Je haalt ongezond vet eten en gezond vet eten door elkaar. Tuurlijk kom je aan van bitterballen en broodjes hamburger! Maar als je in plaats daarvan een salade met olijfolie en azijn en daarbij 2 of 3 speklapjes eet, kom je echt niet aan hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Tieneke schreef:Ja, maar iemand die elke dag 3 porties bittelballen/hamburgers/... gaat eten, gaat toch echt niet afvallen...?
Bitterballen en hamburgers zijn hoog in koolhydraten
Jij hebt het over het slechtste vette eten. Atkins gaat om heel erg gezond eten en daar past vet gewoon bij, alleen geen frituur.
listiglistje schreef:Tieneke schreef:Hmm, niet helemaal mee eens. Ik at/eet héél weinig suikers, echt heel weinig. Wel at ik veel vet voedsel en bij mij was dat toch wel de boosdoener. Te veel suikers zullen in heel veel gevallen de oorzaak van overgewicht zijn, maar vetten kunnen dat net zo zijn.
Niet bij Atkins, als je onder de 20 koolhydraten per dag zit dan ga je automatisch na enkele dagen in ketose en wordt het afvalproces vanzelf gestart! (inductiefase moet minimaal 2 weken duren)
Als dat bij jou niet werkte heb je toch teveel koolhydraten en suikers gegeten