Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:23

Wenk, ik heb nog wel een mooi breed vzh zadel te koop voor een leuke prijs O:) Maar die zal wel te breed zijn voor dr en is ook geen springzadel :P

Ik heb gisteren in de sportschool een kwartier gelopen op redelijk tempo. Het was er zo warm en benauwd dat langer echt niet fijn was, morgen ga ik weer buiten lopen en dan moet ik de 6 km gewoon een keertje gelopen hebben. Dan vrijdag nog een keer iets minder ver en zaterdag een kleine 10 minuutjes lopen om 'warm te blijven' voor zondag!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:41

Lekker Mirkim als je dat tempo hebt! :j

Ik vond het gisteren en eergisteren ook zo benauwd. Vanavond ga ik niet hardlopen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:37

Wanneer is de 4 mijl?
Bom je moet lekker gaan lopen, even je hoofd leeg maken.

Ik ben inmiddels 9cm om mijn buik kwijt en heb mij zelf beloond met de esprit website leeg te kopen :D Ben helemaal happy met mijn nieuwe kleertjes! *\o/* En ook al val ik nog wat af, het kan even mee! Lang leve de tunieken en super leuke jurkjes! :D

Mijn hardloopschema helemaal in de war door Sunparks. Had gisteren willen lopen, maar de kraamvisite liep wat uit, we gingen uiteindelijk om 22 uur weg, ik vond het te erg nog als ik om 22.30 nog zou gaan lopen :') Nu mijn huis opruimen, en morgen gaan de loopschoenen weer aan! Op naar lesje 15! :D

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:39

4 mijl is as zondag .. :D

En wat goed dat je al zoveel bent afgevallen !! Lekker he om dan nieuwe kleren te kunnen kopen .. :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:50

Wow Fanneke, wat goed...!!!

Idd, zondag al! :=

Weet iemand hier waar een goed schema is om je conditie voor de 5 km op peil te houden of iig een schema waar je versnelt te vinden is?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:36

Naar de 10 km gaan :')

Nee geen idee eigenlijk .. maar is wel interessante vraag .. :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:56

Dat Dutchrunnersschema wat Bom liep is een 5km onderhoudsschema... :j

Brittkitt, heb juistal een VZH zadel wat ik nu met springen gebruik, maar ik mis daar een stukje wrong als ze echt gaat basculeren, daarom wil ik dus een springzadel... :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:12

dutchrunners, thnx! ik zal daar even koekeloeren! :)

@ Dreeetje, ik wacht nog ff met de 10 :D Eerst nog even sterker worden en wil na de Ameland Adventure run eerst rustig richting de 7.5 gaan en daarna naar de 10... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:30

Als je wilt versnellen kun je ook je eerste schema nog een keer doen, maar dan voor jezelf op je maximale snelheid gaan lopen. Zeg maar zone 4 ongeveer, en de stukken dat je mag gaan wandelen heel rustig dribbelen/joggen. Zo bouw je vrij snel een behoorlijke snelheid op.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:43

heb spierpijn!!!! :')

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:57

ah, dankjewel Angela! :) Super! En dan één keer in de week een duurloopje ofzo?? Nouja, ik zie wel ff hoe ik het ga aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:06

En dan op zaterdag of zondag een duurloop. Deze kun je overigens ook nog iedere week opbouwen mocht je dat willen.

Ik ben van 9 km/u naar 11 km/u gegaan in vrij korte tijd (mei-september) door dit schema te hanteren.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:27

wow, wat goed! :j
en dan de vierde week is een 'herstel-week' oid, toch? Of, een week waarin je ff iets rustiger aandoet... Althans, dit is in mijn loopgroepje verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:30

Jep, daarin kun je 2 trainingen een rustige duurloop doen, en dan eventueel de 3e training een interval van een of 2 weken terug.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 00:10

Ik ben lid geworden van "hardloopschema.nl" en daar kun je een logboek bijhouden en wordt een schema voor je gemaakt waarmee je naar jouw doelstelling toe kunt trainen. Leek me wel grappig en nu kijken of het werkt.

Vanmorgen ben ik hier de "berenbult" opgerend nadat ik 2,5 km had gelopen en heb ik mijn hartslag gemeten, ding kwam rond de 179 te staan. Geen idee of dat al mijn max is, ik was op dat moment wel even max......

In rust stond mijn hf op 79 slagen maar dat lijkt me redelijk hoog. Zal mijn hf even opnemen als ik net wakker wordt dan is ie het betrouwbaarst. En dan nog eens kijken of ik een max.hf kan gaan meten... dat maakt het trainen met een hartslagmeter tenminste makkelijker!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:08

Goedemorgen, ik ga vanavond even lopen ipv gisteravond :j Was gisteren zo moe en de dag had zo veel energie gevraagd dat ik het gewoon even niet kon. Wel een heel stuk lekker gewandeld, muziekje aan en toen ik terug kwam was ik ook weer helder in het hoofd :j

Ben lekker vroeg gaan slapen, en dat heeft me goed gedaan ook, was al wel weer vroeg wakker natuurlijk :roll: Lag om half 6 al te koekeloeren of het niet misschien al tijd was om er uit te gaan :D

Wat een handige tip Angela, ik denk dat ik dat ook maar ga doen dan.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:12

O grrrrrrr net een heel verhaal zitten tikken op m'n iPod heeft ie t niet geplaatst, zucht.

Zal t straks ff opnieuw tikken maar eerst koffie erin en honden legen :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:31

Goedemorgen!

Ik ga morgen weer lopen. Heb besloten dat ik mijn hardloopspullen in de auto gooi en als ik op stal ben geweest (na mijn werk) dat ik dan naar een bos(je) hiero rijd om daar een rondje te doen en dan pas terug naar huis... Voel me als ik eerst thuis kom altijd zo schuldig dat ik thuis kom, hondjes uitlaat en ze vervolgens weer alleen laat om te gaan hardlopen... :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:59

Gister niet meer wezen lopen :n, kon de energie niet opbrengen om mezelf van de bank te hijsen. Beetje rare week door de verhuizing op het werk en zo'n team-dag en zodirect om 10 uur heeft mijn mannetje een heel naar darm onderzoek waarvoor hij de afgelopen dagen een speciaal dieet en laxeermiddelen moest slikken. En daar werd hij ook niet vrolijker op, waar ik dan ook weer gevoelig voor ben.

Mirk, dat onderhoudsschema van Dutchrunners voor de 5K kun je helaas alleen downloaden als je lid ben van DR. Wat Angela zegt is ook een goede tip :j Ikzelf heb er veel aan gehad om even 4 weken het onderhoudsschema te doen, kreeg meer snelheid en uithoudingsvermogen. Nu ben ik in week 3 van de 10K en dan merk ik toch wel dat het iets gemakkelijker gaat omdat ik die 5K iets langer gedaan heb, snappie 'm nog ;)

Ben echt heel erg benieuwd wat jullie tijden gaan worden zondag :j Erg leuk al die enthousiastelingen :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:06

Ik ben al wel een beetje zenuwachtig, haha! Ik loop ook niet onder mijn eigen naam, de vrouw waar ik het kaartje van heb overgenomen vroeg of ik wel een goede tijd neer wilde zetten onder haar naam. _O-

Darmonderzoek is volgens mij best naar Bom.

Vanavond weer hardlopen en dan misschien vrijdag nog en dan houdt ik het voor gezien.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:23

Oei een darmonderzoek is niet leuk :n
Heb gelukkig zelf geen ervaring er mee. Bom, ga jij mee? Hij moet om een roesje vragen en gewoon streng zijn hoor, zonder roesje geen onderzoek, dat maakt het allemaal veel beter draagbaar :j

Ik ben niet zenuwachtig, maarik heb enorm veel last van mijn enkel :? Geen idee waar dat ineens vandaan komt.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:33

Hij wil niet dat ik mee ga :n Hoezo eigenwijs???? Heb het 'm meerdere keren gevraagd maar hij werd op het laatst boos, dat ik het nog een keer vroeg. Nou goed, dan niet. En hij is nu al weg, dus kan ook niets over een roesje meer zeggen. Hoop dat ze wat vinden, als het maar niets ernstigs is.

Sak hoop dat je enkel snel over is, dat kun je nu niet gebruiken :n Andere schoenen aangehad de laatste tijd?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:34

Nee niet met hardlopen, wel met gewoon lopen ik heb namelijk een schoenentic :D Ik heb er heeeeeeeeeeel erg veel.

Oh jammer, nou ja dan moet ie he tmaar alleen oplossen :n

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:37

Sterkte voor je mannetje vandaag dan Bom!

Balen van je enkel Sak...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:39

Jij draagt gewoon te veel schoenen Sakkia! :D