Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elcke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:01

haha ja bekijks is ook niet alles ;) hier in de buurt is een grote plas met een speciaal hardloop rondje. Ik voel me dan wel een kneus maar ook een stimulans om niet op te geven

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:09

Angela_ schreef:
Ik vind http://www.afstandmeten.nl een erg handig site! Misschien ook iets voor jou?

ja die had je me al eens gegeven...maar dat is echt niet te doen om daar mijn rondje op uit te stippelen (loop ook bijna elke keer een andere rondje..het moet wel leuk blijven :P) maar misschien ben ik ook wel te onhandig hoor met dat soort dingen. Zal het nog eens proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:15

Ik loop ook iedere keer een ander rondje, vind het namelijk al gauw saai worden. Ik geef je groot gelijk. Ik heb zelf een nike+ sportsband. Erg fijn dingetje!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:32

Angela_ schreef:
Ik loop ook iedere keer een ander rondje, vind het namelijk al gauw saai worden. Ik geef je groot gelijk. Ik heb zelf een nike+ sportsband. Erg fijn dingetje!

en die band geeft aan hoe hard je loopt en hoever ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:36

Ja het is een horloge, en er zit een chip op je schoen. (of in je schoen als je nikeschoenen hebt) Die geeft aan hoe snel je loopt, welke afstand je hebt afgelegd, hoe lang je al aan het lopen bent, en hoeveel calorieen je hebt verbrand.

Als je niet aan het rennen bent is het een horloge. Je kunt dit dingetje in je computer stoppen (USB) en dan opent hij een programma en zo kun je al je runs terugkijken. Hij maakt van je run een mooi grafiekje, en zo kun je ook zien of je constant in tempo loopt.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:47

Wow zeg wat een super ding! Is die erg duur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:57

Nee viel wel mee, iets van 50 euro meen ik.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:05

mm vind ik toch nog best prijzig...maja even kijken of ik er echt mee doorga..vind het tot nu toe wel erg leuk en zit in week 4

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:56

even off-topic

Ik wist al dat het erg was maar toen ik de beelden in Eenvandaag zag gisteren ging het mij te ver. Ik heb contact gezocht met de groep dierenleed oostvaardersplassen en ontving de volgende mail:

Heel erg bedankt voor uw reactie.
Het is geweldig te zien dat meer mensen zich druk willen maken voor dit probleem.
Ik zou u ook graag willen vragen om zowel de site, www.oostvaardersplassen-sterfte.nl als het filmfragment http://www.youtube.com/watch?v=xi85x1VuNhI naar zoveel mogelijk media instanties en bekenden te sturen als mogelijk.
Dit zodat Nederland het ware gezicht te zien krijgt van dit belachelijke ecologische experiment.

Ook zou ik u graag willen vragen om foto's en/of videomateriaal te maken, zodat wij de internetsite up to date kunnen houden met nieuw materiaal.
Dit ook omdat wij van verschillende bronnen te horen krijgen dat het beheer in de OVP enorm aan het ruimen is gegaan na aanleiding van de uitzending van 1 vandaag.
Deze uitzending is gemaakt met onze hulp en is te zien op: www.eenvandaag.nl (uitzending van donderdag 11 maart 2010)

Materiaal is op te sturen naar:

dierenleed.ovp@gmail.com of oostvaardersplassen-sterfte@live.nl

Heel erg bedankt voor uw hulp!

Met vriendelijke groet,

Groep dierenleed oostvaardersplassen

Maak gebruik van deze mail en stuur het door!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:36

Angela_ schreef:
Ja het is een horloge, en er zit een chip op je schoen. (of in je schoen als je nikeschoenen hebt) Die geeft aan hoe snel je loopt, welke afstand je hebt afgelegd, hoe lang je al aan het lopen bent, en hoeveel calorieen je hebt verbrand.

Als je niet aan het rennen bent is het een horloge. Je kunt dit dingetje in je computer stoppen (USB) en dan opent hij een programma en zo kun je al je runs terugkijken. Hij maakt van je run een mooi grafiekje, en zo kun je ook zien of je constant in tempo loopt.

Dat klinkt goed!!!

Phylos schreef:
Vanmorgen om kwart voor 8 liep ik al heerlijk buiten. Een mooi rondje gelopen van de 4e week. moest 2x5 min lopen en 2x 3 min wanden en 2x3 min lopen en 2x2 min wandelen. Die 5 minuten leek langer dan ik dacht zeg. Voor het eerst een beetje moeite gehad. Maar ik heb ook wat last van mijn enkels tijdens het lopen. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb de laatste 2 keer last gehad van een peesje aan de binnenkant van mijn enkel, waar dat bot zit, zeg maar.
Heb het idee, dat ik te veel platvoetig loop als het ware. Of dat puur aan mn afwikkeltechniek ligt, of dat ik zo ga lopen omdat ik anders last van mn rug oid krijg, dat weet ik nie. Ga ik proberen achter te komen.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:33

Ja ja ik ben vanmorgen om kwart over 8 ook de deur uitgegaan net nadat vriend lief weg was, de regen in met hondje samen en even lekker wezen hardlopen, goh wat voelt dat dan goed zeg, maar was wel weer behoorlijk afzien haha, heel anders als dat je het gewoon vaak doet, maar daar begin ik nu weer mee :Y)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:38

Gisteravond 5km gewandeld. En moet straks eigenlijk nog even te rennen, maar het is zo koud buiten :\

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:42

Dieuwke_ schreef:
Gisteravond 5km gewandeld. En moet straks eigenlijk nog even te rennen, maar het is zo koud buiten :\

van rennen krijg je het warm :Y) ik was vanmorgen ook in de regen gegaan viel reuze mee :(:)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:43

Is ook waar :))

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:44

Angela: dat is inderdaad een handige site!
Mijn vriend en ik hebben al onze hardlooprondjes een keer gefietst en zo opgemeten hoe lang ze waren met een fietscomputertje. Is best handig, nu heb ik keuze uit ongeveer 4 rondjes waarvan ik allemaal de lengte weet.

Het rennen gisteren met de podrunner ging wel goed. Alleen soms vond ik het een beetje saai worden steeds een beetje dezelfde muziek :P

Dieuwke: met de kou buiten valt het toch wel mee. Gewoon een trui of een jasje aan. Als je aan het rennen bent wordt je zo warm. Ik heb wel eens gerend toen het onder 0 was, dat is een stukje kouder.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:50

Dieuwke: met de kou buiten valt het toch wel mee. Gewoon een trui of een jasje aan. Als je aan het rennen bent wordt je zo warm. Ik heb wel eens gerend toen het onder 0 was, dat is een stukje kouder.[/quote]

En het doet zo,n pijn aan je longen vind ik, enige reden denk ik toch dat ik niet eerder ben begonnen of het kwam door de gladheid :Y)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:00

Ik heb meer iets tegen de kou als ik klaar ben met lopen en dan nog een klein stukje terug moet naar huis. Ben vorige week te snel afgekoeld en was daarna flink verkouden. Het is alleen zo lastig plannen met hoever ik kan lopen op het Start2Run programma.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:00

Ik meld me ook!

Ik ben 1,5 maand geleden begonnen met hardlopen. Ik doe het zonder vastgesteld schema, maar wel met een schema in mijn hoofd. En ik ren altijd met mijn hondje; die wordt al gek als ik mijn hardloopschoenen aantrek... :D

3x per week
Elke 2 weken doe ik er 2 kilometer bij.
Ik zit nu op 8 kilometer, die ik deels achter elkaar en deel in interval ren.

Eigenlijk moet ik vandaag ook nog. Maar ben een beetje moe. Maar ik ga wel.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:01

Dragen jullie trouwens ook van die thermoshirtjes? Lijkt me ideaal om het lijf wat warm te houden.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:03

Geen thermoshirtje. Wel goede schoenen!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:04

Ja, die heb ik ook :))
Maar ik draag nu een hemdje, shirt met lange mouwen, een trainingsjasje en bij koud weer daar nog weer een trui overheen :=

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:10

Ik heb altijd een shirt met lange mouwen en daarover een trui, warm genoeg op het momen!

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:14

Ik draag een hemd, shirt met lange mouwen en een trui. En toen het zo vreselijk vroor deed ik daar nog een dikke trui overeen. Ging prima, hoor.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:16

Angela_ schreef:

Lijkt mij fantastisch! En die kost maar €50??
Die ga ik aanschaffen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:17

Hier nog een "ikdenkerovernaomtegaanhardlopen" persoon. Ik wil straks de paarden4daagse gaan rijden, een beetje conditie is dan niet verkeerd denk ik! Het wordt straks weer vroeg licht, dus lijkt het mij lekker om te gaan rennen wanneer de andere nog slapen :D Ik moet nog goede schoenen hebben etc..