Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:49

Dan lachen ze zich dood denk ik :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:49

Maar je kan ook wel naar de intersport hoor :j
Daar hebben ze fit for feet programma en daar doen ze bijna hetzelfde als bij runnersworld ;)
Er zijn ook maar een aantal verkopers die de schoenen verkopen en die zijn er voor opgeleid.
Hoe dat bij de Perry zit weet ik niet.
Maar de intersport op de westerhaven in Groningen doet het volgens mij en die in Roden, van die laatste weet ik het wel zeker :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:50

Ja misschien maar ze kunnen aan de slijtage van de oude schoenen al heel veel aflezen ;)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:51

Super, thnx!
Ik ben benieuwd!!! :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:46

Ik heb voor moederdag een band voor om mijn middel gehad. Met 4 van die bidonnetjes :-) Nu hoef ik geen dorst meer te lijden, tijdens het hardlopen.

Ik twijfel wat ik vanmiddag ga doen, of lopen, of naar mijn paard.
Ik heb 3.5 uur de rijd, dus beide gaat niet echt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:00

Zo'n band heb ik dus ook maar ik vind het waardeloos, misschien ook een kwestie van wennen maar ik vind het niet super tot nu toe.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:03

ow okay, en wat vind je er niet super aan dan? Het klappert?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:35

Ik ga zo weer een rondje doen, het is heerlijk weer!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:00

Jeannine schreef:
ow okay, en wat vind je er niet super aan dan? Het klappert?

Eh, hij schuift en daar word ik helemaal gek van... _O- Met een wedstrijdloop heb ik hem dan ook aan een medeloopster gegooid, zij stond dan aan de kant he... :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:51

Halloooo

Gaat aardig en knie deed vandaag niet zo'n pijn dus hopelijk komt het goed met het schema kan iig niet overbelasten.
Zaterdag moest ik 30min lopen heb ik gehaald ong 36min over 5 km en vandaag weer 3x10 min met herhalingspauze van 2 min dus rondje van 4.7km in 34.16min

Wel nieuwe ipod gekocht :( andere was door het zweten kaduuk en de vriezer werkt niet meer..hij ligt er nu nog in dus misschien morgen doet ie het.
Ik loop voornamelijk op 538 muziek en dan heb ik nog the best of 538 dus veel oude liedjes.

Verder ga ik volgende maand een polar horloge kopen met een S1 loper die registeerd alles je tijd, snelheid, afstand..een horloge kan dat niet dames laat je niet gek maken..er moet gps in zitten nou ja klinkt allemaal logisch

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:35

Ik gaat hardlopen, ben benieuwd!!! :D

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:20

Mirkim schreef:
@ Patos, had je eigenlijk knieklachten tijdens het rennen? Of ook gewoon als je loopt? Hoe gaat het nu met je knie? Ik ben benieuwd hoe het dinsdag gaat wanneer je weer rent!

Ik had eigenlijk vooral last van mijn knieën (nouja, eigenlijk net een stukje eronder) bij de warming-up. Toen ik even doorliep was ik het kwijt, maar na die training afgelopen zondag had ik elke keer als ik wilde gaan lopen al direct pijn die ook aanwezig bleef. Nu voel ik bij (ergens vanaf) springen of traplopen zo nu en dan nog een pijnscheutje, maar het wordt al minder. Morgen ga ik weer beginnen met lopen, heb er nu al zin in!
Ik twijfel of ik les 8 (intervaltraining, steeds 2 minuten lopen en 1 minuut wandelen) of les 9 (1x1, 1x2, 2x4 en 1x5) zal lopen, wat is het beste om de draad weer rustig op te pakken?

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:39

Gaat er nog iemand meedoen met de Stationsloop 26 mei? Van Ommen naar Dalfsen 10 mijl (=16 kilometer).
Ik heb me dus opgegeven en ik ga hem ook lopen. Maar ik ben NIET op schema. Ik ben bang dat ik hem in interval moet gaan rennen...

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:44

Ik meld me hier ook aan... De bedoeling is dat ik 2x per week ga hardlopen... 1x per week zwemmen en 1x per week zumba.... en dan me paardje nog erbij......
Vorige week zaterdag heb ik t voor t eerst gedaan en had echt spierpijn pfff.. ni leuk meer.... Ik ging hardlopen en als ik dan ni meer kan dan ga ik een stukje wandelen en dan weer hardlopen.... en zo door.... samen met me vriend doe ik dit alleen die is al veel verder.....
ik denk wel dat ik t wissel met skeeleren.... 1x hardlopen 1x skeeleren maar we gaan t nog ff zien... Bij deze meld ik me aan voor de groep......
Heeft iedereen hier ook een doel bijv met afvallen of dat niet??

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:45

Ja, veel van ons zijn al veel afgevallen of willen er ook bij afvallen :j.
Het is hier ook weegdag op woensdag :P

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:47

Oke dat wist ik niet.... Jah k wil ook afvallen.....
Dus woensdag geven jullie allemaal door hoeveel jullie weegden?? en dan wat jullie kwijt zijn of wat jullie nog willen kwijt raken....

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:49

Nou nou, wat leg je de lat hoog! Én hardlopen, én zwemmen, én zumba ÉN de paarden nog??
Respect als je dat volhoudt +:)+

Ik ren met één doel: de stationsloop 26 mei. Maar ik vind het zo leuk dat ik na de stationsloop blijf hardlopen. Zwemmen doe ik ook; eigenlijk kan ik beter zwemmen dan hardlopen. Maar het is altijd zo'n gedoe (naar het zwembad, omkleden, bibberend aan de kant van het zwembad, natte onderbroeken etc.) en je bent er de hele avond mee kwijt.

Ben benieuwd hoe het hardlopen je vergaat. Succes!

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:51

Chantal___ schreef:

Oeh, dat wist ik niet!
Ik ben al maanden aan het hardlopen maar ik val niet af. Ja, een kilootje of zo. Meer niet :(

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:51

Sommige willen hun gewicht zeggen, andere mensen niet. We delen wel vaak wat we kwijt zijn ;).
Meten is ook een tip, omdat je spieren zwaarder zijn dan vet en je van hardlopen natuurlijk meer/betere spieropbouw krijgt.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:52

Leeuwnie schreef:
Chantal___ schreef:

Oeh, dat wist ik niet!
Ik ben al maanden aan het hardlopen maar ik val niet af. Ja, een kilootje of zo. Meer niet :(

Ik ook niet. Ik word er langzamerhand wanhopig van.
Ik eet gezond, ik drink veel (eerder teveel) water, ik beweeg meer dan genoeg... Ik ben ten einde raad op het moment.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:54

Ja klopt ik leg de lat hoog omdat ik soms te makkelijk ben haha.... ik moet ff in t ritme komen en dan gaat t goed....
Als ik maandag hardloop dan zwem ik dinsdag dit om de spierpijn te verminderen..... donderdag zumba.... en dan zaterdag nog een keer hardlopen/skeeleren....
Ik heb de mazzel dat mijn paardje vlakbij me werk staat dus daar ben ik niet heel veel tijd aan kwijt....
Ik hoop dat t gaat lukken ik ga er in ieder geval wel voor :D

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:55

Ik wil ook het zwemmen weer gaan oppakken, maar op het moment zou ik niet weten wanneer. Het zwembad in de buurt kan alleen op tijden en dagen dat ik werk :Y).

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:57

Dan is het toch een kwestie van spieropbouw... Maar ja... ik ga ervan uit dat je geen hulk-gespierd figuur wil hebben maar een slank-gespierd figuur. Dus hoe komen we dan toch een maatje kleiner... wie heeft tips??

En ik eet ook heel netjes, ben vreselijk aan het matigen met alcohol (en sigaretten, maar is niet relevant voor mijn gewicht) en beweeg meer dan voldoende. Hmmm, wat is er met ons aan de hand??

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:58

Ja dat is echt jammer.... hier is het ook niet geweldig... ben blij dat ik in ieder geval 1 dag kan.....

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:59

Geen idee, maar ik hang inmiddels al een aantal maanden op hetzelfde gewicht ;(.
En het is niet zo dat ik niet dunner kan, ik kan nog echt dunner :P