Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:50

Op een woedeuitbarsting vanmorgen na, viel het mee. Maar het verplichte opzitten en pootjes geven heb ik gewoon echt geen zin in, ik ben niet zo in feeststemming :+
Morgen is de verjaardag van mijn opa (is altijd een vaderfiguur voor me geweest), dus dat zijn toch altijd van die moeilijke dagen die er dan aan komen he?!
Hoorde vanavond ook tussen neus en lippen door dat mijn oom nog zoveel moeite heeft met het verlies van mijn opa. Die heeft het dus schijnbaar ook nog niet verwerkt en zoals wij allemaal in de familie is het vooral er niet over praten maar lekker je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is en door leven.

En dat vergeetachtig zijn, komt me heel bekend voor. Ik heb het toendertijd gegooid op zwangerschapsdementie maar die duurt inmiddels ook al bijna 5 jaar :+

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:55

Zo, daar ben ik weer.. Heb alles bijgelezen..

Maaike heb je er al over nagedacht of je niet eens wat minder of misschien voorlopig even helemaal niet naar je werk moet gaan..? Heb het idee dat dit je situatie niet ten goede komt.. Probeer te accepteren dat je er even 'echt' uit bent, want nu hang je ertussen in.. Je hoeft niks, maar toch zie je alles wat er moet gebeuren.. Dit werkt zoals je zelf ook al aangeeft alleen maar frustrerend.. En dat kan niet de bedoeling zijn van het stapje terug nemen.. Als ik je een tip puur uit mijn gevoel zou geven was dat: alsjeblieft laat je werk gewoon voor wat het is en probeer je dagbesteding te zoeken in dingen waar je je verantwoordelijkheidsgevoel even achter je kan laten en waar je je hoofd even mee leeg kan maken..
Die flarden in je hoofd zijn trouwens heel herkenbaar. Ik heb ook zo'n boekje en soms ben ik al kwijt wat ik op wilde schrijven als ik er heen loop en een pen pak, heel irritant. Wanneer had je dat gesprek op je werk..?

PW Wat goed dat je zo duidelijk kunt omschrijven wat je nog nodig hebt. Je klinkt hier ook erg zeker in.. Heel knap van je! echt super. Ook heel knap van je dat je steeds beter voor jezelf leert opkomen! Wat goed dat je bloeddonor bent trouwens! vind het erg dapper.ik ben een schijtert met naalden enzo.. Wat een super leuk beest die schimmel! Is ie ook van jou of dat niet..?

Angela Ben benieuwd hoe de intake voor de nieuwe groep zal zijn en wat het in gaat houden.
Wat stoer dat je je aangemeld hebt bij een politieke partij! Niks om je voor te schamen hoor! Vind het juist hartstikke dapper van je! Volg je hart en ga er vooral voor!

Mistral Gefeliciteerd nog met je moeder! Hoe is het weekend verlopen, met name vandaag? Heb je het een beetje overleeft.. Nu kan je weer even bijkomen in ieder geval..
He wat balen zeg dat je de examens niet gehaald hebt..! echt niet leuk.. :(:) Je planning hoe je het in je hoofd had omgooien kan dan inderdaad net iets zijn waardoor je jezelf een beetje van de wijs brengt en je met de tijd in de knoei komt.. Maar fijn dat je de nascholingsdagen met een positieve gedachte tegemoetgaat, luze hotel klinkt goed. Hoop dat je het ook een beetje kunt zien als soort van vakantie inderdaad..

aikon Wat rot dat je te laat was voor je afspraak met de bedrijfsarts.. Kan het me zo voorstellen dat je midden op straat in janken uitbarst.. Fijn dat je nog wel terecht kon.. En dat je een uitkering of iets in die richting aan kan vragen.

Nou, ik ben woensdag bij de bedrijfsarts geweest. Was erg zenuwachtig.. De arts was erg aardig, heel anders dan de vrouw die ik aan de tel. had gehad, die kwam zo pusherig over..
Heb heel goed mijn verhaal kunnen doen en vooral zitten janken eigenlijk, maar vond hem heel meelevend. Erg fijne man. Zijn conclusies die hij uitsprak gaven mij ook een beetje een duidelijker beeld over mijn situatie, ik heb daar namelijk nog steeds een beetje moeite mee soms.. Hij zei dat hij dacht dat ik er op mijn werk met mijn leidinggevende wel uit zou komen.. Dus vond het fijn dat hij niet in de richting van weer beginnen met werken zat te pushen, dat gevoel had ik totaal niet..
Ben uit opluchting gaan winkelen daarna *D

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 01:03

Even goed nieuws! Vanmiddag is Alonso van de Flammert geboren, een stoer hengstveulen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:27

Hier even een egopost. Heb echt een vreselijk weekend gehad. Zatermiddag een woede-aanval gehad en 's avonds nog weer een hele zware. Ik heb de poortdeur kapot getrapt en had echt de neiging om mijn vriend wat aan te doen. Ik heb 2 slaappillen genomen en twee rustgevende dingen. Ik heb de hele nacht geslapen en zondag ook de hele dag. Voel me nu heel raar..

Ik probeer vanmiddag even bij te lezen.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:54

Angela, wat leuk gefeliciteerd! Alles is goed gegaan..? Is het jou eigen merrie met veulen..?

Ach PW wat een ellende weer... dat zal dan de welbekende terugval zijn vrees ik..? :(:)
Had je al eerder een soort heftige woedeaanval gehad of was dit tot nu toe wel de heftigste..? Jammer van de poortdeur.. Verschrikkelijk dat je je zelf niet in de hand hebt dan he.. Hoe reageerde je vriend erop, of was het zo'n waas dat je dat niet goed kan zeggen..?
Ik vind het echt heel vervelend voor je meis.. Snap dat je je heel raar voelt nu.. Kun je ook zeggen nu, achteraf, waar de woede vandaan kwam uiteindelijk..? Nou, ik hoop dat je je vandaag weer wat beter gaat voelen, veel sterkte ermee..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:55

Verder kon ik gisteren mijn bericht niet aftypen, mijn vriend kwam dus vond l*llig om achter pc te blijven zitten..
Maar ben zaterdag ochtend heel vroeg (7.30)gaan wandelen dus met een vriendin over de hei om 'wild te spotten' . Dit was erg fijn, lekker door het bos en prachtige landschap te wandelen, in stilte.. We waren met een groepje en iedereen hield heerlijk zijn mond en was gespitst op evt wild dat we niet weg wilde jagen.. We hebben 2 uur gewandeld en daarna koffie gedronken met zijn allen.. Alleen was ik daarna totaal uitgeput.. Ik was zoo moe dat ik er gewoon misselijk van was.. dus ben op bed gaan liggen, helaas maar een uurtje kunnen slapen, omdat mijn tel. en de voordeur bel ging..
Die avond wel naar een verjaardag geweest, ging best goed eigenlijk. Waren gelukkig niet veel mensen en geen bekende verder.. Merk wel dat ik me ongemakkelijk voel om over mezelf te praten.. Iemand vroeg: 'En wat voor een werk doe jij?' Ik merk dat ik rood werd en er overheen wilde praten.. alsof ik bang was te liegen over dingen, wilde het er namelijk niet over hebben dat ik nu thuis zit..
de rest van de avond en gisteren ben ik er eigenlijk best brak geweest en koppijn gehad.. Dus verder weinig gedaan..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:30

Mistral: Pff, druk weekend zeg met 4 kinderen. Moet er niet aan denken! Heb je het een beetje overleefd? Wat vervelend dat er ook nog problemen zijn tussen je oom en tante, wel goed dat je geprobeerd hebt je er buiten te houden. Lijkt me niet makkelijk.
De schimmel is trouwens 1.66m.

Maaike: Goed dat je een boekje naast je bed hebt liggen, jammer dat het je nog niet echt helpt. Ik hoop dat je gauw wat meer rust vind. Heb je nog een gesprek op je werk gehad eigenlijk?

Zwelgje: De schimmel is niet van mij. Ik kom al 14 jaar bij deze mensen op stal. Ging in het weeeknd altijd mee naar wedstrijden om te groomen enz. en door de weeks de paarden verzorgen. Ik heb o.a. dit paard van veulen af aan meegemaakt. Doordat de eigenaresse haar voet verbrijzeld had, kon ze er zelf niks mee en was ik de enige die er wat mee deed. Het is een sensibel dier en het is echt leuk om te zien hoe ze is opgeknapt en hoeveel ze geleerd heeft. Vandaag zei de eigenaresse dat ze bij mij zoveel rustiger is dan bij haar. Was wel een leuke opsteker :)

Wat fijn dat de bedrijfsarts aardig was. Fijn dat je het gevoel had dat hij niet aan het pushen was. Dat is belangrijk. Nog wat leuks gekocht daarna?

Ik heb wel eerder woede-aanvallen gehad, maar het enge vind ik dat ik nu mijn boosheid ook op mijn vriend richtte. Dat was nog niet eerder gebeurd. Mijn vriend was in eerste instantie erg kwaad omdat de poort stuk is. Later hebben we wel goed gepraat. Ik denk dat ik wel weet waar mijn boosheid ongeveer vandaan kwam. Meestal is de onderliggende oorzaak dat ik me afgewezen voel en dat ik me een mislukkeling voel die niks goed kan doen. Achter die heftige boosheid zit vooral veel verdriet. Onderwerp voor het gesprek morgen met mijn behandelaar denk ik dan maar...

Je wandeling op de hei klinkt trouwens erg ontspannen! Lekker hoor. Van die verjaardag kan ik me wel voorstellen. Ik word ook altijd heel ongemakkelijk als er naar mijn werk gevraagd wordt. Ik vind het niet zo gek dat je de rest van de avond en gisteren best brak was. Je bent tenslotte behoorlijk actief geweest!

Angela: GEFELICITEERD! Veulentjes zijn altijd leuk :) Als je foto's hebt, ben ik heel benieuwd!!

Wij zijn vandaag met de schimmel op pad geweest. Heb haar vanochtend eerst gevochten. Ik was zelf bang dat de knotten wat te dik waren, maar de eigenaresse vond ze geweldig. Ze merkte ook nog op dat de schimmel bij mij zoveel rustiger was dan bij haar. Dat was wel een heel mooi compliment :j
Daarna inladen. Toen ze uit de opfok kwam was het inladen echt een ramp. Van de week ging het al best goed en vandaag liep ze er zo in, wel m.b.v. een longeerlijn achterlangs.

Het losspringen ging heel goed. Ze deed erg haar best, maar vond het wel erg spannend allemaal. Ben benieuwd of het mooie foto's oplevert. Na het losspringen weer inladen. Ik probeerde eerst even zonder de longeerlijn de trailer in te lopen. Had nog wel een bakje brok bij me en ze liep zo achter me aan. Was wel heel leuk. Ik ben er steeds meer van overtuigd dat je met rust het meeste bereikt en dat bleek wel weer vandaag.

Daarna hebben we haar naar een springruiter gebracht. Daar wordt ze zadelmak gemaakt. Ik ben heel benieuwd hoe ze het zal doen. Het was een leuke dag en ik heb fijn met de eigenaresse gepraat. Dat deed me wel goed, ik ken haar al zo lang, dat het fijn was om even mijn hart te luchten bij haar.

Verder ben ik erg onrustig. Heel trillerig en gespannen. Ik denk dat dat de naweeën zijn van mijn woede-aanval van zaterdagavond. Ga vanavond lekker op tijd naar bed...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:27

Was begonnen om op iedereen te reageren, maar lukt even niet.. Sorry.
Tril als een rietje, ben zooo snel geirriteerd, ben aan het snauwen tegen alles en iedereen. Herken mezelf niet. Dit is niet leuk :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:39

Afbeelding

Alonso van de Flammert!
Zoon van Gemma van de Flammert (v.Windspiel) en Arachon

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:10

PW Wat fijn dat je toch zo goed met je vriend kan praten..! Dat is echt een groot voordeel denk ik.
Goed dat je in ieder geval wel weet wat er achter je woede zit.. Lijkt me inderdaad ook eng dat je je nu ook tegen je vriend toe keerde qua woede.. Ben je nooit bang om dit bij je beesten te hebben..? De laatste keer dat ik in de wei zo boos was, was ik namelijk heel blij dat ik nog wel besef had om het dan maar in een ongelooflijke jankbui om te zetten.. Maar het maakt mij wel bang, want je hebt jezelf toch niet helemaal in de hand.. Niet dat ik het van mezelf verwacht, maar die woedeaanvallen kunnen wel steeds erger worden en onvoorspelbaar.. Vraag me af of je jezelf dan echt helemaal kunt verliezen een keer..

Wat leuk dat het met de schimmel zo goed ging vandaag en dat ze zo op jou gericht is. Zo'n compliment doet je dan inderdaad goed! Ik merk sowieso aan je verhaal dat het je goed doet en dat je je lekker kunt vinden in de dingen die je vandaag gedaan hebt.. Goed om te horen.
En dat je nog trillerig en gespannen bent kan denk ik heel goed nasleep zijn van je woedaanval, het was ook niet niks..
Inderdaad lekker op tijd je bed in..

Maaike herken ik wel.. Is toch een teken dat je op 'spanning' staat en dat alles al snel teveel is.. Ga je morgen weer naar je werk..? En had je dan dat gesprek of had je die al gehad..?

Angela Wat een leuk veulen! geniet ervan!

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:07

Oja, had nog een vraag: is iemand hier bekend met de behandelmethode EMDR?
Mijn psychologe wilde overleggen of dat misschien toepasbaar is op mij als ik dat wil..
Wat ik eruit heb begrepen is dat je dmv een soort oordopjes afwisselend tikjes in je oren hoort die je hersenhelften met elkaar zouden verbinden. Je gaat tijdens de sessie terug naar een bepaalde heftige situatie, in mijn geval overlijden van mijn pony. Hierbij zou je alles opnieuw beleven, waardoor je emotie en gevoel van dat moment naar boven komt. Bedoeling is dat je na de behandelingen op een andere manier naar de situatie kunt kijken en er beter mee om zou kunnen gaan..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:13

Maaike: :(:) Hoe voel je je vandaag?

Angela: Leuk veulen hoor! Wij moeten nog even geduld hebben...
Hoeveel veulens worden er nog verwacht bij jullie op stal?

Zwelgje: Ik ben niet bang dat mijn boosheid zich tegen mijn dieren zal keren. Zij maken namelijk geen opmerkingen die me triggeren. Mijn vriend doet dat wel (kan hij niks aan doen hoor). Als ik dan uit mn dak ga, komt hij ook nog eens achter me aan, wat het alleen maar erger maakt. Dieren doen dat niet. Dus nee, daar ben ik geen moment bang voor gelukkig.

Mijn eerste psycholoog had bij mij ook aan EMDR zitten denken, zover is het alleen nooit gekomen. Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je meerdere topics tegen over EMDR, misschien heb je daar wat aan. Er zijn verschillende vormen, één daarvan is met tikjes inderdaad. Het kan ook door bijvoorbeeld oogbewegingen. Het schijnt heel goed te werken, maar ik heb wel gehoord dat het heel zwaar kan zijn, omdat je toch het pijnlijke moment opnieuw moet beleven.

Ik heb vandaag twee gsprekken gehad.'Het eerste gesprek alleen met mijn behandelaar. Eerst even over het weekend gehad en daarna over gegaan op het onderwerp familie. We hebben er een start mee gemaakt en gaan er volgende week mee verder. Ik heb er wel een goed gevoel over, denk dat ik er uiteindelijk veel aan ga hebben.

Daarna een gesprek met mijn behandelaar en begeleider erbij over de nieuwe vorm van deeltijd. Er is me nu meer duidelijk en het was een heel goed gesprek. Na het gesprek heb ik nog even met mijn begeleider staan praten. Het onderwerp hond kwam nog weer even aan bod. Ze is van mening dat je altijd een hond uitzoekt (onbewust) die iets zegt over jou. Ik kon me daar bij Droef altijd heel erg in vinden. Droef kon wat afstandelijk zijn en hield niet van teveel gezeur aan zijn lijf. Met Dinky had ik dat niet. Ik vond het een leuke hond en was wel blij met hem, maar ik had het idee dat er geen klik was tussen ons. Ik heb dat hier ook nooit neergezet, omdat ik het een beetje raar vond.

Ik vertelde het wel aan mijn begeleider. Ik zei dat ik Dinky te lief vond, te goed zeg maar. Dat ik geen slechte kant aan hem kon ontdekken en dat ik hem misschien daarom wel saai vond. Zij zei toen dat ik dat lieve zelf misschien ook wel heb, maar moeilijk kan accepteren van mezelf en dat ik me er daarom aan stoor bij Dinky. Ze gaf aan dat ik soms hetzelfde doe bij Remco. En ze had zooo gelijk...

En het klinkt misschien heel stom, maar het lijkt wel dat ik door een andere kijk erop me opeens ECHT opgesteld heb voor Dinky. Ik kijk met hele andere ogen naar hem en toen ik thuis kwam was ik ook oprecht blij om hem te zien. Ik voelde er oprecht iets bij. Het voelde goed.

En hij heeft laten zien dat hij niet saai is, want hij had de prullenbak leeggetrokken. Ik heb er heel hard om gelachen :D Dinky en ik gaan echte vriendjes worden, daar ben ik nu van overtuigd!!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:01

He meiden, ik ga weer een nieuwe poging wagen..

PW: Wat onwijs balen van je twee woede-aanvallen zeg! Het ging juist zo goed van de week, misschien te goed? Je hebt jezelf op die momenten helaas niet in de hand. Achteraf kan je jezelf wel voor je kop slaan, maar op dat moment heb je dat allemaal niet door. En het is zooo vermoeiend, naderhand ben je gesloopt. Fijn dat je er zo goed met je vriend over hebt kunnen praten. Lucht in ieder geval iets op :)
Ik dacht vanmorgen nog aan je, dat je vandaag die gesprekken had. Ik ben zo blij voor je dat ze goed zijn verlopen. Het klinkt helemaal niet stom dat je je nu opengesteld hebt voor Dinky. Misschien had je dit juist nodig om dat te kunnen realiseren. Het is toch een positieve wendig!
Ben blij dat je over de deeltijd meer duidelijk is geworden. Hoe kijk je er nu tegen aan? Denk je dat het nu wel past bij wat jij denkt dat goed voor je is? Of heb je nog twijfels?

Angela: Wat een leuk veulen! Zeker met het zonnetje van vandaag en dan de veulens.. krijg je toch alweer een beetje een lentegevoel!
Hoe is het verder met je?

Zwelgje: Ik heb geen ervaringen met emdr, maar heb al wel verschillende topics erover op bokt gezien. Even zoeken dus :)

En hier.. geirriteerd, teleurgesteld, angst (ik heb het al een keer eerder gehad, en ben zo bang dat het weer zo erg wordt.. die angst gaat me nu belemmeren, het houdt me tegen), boos en ergens ook verdrietig, maar kan het nog niet uiten.
Vanmiddag lekker een uurtje in het zonnetje gezeten, deed me even goed. Maar verder twijfel ik overal en nergens aan.. Weet op het moment gewoon niet waar ik wel/niet goed aan doe..
Moet vanavond naar de psych.. dus ben benieuwd. Nu ik me een keer klote voel als ik er heen moet, zie ik er best wel tegenop. Maar denk maar zo.. uiteindelijk zal ik er vast beter van worden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:45

Het is zeker een positieve wending. Ik kan Dinky nu waarderen zoals hij is. Ik heb me opengesteld voor hem vandaag. En het voelt zo goed :)

Het wordt waarschijnlijk toch de nieuwe deeltijd. Ik denk dat daarin toch nog wel veel te halen valt. Ik dacht dat het vooral op depressie gericht is, maar dat is dus niet zo. Er werd ook nog even gesproken over de MBT groep, voor mensen met persoonlijkheidproblematiek (omdat dat bij mij momenteel meer speelt dan depressie), maar dat was te 'low level' zeiden ze. Kortom, beneden mijn niveau. Dat was wel leuk om te horen :)

Maaike: Geef je zelf de tijd. Het uiten komt wel, maar dat heeft echt tijd nodig. Ik kon het ook niet en het gaat langzaam steeds beter. Waar ben je precies bang voor? Ik begreep het niet helemaal? Vaak zit er achter boosheid veel verdriet, dat herken ik maar al te goed.

Lekker dat je een beetje van het zonnetje hebt kunnen genieten. In mijn gesprek met mijn behandelaar noemde hij mij een eeuwige twijfelaar (niet in negatieve zin hoor), dus dat twijfelen ken ik ook als de beste ;)

Hoe was het bij de psych?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:50

Ik ben bang zo ver in m'n depressie te vallen als 6 jaar geleden. Ik denk dat ik wel zo ver ben als toen, alleen uitte het toen vooral met woede-aanvallen enzo. Nu kan ik het niet meer uiten. Maar ben heel bang dat het zo erg wordt als toen. Kan me daardoor niet laten gaan, iets houdt me onbewust tegen.
Psych adviseert me om 2 weken sowieso thuis te blijven. Ritme van de hond aan te houden, op tijd op, zelfde tijden eten etc. Omdat ik op dit moment niet zelf de structuur in m'n dag krijg. Na 2 weken hoopt ze dat ik de verantwoordelijkheden meer naast me neer heb kunnen leggen en dan weer langzaam opbouwen. Indien mogelijk, anders nog langer thuis.. ;( Morgen leg ik dit even op het werk neer. Psych zei ook, hoeft niet van de een op de andere dag, maar stel je maar in op bv vanaf maandag even 2 weken thuis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:59

Even een egopost, mijn koppie zit een beetje vol.

Ik heb vanmiddag intake gehad voor een nieuwe therapie, en dat beviel erg goed. Ik had een erg fijne therapeute, en ik had voor de verandering eens echt het gevoel dat ik begrepen werd. Toevallig had ik gisteren een heel stuk van me af geschreven op mijn blog, dus dat kon ik erg mooi verwoorden. Voor wie het intereseerd, zie onderschrift.

Ik ga nu per direct aan de slag met mijn eetprobleem, ik moet iedere dag opschrijven wat ik eet en ik mag me nog maar eens per week wegen. Ik moet verplicht tussen de middag 2 boterhammen eten, dus ik heb meteen maar lekker brood in huis gehaald. Nu zullen jullie denken, wat zijn 2 boterhammen nou, maar goed, dan weet je hoe ver ik heen ben. Een vriendin van mij is voedingsconsulente, en die gaat me ondersteunen om weer een goede, gezonde balans te vinden. Echt ontzettend lief van haar!

Daarnaast heb ik over 2 weken een test, ze heeft namelijk het vermoeden dat ik hoogbegaaft ben. Ik was er nogal van overdonderd moet ik zeggen.. Daarnaast gaf ze me het advies om ook echt iets te gaan doen met mijn kennis die ik in huis heb. Ze raadde me daarom aan om minimaal de HAVO te gaan voltooien, zodat ik in andere 'kringen' terecht kwam. Door mijn faalangst heb ik altijd onder mijn niveau gezeten, en daar zit het hem net in. Al die onzekerheid, het pesten, vreselijk..

Daarnaast ga ik nu eens per week een groep volgen die specifiek die problemen behandeld. Dus het lage zelfbeeld en de onzekerheid. Erg spannend allemaal, maar ik heb er een ontzettend goed gevoel bij.

Ik heb ook vrijwilligerswerk gevonden, in een beetje een aparte vorm. Maar ik ga stukken schrijven voor de jongerenkrant van de SP. Erg leuk! Daar ligt ook wel mijn interesse, in het schrijven, taal, maatschappij(leer), mensen iets bij brengen, maar ook creatief bezig zijn. Ik hoop dat ik eruit kom, ik weet echt niet wat ik later wil worden.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:28

Oef Angela, herken veel punten uit jouw verhaal, pb me gerust..
Ook mijn psych denkt dat ik hoogbegaafd ben en ook ik kamp nu met een terugkerend eetprobleem..
Vind het goed dat je toch doorgegaan bent met je vrijwilligerswerk! Super!!

Ik vond het gisteravond best moeilijk.. Idee dat ik moet stoppen met werken en alle vastigheid die ik heb los moet laten.. Ben zo bang voor wat komen gaat..
Ben nu op m´n werk en heb begin van de middag een gesprek gevraagd, ben benieuwd..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:50

Maaike: Ik kan me goed voorstellen dat je daar bang voor bent. Als je dat een keer meegemaakt hebt, wil je dat echt niet nog eens. Het is een hel. Ik ben eerlijk gezegd blij dat je psych heeft gezegd dat je thuis moet blijven. Het zal moeilijk worden, je zal je waarschijnlijk idd nog beroerder gaan voelen, maar zo kan het ook niet. Ik hoop dat je na 2 weken je verantwoordelijkheidsgevoel wat naast je neer kan leggen, bij mij duurde het langer... Succes met je gesprek straks!

Angela: Ik vind je bericht positief. Ik hoop dat we allebei nu echt op de goede weg zitten. Ik had je blog gelezen, erg goed omschreven. Vond vooral het laatste stukje ijzersterk! Zo supergoed verwoord, met een beetje humor ook nog. Ik mag jouw manier van schrijven wel!

Ik vind het goed om te lezen dat je met je eetprobleem aan de slag gaat. Fijn dat je iemand in je omgeving hebt die je kan ondersteunen, want makkelijk lijkt me het niet :n Ik vind het wel super dapper van je!

Wanneer start je in de groep? Zal de eerste paar keren wel spanned zijn, maar het komt goed. Hopelijk voel je je er gauw op je gemak! En super dat je vrijwilligerswerk gaat doen. Echt helemaal top! Kun je in het echte leven langzaam je zelfvertrouwen en zelfbeeld weer wat op gaan krikken.

Ik ben er van overtuigd dat je er uit gaan komen wat je wil gaan doen. Geef het de tijd. Wie weet wat er bij de SP straks allemaal uitkomt, denk wel dat de verkiezingen in de zomer nog wat te vroeg zijn ;)
Meid: Ik heb echt respect voor je!!!!

Met mij gaat het nog steeds lekker. Ik probeer mijn huishouden weer een beetje op de rit te krijgen. Dat heb ik echt verwaarloosd. Gisteren de was weg gewerkt, de stofzuiger er doorgehaald en gedweild. Zometeen even de laatste was opvouwen en de badkamer en wc schoonmaken. Als dan in mei de nieuwe deeltijd begint, heb ik dit alvast op de rit, dan hoeft niet alles in 1x.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:34

Ben blij dat het met jou goed gaat PW!! Daar ben je hard genoeg voor aan het werk!
Hoop dat het met je huishouden een beetje lukt :)

Gesprek ging wel goed. Meegedeeld wat de psych heeft gezegd. Morgen nog wat dingen regelen (praktische zaken) en de overdracht en daarna is het voorlopig klaar.. Maar vind het wel lastig..

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:46

pffffff zou ik hier nu ook thuis horen...
ben moe zit nu vanaf maandag thuis omdat ik zoveel pijn op mijn boerst heb,of er een trein over rijd .benouwd en soms word ik s,nachts wakker van de hart kloppingen.ben thuis niet te genieten en kan niks meer af alles is te veel.heb nergens zin in..
zit nu dan vanaf maandag effe thuis,effe weekje rusten,maar ging van middag stukje wandelen van hoog uit een half uurtje en ben op dood op ben zo moe kan eigelijk niet eens meer typen..
vrijdag moet ik terug naar dokter.zullen zien wat die zegt,heb een paar mnd terug ook last gehad toen kreeg ik zelfs tabletten mee voor mijn bloeddruk lager te houden..voel me beetje een flauwerik,en voel me totaal niet op me gemak als ik buiten kom.bij mij is ziek zijn in bed liggen,heel tweestrijdig gevoel heb ik..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:02

@ Maaike: Mooi dat je gesprek goed ging. Laat alle gevoelens nu maar op je afkomen. Dat zullen er veel zijn denk ik. Spannend, er zal veel op je af komen al je straks thuis zit. Waar het kan wil ik je graag steunen en er voor je zijn oke?

Solina: Goed dat je naar de huisarts gaat vrijdag. Je noemt wel wat punten, maar dat wil niet zeggen dat je een burnout hebt. Dat laat ik aan je huisarts over. Ik zie in je verhaal wel symptomen, maar alleen wat symptomen is nog geen burnout zoals ik al zei. Laat het maar over je heen komen vrijdag. Succes in ieder geval!

Je verteld namelijk verder vrij weinig over. Daardoor heb ik een heel onduidelijk beeld en kan ik geen tips geven. Misschien kun je je verhaal wat uitgebreider vertellen. Dan is het voor ons makkelijker om adviezen te geven. Hoe lang heb je de klachten al, werk je, kin je daar wat meer over vertellen? Hoe is je situatie verder? Werk je? Wat voor werk doe je? Enz.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:55

PW Daar heb je inderdaad een punt, een dier triggert je niet, en zal ook niet bij je in de buurt komen/achter je aan lopen als het voelt dat je boos bent.. eigenlijk zijn ze best slim ;) Ze begrijpen precies wanneer ze beter even aan de kant kunnen gaan en zeggen gelukkig niks waardoor je boos word..

Heb inderdaad wel wat over EMDR gevonden hier via zoekfunctie..

Wat fijn dat je gesprekken zo goed gingen!
En wat ontzettend mooi dat je na het laatste gesprek zo'n andere kijk hebt op Dinky! Bijzonder om te zien dat dit je ogen geopend heeft. Hilarisch dat ie de prullenbak overhoop heeft getrokken..haha

Zo gingen mijn ogen van de week ook voor het eerst weer even open toen mijn shet, ineens vanachteruit de wei naast me kwam staan toen ik met iemand aan het praten was en de tranen toch weer even naar boven kwamen.. Ze stond ineens pal naast me met haar hoofd naar beneden tegen mijn benen.. dit voelde zo speciaal.. en heeft me ook even stil laten staan bij de kijk die ik op haar had.. Ze is een stuk gevoeliger dan ik denk..

Ik denk dat je door je verlies je ogen en gevoel niet helemaal opent voor, in jouw geval een andere hond.. ik herken dat wel.. in mijn geval mijn pony's.. hoop dat je veel plezier met Dinky gaat beleven en dat je steeds meer van hem gaat genieten om hoe hij is..

Maaike vervelend maar heel begrijpelijk je angst om je weer net als 6 jaar terug te voelen.. Dat je je daardoor niet durft en kan uiten is denk ik ook onbewuste zelfbescherming.. Ik denk dat het advies van de psych om in ieder geval 2 weken thuis te blijven wel goed is.. zal moeilijk zijn voor je.. vooral ritme van de hond ben ik erg voor..
Ik weet geen goed advies voor je, maar misschien moet je maar zo denken: 6 jaar geleden ben je er ook bovenop gekomen en je hebt vast een hoop geleerd uit die periode.. Dus misschien hoeft het niet zo diep als toen te gaan..?
Hoe ging het op je werk vandaag? Hoe reageerden ze en wat heb je afgesproken..?
Ik hoop echt dat je wat aan je rust zal gaan hebben, al zal het in het begin moeilijk zijn.. sterkte
*Zie net je post dat je het gesprek op je werk gehad hebt.. Fijn dat het hoge woord eruit is.. nu maar op je af laten komen..

Angela wat fijn dat je intake goed ging! Heel goed dat je iets gaat doen met de kennis die je in huis hebt, dit zal ook positief gaan werken aan je lage zelfbeeld! En knap dat je wat aan je eetprobleem gaat doen.!
En dat vrijwilligerswerk lijkt me voor jou een erg leuke manier, gezien je van schrijven houd.. Hoe gaat het verder met je plannen de politiek in te gaan., of was dit onderdeel daarvan?
Wil je veel succes wensen met alles, het klinkt heel overzichtelijk en volgens mij heb je nu zelf ook mooi op een rijtje waar je aan gaat werken..

Solina herken inderdaad ook symptonen in je verhaal.. Ook ik voelde me in het begin heel ongemakkelijk de deur uit te gaan, 'ziek' is/was voor mij ook met koorts ofzo in bed liggen.. Heb er nu al minder moeite mee, maar nog steeds kom ik niet graag mensen tegen..
Ben benieuwd wat de dokter zegt.. Sterkte ermee.. Hartkloppingen en pijn op de borst zijn in ieder geval niet fijn..

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:39

oke vind dit heel moeiljik om zomaar op het internet mijn verhaal te doen.
zal proberen meer uit te leggen.
ten eerste ik ben zo op ik ben helemaal moe uitgeteld voel me net een vrouw van 80.kan geen 10 minuten fietsen dan moet ik al rusten ben ik echt op.
na half uur wandelen lig ik heel de middag op de bank.
heb nogal wat druk op vooral werkgrond zeg maar kom huilend thuis schrik zo hard soms op werk van bepaalde reactie dat ik echt in de lucht spring.
krijg vaak benauwd en val gewoon regelmatig flauw op het werk of voel het al aankomen en ga dan maar al liggen.
ga met gevoel naar mijn werk of ik overreden word door een trein en ga vaak huilend naar huis.
thuis ben ik dan niet te genieten heb nergenst zin in en ben moe en sjagerijnig.
al vaker voor bij dokter geweest dat ik moe ben en pijn heb op mijn borst benauwd en kortademig.
heb toe al eens tabletten voor mijn hart gekregen om mijn bloeddruk omlaag te houden.
twee dagen thuis gezeten en weer verder gegaan,vin het altijd zo makkelijk om thuis te zitten als je niet plat op bed ligt zeg maar.
maar na vorige week kon ik niet meer weer voor zoveelste keer bij weer een andere dokter gezeten huilend.
stotterend en alles vergeet ik dan he,alles wat ik zo erg aantrek vergeet ik op het moment dat ik over praten moet.
ben nu dus bijna een week thuis en voel me nog steeds als een vis boven water naar adem snakkend. benauwd heel veel pijn druk op borst.hoofdpijn trillende handen,zware schouders.
heb nu net een lijsjtje opgesteld voor de dokter omdat ik zo vergeet achtig ben of omdat ik gewoonweg alles in een kamertje in mijn hoofd stopt zodat het vergeten kan worden.
of weggepropt.
moet vaak huilen zodra mensen vragen hoe het gaat dan krijg ik het ook benouwder.
kan niet eens naar een lezing voor ons dochter haar comunie zonder het benauwd te krijgen.
word s,nachts wakker van de hartkloppingen en trilende handen en suis in oren.
en deze ochtend werd ik wakker en leek het of mijn hart over uren maakte echt toktoktoktokt.mijn borst trillde helemaal.
ik weet het niet meer hoor ben zo moe zo op zo versleten kan wel janken schreeuwen,maar ben te moe om me eens uit te leven zal wel effe huilen dan gaat het weer even beter.heb het steeds koud ben snel geiriteerd vergeetachtig ,moe ,pijn op borts.rillende handen.
en oh ik blijf het zeggen ik heb het zoo benauwd.
stom he ik voel me eigen echt een slappeling een flauwerik een aansteller.
maar aan de andere kant ben ik zo toe aan rust ,ik kan het gewoon niet meer....kan nog wel uur door gaan met klagen hier maar dat brengt zo weinig op he..ben er moe van..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:15

Even een ego-post (zijn we goed in de laatste tijd met z'n allen), maar kan het even niet opbrengen om alles te lezen en te reageren. Hoop vanavond of morgen.
Vandaag nog een gesprek gehad op m'n werk. Gelukkig positief. Ga nu voorlopig niet meer werken. Vond het naar huis gaan lastig, zeker omdat collega's nog niets wisten en gewoon tot morgen zeiden. Zij kregen het later in de vergadering te horen..
Moest flink slikken, ook in de auto. Voel me slecht, verrot en verdrietig (maar kan niet huilen, al voel ik in m'n buik wel dat ik eigenlijk heel hard moet huilen). Maar anderzijds juist ook wel opgelucht.. Hoop dat het gaat helpen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:22

Ben vandaag compleet over mijn grenzen gegaan. Vanuit de groep meteen door, daarna sporten en nu helemaal verrot. Lichamelijk en geestelijk. Trek het even niet om bij te lezen, hoop dat het me morgen lukt, maar dan heb ik ook weer een drukke dag. Sterkte voor wie het nodig heeft!