Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:30

CarinaR schreef:
Ohh dus ook grotere kans op tweeling daardoor.

Humeur is weer ok. Hihi

Nou ik had kans op een 20ling...

Ik had hyperstimulatie.. dus niet één of twee eitjes gingen groeien maar echt een hele hoop en ze waren allemaal rond de 5 a 6 cm..
We hadden ook een vrijverbod, maar een paar dagen daarvoor toch raakt geschoten om het zo even te zeggen :o

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:36

xxxmarexxx schreef:
doet er iemand mee aan moeders voor moeders?

Heb me er wel voor opgegeven. Maar ik mocht het niet om dat ik ooit een bloed transfusie heb gehad...

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:38

Ik lift even mee op de samenvatting van Mistic :)

Beccy; slecht geslapen gewoon of krijg je last van rugpijn oid?

Over de naam Emma; vind het een erg mooie naam, net zoals ik Julia een erg mooie naam vind maar het zou niet bij ons passen. We hebben beide een aparte naam en willen dat ook graag voor ons kind. Friese namen hebben hier de voorkeur.

Twee namen; hier wordt bij een jongetje een tweede naam gegeven, mijn vriend zijn opa is overleden en zou het erg mooi vinden als we dan vernoemen. Bij een meisje krijgt ze geen tweede naam, zelf heb ik niks met vernoemen (al mijn opa's & oma's zijn al heel lang overleden, heb ze amper gekend).

Ninita; rustig aan hoor!! Haha enorme schoonmaakdrang?

Pijnstilling; oei doe er voorzichtig mee hoor, ieder zn eigen keus over medicijnen & zwangerschap, maar het beste is toch echt om niks te nemen!

Kwaaltjes; hier op drie keer overgeven en veel vermoeidheid na nog totaal geen klachten met 17wkn :) Denk dat ik al genoeg te stellen heb met de combinatie diagnose & zwangerschap, dat me dat bespaard blijft haha. Ben er erg blij mee iig!

Valeria; hoe gaat het met je suiker??

Moeders voor moeders; ja meegedaan vanaf 9wkn (toen was ik na twee goede echo's wel overtuigd dat het goed zou gaan), vond het een kleine moeite ondanks dat we het zelf weg moesten brengen vanwege ligging. Zijn een hoop mensen mee geholpen!!

Nog tot donderdag wachten en dan hopen dat beebs beetje stil wil liggen met de controle echo, dan weten we wat het wordt!!
Iemand trouwens gehad dat het geslacht toch "een beetje tegenviell"? Ik snap dat alles welkom is, maar wat als je toch voorkeur hebt en het wordt wat anders? Ben daar best bang voor omdat dit het enigste kindje blijft, en we beiden toch wel voorkeur hebben..
Begrijp me niet verkeerd, met alles ben ik heel blij hoor!!!

Tijn

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:47

Hoi Yel, de 20 weken duurt toch wel een half uurtje hoor, dus je moet wel een heel dwars kind hebben willen ze het echt niet kunnen zien ;)
Ons maakte het niet uit dus daar kan ik geen mening over geven. Bij ons blijft het er ook bij 1 hoor.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:49

xxxmarexxx schreef:
doet er iemand mee aan moeders voor moeders?

nee denk omdat ik er zelf een soort van gebruik van heb moeten maken.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:07

@Tijn; sorry tis nog niet de 20w.. We hebben donderdag controle bij de gynacoloog en dan ben ik 17w2d, en er wordt dus niet echt naar gezocht als ie dwars ligt :) Maar we hopen dat ie er mooi voor ligt en we het dan al weten!
20 Wkn echo heb ik in het Erasmus vanwege extra controle op open ruggetje/ hartafwijkingen door medicatie, dan zijn afwijkingen prioriteit boven geslacht.

Mag ik vragen waarom jullie voor een gaan?

@Askim; kan je dat toelichten? Je eigen keuze he, en bedoel het niet verkeerd hoor, ben gewoon erg benieuwd waarom dan juist niet?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:09

Ik heb meegedaan aan moeders voor moeders.
Met allebei mijn kinderen.
Was het op het eind wel zat hoor.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:12

Ik heb wel 1 week mee gedaan.
Toen werd ik zo kotsziek dat ik er gewoon de kracht niet voor had. En aangezien we in buitengebied wonen, moesten we t ook wegbrengen. Dorp 15 km verderop.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:16

Yel hoe bedoel je? dat moeders voor moeders? Ze hebben het er uberhaupt nooit over gehad in het zk.. Maar ik had er ook niet over moeten denken ik kon tot week 12 a 13 bijna niks.. ja overgeven en veel liggen..

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:22

Askim; omdat je het zelf soort van nodig hebt gehad, maar niet zelf meedeed.. Was gewoon benieuwd omdat ik juist zou denken dat je dan wel meedoet.

Maar ik snap heel goed als mensen het niet doen, zelf was ik niet misselijk dus ik had het makkelijk, maar kan me voorstellen dat als je misselijk bent er niet aan moet denken elke dag die geur uit die flessen te moeten ruiken.
Hier ook 20km rijden voor wegbrengen, maar ik moest toch elke week daar zijn dus was het een kleine moeite..

Service vond ik wel slecht touwens, had me aangemeld maar moest er twee keer achteraan bellen omdat ik steeds maar niets hoorde :(

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:23

Yel, is er een speciale reden dat je met 17 weken een echo krijgt?
Ik heb een slechte rug dus mijn zwangerschap was een gok. Ik mag tot nu toe mijn handjes dichtknijpen zo als het nu gaat :j ik ben nu 37+4 dus de beeb zijn verjaardag is in zicht :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:25

Ik heb in het begin ook heel veel in het ziekenhuis gelopen, omdat de hyperstimulatie levensgevaarlijk was voor mij.
Dus was er na week 8 wel even klaar mee haha maar had het graag willen doen.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:27

Nee geen speciale reden, ik wordt gewoon enorm in de gaten gehouden door de gynacoloog vanwege mn diagnose en medicatiegebruik in de eerste drie weken van de zwangerschap.
Elke drie weken moet ik op controle en dan maken ze gelijk een echo

Oei dat is ook lastig met je rug, tot nu toe dus weinig klachten?
Haha nog eventjes dan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:32

Yel schreef:
Nee geen speciale reden, ik wordt gewoon enorm in de gaten gehouden door de gynacoloog vanwege mn diagnose en medicatiegebruik in de eerste drie weken van de zwangerschap.
Elke drie weken moet ik op controle en dan maken ze gelijk een echo

Das wel het voordeel van bij de gyn op controle gaan. :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:34

Ik heb ook precies hetzelfde..

wel erg leuk om de beebs zo vaak te zien..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:36

Ik heb nu de 20 weken echo gehad en moet nu 16 weken wachten (das gewoon 4 maanden! :o ) voordat we nog een liggingsecho krijgen. Maarja, daar is ook niet zoveel op te zien omdat ze dan al zo groot zijn. Zit er over na te denken om nog een 3/4D te doen. Kost alleen behoorlijk wat.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:42

Ik kwam amper wijs uit de echo met 36 weken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:42

Daar was ik al bang voor. :o

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:46

Nu is t echoapparaat waar mn vk mee werkte ook al ouder. Ze hebben vorige week de nieuwe binnen gekregen...
Balen, schieten wij even mis.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:52

Ahw dat is inderdaad wel jammer zeg. Ik heb inderdaad gemerkt dat er nogal wat verschil zit in het ene en het andere apparaat.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:58

Yel, wat voor voorkeur heb je dan?

Hier ook meegedaan aan moeders voor moeders.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 15:33

Ik heb ook meegedaan met moeders voor moeders, ondanks m'n misselijkeheid. Verder wel bijgelezen maar ff geen puf om te reageren.
Las wel wat over medicijnen, ik durf ivm de zwangerschap haast niets te gebruiken hoor. Alleen als het echt nodig is paracetemol.

Hier vandaag lekker in de babykamer bezig geweest :D
Heb ff wat linkjes voor het idee, maar het is nog niet af hoor!!!
Commode
knuffels op commode
hele kamer
schilderijtjes muur1
schilderijtjes muur2

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:07

Ik had altijd best last van hoofdpijn, nu met mn zwangerschap echt amper tot niet gehad. Dat is echt t enige voordeel geweest van deze hele zwangerschap. Alleen met die bijholteontsteking dan knallende hoofdpijn, maar na de AB niet meer. Scheelt weer medicijn gebruik.
Al moet ik zeggen dat ik net toch een paracetemol genomen heb, sinds tijden... voel me niet echt lekker. Kan de vinger er niet op leggen, maar kan mn draai niet vinden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:09

Nou ik heb echt al maanden last van hoofdpijn en maagzuur en een enorm verstopte neus.
En daar gebruik ik wel medicijnen voor (paracetamol, Rennies en neusspray). Enkel die neusspray daar zijn de meningen over verdeeld mbt het gebruik tijdens de zwangerschap, maar als ik het niet doe dan krijg ik nog veel meer hoofdpijn dus het is een beetje kiezen uit 2 kwaden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:13

Wat voor neusspray gebruik je dan?