[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:07

Meest overschatten spiraaltje ooit. Op je tong bijten doet 10x meer pijn... bijna niets van gevoeld!

SplashIsLief

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:09

Heel fijn Iris!!

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:39

Iris82 schreef:
Meest overschatten spiraaltje ooit. Op je tong bijten doet 10x meer pijn... bijna niets van gevoeld!

Dan heb jij veel geluk daarmee (al zal het misschien ook verschillen omdat je al kinderen hebt). Ik heb het nu 7 uur en nog steeds pijn ;( Vlak na het zetten zelfs flauwvallen en overgeven van de pijn ...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:48

Mylady_E schreef:
Iris82 schreef:

Dan heb jij veel geluk daarmee (al zal het misschien ook verschillen omdat je al kinderen hebt). Ik heb het nu 7 uur en nog steeds pijn ;( Vlak na het zetten zelfs flauwvallen en overgeven van de pijn ...

Jeetje, klinkt niet echt aanlokkelijk haha.
Hoe is het nu?

Ik ga dit topic even doorspitten over positieve geluiden t.a.v het (koper)spiraaltje!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 01:55

dat is fijn iris!

Ik ben na het zetten van mijn toenmalige spiraal thuis in elkaar geklapt van de pijn... en ik ben alles behalve kleinzerig.. maar kan ook komen dat hij verkeerd is gezet want hij is toen door de assistente gezet en hij bleek rond te zwerven.. nee geen dokter die dat soort handelingen meer mag doen, alleen de gyno..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:14

De assistente heeft jouw spiraaltje gezet? Wow dat heb ik nog nooit gehoord! Hoe bizar zeg.. Of is dat tegenwoordig onderdeel van hun opleiding? Mijn huisarts wilde het niet doen en heeft me doorverwezen naar de gyn en daar ben ik achteraf heel blij mee :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:06

Mijn HA heeft mijn Mirena spiraal gezet en mij viel het ook ontzettend mee. Zeker na de horrorverhalen overal op internet had ik t ergste verwacht. Het was 2-3 keer even gevoelig en toen was het klaar :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:08

Zo was het bij mij ook ja :j Opmeten was een fikse au!! Toen heb ik even 30 sec rust gevraagd zodat ik weer normaal kon ademen. Toen dat ding erin en dat was nog net iets meer au. Dus toen nog even 2 minuutjes rustig op de stoel gezeten en toen naar huis gegaan :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:26

Herkenbaar :j Ik heb ook nog heel even op die tafel gelegen om mezelf weer bijeen te rapen. Het waren meer mijn eigen zenuwen waar ik last van had gehad dan van dat hele spiraaltje :D Mijn HA legde ook steeds rustig uit wat ze precies aan het doen was, waarom en ook gaf ze aan welke stukjes even gevoelig konden zijn. Het was eigenlijk een soort biologieles :D

Naderhand rustig opgestaan/aangekleed en thuis lekker napuffen met een warme kruik en bakje thee. De volgende dag heb ik één flinke kramp gehad en verder niks geen last. Wel was ik de eerste dagen bang om m te verliezen hihi. Dan zat ik op toilet en was bang mn spiraal ineens naar beneden te horen plonzen :P

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:31

bij mij was het vooral het opmeten van de baarmoedermond wat pijnlijk was bij het plaatsen van een mirena spiraaltje

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:32

Vind het wel moeilijk kiezen zeg, tussen de mirena of de koper!

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:12

Ik heb vanochtend een koperspiraaltje gekregen...Ik dacht dat wel ff snel te doen voordat ik zou gaan werken.
Wat hierboven wordt gezegd die meting van de baarmoedermond was niet bepaald fijn, de gynaecoloog vroeg mij een keer te hoesten op dat moment..
Heb paar uur even flinke krampen gehad maar nu gaat het wel..Maar ik zal blij zijn als ik thuis kom kan douche en in me bedje kan duiken!

Ik heb een spiraaltje gekregen omdat er pcos is geconstateerd (eierstokcysten) waardoor mijn menstruatie uitbleef nadat ik gestopt was met de pil (had daar vreselijke hoofdpijnaanvallen door)..
De gynaecoloog verwacht dat ik zo'n 3-4 menstruaties per jaar zal krijgen die wat pijnlijk en heftig kunnen zijn, daar kan ik wel mee dealen! ;)
Heb ook koperspiraaltje gekregen omdat deze zonder hormonen is..

Voor mij iig nooit meer de pil, geen hormonen meer in mijn lijf! :)

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:34

Hannanas schreef:
Mylady_E schreef:

Jeetje, klinkt niet echt aanlokkelijk haha.
Hoe is het nu?

Volgende dag was het al beter. Warm kersenpittenkussen op m'n buik en rustig in de zetel.
Ondertussen voel ik mij weer volledig in orde *\o/* Nog licht bloedverlies en soms een kleine kramp, maar dat komt ook wel goed.
@ Mars: Daarvoor ben ik nu ook wel bang ... opeens een plons te horen die er niet zou moeten zijn ... of erger: het juist niet horen!
@ Cash87: Dat was mijn eerste plan, het even snel tussendoor laten zetten. Ben nu toch wel blij dat het op vrijdagavond was en ik een heel weekend kon bijkomen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:29

mag ik zeggen dat ik me lichaam echt klote vindt op dit moment ??

Nu al 2 jaar gestopt met de prikpil, had daar nooit aan moeten beginnen, maar ja als je huisarts niets anders heeft, omdat ik er anders letterlijk ziek van wordt, geloof je dat.

Ik heb nu wel steeds vaker last/krampen/pijn in mn onderbuik onder of in mijn navel.
Ook mijn ribben doen pijn, al weet ik niet of het daarvan komt, maar ik doe niets bijzonders.
Ook mijn borsten doen pijn, aan de zijkant en onderkant.
Komt iemand dit bekend voor ???

Toen ik de gewone pil slikte, had ik daar helemaal geen last van, als ik ongesteld moest worden, last van snoepen(chocolade) en een flinke steek in mn buik. En natuurlijk werd ik behoorlijk chagerijnig.

Mijn huisarts zegt dat er niets aan de hand is, en dat dit bijwerkingen zijn, toch doet het steeds meer pijn.

Omdat ik een paar nachten misselijk wakker werd, toch voor de zekerheid een test gedaan, die was binnen no time negatief, dus dat kan het niet zijn.

Hopelijk kan iemand zeggen of die dit kent, en of dit weg gaat..

Mocht ik in begin september, mijn ongesteldheid niet terug hebben, dan wordt ik doorverwezen naar de gynocoloog, al ben ik daar behoorlijk bang voor, ik heb gelezen dat het kan zijn dat je onvruchtbaar wordt.
Nu ben ik pas 21 met toch wel een snelle babywens.

help !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:19

Hallo :evaw:

Ik heb al een tijdje last hiervan, en ik vraag me af of meerderen het hebben.
Als mijn stopweek gehad heb, gaat het 2 dagen goed, maar krijg ik daarna weer ongesteldheidsverschijnselen. Dus alleen de hoofdpijn en pijn in onderbuik, zonder verdere menstruatie-gerelateerde dingen erbij. Iemand enig idee hoe dit komt/die me een beetje gerust kan stellen? :3

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:47

wanneer heb je een test gedaan kani?

Ik ben nadat mijn implanon eruit is gegaan nooit ongesteld geweest en heb positief getest 3x en ben dus zwanger, ik zat op mijn menstruatie te wachten want zo voelde het maar mijn baarmoeder is gewoon aan het oprekken :')

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:04

uhm een maand geleden toen ik dus wakker werd met misselijkheid, maar negatief.
Heb daarna niet meer gedaan. Misschien test ik op het verkeerde moment, wel gewoon in de ochtend, maar niet een bepaalde dag, kan me niet eens meer herinneren wanneer ik ongesteld was.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:55

Ik loop al een dikke twee jaar te klooien met dat ik er zo pijn van heb,wie herkent dit?

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:53

Zit zelf ook aan een spiraaltje te denken, als volgende stap.. Maar als de ervaringen hier lees.. :\ , ben nogal bang voor pijn..
Eerst maar eens afwachten wanneer ik weer 'normaal' ga menstrueren en eind deze maand terug naar de HA, die me dan waarschijnlijk doorverwijst naar de gyn, om te kijken waarom mn menstruatie wegblijft (en volgens 4 testen niet zwanger ben ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:01

luckyencurl schreef:
Ik loop al een dikke twee jaar te klooien met dat ik er zo pijn van heb,wie herkent dit?

Manegepaard schreef:
Hallo :evaw:

Ik heb al een tijdje last hiervan, en ik vraag me af of meerderen het hebben.
Als mijn stopweek gehad heb, gaat het 2 dagen goed, maar krijg ik daarna weer ongesteldheidsverschijnselen. Dus alleen de hoofdpijn en pijn in onderbuik, zonder verdere menstruatie-gerelateerde dingen erbij. Iemand enig idee hoe dit komt/die me een beetje gerust kan stellen? :3

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:06

:wave:

Ik heb even een snel vraagje, normaal slik ik mijn pil elke ochtend rond 8 uur, nu ben ik hem vandaag vergeten, heb ik hem 5 uur geslikt, is het dan nog veilig of niet? :)

Bedankt alvast!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:14

Volgens mij was het max 12 uur later dat je hem kon innemen. Dus dan is ie nog veilig nu. Dacht ik hier eerder gelezen te hebben iig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:25

Klopt :j
Je hebt een Marge van 12 uur dus je bent gewoon veilig. De volgende neem je dan gewoon weer in op je normale tijdstip :)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:18

@manegepaard jij heb er dus ookzo last van?

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:50

Ik heb veel pijn er aan soms tot bijna flauwvallen dan werd alles zwart dokter heb wel echo enzo gemaakt alles is wel goed maar het zit ook in de familie maar het ergste is dat school er onder leid en ze het niet geloven op school en er grapjes over maken:( en vooral ook dat ik zoveel leuke dingen niet kan doen wie heekent zich een beetj in mijn verhaal want veaag me af of er meer mensen zijn met zulke erge pijn