Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja_ygor

Re: Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:41

Zo ik ook niet hoor := ik word morgen 16 en mag nogsteeds mn haar niet verven, vind ze zonde van mijn haar :')

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:46

ik ga vanmiddag naar de kapper en dan wil ik het van het weekend verven met spoeling.
ik ben vanmezelf blond, kan nu geen foto plaatsen want ik zit op school.
nu wil ik donkerder maar wat is een mooie kleur?
ik kan er geen koper indoen

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:42

ik heb na 35 jaar steil haar gisteren een permanentje gedaan,.. vind het nogal tegenvallen, niet heel veel krul. Had gehoopt op een hele bos, maar helaas,.. Mag het nu 48 uur niet wassen. Hoe zorg ik nou dat er meer krul inkomt? Met de plantenspuit erop ofzo?
Hahah, leek op permanentgebied hoor,..

Ik ging voor steil haar in laagjes, en schuine pony knippen en stuk eraf en kom terug met permanent,..

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:55

haha ik heb verder geen tips voor je, maar dat doet me denken aan toen ik een kleuter was. mama komt me ophalen van school, net naar de kapper geweest voor een permanentje en het eerste wat ik schreeuw is BLIJFT DAT ZO ?! het was net een poedel haha

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:58

X
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 01-03-24 06:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:11

Kan dat niet met hormonen te maken hebben? Sowieso veranderd de textuur van je haar wel vaker naarmate je ouder wordt, ik had vroeger heel erg steil haar, toen kreeg ik veel slag en dat wordt nu weer wat minder.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:33

heeft idd met hormonen te maken. ik ken een kapper die echt heel goed krullen kan knippen. Team Maurits in Enschede, die doen het met een speciale techniek. zo heb ik mijn krullen ook terug gekregen :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:33

Qizz ben benieuwd naar een foto. ik zet ook wel eens de plantenspuit erop hoor, om meer krul te krijgen :j

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:15

plantenspuit, en dan gewoon water erin? of nog iets erin?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:20

Klopt, krullen zijn inderdaad erg gevoelig voor je hormonale toestand :j Ik had altijd een heel klein beetje grove slag en toen ik in de puberteit kwam, kreeg ik ineens een bos krullen! En diezelfde krullen zijn sinds mijn 18e weer net zo hard aan het verminderen :j
Je zou inderdaad nog eens naar een goede krullenkapper kunnen gaan zoals Arie voorstelt, maar anders zit er niks op dan het gewoon te accepteren :) Ik vind namelijk niks zo lelijk als vrouwen die eigenlijk geen krullen (meer) hebben, die krullen proberen te kneden etc := Vaak ziet het er aan de voorkant dan nog wel redelijk uit, maar hangt het er aan de achterkant maar wat bij :\ Of er hangt een heel stijl stuk onderuit, net zo'n dode cavia :')

edit: misschien is het ook nog een idee om de steile plukken iets met een krultang te bewerken? Zo wordt het in ieder geval weer meer een geheel

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:07

Hierbij dus even een foto van mijn probleem haartjes :
Afbeelding
en voor mijn zwangerschap was het zo :
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt trouwens voor de tips meiden..
Enschede is mischien nog wel te doen voor mij, ik zal eens kijken

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:19

Ik wil voor mijn verjaardag mijn haar eens verven.
Ik wil dit doen met kleurenshampoo omdat het dan ook snel er terug uit gaat met wassen moest het verschrikkelijk zijn.
Nu vond ik de Black Cherry, Mahony en Ebony black wel mooi ( even zien in de winkel )
Maar is L'oreal een goed merk kleurenshampoo?

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:29

lóreal is voor zover ik weet wel goed *kijkt naar pakje feria preference naast zich op de bank* k doe het al 15 jaar ofzo zelf en had eigenlijk altijd live colors van schwartzkopf, maar 'mijn'lijn is eruit. daarna altijd met pallette gewoon makkelijk zwart gehouden, maar vanavond een ontkleuring erin gedaan omdat ik dus met lóreal de stap naar mooi rood weer wil gaan wagen.. ben benieuwd, iemand ervaring met loreal feria preference??

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:32

Maartje als jij nou eerst gaat hoor ik graag hoe het bevallen is ;-) haha. Misschien kunnen we 2 halen 1 betalen doen :-D:-D:-D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:43

SilverStorm wat jij zegt is verf, maar ik wil liever kleurenshampoo omdat ide minder lang blijft zitten en ook sneller uitgewassen kan worden.
Maar als de verf goed is zal de shampoo ook wel goed zijn..?

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:49

ik snap neit dat jullie krullen willen, ik haat mijn krullen en hoop elke dag dat er zo weinig mogleijk krullen in me haar zitten, maar meestal heb ik een hele bos vol.

hier foto's
voor:
Afbeelding
hier sta ik raar op, ben bij me oma en heb geen andere foto hier op staan :+ maar gewoon een voorbeeld

en dit is na de kapper en verfbeurt:
Afbeelding
Afbeelding

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:12

Ruilen? Jij mijn steile haar en ik krullies ;-).

Is het normaal dat als je gisteren permanent hebt laten zetten, en je net voor het eerst je haar gekamd hebt en alles er uit is? Er is wel wat volume maar zie geen krul mee,.. Hopelijk morgenvroeg na het wassen weer, maar ik vraag me af of ik reeele verwachtingen had van mn permanent. Er hoort toch genoeg krul in te blijven of ligt dat aan mij? (sorry heb nog geen foto's Arie), nu het gekamd is is het heeeeeeeeeeeel erg vreselijk. Net zo'n ontplofte heks :D. Ik mocht het wel borstelen zei ze,..

Denk erover om morgen terug te gaan want dit is een vette tegenvaller,. of is dat stom?
Kost een hoop geld en er zit zowat geen krul in. Heb gisteren gelijk al aangegeven dat ik het wat weinig vnd, dat het wel meer mocht van mij. Toen zei ze dat ik de enige was die zo reageerde...

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:16

volgens mij hoort het niet, ik zou terug gaan, en gratis opnieuw laten doen, want dan hebben hun vast iets verkeerd gedaan !

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:09

bella1wjnmk schreef:
ik snap neit dat jullie krullen willen, ik haat mijn krullen en hoop elke dag dat er zo weinig mogleijk krullen in me haar zitten, maar meestal heb ik een hele bos vol.

hier foto's
voor:
Afbeelding
hier sta ik raar op, ben bij me oma en heb geen andere foto hier op staan :+ maar gewoon een voorbeeld

en dit is na de kapper en verfbeurt:
Afbeelding
Afbeelding

Vind het net super leuk met krullen!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:50

Qizz schreef:
Ruilen? Jij mijn steile haar en ik krullies ;-).

Is het normaal dat als je gisteren permanent hebt laten zetten, en je net voor het eerst je haar gekamd hebt en alles er uit is? Er is wel wat volume maar zie geen krul mee,.. Hopelijk morgenvroeg na het wassen weer, maar ik vraag me af of ik reeele verwachtingen had van mn permanent. Er hoort toch genoeg krul in te blijven of ligt dat aan mij? (sorry heb nog geen foto's Arie), nu het gekamd is is het heeeeeeeeeeeel erg vreselijk. Net zo'n ontplofte heks :D. Ik mocht het wel borstelen zei ze,..

Denk erover om morgen terug te gaan want dit is een vette tegenvaller,. of is dat stom?
Kost een hoop geld en er zit zowat geen krul in. Heb gisteren gelijk al aangegeven dat ik het wat weinig vnd, dat het wel meer mocht van mij. Toen zei ze dat ik de enige was die zo reageerde...

Als het na het wassen nog niet goed is moet je gewoon teruggaan, dan doen ze het nog een keer. Of tenminste dat zouden ze wel moeten doen :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:57

Qizz schreef:
ik heb na 35 jaar steil haar gisteren een permanentje gedaan,.. vind het nogal tegenvallen, niet heel veel krul. Had gehoopt op een hele bos, maar helaas,.. Mag het nu 48 uur niet wassen. Hoe zorg ik nou dat er meer krul inkomt? Met de plantenspuit erop ofzo?
Hahah, leek op permanentgebied hoor,..

Ik ging voor steil haar in laagjes, en schuine pony knippen en stuk eraf en kom terug met permanent,..

Als er morgen nog te weinig in zit zou ik toch even bellen hoor. Meestal is het de eerste 2 weken vrij veel krul en dan gaat die wat uitzakken. Dus dan krijg je nog minder. Dus als het niet bevalt zou ik zeker terug gaan.

Je kan wel met nat maken om te kijken of er dan meer krul in zit. Zullen ze in de salon ook doen. Even nat maken om te kijken hoe goed het er in zit. Dus ik zou dat zeker bespreken. Als het niet het gewenste resultaat is, is het voor jezelf maar ook voor de salon fijn, zodat ze weten dat er ergens iets fout is gegaan(misschien in de communicatie). En kunnen ze het voor je oplossen.
Wat ik vaak meemaak is dat ze er zelf te weinig aan doen en daarom de krul weleens tegenvalt. Maar dat is niet de eerste weken.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 02:37

Nee hij (de baas) had me juist heel goed voorbereid dat het de 1e 2 weken waarschijnlijk echt niet was wat ik wilde (teveel krul, te stijf),.. maar dat dat juist goed was omdat het daarna wel goed zat als het iets uitzakte. Dan had je er langer plezier van. Dus ik had me voorbereid op een megabos krullen (zoals ie zei, in vergelijking met mn stijle haar), maar helaas,.. hij zei wel dat ik het beste kappersshampoo kon gebruiken dan bleef het beter zitten. Maar ja,.. nu na 2 dagen zou niet mogen toch,.. wacht mn wasbeurt even af straks (het is al laat,... laat ik maar eens gaan slapen) :D, ze zullen me wel afpoeieren ;-), hoop dat de baas zelf er is. Want juist hij zei: je moet niet bang zijn voor krullen, en dat ben ik helemaal niet zei ik nog,.. kom maar op,.. ik wil veeeeeeeeeel krullen. hahaha. UIteindelijk heeft een andere medewerker me geholpen.

Tigra: communicatie heb ik idd gemist,.. want hoe moet ik het eigenlijk precies verzorgen als ik het goed wil doen? Dure kappersshampoo en conditioner en maskers etc? Niet borstelen met een borstel?
Welk spul kan ik er het beste na het wassen in doen voor meer krul? Heb gekeken in de winkel maar zag even niks voor krullen. Misschien heeft iemand tips?

Het enige dat ze zei was: zijde erin tegen pluizen,.. en die heb ik, fijn spul

Toen het er net in zat zag het eruit als de bovenste foto van Maartje, en nu is alle krul weg, wel volume en heel iets slag. Maar misschien verwacht ik er gewoon teveel van en is die bovenste foto ook hoe het zou moeten zijn... ik had en papillotten permanent.

Gaat mn haar niet hardstikke dood als ik gelijk weer permanent? Ik heb heel dun en fijn haar.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:02

Zit te wachten bij de kapper. Was niet helemaal zoals t moest zei ze... MAAR.... Ze gaat t zo ff wassen. Daar zal t wel bij blijven vrees ik... Aangezien de maar.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:23

Oh Qizz, ik ben benieuwd hoe ze het nu opgelost hebben? Of hebben ze er inderdaad helemaal niets aan gedaan?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:47

hoi hoi meld me ook maar eens,
heb ook al jaren hetzelfde haar, lang dik haar met vrij veel slag.het is in laagjes geknipt.
ik heb gewoon mijn eigen kleur, beetje blondachtig peper zout.
Ik word altijd heel jong geschat. en wilgraag een makkelijkecoupe waardoor ik misschien nietzo heeeljong word geschat, alleen veel korter dan het nu iszal het niet worden. een rechte pony heb ik al gehad maar dan schatten mensen me noog veel jonger...
foto: ( ik ben de linker)
Afbeelding