Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:37

Volgens mij heb ik een teen gekneusd :+
ik heb hem gestoten en dat deed, zoals altijd als ik iets stoot, heel erg zeer :o
Maar nu ging ik voelen want hij zeurde een beetje en ik drukte op het eerste kootje en deed zeeeer.
Nu zeurt die de hele tijd door, en net dikke steek toen ik even stond :Y)

Ben ook echt een kneus hahaha

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:30

Marije__ schreef:
Nicole schreef:
anders kom ik niet in de categorie waar ik in moet/wil met de wedstrijd die ik zaterdag heb.. Maar totaal onverwachts weeg ik toch zwaarder dan ik dacht -O- kak.. Nu wel veel drinken toch, vooral koud water, de dag zelf even lang in de sauna?? vandaag maar even gaan skieleren enzo.. Ik heb een heel schommelt gewicht dus hoop gewoon dat het er af is vrijdag..

Nou heb ik dus wat vraagjes.. IK BEN EEN SUPER ZEURZAK kwa eten..
sinaasappel eet ik niet echt zou appel ook mogen? 1 ei zonder iets bleah en geroosterd brood zou ik daar franch toast van mogen maken (ei opkloppen en brood er door heen halen en in de pan en dan zonder olie/boter) en die kwark wat voor kwark bedoelen ze? En ook drink ik geen thee, kan een mok melk ook gewoon elke ochtend..?

al vast bedankt..

Sorry, had niet gelezen dat het erom ging dat je dan met de wedstrijd mocht meedoen. hmm lastig, misschien je trainer om advies vragen? heb wel eens gehoord dat mensen met vuilniszak om gaan sporten ja..

wat antwoorden op je voedingsvragen: ik denk magere kwark..
thee moet je niet gaan vervangen door melk :). tenzij je meer eiwitten nodig hebt, maar in dit geval zou ik gewoon thee kiezen.
Ehm appel kan ook prima ipv sinaasappel, het beste zou nog een grapefruit zijn. eitje met peper en zout is best te doen toch? en ja misschien iets minder lekker, maar je wil afvallen right? en met de wedstrijd meedoen. dus dan moet je misschien ook even door de zure appel heen bijten.. en dingen eten/drinken die je misschien niet normaal gesproken zou eten.

Inderdaad het is voor eenmalig voor een wedstrijd..
Ik heb vanochtend dus wel brood met melk gehad hele dag door flink water aan het drinken, tussen middag heel klein beetje macaroni en 2 borden tomatensoep met 3 balletjes en voornamelijk waterige soep :') was wel lekker.. vanavond na werk paar uurtjes gaan zwemmen denk ik..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:06

Ik ga vanmiddag even een tweede sportsetje halen. Kan ik zo meteen, als mijn spieren en conditie het toelaten, dagen achter elkaar trainen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:20

Kan iemand mij even een heeeele harde schop onder mijn kont geven? Ik moet naar de sportschool maar kan maar niet van de bank afkomen :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:28

dressagelady schreef:
Kan iemand mij even een heeeele harde schop onder mijn kont geven? Ik moet naar de sportschool maar kan maar niet van de bank afkomen :')

*schop!*

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:31

* Schop *
Eigenlijk zou het zo niet moeten he, het moet automatisme zijn, dan is het nooit een probleem!

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:32

Neem aan dat mijn schop te laat komt en je al op de sportschool zit !
Kom net teruug van ee nheerlijke training ! de spiertjes hebben flink in de de fik gestaan !

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:49

Oooh ik heb vandaag lekkere dingen in huis gehaald voor pasen. Zo ook van die kievietseitjes (die praline eitjes met harde buitenkant). Ooh ik kon het niet laten om die dicht te laten. Inmiddels is eitje nr. 4 op dus ik heb snel de zak weggelegd.

Met de twee paasdagen mag ik mij helemaal volvreten met paaschocolade heb ik met mijzelf afgesproken :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:50

Zo ik ben weer heerlijk na de sportschool geweest.
mezelf echt gepushed en wat was dat zweten !

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:57

Wat hebben jullie vandaag getraint ?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:59

Niets :') Ik ga morgen weer trainen. Ga ik eindelijk een lesje B.B.B. mee pakken en daarna nog even aan mijn bovenlichaam werken en wat cardio doen.
Ik ben niet echt geslaagd voor een nieuwe sportset -O- Wel een broek (maar ik had dezelfde gehaald als die ik al had), maar geen shirt. Een fijn shirt vinden is echt een ramp.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:00

Ik heb gewoon goedkope H&M tshirts aan met sporten. Goedkoop, zit lekker, zijn makkelijk, en kan ze normaal ook aan :+

Oef, ik heb besloten dat ik benen ga splitsen van rug borst en armen, dus net extra oefeningen voor benen dr bij gevraagt. Nu dus: legpress (12x73, 10x80, 8x86, 6x93) ab en adduction (12x45, 10x52, 8x59, 6x66) Leg curl (gewichten nog een het uitproberen, maar max zit momenteel nog ff op 36) en leg extention (zelfde als curl) en heb nu dus de squat en lunge er bij gekregen. Lunge met gewichtjes van 6 kg, moet dat eigenlijk ook piramide gaan doen, maar 3x 12 reps redde ik nu echt nét niet, dus ff oefenen nog. De squat met zn stang in mn nek, maar nog zonder gewichten, en daarvan redde ik de 3x12 nog niet, dus die ook echt ff trainen voor ik dr gewichten bij ga doen.

Maar oef, na de squat struikelde ik bijna bij weglopen, en half uur cardio daarna hield ik ook echt niet vol. Heb 10 min crosstrainer en 10 min loopband gedaan, beide eigenlijk beetje op halve kracht, ik kon niet meer. Moest ook ff moeite doen om thuis de trap op te komen :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:03

Marije, bedankt voor de tips. Ga het eens proberen :) Als ik kook, eet ze een normale portie en ze is nu ook niet echt slank of zo :P (valt me wel op dat ze altijd chips en koeken in haar kamer heeft liggen...)

Nicole, succes met crashen! Volgende keer inderdaad even wat eerder wegen hihi :P

Capopjekop, nou het gekke is... Ze lust het wel gewoon. Dus ik snap niet waarom ze het zelf niet eet. Maar zal het eens voorstellen :D

SuzanLarissa, auw tenen!! Sterkte!

Annepaardoes, ja ik heb ook pas een derde setje gehaald. Altijd fijn een extra set :) Maar jammer dat je geen shirt gevonden hebt... Ik sport zelf ook in 'gewone' shirts. Die van de Bristol, 12 euro voor 2 stuks. Zijn lekker lang, dat vind ik wel fijn voor sporten. En best prima kwaliteit voor die prijs, beter dan de H&M vind ik zelf.

Zo ik heb wel een lekker dagje gehad. Eerst college vanochtend gehad, daarna de hele middag voor mijn studie bij de fabriek van Aviko geweest :D En uiteraard een heel voedselpakket meegekregen. Toen reden we terug en bleek 1 van de studentenflats hier in brand te staan. -O- Ik woon ook in een flat (op de 14e verdieping van een andere flat), dus ik schrok wel even joh! Daarna 50 minuten gesport. Vooral buik en cardio gedaan. En nu heb ik net mijn avondeten op :D

Airborn, dat klinkt als een goede training :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:42

Zo ik ben weer thuis :D ff een cardiodagje gehouden met 15min fietsen, 30 min crossramp en 20min loopband :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:53

Oh heerlijk Dressagelady :D Top dat je bent gegaan!

Ik voel mijn spieren wel nu. Of ja voelen. Niet in de zin van spierpijn, maar gewoon lekker vermoeide spieren, heerlijk :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:14

Zo ik was vandaag niet vooruit te branden zeg :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:40

dat ken ik SS, zelfs mn armen voelen aan als spagettie, en die hebben amper wat gedaan vandaag :+

Hmm, rest van de week wat aan het plannen... Als ik morgen rest + buik + cardio doe, en dan donderdag benen + buik + cardio, vrijdag weer rest + buik + cardio, moet ik eigenlijk zaterdag rusten, maar dan ga ik vrienden helpen verhuizen, dus dan denk ik zondag maar dagje helemaal niets doen... Hmz...
En heb donderdag avond een medische keuring, geen idee of ik daarvoor mag sporten eigenlijk :S

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:59

Net 2,5 uur gezwommen :):) gisteren herstel training gehad en morgen weer trainen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:02

Oooh zwemmen. Daar heb ik eigenlijk ook wel weer eens zin in. :)
Iemand die hier in de buurt van Apeldoorn woont en zin heeft om een keertje samen te gaan zwemmen? :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:51

annepaardoes schreef:
Oooh zwemmen. Daar heb ik eigenlijk ook wel weer eens zin in. :)
Iemand die hier in de buurt van Apeldoorn woont en zin heeft om een keertje samen te gaan zwemmen? :D

Eerst flink wat baantjes gedaan enzo en erna in warme bed lopen gekjagen met broertje die mee moest Van mij :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:16

Nicole, wow dat is lekker lang! Top :D

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:18

Nicole koolhydraatarm.kun je ook deze week nog 3kg verliezen zonder honger. Als je diezelfde dag v wedstrijd carbload doet heb je geen krachtsverlies. Iig veel succes

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:47

Wat is allemaal koolhydraatarm?

De eerste crash dag is voorbij en de 1ste kilo is eraf!!! *\o/* vanavond ligt trainen donderdag rondje hardlopen en vrijdag met vliegtuig (eet je ook bijna niks) en voor het inwegen saunaennnn!!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:28

Vetarm vlees eitjes kwark. Pure eiwitten en veel groentes (paprika niet)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:35

Waarom geen paprika Monnie? (ik hou van paprika :+ )

Nu al een kilo kwijt Nicole? wow das snel, lol.

Hmmmm, amper spierpijn na gisteren... Dat verbaast me... Beetje stijfe spieren in mn onderrug en bovenbenen maar thats about it...