nu verteld. Eigenlijk wat iedereen roept is een eigen mening. Wat je er zelf van vindt kan wel eens niet kloppen met de werkelijkheid omdat je het graag zelf anders zou willen zien. Ingewikkelde theorie.

Ook leg je de lat steeds hoger denk ik. In mijn situatie. Als ik train dan denk ik wel eens waarom willen die spieren nu niet groeien en waarom krijg ik de vorm niet die ik wil? Wanneer gaan die vetjes nu eens weg, terwijl een ander dan vraagt welke vetjes ik bedoel? Zelf zie je de kleine veranderingen niet zo snel omdat je je lichaam elke dag ziet. Een ander die mij een tijdje niet heeft gezien zegt wel eens van wow wat ben jij gespierd geworden!!
Bij jou Romyv is dat heel snel gegaan waardoor je er zelf idd nog aan moet wennen. Aan de andere kant mag je jezelf ook wel de tijd gunnen om te wennen aan je verandering! Maar ik vind dit moeilijke theorie hoor haha...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:53

weet je; meten is weten! Pure spiermassa, vet%, vocht, cm's ed. zeggen meer dan het gevoel of beeld in de spiegel

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:03

Wel herkenbaar iedereen is vaak toch wel onzeker over iets.
Ik heb op zich een prima BMI. Maar pff mijn bovenbenen ik vind dat helemaal niks.. maarja ik denk dat we snel te perfectionistisch zijn en het altijd goed willen doen. Wat Romy al zegt eigenlijk dan ook gewoon alles goed willen doen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:13

begin nu toch wat spierpijn te voelen :o *\o/*

Net even flink paard gereden! was weer even goed hard werken!
Maar wel weer goed geeindigd!

Heb nu eigenlijk al weer zin om te gaan fitnissen := ,
Ik kan donderdag pas weer gaan helaas!

Mag nu eindelijk nieuwe kleren uit gaan zoeken voor te fitnissen :D
had vanmiddag al wel wat leuke dingen gezien,
nu nog even verder zoeken!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:16

Haha spierpijn, ik zei het toch :D Komt meestal een dag later.
Ben benieuwd naar je kleding!!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:24

Haha ben wel blij dat ik nu iets voel, weet ik tenminste dat ik het goed gedaan heb!
Heb nog niet echt een keuze kunnen maken!
morgen nog even verder kijken!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:48

jaaa dat heb ik ook altijd bij spierpijn! Moet toegeven dat ik er bijna nooit last heb... Gister ruim een uur hardgelopen, toen snel naar stal gefietst en een uur mn pony gereden (die ging zoo super goed! Lekkere afsluiten voor mn weekendje weg :D).. Gister voelde ik weinig maar vanmorgen op de fiets waren mn benen tot aardig leeg :s kortom, vandaag iets meer zout en drinken!! Eiwit krijg ik denk wel genoeg binnen, maar kan ook nog wel eentje extra bij.

Straks even knallen in de fitness! nu al zin in, al hebben we geen airco dus zal wel bloedverziekend heet zijn..

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:46

Goedemorgen!
Pff is het bij jullie ook zo belachelijk heet??
Ik moet m'n krantjes rond gaan brengen maar no way da ik dat nou ga doen!
Zo even na de paardjes, m'n mini paardje wassen,
De rest van de dag niks doen en vanavond even paardrijden!

We krijgen trouwens weer bij een nieuw topic of niet?

Romyv: oh fijn is dat hè?! Wij hebben ook geen airco in de sportschool,
En het dak is heel laag. Sportschool is vroeger een kippenstal geweest,
En niks aan het gebouw zelf veranderd alleen opgeknapt!

Missfitness: nu je het over die zware stem had hè,
Hoe kom je daar aan? Heb me dat altijd al afgevraad!
Mijn ouders zeiden altijd dat het kwam door hormonen in te nemen?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:06

bij ons kunnen ze wel het dak openzetten.. maar zonder goed windje is het alsnog stik en stikheet..
inderdaad bij de 100 pagina's een nieuw topic

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:38

Wij hebben in de sportschool ook laag dak, maar zit goede aico in waardoor het soms bijna té koud wordt haha!

Ik hoop morgen weer naar de sportschool te gaan. Mn rug voelt niet lekker aan. Gister alweer bij de fysio geweest bleek ik rechts wat vast te zitten. Volgens hem moest het dan weer verholpen worden.. Maar vanmorgen moest ik wel weer uit bed getakeld worden haha! Wacht morgen even af, anders bel ik hem maar op, volgende afspraak is pas a.k. dinsdag en ben toch wat voorzichter met me rug nu..

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:39

sorry deze moet ik echt even delen :')
Afbeelding

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:45

owww dan zitten we al bijna doorheen!! Kunnen er ook een KH topic van maken(?)

Bij ons platdak, 30 man op 50M2 en maar 2 ramen die open kunnen.. net even binnengelopen en na 3 tellen kokhalzend weg gerend :D Ik ga morgen ochtend vroeg wel! hahaha

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:48

hahaha .. was het zo erg romyv? !
ik neem aan dat ge HK ? huiskamer topic bedoeld een geen Kippenhok topic? :P

Fitmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:52

ietjelover schreef:
Goedemorgen!
Pff is het bij jullie ook zo belachelijk heet??
Ik moet m'n krantjes rond gaan brengen maar no way da ik dat nou ga doen!
Zo even na de paardjes, m'n mini paardje wassen,
De rest van de dag niks doen en vanavond even paardrijden!

We krijgen trouwens weer bij een nieuw topic of niet?

Romyv: oh fijn is dat hè?! Wij hebben ook geen airco in de sportschool,
En het dak is heel laag. Sportschool is vroeger een kippenstal geweest,
En niks aan het gebouw zelf veranderd alleen opgeknapt!

Missfitness: nu je het over die zware stem had hè,
Hoe kom je daar aan? Heb me dat altijd al afgevraad!
Mijn ouders zeiden altijd dat het kwam door hormonen in te nemen?

Ik wil ook wel een poging wagen. Door krachttraining verterken je spieren en komt er meer Testosteron vrij (OOK BIJ VROUWEN). Testosteron zorgt voor ontwikkeling van mannelijke kenmerken zoals bv een zwaardere stem. Bij extreem zwaar trainen zoals bodybuildsters dus doen zorgt het testosteron niveau voor de wat zwaardere stem. Dit hoeft dus niks te maken te hebben met bepaalde middelen of hormonen slikken. Dit is mijn visie maar wellicht heeft missfitness nog een toevoeging?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:20

ja huiskamer! haha (ben weer 101 dingen tegelijk aan het doen utieraard..)

Wist dat het met testosteron temaken had, maar wist niet dat er door trainen meer vrij komt! Waarom slikken mannelijke BB oestrogenen bij dan?

Fitmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:22

Slikken BB mannen dat dan?? Ik denk voor de borstvorming hahaha

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:27

Nee geen huiskamer topic! We gaan gewoon verder met hetzelfde topic alleen dan deel 3. Dit topic is bedoelt om ervaringen en tips uit te wisselen over krachttraining voor vrouwen.
Hier is al eerder een discussie over geweest en de meeste mensen hadden baat bij een serieus topic over krachttraining.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:44

is het dan wel een idee om een openingspost te maken met bv FAQ, handige tips voor sporters ed, leuke W-tjes ed?

hahaha Patrick, lees nu pas je post. Dat dacht ik idd ook...