Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:57

Soms denk ik wel eens 'hoe zou mijn leven er zonder kind hebben uitgezien'.
Ik denk dat we dan nog in Groningen hadden gewoond (nu in een dorp, behalve kind-tuin, wonen we nu ook dichterbij mijn moeder die slechtziend is, wellicht waren we sowieso wel verhuisd op den duur). Ik misschien wat meer risico's qua werk had durven nemen.
Ik nog bescheidener zou zijn - door mijn dochter ben ik wel volwassener en zekerder van mezelf geworden volgens mij (iemand om voor te vechten).
Qua relatie zou het geen verschil uit hebben gemaakt, of mijn man zou dan wel de stap hebben moeten nemen om een vrouw te zoeken die wel een kind wilde krijgen.
Ik denk wel dat dit soort 'keuzes' wel bepalen hoe je je leven verder invult, welke keuzes je maakt enzo.

En baby's vasthouden, ook niet mijn hobby. (goh, wat zijn we het weer eens allemaal)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:59

odetteke schreef:
_sparta_ schreef:
Zijn er dan zoveel personen die helemaal niet komen? Ik ga ook uit fatsoen. En vind het ook wel mooi om te zien hoe over gelukkig de ouders kunnen zijn. Maar mij persoonlijk doet dat kind me niets. Wil het ook niet in de armen, dat breekt af bij mij.

Bij mij is iedereen gekomen, maar het was een reactie op een post uit dit topic ;)
Kraambezoek doe je ook niet voor het kind, maar vooral om de ouders te zien glunderen (met enorme wallen onder de ogen :+) Wat je ook van kinderen vindt.... iedereen kan zich er vast wel in inleven dat zwanger zijn en bevallen een behoorlijke prestatie is en met alles wat in die 9 maanden mis kan gaan moet het gewoon gevierd worden dat het goed is gegaan.

Dat ben ik zeker met je eens. En ik ben ook altijd blij voor de ouders. Die willen dat gewoon graag. En ik gun iedereen die kinderen wil dan eigenlijk ook wel dat het lukt. (zulke trut ben ik niet hoor. :+ )
Net als een scheiding, dat gun ik ook niemand. Van mij mag iedereen alle geluk van de wereld hebben. Helaas krijgt iedereen zijn portie van rot tijden ook wel. ;(

odetteke

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:03

Je portie rot heb je ook nodig om de mooie dingen te waarderen. Als de enige tegenslagen in je leven zijn dat de hagelslag bij de supermarkt op is, dan wordt alles zo gewoon.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:04

Daar heb je gewoon helemaal gelijk. Als je niet weet wat verdriet is weet je ook niet wat geluk is.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:04

Ten eerste, ik kan geen kids krijgen, is maar goed, want ik hoef ze ook niet. Ik weet al vanaf m'n 16e dat ik waarschijnlijk geen kinderen kan krijgen (lang, medisch raar verhaal - dubbele eisprong en wat complicaties etc), en sinds ik dit al zo lang weet, ben ik hier ook helemaal op ingesteld.

Mijn wederhelft zelf heeft al op z'n 25e, ruim voordat hij mij leerde kennen, een operatie ondergaan daar hij toen al wist dat hij geen kinderen wilde.

Ik heb totaal niets met babies, vind ze net buitenaardse wezens, en lelijk (Sorry, ik weet dat moeders zo vaak zeggen, wat is hij/zij toch mooi, maar zeg nu zelf... zo'n verrimpeld velletje, haarloos koppie (nagenoeg) en het enige wat het doet is slapen, eten, kotsen, poepen en plassen... oh ja, en krijsen - al ben ik natuurlijk wel blij voor de ouders!).
Wat oudere kinderen gaan wel. Ik heb bijvoorbeeld een schat van een peetdochter van 8 jaa, die ik graag meesleep naar de manege, pretparken, weet ik niet wat nog meer. Maar ik kan ze dan toch aan het eind van de dag weer lekker aan d'r pa en ma meegeven.

Ik krijg de lusten, niet de lasten. Al dat opvoeden, discipline aanleren, etc. Nee hoor, mij niet gezien!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:08

Opvoeden is ook echt niet makkelijk, kan ik je vertellen. Het is het moeilijkste wat ik ooit in mijn leven gedaan heb, tot nu toe. Mijn vroegere werk is er niets bij (toen ik nog meer dan fulltime werkte). :D

Ik zou ook blij zijn om anderman's kind weer terug te geven aan pa en ma, maar bij mijn eigen meissie, ben ik juist blij als ze gewoon lekker bij mij is. Met al haar nukken en de momenten dat ik haar achter het behang kan plakken, haha..... :D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:09

StefenYnia schreef:
Ik heb totaal niets met babies, vind ze net buitenaardse wezens, en lelijk (Sorry, ik weet dat moeders zo vaak zeggen, wat is hij/zij toch mooi, maar zeg nu zelf... zo'n verrimpeld velletje, haarloos koppie (nagenoeg) en het enige wat het doet is slapen, eten, kotsen, poepen en plassen... oh ja, en krijsen - al ben ik natuurlijk wel blij voor de ouders!).

Haarloos? http://www.xelca.nl/images/dynamic/arti ... l-Haar.jpg
:+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:12

Only_Hellen schreef:
Hangt er denk ik ook vanaf wie de moeder is of wie de ouders zijn. Want stel dat er iets uitgevonden wordt waardoor jij ze wel kunt krijgen en je ze ook wilt. Dan zouden we allemaal heel gericht en ook gemeend belangstellend naar je foto's kijken en zo ontzettend blij voor je zijn. Gewoon omdat het je zo ontzettend gegund is.
Begrijp je wat ik bedoel? Als iemand zo lelijk tegen je heeft gedaan, zoals die persoon over je kat, dan is het ook moeilijk daar gemeende belangstelling voor te hebben.

Ik zal het je nog sterker vertellen(bah..is wel een beetje roddelen wat ik nu doe, maar okee)
Het was mijn schoonmoeder die dat zei.
maar....jaren daarvoor, we waren met Pasen daar met zijn allen, toen heeft mijn schoonzus die ook maar niet zwanger wilde raken(eigen dochter van schoonmams dus) verteld tegen ons allemaal dat ze met adoptie bezig waren .
Mijn schoonma wist dat ik dat ook graag gewild had in mijn vorige huwelijk en weet je wat ze toen zei????
"Nou.....ik vind dat maar niks hoor, das helemaal niet je eigen vlees en bloed, nee...dat vind ik helemaal niks!!!!
Daar kan je nooit echt van gaan houden."
En dan die kop die ze erbij trok.
Ik had zooooo met mijn schoonzusje te doen!
Ik heb toen ook gewoon en eerlijk gezegd, nou meid, ik ben wél heel blij voor je en houd me op de hoogte met alles als je wilt, bij mij kan je wel je verhaal doen hoor.
Schoonma keek me een beetje boos aan, maar daar brak toen wat in me.
Hoe kun je dat nou tegen je eigen dochter zeggen die graag een kindje wil en het niet kan krijgen??!!!

De adoptie is niet door gegaan want plots bleek schoonzus al 7 maanden zwanger te zijn zonder dat ze het zelf wist en haar zoontje werd een maand te vroeg geboren.
Dusze heeft maat 1 maand de tijd gehad om aan het idee te wennen dat ze een eigen baby ging krijgen.
En tuurlijk was ik hartstikke blij voor haar, maar stiekem had ik liever gezien dat er een adoptie kindje was gekomen, want nu kreeg ik echt het gevoel van, nou schoonma...je hebt je zin en je wensen zijn verhoord.

Wat een verhaal he?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:14

Wat een verschrikkelijk mens. Fijn voor je schoonzus, maar niet voor ma.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:16

odetteke schreef:
Je portie rot heb je ook nodig om de mooie dingen te waarderen. Als de enige tegenslagen in je leven zijn dat de hagelslag bij de supermarkt op is, dan wordt alles zo gewoon.

Toch had ik een bepaald potie rot (relatie waarin ik geestelijk, sexueel en lichamelijk mishandelt ben gedurende 6 jaar) goed kunnen missen hoor.
Het heeft me idd getekend, maar niet op de manier die ik gehoopt had.
Dat is een flink litteken geworden waar geen plastisch chirurg wat aan kan veranderen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:18

Wat een nare ideeen heeft jouw schoonmoeder! Zo, ik roddel even lekker mee, maar van mij mag ze het lezen. :+
Ik heb een vriendin, die een zoontje uit Haiti heeft sinds enkele jaren, en zo gelukkig is met dat jongetje. Haar man had al 3 kinderen uit zijn vorige relatie, waaronder ook een meisje uit Haiti. Hij zegt dat hij van al zijn kinderen, dus ook zijn adoptiedochter en -zoon, evenveel houdt. Dus ja, dat kan blijkbaar. Hij is de ervaringsdeskundige.

Brrrr, krijg echt de rillingen van wat jouw schoonmoeder heeft gezegd. Vre-se-lijk.
Wel bijzonder dat je schoonzus toch zwanger is geraakt uiteindelijk.... Zo zie je maar, hoe het kan lopen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:18

Hoe een verschrikkelijke tijd ook, ik denk wel dat het jou een sterkere vrouw heeft gemaakt. Niet dat je eerst niet sterk zou zijn, maar nu nog meer. Ik heb de persoonlijke mening dat alles wat in je leven gebeurt niet zonder reden is en dat je het later ooit weer eens nodig hebt. Of gebruikt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:19

_sparta_ schreef:
Wat een verschrikkelijk mens. Fijn voor je schoonzus, maar niet voor ma.

Tja in dit geval zeker.
Het is ook duidelijk iemand die niets met dieren heeft.
Merk ook echt aan mijn man dat hij zo is opgevoed, okee...ze hadden wat vogeltjes.
Maar verder, buiten dit gebeuren om kan ze ook een heel lief mens zijn hoor.
Ik schets het nu zo zwart omdat dit mij erg aangreep waardoor ze wel degelijk in mijn aanzien gezakt is.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:21

_sparta_ schreef:
Hoe een verschrikkelijke tijd ook, ik denk wel dat het jou een sterkere vrouw heeft gemaakt. Niet dat je eerst niet sterk zou zijn, maar nu nog meer. Ik heb de persoonlijke mening dat alles wat in je leven gebeurt niet zonder reden is en dat je het later ooit weer eens nodig hebt. Of gebruikt.

Daar heb je absoluut gelijk in.
de eerste vent die nog een klauw naar me op durft te steken zal nog geboren moeten worden.
Maar helaas...en dit is wel effe heel persoonlijk, maar ben een flapuit...op sexueel gebied heb ik tot op de dag van vandaag daar enorme schade door opgelopen en dat is niet alleen voor mij, maar ook voor mijn man best lastig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:21

odetteke schreef:

Tja, ik heb juist altijd van de mooie (vooral kleine) dingen genoten in het leven en doe dat nog steeds. Ik kan een dik vet boek schrijven over ellende. Had het willen missen als kiespijn. Maar goed, dan was ik een ander mens geworden waarschijnlijk. Ik voel me nu wel, wie ik moet zijn. Want dat is iets, wat ik als kind niet voelde, omdat ik mezelf nooit mocht zijn. Wel rot dat je dan zo'n lange weg moet gaan om juist weer terug bij jezelf te komen. Ojee, gaan we weer diep..... :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:22

Twiggy2008 schreef:
Brrrr, krijg echt de rillingen van wat jouw schoonmoeder heeft gezegd. Vre-se-lijk.
Wel bijzonder dat je schoonzus toch zwanger is geraakt uiteindelijk.... Zo zie je maar, hoe het kan lopen.

Tja...en nu loopt dat huwelijk niet zo lekker....jammer zeker gezien dit geschenk toch kwam en ik hoop ook oprecht dat ze beide knokken om toch weer beter en nader tot elkaar te komen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:24

Onassa schreef:
Tja...en nu loopt dat huwelijk niet zo lekker....jammer zeker gezien dit geschenk toch kwam en ik hoop ook oprecht dat ze beide knokken om toch weer beter en nader tot elkaar te komen.

Dat hoop ik ook voor hen, dat ze knokken. Man, man, man, wat hoor je dit toch vaak..... zucht.......

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:25

Twiggy2008 schreef:
Tja, ik heb juist altijd van de mooie (vooral kleine) dingen genoten in het leven en doe dat nog steeds. Ik kan een dik vet boek schrijven over ellende. Had het willen missen als kiespijn. Maar goed, dan was ik een ander mens geworden waarschijnlijk. Ik voel me nu wel, wie ik moet zijn. Want dat is iets, wat ik als kind niet voelde, omdat ik mezelf nooit mocht zijn. Wel rot dat je dan zo'n lange weg moet gaan om juist weer terug bij jezelf te komen. Ojee, gaan we weer diep..... :D

Ik was juist best een brutaal kind, niet in de zin van slecht ofzo, maar kon mijn mondje wel roeren maar met respect.
Na die eerste relatie is dat verandert....ik werd een angstig vogeltje en durfde geen knopen door te hakken.
Tot dat ik door hem bedreigt werd dat hij me een kogel door mijn kop zou jagen als ik weg ging.
Ik was toen al zo ver gezakt, dat dat me niks meer kon schelen.
Maar....ik ben er nog steeds :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:25

Ik kan me voorstellen dat het voor jou man en jou erg moeilijk is. Sterkte.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:26

zo....en nu ga ik effe lekker heel burgelijk the bold en the beautiful kijken ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:26

Veel kijk plezier. :)

En ik ben ook erg blij dat het topic nu weer gewoon normaal verloopt. :)
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 31-03-10 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:27

Onassa, supersterk van je!!! *\o/*
TB&TB, bestaat dat nog????? Hahahaaaaa, daar keek ik lang geleden ook altijd naar.... jarenlang zware fan van die bullshit. :o :D

Kijk ze!!! :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:29

Ik ga douchen (ben zoooo nat geregend en verwaaid bij de paarden vandaag) en huismiepen. :+
Als dochterlief straks thuis komt, wil ik alles opgeruimd hebben, want morgen moet ik werken.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:57

odetteke schreef:
StefenYnia schreef:

Haarloos? http://www.xelca.nl/images/dynamic/arti ... l-Haar.jpg
:+

Hahaha, ik zei nagenoeg. Ik weet dat er uitzonderingen zijn. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:45

Onassa schreef:
Alle moeders tegen Sparta yeahhhhhh. leuk he?????
waarom moet zij oninteressant genoemd worden???
Omdat haar mening niet strookt met een aantal moederkes hier????
Zij geeft in ieder geval wel openlijk aan zonder dat stiekeme achter de rug om gedoe waar ze voor staat.

De laatste keer dat ik controleerde was ik nog geen moeder maar misschien weet jij meer dan ik? :')

Twiggy: zo nu en dan gooi ik er ook wel eens wat verstandigs uit :D Niet vaak maar het komt voor! :')

En ik ga ook nooit op babybezoek, mijn stiefbroer zijn vriendin heeft pas een kleine gekregen, enfin pas, in februari, heb 'm nog niet gezien. Iedereen hier weet ook dat ik niet van plan ben om er langs te gaan voor die kleine.

En haarloos, ik had zelfs al krullen toen ik er uit kwam :')