Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:07

Vanochtend heerlijk hardgelopen! Voelde mij erg alleen in die dikke mist en heb direct voor ragebol in de buurt gespeeld :+

Ik heb gisteren trouwens eeen fout gemaak, ik meende dat de volgende les 3x 8 minuten was maar dat is dus 2x 8 minuten, dat scheelt weer blok. Die ga ik maandag dan ook lopen dus ben benieuwd.

Heb vandaag Runkeeper er ook bijgehouden en volgens mijn GPS ren ik dwars door het kanaal :')

Zo lekker douchen en dan werken :-)

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:14

Heb gisteravond les 9 gelopen en die ging onwijs lekker, alleen moest de 5 min lopen en die redde ik net niet maar de 4 min ging goed. Voel me ook steeds fitter en heb het idee dat mijn benen en kont strakker worden :D
Ik neem nooit sleutels mee want ga pas lopen als mijn man thuis is en mijn telefoon houd ik in mijn hand, vind dat niet storend.
Voor degene die lessen dubbel lopen, ik ben nu 4 weken bezig en zit op les 9 dus heb ook 2 lessen dubbel gelopen en 1 week maar 2x gelopen. Ik doe het gewoon op mijn eigen tempo dan maar 1 of 2 weken extra.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:23

Morgen, jeetje wat vroeg zijn julle zeg. :Y)
Ik ga zo weg, vliegen. *\o/*

Yv_

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:08

Oh leuk hoor EllenB. Vonden de kids het wel leuk? Ik heb dat ook een keertje gehad, ging toen les 1 van Evy met mn vriendin doen, maar het lukte haar niet meer na de tweede keer 1 minuut, dus toen ben ik constant naast haar gaan rennen. Maar ze liep toen ook echt gewoon niet door, zeg maar meer shop-snelheid. Had me een partij spierpijn de dag erna! Doe ik echt nooit meer :n!

Smudges, je bent niet de enige hoor, ik heb ook al ruim 1.5 week niet meer gelopen. Mn hardloopmaatje ook niet, gaat dus lekker hier! Ligt denk ook een beetje aan het weer? Plus dat ik het gi-gan-tisch druk heb op het werk én poown weer regelmatig rij. Dus op zich beweging zat.. Gister nog "effe" 6 pallets vlas a 48 balen naar binnen gesjouwd op stal!

Ik heb ook gewoon mijn iPhone aan mijn armbandhoes en sleutels laat ik in de brievenbus. Als ik met de pup naar het bos ga, laat ik de sleutelbos in mijn dashbordkastje en doe ik mijn autosleutel aan mijn veters vastknopen. Heb best een grote sleutelbos en vind dat rammelen echt verschrikkelijk.

Ik wil ook nog een paar longsleeves.. Iemand nog tips voor welke?
Heb 1 shirtje met korte mouwtjes van asics, die is echt heel fijn. En dan 2 van die tops zonder mouwen van puma, die zijn met warm weer heerlijk. Dus een voorkeur van een merk heb ik niet echt (gezien beide merken echt heel fijn zijn), als ie zweet maar goed reguleert. Heeft iemand ervaring met de Esprit Sports shirtjes? Heb daar een paar sportbroeken van en die zijn echt heeeel fijn! Maar het materiaal van die shirtjes is van een heel ander stofje dan van de andere merken, dus heb geen idee of het nou flut is of juist fijn..

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:34

Ik heb zo'n money belt van mijn vriend om mijn middel en daar heb ik 1 losse huissleutel in en mijn telefoon/mp3-speler. Volgens mij kom die belt van de AS Adventure....

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:13

Heb net te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor de cursussen salsa en zumba. (Via de ACLO, betaal 52 euro om onbeperkt gebruik te maken van de cursussen, algemene uren en algemeen gebruik van de zalen die ze aanbieden.) Maar ze zijn beiden op dinsdagavond, zumba van 17.30 tot 18.30 en salsa van 19.30 tot 20.45. Dat wordt zweten geblazen! Maar wie weet, verbeterd mijn conditie nog meer. Alle beetjes zijn meegelopen. Ik ben ook gewoon weer in het ritme gekomen van het willen hardlopen, maar ik moet toch echt twee dagen rust houden nu. :') Terwijl het zulk mooi weer is om te lopen! :P Succes en plezier voor degene die vandaag gaan lopen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:13

Yv, de scapino heeft ook hele fijne shirtjes die het zweet goed opnemen, ze drogen ook razendsnel. Ik heb de mijne toen voor E7,- aangeschaft en binnenkort wil ik nog eentje aanschaffen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:12

Ik krijg de lessen van start to run niet gedownload. Wie kan mij daar mee helpen? Of is er iemand die ze naar mij wil verzenden dan stuur ik via PB wel even mijn mailadres.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:54

Volgens mij zit dat hier niet in de buurt, Magda? Althans, ik heb er nog nooit van gehoord?

Krijg net het macro krantje binnen.. Asics in de aanbieding:

Runningsok: 3.99
Running jack: 35.00
T-shirt of tight: 25
Running schoen "Blackhawk": 35.00
Running schoen "Gel Innovate": 49.99

Ex btw uiteraard. Ik ga maar even langs dinsdag voor zo'n tight of tshirt :).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:39

Ik bedenk mij net, jij bent van belgie zeker? Kan dat niet zien op bokt mobiel. De scapino is landelijk namelijk (Nederland).

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:58

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:06

Ohja, inderdaad, in HVH en Rijswijk.. Ach, ik rij van de week wel ff langs de makro, nog dichterbij ook :).

Nee hoor Magda, gewoon uit Nederland :). Ben alleen nog nooit in zo'n winkel geweest denk ik.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:47

Hmm, ik wil nog een keer naar de Decathlon, zit in Amsterdam en ergens in Limburg. En ze hebben spullen voor allerlei sporten, dus ook paardenspullen. Een vriendin van me haalt er geregeld allerlei sportartikelen en is er erg tevreden over.
Maar ik vind het zo ver...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:48

kan het wel voor je opsturen hoor als je weet wat je wilt hehehe...

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:48

Weer niet gelopen vandaag, veel te warm -O-

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:51

ik ook niet gelopen, moet morgen weer volgens mn schema. wel ruim 35 km gefietst :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:58

Waar ben je in vredesnaam naar toe gefietst??

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:00

:')

Afbeelding

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:04

@ Arie: bedankt, maar ik wil kijken, passen etc. Kortom shoppen!!! btw wat een eind zeg!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:08

ja en heb nu een zere ass man man man _O-

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:54

Wie kan er naar mij het bestand van Start to Run opsturen? Ik kan hem niet downloaden....Helpppppp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:08

Gisteren heb ik het overgeslagen maar vandaag ben ik wel gaan hardlopen. Althans, ik heb het eerlijk geprobeerd... Het begon er al mee dat ik de gpsdinges vergat aan te zetten, maar toen ging het allemaal nog prima, ik ging pas na een kwartier beetje zweten, maar ongeveer 10 minuten daarna kreeg ik het toch wel benauwd, mijn hartslag dreigde door te schieten en ik kreeg ook weer last van mijn enkel waardoor ik het grootste deel van de laatste 10 minuten gewandeld heb. Van de week zal ik eens bellen met de fysio of die tijd heeft om even aan mijn enkel te sleutelen, want ik denk dat het geen toeval meer is dat ik er last van krijg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:00

Dat is een strak plan inderdaad, hopelijk krijgt hij hem weer gefixed.

Een ding weet ik zeker, de krachttrainiing heeft effect gehad van gisteren, tezamen met het buurtfeest heeft het ervoor gezorgd dat ik mij nu een oud dametje voel haha. Dat wordt vandaag maar veel lopen om die spierpijn eruit te krijgen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:45

Ik zit net te kijken op http://www.runkeerper.com en ik vroeg mij af waar ik het kan instellen dat de gegevens daar op km/h komen en niet miles per uur? Ik kan het niet vinden namelijk.

[edit] Net gevonden bij 'Settings' > 'Preferences'.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:59

Gister zonder problemen les 1 uitgelopen...hehe, dat werd tijd
Op naar les 2 :)