Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:07

ja tis alleen dinsdag avond hebben we een bbq georganiseerd hier thuis en geen idee hoelaat dat klaar is en dan zou ik weer een dag missen. En ik ken mezelf ik moet wel in het ritme blijven want ik wordt snel lui :P

Maar t geeft indd een goed gevoel als het lekker gaat :) was eigenlijk nauwelijks buiten adem :)
Vind van Renate ook wel fijn dat ze aangeeft hoe je het beste kunt lopen, dat scheelt namelijk echt!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:11

Fanneke schreef:
@Assepoester, mede het ontstaan van de shinsplint kom door mijn kuitspieren die te strak stonden. Doordat ik anders ging lopen, omdat Fanny mee liep en flink aan mijn trok, waardoor het tempo net te hoog lag, heb ik mijn scheenbenen te veel belast. De fysio heeft mijn spieren en pezen behandeld, door te buigen en strekken en masseren. Was heel pijnlijk de eerste keren, ik kon de dag erna niet lopen.
Ik kreeg ook strekoefeningen mee.

En het goede nieuws is: ik heb vanmorgen gelopen, en het ging mij erg makkelijk af, eigenlijk te makkelijk. :+ Ik ben niet overmoedig geweest en mij keurig aan het schema gehouden. (alleen nog even verder gesport met de WII :+ )

Welke Tenu Amazone? Je wedstrijdtenu? Ik zou er ook wel 10 kilo over 2maanden af willen hebben. We gaan ervoor!! *\o/* Heb je dutchrunners op je ipod of iets dergelijks?

haha ja ik heb 11 september een wedstrijd.(ermelo) en wil dan weer gewoon in mijn jasje kunnen zonder dat de knopen op knappen staan. :+
ik heb start to run les 1 tot 27 gelopen,en toen een paar maanden op mijn ''eigen'' muziek,en gisteren voor de 1e keer op dutchrunners......wel gelijk met lesje 8 begonnen. :D

moet ons gaan lukken!!!!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:13

Zijn jullie ook veel afgevallen door het lopen? das namelijk voor mij eigenlijk ook wel een reden om te gaan lopen 5-10 kilo afvallen (niet dat ik nu veel te zwaar ben, 1,76 met 73 kilo, maar wil toch wel weer richting de 68 minimaal)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:14

ik helemaal niks......maar wel strakker in mn vel. :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:18

amazone77 schreef:
ik helemaal niks......maar wel strakker in mn vel. :D

Ja je verruilt toch je vet massa voor spiermassa en dat weegt net zo zwaar (had ik ook toen ik fitnesste) maar uiteindelijk was ik daar ook nog 5 kilo bij afgevallen. Maar uiteindelijk gaat het om hoe het er uit ziet en niet hoeveel kilo's er af zijn :) ik wil vooral af van mn buikje :')

jippiejee

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:10

Wij zijn ook begonnen (zus en ik). Hebben 2 lesjes gedaan om te proberen, dat ging goed. Nu even een weekje ertussen uit vanwege turnkamp en dan beginnen we echt :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:25

Hoi dames!!
Wat een drukte weer hier zeg :)

Gister concour gehad, voor ons 100% winst behaald want ze bleef netjes op de trailer staan en ze hing een keer niet over de voorstang en met proppen indraaien was ze ook heel braaf en ben ik thuis gekomen zonder gebroken ribben _O-
Rijden ging ook best goed, nog wel wat teveel spanning, ze vond de andere paarden echt dood eng.
Er is nog veel te verbeteren maar het heb wel met een tevreden gevoel gereden, helaas 160 en 172, had geen winst verwacht maar vond de 160 toch wel wat laag..
Maar hé dat komt vanzelf wel, als ze eerst maar eens in de trailer en met opzadelen braaf is, dat vind ik nu eerst veel belangrijker :j

Ok en nu ontopic ;)

Ik ga vanavond even een rondje lopen, lesje 11... hopen dat ik um volhou :+ of misschien dat ik ook wel zo'n lesje van Renate doe ook wel een keer leuk :j heb die eerste 14 lessen van evy al zo vaak gelopen _O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:29

Eleionomae schreef:
hetbommeke schreef:
suc6! ben benieuwd wat je ervan vindt

Ik vind de muziek van renate veel leuker dan die van S2R :j ik ben om, ik ga verder op die van Dutch Runners :)
Eerste les ging me lekker af :) Moet nu alleen even zien wanneer ik weer ga rennen want morgen is rust dag, maar morgen avond vertrek ik tot dinsdag einde van de middag naar het oosten des lands voor verjaardag/familie bezoekjes... Misschien dat ik dan dinsdag avond nog wel weer kan rennen, tis tenslotte toch lang licht, maar vind zo jammer dat er dan al weer 2 dagen tussen zitten.

@ mambobeach, jou kom ik wel vaak tegen op bokt :P Maare hoelang doe jij over 5 km? en idd niet helemaal eerlijk dat de rest er achter aan fietst :P

Jouw naam ken ik ook wel! :j
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet helemaal weet maar ik denk een half uurtje ofzo. Ik kijk nooit zo naar de tijd. Ik zal het eens gaan opnemen! :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:51

ik ben benieuwd :)
ik loop volgens mij namelijk echt keilangzaam :')

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:52

Hoe reken je om van min/km naar km/uur? _O-

Balen Rosa, maar 't ging in ieder geval voor je gevoel goed, jury's zien dat helaas niet! :+

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:54

Oh ben dr al uit :=

6 min/km = 10 km/uur
Dus, 60 delen door .. min/km = .. km/uur

Toch? :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:54

Ik ben eigenlijk ook nieuwsgierig :) wat is de gemiddelde hardloopsnelheid van iedereen eigenlijk, of weten een hoop mensen dat niet? :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:55

Ja ik ben pas net begonnen, dus kan het ook niet echt zeggen. Denk dat als ik echt de 5 km kan lopen ik het dan wel uit kan rekenen :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:56

Roane schreef:
Ik ben eigenlijk ook nieuwsgierig :) wat is de gemiddelde hardloopsnelheid van iedereen eigenlijk, of weten een hoop mensen dat niet? :)

ik weet niet hoe hard.....maar zal nooit hard zijn. :+

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:00

Assepoetser, haha inderdaad ;)

Pff wat mijn loopsnelheid is, niet veel denk ik _O-

Ik ga me ook maar eens omkleden en een rondje doen :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:02

Eleionomae schreef:
ik ben benieuwd :)
ik loop volgens mij namelijk echt keilangzaam :')

Volgens mij loop ik rond de 10 km per uur, wat ik wel eens hoor van de mensen met wie ik hardloop en die een klokje om hebben. :')

Edit: Mijn man is vanmorgen met me meegefietst en denkt rond de 12 km per uur.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:17

Pfuu flink tempo!

Ik denk dat ik rond de 8 km/u zit, afgelopen keer rond de 10 km/u. Wordt steeds beter :)

Twijfel of ik straks nog even ga lopen haha!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:35

Jammer Rosa van je punten! Maar wel goed dat jij tevreden kunt zijn! Helemaal goed!!

Ik rende voordat ik bij de fysio terecht kwam gemiddeld 10 km/h. De ladiesrun heb ik in 28 minuten gelopen en aangezien je de eerste minuten echt niet vooruit kom, ben ik daar dus puur hard gegaan! :j Nu moet ik in een sjok tempo van fysio. Lang zo leuk niet, maar wel beter!

Morgen ga ik rennen. Ik ben nu te moe. Net twee paarden gereden, op mijn fietsje heen geweest, da's sportief zat voor vandaag!!! :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:38

Ja hoe doen jullie dat eigenlijk. Ik heb hier 2 paarden staan die ik rij en er komen er binnenkort nog 2 bij + alle verzorging. Ik vind het soms best moeilijk om het rennen op te brengen, mijn lijf is dan al moe.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:59

Ik heb sinds kort dus een tweede poownie erbij te rijden... Voor in de wedstrijden, dus die moet wel regelmatig getraind worden. Ik weet niet hoe ik het ga doen... Maar ik hoop dat ik het rennen echt wel vast kan blijven houden. Hier is wel eens gezegd dat je goed moet kunnen plannen... Opzich is mijn punt dat niet, maar meer is mijn punt dat ik toch wel iemand ben van: als ik het doe, doe ik het goed... En dáár zit juist ontzettend veel tijd en energie in...
Hoevaak in de week loop jij dan, Nikka?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:06

Nikka schreef:
Ja hoe doen jullie dat eigenlijk. Ik heb hier 2 paarden staan die ik rij en er komen er binnenkort nog 2 bij + alle verzorging. Ik vind het soms best moeilijk om het rennen op te brengen, mijn lijf is dan al moe.

Ik loop meer hard dan ik rijd.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:07

In principe 4 x. en probeer ook nog wat fitness te doen (heb apparatuur thuis)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:12

@Mirkim: nou inderdaad, t is nog zo'n jonkie en ziet alles voor het eerst :(:)

Ik ben net terug van me rondje, lesje 11 met succes volbracht, ging eigenlijk heel makkelijk :))

Zelf probeer ik het zo te doen dat ik ene dag paard doe, andere dag loop, lukt niet altijd dan doe ik of allebij als dat kan ivm tijd anders kies ik ;)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:17

@ Nikka, dan loop je best veel en ben je echt actief... Kwestie van prioriteiten stellen??? Lekker makkelijk gezegd misschien...

@ Rosa, mooi dat het makkelijk ging! :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:45

ja viel me echt 100% mee :j
volgens mij had ik de vorige keer er meer moeite mee dan nu :+