Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:44

Gelukkig duurt het voor mij nog even. Vind eht wel spannend allemaal, ben ooit lang geleden van de havo afgekomen, daarna directiesecretaresse gedaan en that's it. Geen hbo of uni opleiding dus ik moet er ook helemaal inkomen.

Ik heb een koptelefoon, want de rest valt ook allemaal uit mijn oren. Maar ipv grote ronde schuimrubbere dingen op mijn oor, zitten aan mijn koptelefoon hele kleine plastig in-ear dopjes, zo blijft het goed zitten en heb ik geen last van geritsel etc. Had net gegoogled voor een plaatje maar kan nix vinden zo 1-2-3. Er zijn ook van die dingen die via de nek lopen.

Nou goed, anders een eierwekkertje in je hand meenemen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:19

@ Bom: nee, dat denk ik niet. Misschien nog wel een ander behandelplan, maar vaststaat dat het een nogal agressieve kanker is. Het gaat dus sowieso om remmen en niet meer om genezen...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:17

Noor :(:) Wat moet ik zeggen, gewoon geen woorden voor. Heb je nog kunnen lopen?

Tara, fijn dat die last eraf is.
Marjolein, het herstel van de wond ziet er dus positief uit. FIjn hoor!
Bom, die andolusche vis :9
Sak, hmm, wandelen zal vast helpen! :j

Hier rustdag 2 gehad, morgen klein rondje lopen en dan voorbereiden voor de CPC! *\o/* Hopen op een mooie tijd! :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:35

Noor, wat moet dat afschuwelijk zijn, ik vind het al vreselijk als ik er aan denk... :(:)

Bom 21 juni tentamen, das mijn birthday! :D

Fan, lastig soms he om te gaan lopen... :=

Hier volop genoten van het mooie weer. Met Lis les gehad op lokatie, als voorbereiding op het wedstrijdseizoen dat voor mij aankomend weekend weer van start gaat. Daarna de merrie nog even gereden, die was onwijs hengstig, maar op de een of andere manier snapt ze niet wat dat is; ze gaat altijd driftig staan mesten, perst echt de laatste balletjes er uit... _O-

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:50

Pff soms is het zeker lastig om te lopen! Mijn doel was vandaag weer een rondje maar was pas om kwart over 7 thuis van mijn werk en zit nu echt uitgelteld op de bank!

Bom: Klinkt wel leuk!

wenk: Gekke merrie haha!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:58

Ja, best soort van sneu om te zien hoor. Maar goed, wie weet gaat ze het ooit snappen. Lis weet het (helaas) maar al te goed. Die heeft tot noch toe iedere ruin op stal al aan het dekken gekregen. Sloerie is het, niet te kort! Als die hengstig is kunnen alle ruinen beter een ander plekje zoeken, ze dringt zich echt enorm aan ze op! Maar goed, die pikt ook veulentjes af als je niet oppast en ik zag vanmiddag dat haar uier ook weer wat volgeschoten is. Het voorjaar komt er dus echt aan... :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:24

WenK, merries *zucht* die van mij is ook een echte slettebak. Ze is dan wel een shet, maar als ze hengstig is, is het net een mini-Arabier, of te wel Sharabier, liefkozend door de buren genoemd :+

Lastig om te lopen :') Lastig om niet te gaan lopen :+ , zou heel graag willen, maar moet verstandig zijn voor mijn spieren. Morgen mag ik weer *\o/*
Sprak net een vriend, hij doet triatlons, hij was positief verrast dat ik al 7,5 km loop :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:32

hetbommeke schreef:
Pebble, dank voor de uitleg, duidelijk! En toch weer die buikspieroefeningen, zucht :=
Ik hou ook niet zo van buikspieroefeningen maar ik moet zeggen dat deze nog wel mee vallen. Tis puur dat je even je buik aan moet spannen bij het optillen van je benen maar dat is lang niet zo zwaar als echt van die buikspieroefeningen dat je met je bovenlichaam omhoog moet komen.

hetbommeke schreef:
Gelukkig duurt het voor mij nog even. Vind eht wel spannend allemaal, ben ooit lang geleden van de havo afgekomen, daarna directiesecretaresse gedaan en that's it. Geen hbo of uni opleiding dus ik moet er ook helemaal inkomen.
Wat grappig, precies hetzelfde heb ik ook gedaan. Eerst m'n havo diploma gehaald en toen een versnelde 1-jarige MBO4 opleiding tot directiesecretaresse. En nu werk ik alweer 5 jaar als secretaresse.

Emma ik snap je frustraties. Je wilt gewoon klaar zijn met het opbouwen en zo lang achter elkaar kunnen lopen als je maar wilt. Nog even doorzetten, het komt straks vanzelf dat je het langer vol gaat houden.

Ik heb er nooit last van dat mijn oordopjes uitvallen. Ik heb gewone oordopjes en die blijven prima zitten.
Maar ik ken het probleem, m'n vriend heeft er ook last van.
Ik heb toen in een hardloopblad deze oordopjes gezien die niet uit je oren zouden vallen.

Afbeelding
Die heb ik hem toen voor z'n verjaardag gegeven en het werkt bij hem prima, tijdens het lopen blijfven ze goed in z'n oren zitten.

Ik heb vandaag weer heerlijk in het zonnetje m'n paard gereden :) Ging wel lekker, hij was wel aardig fris. Wil binnenkort weer verder gaan met lessen en dan kan ik het wedstrijden rijden ook weer gaan oppakken :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:35

:wave:

Weet niet meer wie het vroeg maar ik heb hier al langer last van ja, vanaf de zomervakantie ongeveer. Maar schoof het altijd op een verkeerde houding, te lang achter de PC e.d.
Maar er is prima mee te leven hoor en ik ben verder ook niet zo'n zeikerd hoor, ik ga eerder te ver dan dat ik thuisblijf o.i.d. Had ik vandaag misschien beter wel kunnen doen want de pijn was echt niet te harden, maar die zakt nu wel wat af.
Ik neem nu nog een pijnstiller en dan ga ik lekker op bed nog even tv kijken en lezen, die pijn heeft me ook gesloopt vandaag, hoop dat het morgen anders is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:42

Rennen met oordopjes is fijn :)
En vervelend dat je pijn hebt Sakkia! lk hoop dat het morgen beter gaat!

Hebben jullie eigenlijk speciale hardloopkleding en zo ja, wat?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:46

Oh denk het wel hoor :j Het is namelijk zo dat mijn hart ook rustiger wordt en dat betekend dat mijn ademhaling ook weer naar normaal gaat.
Heb met de HA namelijk ook uitgevonden dat wanneer ik echt pijn of last heb ik veel korter ga ademhalen en mijn ademhaling ook altijd bovenin zit, mijn schouders zet ik dan ook vast :j
Mijn hart is nu al de hele avond rustig en dat betekend dat mijn ademhaling weer naar normaal gaat en het is ondertussen ook weer netjes een buikademhaling :j
Komt wel goed dus :j

Morgen maar wel even een maagbeschermer want mijn maag begint wel een beetje in opstand te komen tegen de ibu's :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:46

Zo en nu ga ik naar bed :wave: Tot morgen en welterusten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:10

Avond!
@ Fan: nee, niet kunnen lopen. Daar had ik vanmiddag de puf niet meer voor. Net wel even lekker bij de paardenbeesten geweest en ook lekker gereden. Drachtige merrie maakte het wel spannend, was onrustig, misschien wat proefdraaien ofzo?? Geen idee.

:O Heb nu ook verschrikkelijke koppijn. Vanaf morgen reageer ik weer actief. Ga nu zo lekker slapen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:08

SAKKIA kan iedereen dat syndroom zomaar krijgen? Eigenlijk best raar dat je kraakbeen zomaar ineens kan gaan ontsteken.

Arwen: ik heb wel speciale hardloopkleding ja :j Eerst liep ik ook gewoon in een joggingbroek en sweater maar nu in een strakke hardloopbroek en hardloopshirt met jasje erover. Loopt toch wel prettiger, de stof die ademt en lekker gestroomlijnt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:13

Ja hoor kan iedereen zo maar krijgen :j
De oorzaak is niet helemaal bekend trouwens hoor, dus het kan best zijn dat het door iets getriggerd wordt, maar weet het verder ook niet. Moet ook eerlijk zeggen dat ik me er nog neit echt in verdiept heb :o
Het is fijn dat ik nu weet wat het is en ik weet wat ik er aan kan doen, voor de rest maakt het me niet zo heel erg veel uit :o Als ik er maar weer vanaf kom :j

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:15

Ik meld me ook weer even, ik ben ook weer eens begonnen haha.
Ik ben toen ik zwanger werd gestopt ben 27 januari bevallen en 2/3 weken terug weer begonnen.
Maar zet het eerst geloof ik maar es op een laag pitje, ik heb gigantisch last van mn knieen en enkels..
Mede door mijn gewicht ben ik bang.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:19

Arwen, ik loop in hardloopkleding. Heb een tijdje met mijn aerobics-broek gelopen, maar vond dat geflap op mijn benen zo irri. En wat PE zegt, stof van de hardloopkleding ademt beter en is mooi gestroomlijnt.
Noor, hopelijk komt er snel dat lichtpuntje in deze donkere periode. ;)
SAK, is de pijn weg? Ik hoop het voor je! :(:)
Marius, goed dat je het rustig aan doet. Hoe oud zijn je schoenen? Dat kan ook een oorzaak zijn van de pijn.

Hier wordt het weer al minder :( en ik ga vandaag een klein intervalletje lopen. Waarom niet nog één dag een zonnetje :? Werkse allemaal!!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:21

Nee pijn is niet weg maar wel een stuk minder gelukkig :j
Kan nu in elk geval weer mijn neus ophalen en diep zuchten :')

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:24

:wave: goedemorgen

Arwen, ik ben uiteindelijk ook overgestapt naar echte hardloopkleding en ik moet zeggen, aan de 'looks' moest ik wel wennen maar niet aan het gevoel want het zit echt fijn! Inderdaad geen gefladder maar gewoon lekker strak met weinig weerstand! Ik heb een lange tights en hardloopshirt erboven met thermoshirt eronder.

Moet nog wel kleding voor de zomer, lopen jullie dan in een korte strakke broek of dan wel gewoon een losser model?

Vanavond weer lopen, de bedoeling is een heuveltraining! Ben benieuwd hoe dat bevalt!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:26

Ben ook wel een beetje bang dat het aan mijn schoenen ligt..
Heb schoenen van een paar jaar oud, maar ze zijn nog weinig gebruikt.
Maar krijg ook ineens blaren onder mn tenen zeg maar, in die plooi.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:34

Môge!
@noor: :(:) :(:) :(:) meis, ik weet echt niet wat ik moet zeggen....Sterkte!
@lafayette: Fijn dat het leuk was in Berlijn
@marjolein: Blij te horen dat Shagoya dr wond goed hersteld!
@sakk: Toch Tietze. Weet je iig hoe en wat. Zo te horen een productief bezoek geweest aan die HA/fysio
@esther: Doe maar voorzichtig met je rug!
@bomm: Jemig, ook al in de rug. Straalt toch niet naar je bil of been he? Buikspieren goed trainen is belangrijk bij rugproblemen; zij kunnen dan de 'klappen' opvangen.
@Tara: Ik heb zulke (maar dan int zwart:
Afbeelding
Zit ook geweldig goed! :j
En YES! Je scriptuie is af! +:)+
@wenk: Hahaha, sloerie Liz _O-
@arwen: Ik heb hardloopkleding ja. Broek, sokken, schoenen, shirt, bh, alles eigenlijk :=
@marius: Nog gefeliciteerd met de kleine! Idd, heel rustig weer opbouwen! Zo'n bevalling vergt zo enorm veel van je lijf!

Nou, ik heb er een hard hoofd in voor de CPC loop van zondag, maar goed. Van mij part met wandelen ertussen....Nee, nu lieg ik, dat zou ik niet tof vinden, maar als het moet, dan moet het.
Van de week zo druk gehad met de paarden en met zelf rust vinden dat ik niet heb gelopen. Straks keertje, dan morgenavond nog klein rondje end an moet t zondag maar....Heb alleen nog geen startnummer binnen ofzo...Vaag!

Ow, gisteren wel iets heerlijks gedaan ipv hollen: [RIJ-ITP] De Zwaargewichten int voorjaarszonnetje op strand

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:52

Pebblesther, nog een secretaresse :D Ikzelf wilde graag naar de MTS voor vliegtuigbouwkunde of autotechniek, alleen dat zagen mijn ouders niet zitten: een meisje in een mannenwereld :n Ik ben helaas niet goed voor mezelf opgekomen (heb ik nu nog steeds last van) en ik heb braaf gedaan wat er van mij verwacht werd. Dus ik haal nu de schade maar in ;)
En ik wacht de fysio even af wat die gaat zeggen over oefeningen.

Noor, wanneer is je merrie uitgerekend? Wel lekker om even je aandacht bij wat anders te hebben. Nog een beetje kunnen slapen met je hoofdpijn? Moeilijk hoor als het vooruitzicht alleen maar slechter is. Mijn vader is 3 jaar geleden overleden, heel plotseling (gescheurde aorta).... ook een grote schok, maar dat is dan toch weer anders. Jouw situatie lijkt me erg slopend, het blijft je bezighouden.

Wenk, dan weet ik wat je mag doen op je verjaardag ;) Duimen duimen en nog eens duimen :+ Lis is lekker bezig, ben zelf errug blij met mijn ruintje :D

Fan, jij mag ook zeker heel trots zijn op jezelf dat je nu 7,5 km loopt :j Als iemand dat vorig jaar tegen je had gezegd had je misschien echt gedacht dat die gestoord was 8)7

Sak, wel fijn dat je nu weet dat je je niet aansteld en dat het gewoon iets is. Tenminste dat zou ik hebben ;)

Marius, gefeli met de kleine en rustig aan hoor. Zwangerschap en bevalling vragen heel wat van je lijf, dat nu weer moet herstellen. Vooral de bekken hebben aardig wat te verduren.

Jaan, ik ga zo even je topic bekijken

Gisteravond was leuk en interessant maar ook vermoeiend, hele dag werken, dan in de file naar a'dam, nog 2 uur luisteren en praten etc. Was blij dat ik in mijn bedje lag.
Vandaag weer mijn part time dag maw: boodschappen, zwemles, stofzuigen, dweilen, poetsen, wassen :P En het wordt hier steeds donkerder, helaas niet dat mooie weer van gister :n Vanmiddag de kids bezigheidstherapie geven ipv naar buiten sturen om lekker in de speeltuin te spelen. Lees: mama geen rust :=

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:31

Hier heeft het al geregend..... ;(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:15

Hier regent het al de hele morgen volgens mij :n

Ik ga vanavond weer vroeg slapen denk ik :j Is me wel bevallen :j
Ik schrok trouwens om half 3 wakker en zei: We moeten er uit we meoten er uit. We hebben ons verslapen :+
Arjan (waar ik half overheen hing :+ ) : Wat doe je???? :( Het is pas half 3 :n
ik: Oh :z

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:18

Bom, een eierwekkertje zou wel een uitkomst zijn! Maar als 't goed is fietst m'n zusje dit weekend mee. Mag zij voor eierwekker spelen :P

Fan, hoeveel km ga je lopen bij de CPC? Wel spannend!
Wat heb jij allemaal sportieve vrienden.
Als het goed is, wordt het weekend wel weer met een zonnetje!

Arwen, ik heb wel een hardloopjasje wat ik altijd aan heb maar verder gewoon een sportbroek en een truitje. Heb wel 1 zo'n strakke hardloopbroek, dat wissel ik een beetje af. Wel echte hardloopsokken trouwens, dat merk je ook echt, of je met gewone sokjes of met hardloopsokken loopt. Ik iig wel :P Een sportBH moet ik echt nog een keer kopen. Misschien ga ik morgen even de stad in...

Marius, welkom! Je zult dan toch echt nieuwe schoenen moeten halen. Of je ze nou een jaar lang gebruikt of een jaar lang in de kast hebt staan, die gel die voor demping zorgt droogt in.

Jaan, wie weet barst je dadelijk van de energie tijdens de CPC omdat je nu niet loopt ;) Positief blijven denken :D

Sakkia, ik werd vannacht ook wakker maar dan van m'n hamster die weer ontsnapt was :')

Ik ga me aankleden en naar m'n verzorgpony's. De regen is zo te zien gestopt. Even wat loswerk oefenen met de 3-jarige. Hij wil de laatste tijd nogal naar binnen vallen (mijn ruimte inpikken) en als ik 'm dan naar buiten stuur, draait 'ie z'n kont naar binnen. Frustrerend :=