Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:54

Precies! Bij mij schommelde het ook zo. Het vervelende is dat juist het schommelen zo slecht is...
Ben jij wel eens getest op B12??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:57

Dat heeft Willem ook zo, je lichaam went eraan helaas.

Hetgeen met mijn pa is wel al 27 jaar geleden hoor, de medische wereld is nu stukke verbeterd he ;)
Ik wordt woensdag as 43 jaar -O- dan denk je er wel meer aan.
En natuurlijk weet mijn man het hoe ik erover denk, maar daarmee verrander je zijn denkwijze niet mee...ga jezelf maar ten rade :D Ik heb hem bv wel s s'avonds in de gang verrot staan vloeken en gezegd dat ik hem niet zou spuiten of iets als hij naar bed zou gaan. Hij zat op 3 en was kapot , heeft toen wel braaf wat gegeten en gedronken :=

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:58

ik voel me het best tussen de 6 en 10
eronder ben ik heel erg rillerig en erboven heel erg loom

ik had voorheen ook zo'n last van mn spieren, maar na de ontdekking van de B12 tekort en nu ik injecties krijg is dat stukken minder......

(had jij dat ook kentaro?)

KellyG

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:01

(ik ken trouwens iemand die heeft ook diabetes.
Hij is een jaar of 45 denk ik, en is echt een grote stevige vent
had het met hem over de ziekte en mn oren gingen flapperen toen hij zijn verhaal deed
Hij is absoluut niet in te stellen zegt hij en spuit mixen van verschillende insulines. Ook heeeeeeel erg veel eenheden
maar daarbij vertelde hij dat hij heel de dag door aan het vreten is, en dan voornamelijk marsen, snickers enz enz
ik snap dat dan niet hoor
ik neem ook weleens wat slechts, maar wat hij doet is gewoon zelfvernietiging in mijn ogen)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:02

Brrr.. nog meer injecties.. -O-
Ik ga straks bloed laten prikken, maar ik geloof niet dat het aangevinkt staat.
Ik ga even kijken. :)

@Pipo, de zorg is natuurlijk veel beter geworden. :) Geef hem maar een schop onder z'n kont hoor, als hij niet goed voor zichzelf zorgt. Zou voor mij soms ook wel goed zijn.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:04

gewoon zelf doen ;) dat aanvinken!

Die man kan beter gewoon een touwtje pakken... is sneller

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:05

Ik moet ook heel veel eenheden spuiten.. terwijl ik niet mega slecht eet ofzo. Natuurlijk snoep ik wel eens.. of zou ik wat minder vaak hagelslag op mijn boterham moeten doen. := Maar ik verder wel gezond. Veel verse groente en fruit.

Zijn hier ook mensen met een te hoge bloeddruk? Mijn onderdruk was te hoog 2 maand geleden. Ik moet aankomende woensdag 20 minuten een de bloeddrukmeter en er wordt een hartfilmpje gemaakt.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:06

pipo schreef:
gewoon zelf doen ;) dat aanvinken!

Die man kan beter gewoon een touwtje pakken... is sneller

Haha. Heb ik al vaker gedaan. }:) Ik heb een te langzaamwerkende schildklier.. en ze hadden niet aangevinkt dat dat gecontroleerd moest worden. :Y)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:10

zelf spuit ik momenteel in de ochtend 10 (vaak wordt ik wakker met een waarde van +/- 10)(zo spuit ik het even naar beneden)
in de middag 6
en in de avond 8
en de levermir 22

wat hij spoot kwam allemaal boven de 50 uit (daginsuline) en ik had echt zoiets van HUH
hahahaaa

bloeddruk is altijd picobello geweest bij mij gelukkig, ook mn cholesterol
en moest vorig jaar naar de oogarts, scheet 7 kleuren, want als ik ergens bang voor ben is het wel dat ze wat aan mn ogen moeten doen, maar kon met een gerust hart naar huis...... had de beste ogen die voorbij waren gekomen die week, hahahaa

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:13

Pfff.. ik heb net 35 eh gespoten voor 2 boterhammen met hagelslag. Mijn bloedsuiker was 4,7.
Voor het slapen spuit ik 38 eh Lantus.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:14

Alleen als je op B12 laat checken, moeten ze ook iets anders nakijken en ik kan zo even niet op de naam komen :P
Het is inderdaad niet zo'n fijne spuit, maar het kan je wel echt schelen in je spierpijn (en misschien zelfs vermoeidheid!)

Mijn bloeddruk is niet te hoog, maar slik wel preventief een pilletje (na infarct) :P
Wat je zou kunnen doen zijn visoliecapsules nemen! (heeft bij mij aantoonbaar effect)

kellyG, die man is inderdaad super stom bezig zo! Het grote nadeel is dat je er niet direct iets van merkt, maar je bent wel aan het slopen van binnen!
Helaas weet ik ook van mensen die écht super hun best doen, maar ook niet in te stellen zijn. Daar moet je toch niet aan denken!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:14

joliene schreef:
Pfff.. ik heb net 35 eh gespoten voor 2 boterhammen met hagelslag. Mijn bloedsuiker was 4,7.
Voor het slapen spuit ik 38 eh Lantus.

als ik zoveel spuit kunnen ze me tussen 6 planken leggen denk ik hahahaa

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:16

ik ben begin september naar italie geweest 2 weken en toen waren mn waardes vrij goed (zat weleens een uitschieter bij, maar het viel mee)
maar daarna nog een week thuis geweest, en toen zat ik heel die week op hele hoge waardes, en waar dat nou door kwam? had zelfs een aantal keer dat ik bijna op de 30 zat

deze week ben ik weer aan het werk, en ze zakken gelukkig weer wat......

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:21

Ik zit zo vaak rond de 30. :+

@ kentaro.. ik ben vegetariër.. dus dat gaat hem niet worden. := Neem nu wel elke dag wat gedroogde abrikozen. :)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:24

@jolien: dan zou je zeker eens getest moeten worden op een B12 tekort......

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:25

Dat is wel erg hoog.
:= Nee, dat is voor jou geen idee dan.....
Heel misschien heb je baat bij dagelijks een glaasje water met een eetlepel appelazijn! Zuren breken de suikers beter af en heel misschien dat het scheelt!?

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:30

Ze hebben het geloof ik al wel eens gedaan, maar niet kort geleden. Ben al 7 jaar vegetarïër en mijn B12 was elke keer gewoon netjes. :)

Bedankt voor alle tips.
Ik ga nu bezig met zuurkoolschotel maken voor vanavond. :+ :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:39

:wave:
(zit me even lekker te maken hier... :D )

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:42

ik zat toevallig vd week ook te denken aan zuurkool, maar vond het nog te winters.....
wil nog niet toegeven aan het slechte weer, hahahaaa

op het topic zie je steeds reclames voorbijkomen van het een en ander, en net kwam er een voorbij over een glucosemeter die automatisch je dosis aan zou moeten geven. Je kon hem gratis uitproberen..... heb me opgegeven, eens kijken wat het is.....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:00

Wij hebben een paar weken terug al erwtensoep op ook.... :D

Ken ik niet. Ben benieuwd of het wat is!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:01

Haha sorry. Heb hier laatst ook al 2 keer boerenkool gegeten met vegetarische rookworst van de ah. :) De aardappels staan nu op het vuur. :)

@ KellyG, ik heb die reclame ook op het moment. Ik ga eens kijken.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:06

Ik heb nog nooit zomaar iets gratis via internet aangevraagd. Hoe werkt dat precies? :+ Klinkt wel fijn. Dat er dan berekend wordt hoeveel je moet spuiten enzo.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:16

Ik ben net bij de HA en het ziekenhuis geweest dames, ze hebben darm onderzoeken gedaan en testen op glutenalergie... Huisarts heeft een sterk vermoeden dat het het laatste is. Schijnt veel voor te komen in combinatie met suikerziekte... Nou mooi is dat dan! krijg woensdag de uitslag.

@joliene, welkom! :) Hier nog iemand met een (veeeuls) te hoge bloeddruk. Zit in de familie. Krijg er 20 miligram bloeddruk verlagers per dag voor. Baal er wel van.. ben pas 17 en dan dit ook nog.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:37

Heb ik echt nog nooit gehoord, glutenallergie veel bij diabetes?! Maar daar ben je dan mooi klaar mee. Van de ene kant weet je dan tenminste wat het is, maar aan de andere kant kan er beter niet zoiets uitkomen :P
heb jij geen last van bijwerkingen van je bloeddruk pil?

Toch vraag ik me sterk af of een aparaat uit kan rekenen hoeveel je moet spuiten?? Het is van zoveel meer afhankelijk dan alleen hetgeen je eet.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:40

pfff.. mijn bloedsuiker is gewoon 11,9! :?
Ik snap er niks van.

Zuurkoolschotel is in ieder geval klaar. Die kan vanavond, als mijn vriend thuis, direct in de oven. :D Lekker makkelijk.