x_MAARTJE schreef:Oke, ik denk dat ik ook maar even de hulp van dit topic inschakel!
Het probleem bij mij ben ik namelijk zelf, ik vergeet mijn pil (yaz 24+4) continu. Ik heb echt alles geprobeerd maar ik blijf mn pil meerdere keren per strip tot meerdere keren per week vergeten! Dit is me te onveilig. Omdat ik mezelf blijkbaar niet aan kan passen (geloof me ik heb alles van briefjes op de deur tot alarm in mn tel. geprobeerd) wil ik overstappen naar een andere vorm van anticonceptie, maar welke!?!
Ik dacht zelf aan zon ampul in mn bovenarm, alleen geloo ik dat zon ding je hormoonhuishouding flink op zn kop zet. Dus wat zijn de voor en nadelen van zon ampul of zijn er andere (betere?) opties?
van belang voor mij is
- dat anticoceptie mij beschermt tegen zwangerschap als ik geen condoom gebruik
- dat er geen dagelijks (of wekelijks) ritueel bij komt kijken
- dat het niet al te ongezond is voor mijn lichaam en hormoonhuishouding
- dat het gebruiken van dit middel niet tot nauwelijks leidt tot gewichtstoename
- dat het betaalbaar is voor een student (dus dat het óf niet al te duur is óf vergoed wordt door de zorgverzekering.
Het mag verder best eeniddel voor langere termijn zijn, ik heb geen zwangerschapsplannen in de (nabije) toekomst
Poeh dat is nogal wat, nouja wie weet kunnen jullie me helpen!
Ik ben zelf ook niet zo gestructureerd
Heb de nuvaring genomen. Je brengt hem in, 3 weken later eruit, de 'stopweek' aka ringvrije week. Dan weer een nieuwe ring die 3 weken zit etc. Je hoeft er dus maar 2 keer per maand iets mee te doen, dit wel op ongeveer hetzelfde tijdstip. Zit de helft minder hormonen in dan in de pil. Ik betaal 19 nogwat voor 3 maanden geloof ik en dan gaat er nog 19 euro via de verzekering, maar dat betaal je uiteindelijk alsnog in je eigen risico...