[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:30

Ik ben ook sinds 3 dagen aan de pil, maar ik heb zeker van een kwartier tot half uur nog last van dat
ik de pil heb geslikt, ik voel hem zegmaar nog achter in mijn keel hangen en heb het idee dat ik hem
zo op kan hoesten :+ Ik slik hem altijd met een beetje water.
Ik heb hiervoor nooit eerder pillen geslikt ligt het daar misschien aan?
Heeft iemand nog tips hoe je de pil kan slikken zonder last te hebben?

Bedankt! <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-11 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmaak aangepast

Almeetje

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:49

Als ik een pilletje (eender wat voor één) moet slikken, drink ik erna nog wat. Dus niet enkel een slokje om te slikken, maar erna nog een half glas ofzo, dit helpt wel tegen het gevoel van vastzitten...

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:10

Haha Tara nee zo bedoel ik het niet. je baarmoedermond is te grootte van je duim ofzo (weet niet precies)? en de ring is ongeveer net zo groot als je wijsvinger en duim in een rondje. nou steek daar je duim tussen en zo zou je kunnen zien hoe de ring dan om je baarmoedermond heen zit (dus niet vast ofzo maar daar haak je m achter en dan blijft ie daar gewoon 3 weken zitten)
Laatst bijgewerkt door Anseltje op 25-06-11 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:13

veerle. het scheelt idd als je daarna nog wat drinkt, dan krijg je meer het idee dat ie zeker een stukje verder is weggespoeld en niet zo in je keel hangt. ;)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 02:36

Ik heb ook een vraag. Ik heb nu de pil 1 keer doorgeslikt. Wil hem morgen weer doorslikken want ik ga vrijdag op vakantie. Volgens mij kan het geen.kwaad om hem 2x door te slikken, maar; wordt de betrouwbaarheid hierdoor minder? Want zit nou niet echt op een kleine te wachten haha.

Edit: in de bijsluiter staat namelijk dat je het niet langer mag slikken dan tot het eind van de 2e strip....

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:33

betrouwbaarheid blijft gewoon, je bent egwoon veilig dan hoor :j

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:01

De betrouwbaarheid blijft dus altijd goed, hoe lang je ook doorslikt?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:33

Ik slik 'm al een paar jaar door, nooit geen problemen gehad hoor. Die stopweek is eigenlijk een beetje onzin, google er maar eens op. Wel heb ik als ik 'm meerdere maanden achter elkaar doorslik dat ik wel eens doorbraakbloedingen heb. Toch heb ik ze vaak al ruim 6 maanden achter elkaar gebruikt, gaat gewoon goed. Ik doe dit ivm hoofdpijn.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:09

fjordjes schreef:
Ik slik 'm al een paar jaar door, nooit geen problemen gehad hoor. Die stopweek is eigenlijk een beetje onzin, google er maar eens op. Wel heb ik als ik 'm meerdere maanden achter elkaar doorslik dat ik wel eens doorbraakbloedingen heb. Toch heb ik ze vaak al ruim 6 maanden achter elkaar gebruikt, gaat gewoon goed. Ik doe dit ivm hoofdpijn.

Echt? :D
Had hier 'n vraag over gesteld maar nog geen antwoord gehad.

*\o/*
Want ik heb zelfs geen doorbraakbloedingen.
Mijn reden is rugpijn, maar komt op't zelfde neer :j

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:14

Hoi!

Ik heb een vraagje over de pil. Het is algemeen bekend dat veel meiden aankomen nadat ze begonnen zijn met de pil. Ik dus ook, maar niet veel en ik ben ook niet dik. Toch zou ik graag die overtollige kilo's weer kwijt willen. Natuurlijk moet je daarvoor sporten en gezond eten, maar m'n vader kwam gister met de vraag of ik geen spiraaltje wilde. Volgens hem raak ik dan ook meteen die 5 kilo kwijt, omdat afvallen als je de pil slikt lastig is.

Is het echt zo dat je weer afvalt als je stopt met de pil? En ervaringen met een spiraaltje zijn ook welkom :)

Alvast bedankt!
Groetjes Michelle

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:45

Voor ervaringen van mensen met een spiraaltje (koper of mirena) kun je in het tekstvakje (naast 'zoek naar') linksonderin deze pagina zoeken op deze termen :)

Ik ben zelf niet echt afgevallen toen ik van pil op spiraal overging, maar ook niet extreem aangekomen, behalve de normale puberveranderingen (ben van m'n 15e tot m'n 22e aan de pil geweest).

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:13

Gummybear, dat je 5 kilo afvalt na het stoppen met de pil lijkt me niet heel waarschijnlijk. Het kan wel, maar 5 kilo is wel veel.

Kom ik ook nog weer met een vraagje. Ik had vorige week een doorbraakbloeding en toen die na 2 dagen niet over was heb ik besloten om toen maar een stopweek in te lassen, anders zou ik een week erna namelijk weer ongesteld worden en daar had ik niet zo'n zin in. Normaal ben ik maar 3 dagen heel licht ongesteld, maar nu met die doorbraakbloeding ben ik al bijna een week vrij heftig ongesteld. Heb verder geen last van de normale menstruatieklachten, dus geen rugpijn of buikpijn ofzo. Alleen bloedverlies en veel meer en langer dan normaal. Wat denken jullie dat ik moet doen? Gewoon de rest van de stopweek afwachten en dan kijken of het na begin van de strip weer beter wordt? Ik zou nu zaterdag weer moeten beginnen met de pil. Ik ben nu 7 dagen al ongesteld, 4 meer dan normaal en het ziet er niet naar uit dat het minder wordt. Ik ben begonnen met de stopweek in de derde week van de pil, ik moest nog 6 dagen. Ik gebruik marvelon en heb nooit eerder zo'n heftige doorbraakbloeding gehad. Ik slik ook nooit de pil door, heb het wel geprobeerd, maar wordt dan alsnog gewoon om de drie weken ongesteld.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:19

Ik kom hier even binnevallen, kan veder niemand anders helpen want weet er niks van veder :+

Ik had 2 vraagjes, ik heb buikgriep gehad dus een aantal pillen niet binnen gehouden 3 of 4. Moet ik nu een stopweek maken of gewoon weer doorslikken?

En eigenlijk wou ik van de pil af en een spiraaltje ofzo iets wat je niet zo snel vergeet en niet zo veel hormonen na binnen schiet. Ik wordt erg misselijk ook van de pil en ben niet altijd zo stabiel en me pil brengt dat nog veder in de war. Maar een spiraaltje kan ook onvruchtbaar maken hoorde ik. Wie kan mij daarbij helpen?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:30

Van spiraaltjes weet ik niets af, durf er dus ook niets over te zeggen.
Wanneer neem je je pil? Het kan helpen om de pil 's morgens te nemen met een glas melk ipv 's avonds. Ik heb ooit eens gehoord dat melk zou helpen tegen de misselijkheid. Ik neem 'm altijd 's morgens, omdat ik er ook erg misselijk van kon zijn als ik 'm 's avonds nam.

En stopweek, tjaa. In de hoeveelste week van je pil zit je?

x_MAARTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:34

Oke, ik denk dat ik ook maar even de hulp van dit topic inschakel!
Het probleem bij mij ben ik namelijk zelf, ik vergeet mijn pil (yaz 24+4) continu. Ik heb echt alles geprobeerd maar ik blijf mn pil meerdere keren per strip tot meerdere keren per week vergeten! Dit is me te onveilig. Omdat ik mezelf blijkbaar niet aan kan passen (geloof me ik heb alles van briefjes op de deur tot alarm in mn tel. geprobeerd) wil ik overstappen naar een andere vorm van anticonceptie, maar welke!?!
Ik dacht zelf aan zon ampul in mn bovenarm, alleen geloo ik dat zon ding je hormoonhuishouding flink op zn kop zet. Dus wat zijn de voor en nadelen van zon ampul of zijn er andere (betere?) opties?
van belang voor mij is
- dat anticoceptie mij beschermt tegen zwangerschap als ik geen condoom gebruik
- dat er geen dagelijks (of wekelijks) ritueel bij komt kijken
- dat het niet al te ongezond is voor mijn lichaam en hormoonhuishouding
- dat het gebruiken van dit middel niet tot nauwelijks leidt tot gewichtstoename
- dat het betaalbaar is voor een student (dus dat het óf niet al te duur is óf vergoed wordt door de zorgverzekering.
Het mag verder best eeniddel voor langere termijn zijn, ik heb geen zwangerschapsplannen in de (nabije) toekomst

Poeh dat is nogal wat, nouja wie weet kunnen jullie me helpen!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:39

Hvelreki schreef:
Van spiraaltjes weet ik niets af, durf er dus ook niets over te zeggen.
Wanneer neem je je pil? Het kan helpen om de pil 's morgens te nemen met een glas melk ipv 's avonds. Ik heb ooit eens gehoord dat melk zou helpen tegen de misselijkheid. Ik neem 'm altijd 's morgens, omdat ik er ook erg misselijk van kon zijn als ik 'm 's avonds nam.

En stopweek, tjaa. In de hoeveelste week van je pil zit je?

In week 1 dus stopweek is eigenlijk niet wat maar ben wel even 2 dagen ongesteld geweest. Ik neem de pil savonds en heb er de ene keer wel last van en de andere keer niet. Maar of dat de pil is of iets anders want ik heb veel met me buik.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:43

Mmh, week 1.. Je weet in elk geval dat hij niet veilig is?
En je kan dan altijd proberen om hem 's morgens te nemen.
Ik weet niet goed wat je nu best doet, vier dagen geen pil is wel erg veel, ik zou gewoon weer beginnen slikken. Tenzij je 'm hebt doorgeslikt.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:14

Ik krijg vrijdag een implanon!
Ben benieuwd of dat werkt :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:18

x_MAARTJE schreef:
Oke, ik denk dat ik ook maar even de hulp van dit topic inschakel!
Het probleem bij mij ben ik namelijk zelf, ik vergeet mijn pil (yaz 24+4) continu. Ik heb echt alles geprobeerd maar ik blijf mn pil meerdere keren per strip tot meerdere keren per week vergeten! Dit is me te onveilig. Omdat ik mezelf blijkbaar niet aan kan passen (geloof me ik heb alles van briefjes op de deur tot alarm in mn tel. geprobeerd) wil ik overstappen naar een andere vorm van anticonceptie, maar welke!?!
Ik dacht zelf aan zon ampul in mn bovenarm, alleen geloo ik dat zon ding je hormoonhuishouding flink op zn kop zet. Dus wat zijn de voor en nadelen van zon ampul of zijn er andere (betere?) opties?
van belang voor mij is
- dat anticoceptie mij beschermt tegen zwangerschap als ik geen condoom gebruik
- dat er geen dagelijks (of wekelijks) ritueel bij komt kijken
- dat het niet al te ongezond is voor mijn lichaam en hormoonhuishouding
- dat het gebruiken van dit middel niet tot nauwelijks leidt tot gewichtstoename
- dat het betaalbaar is voor een student (dus dat het óf niet al te duur is óf vergoed wordt door de zorgverzekering.
Het mag verder best eeniddel voor langere termijn zijn, ik heb geen zwangerschapsplannen in de (nabije) toekomst

Poeh dat is nogal wat, nouja wie weet kunnen jullie me helpen!

Ik ben zelf ook niet zo gestructureerd :+ Heb de nuvaring genomen. Je brengt hem in, 3 weken later eruit, de 'stopweek' aka ringvrije week. Dan weer een nieuwe ring die 3 weken zit etc. Je hoeft er dus maar 2 keer per maand iets mee te doen, dit wel op ongeveer hetzelfde tijdstip. Zit de helft minder hormonen in dan in de pil. Ik betaal 19 nogwat voor 3 maanden geloof ik en dan gaat er nog 19 euro via de verzekering, maar dat betaal je uiteindelijk alsnog in je eigen risico...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:24

XmissdaphX schreef:

Werken zal een implanon vast wel, of hij je bevalt is een ander iets haha. :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:33

Mowoah schreef:
XmissdaphX schreef:

Naja ik heb endometriose...
Tot nu toe heeft nog niks geholpen tegen de krampen en bloedingen :+
Hoop dus dat deze wel werkt.
Ik ga het 3 maanden proberen, help het niet, gaat hij er weer uit.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:10

Mowoah schreef:
XmissdaphX schreef:

ik heb een maand geleden mijn implanon laten verwijderen na iets meer dan een jaar...eerste jaar was hemels...niet meer ongesteld en nergens meer over na hoeven denken wat anticonceptie betreft...in januari begon de ellende...de hele maand ongesteld geweest op 3 dagen na...februari, maart en april weer niks en hoppa in mei weer dik 3 weken ongesteld...dit keer ook veel meer bloeden en weer enorme menstruatieklachten (rugpijn, buikpijn etc.).
dus ik heb hem eruit laten halen en de pil weer geprobeerd, maar dat was ook niet wat...dus ben nu weer zoekende naar iets met zo min mogelijk hormonen (ivm migraine) en het liefst geen spiraal...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:12

Nuvaring is aan te raden, maar dan moet je inderdaad 2 keer per maand iets doen (of 1 keer per maand als je gaat doorringen ;) ) Verder kan je implanon, spiraal, of prikpil.
Ik zou nuvaring proberen en als je ook dat vergeet een spiraaltje nemen... dan hoef je over 5 jaar pas weer iets te doen ;) Dat moet toch wel lukken haha

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:30

Vraagje:

Afgelopen donderdag heb ik de laatste pil van mijn strip geslikt. Ik ben van plan om een paar maanden pilloos gaan om even te kijken hoe dat bevalt.
Aanstaande vrijdag zou ik dus eigenlijk weer moeten beginnen met de pil. Afgelopen zondag heb ik nog seks gehad. Maar ze zeggen toch altijd als je een pil vergeet (of dus niet inneemt) in de eerste week en je hebt een week daarvoor nog seks gehad, dat je in theorie nog zwanger kunt raken?

Hoe groot is de kans dat het zaadje 5 dagen leeft? Wat kan ik doen, gewoon mijn pil niet nemen of de eerste week bijvoorbeeld alleen slikken? Het lijkt me ook niet echt goed om middenin je strip te stoppen? Ik slik de Tryginon trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:49

Ik zou voor de zekerheid nog een maand de pil nemen, en dan alvast beginnen met aanwennen van condoomgebruik. Ik slik ook trigynon, zou zeker niet tussen 2 fases in stoppen..