Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Romyv schreef:hahaha jaaa thnx!! Tegen die tijd (zal over 4 weken zijn ofzo) zal ik wel eventjes verslag uitbrengen...... moet zeggen dat ik gewoon een beetje pech heb met die zwelling, want iedereen zegt dat eruit prettiger is dan erin!
vinurr schreef:Hallo allemaal!
Ik heb een klein vraagje, ik slik nu zo'n anderhalf jaar de yasmin pil, en ik heb me al die tijd afgevraagd waarom ik ineens zo weinig krullen had. Maar ik ben er nu dus achtergekomen.. het komt door de pil! En laat ik hier nou eens niet zo blij mee zijn.![]()
Hebben meer mensen hier last van? En heeft iemand enig idee wat hier aan te doen is?
unicorn_kiss schreef:Ik heb een vraagje:
Wie heeft ook last van overmatig witverlies bij de Nuvaring?
Ik kom de deur niet meer uit zonder inlegkruisje
Ik nam vroeger de pil Yasmin en toen had ik nergens last van...
Prospice schreef:Er zijn zoveel vormen van anti-conceptie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De huisarts geeft aan dat alles mogelijk is en dat niets een specifiek voordeel heeft. Wat raden jullie mij aan...
Mijn situatie: 25 jaar, onregelmatige periodes, weinig bijkomende lichamelijke klachten enkel acne, wel even een choco/depri dip de dag voor de menstruatie, nooit anticonceptie gebruikt, ik wil absoluut niet aankomen, geen kinderwens op de korte termijn.
Prikpil, gewone pil, spiraaltje? Ik weet het echt niet meer... maar meoet wel een keuze gaan maken.
lillytjuh schreef:Ik had dit met de microgynon ook veel erger als met de Yasmin en de 24+4 variant. Ligt aan het soort hormoon wat in de pil zit. Deze zijn niet gelijk als die van de Yasmin.
Sylviaaa schreef:mensen hier ervaring met de nuva-ring?
is dat pijnlijk inbrengen en voel je het zitten?
en hoe zit het met het overslaan van je menstruatie, krijg je dan snel doorbraak bloedingen?
en hoe zit het met het overslaan van je menstruatie, krijg je dan snel doorbraak bloedingen?
Romyv schreef:[
als je voor een spiraaltje gaat, moet je niet geeen hormoon spiraaltje nemen omdat je daardoor nog meer last van je acne zal krijgen.. Ik zou de diana85 eens googlen als ik jou was, licht hormonoon, veilig, je acne zal mminder worden of zelfs weggaan en je komt er niet vn aaan!
Citaat:Die acne-richtlijn dateert van 1999. Twee jaar geleden is een overzichtsstudie verschenen van het Britse Cochrane-instituut. Daaruit blijkt dat de acne-voordelen van de Diane-35-pil boven andere hormonale pillen helemaal niet zo evident is, zegt Boukes van het NHG.
Daar komt bij dat het tromboserisico van de Diane-35-pil vier maal zo hoog is als een standaard tweede-generatiepil, zegt hoogleraar Rosendaal uit Leiden op basis van een eigen studie, uitgevoerd door zijn LUMC en de universiteit Maastricht.