Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:00

Ik ben ook echt 15 kilo ofzo. te zwaar maar mijn hoofd is niet vet en mensen schatten mij altijd wel tien kilo minder als dat ik echt ben :P t zit meer op me achterkant :+

Anoniem

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:01

Te zwaar waarvoor?

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:02

Ik heb iets van 1 a 2 kg overgewicht maar mensen schatten me wel meestal zo'n 7/10 kg lichter dan ik ben :+

Maarja bij mij gaat het er vooral om dat ik gewoon weer terug wil naar mijn 'normale' gewicht, het gewicht waar ik me fijn bij voelde. Alleen lijkt dat gewicht zo ver weg, kan me niet eens meer voorstellen dat ik ooit zo ben geweest.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:28

tamaraM schreef:
Hoi allemaal.
Ik ben tamara 14 jaar :)
1.68 en 57 kilo wil graag wat afvallen.
dus ga me best doen
xxx

waarom zou je willen afvallen ?
ik ben 10 cm kleiner dan je, en ben een kilo zwaarder als jou

je bent nog vol in de groei dus snap het niet ?

Winxz_Bas

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:10

ik tot nu toe netjes gegeten.
1 broodje met kaas.
1 appel
1 liter water.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:05

Moderatoropmerking:
Citaat:
Beste posters van dit topic,

Wij als (mw) moderators lezen al een tijdje met jullie mee en ons is een aantal zaken opgevallen:
- boksters die op (zeer) jonge leeftijd al verschillende kilo’s af willen vallen
- er worden lijstjes gepost met wat er dagelijks gegeten wordt, wij zijn van sommige lijstjes erg geschrokken
- in onze ogen lijkt het topic een soort wedstrijd te worden wie het minst eet op een dag

Naar aanleiding van deze punten maken wij ons toch wel veel zorgen en plaatsen wij deze post met de bedoeling jullie bewuster te maken van een gezond eetpatroon en wat je eigenlijk binnen hoort te krijgen op een dag.
De meesten van jullie zijn nog erg jong en volop in de groei, veel te weinig eten is dan heel slecht voor je en je lichaam komt hierdoor belangrijke bouwstoffen te kort.
Als door een dokter of diëtist is vastgesteld dat je inderdaad overgewicht hebt, is het een ander verhaal. In dat geval heb je wellicht iets aan de onderstaande tips en links.

Het is belangrijk eerst te bepalen of er uberhaupt wel sprake is van overgewicht. Hiervoor kun je je Body Mass Index (BMI) berekenen.
Hierbij een link waarmee je dat kunt doen:
http://www.zuivelengezondheid.nl/?PageID=249

Ook willen wij jullie als tip meegeven om eens te kijken op de site van het Voedingscentrum Nederland:
http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... zond+eten/
Hier vind je veel informatie over gezond eten en lees je ook terug wat je eigenlijk op een dag binnen hoort te krijgen.

Daarnaast is het belangrijk te weten dat heel weinig eten niet werkt wanneer je af wilt vallen. Sterker nog, dit werkt averechts.
Wanneer je te weinig eet op een dag dwing je je lichaam in de zogenaamde ‘spaarstand’, wat inhoud dat het alles wat je eet juist vast zal houden. Je valt hierdoor niet af, maar komt juist razendsnel weer aan als je weer gaat eten.
Er zijn verschillende artikelen geschreven over de spaarstand van het lichaam, die kun je overal op internet wel terugvinden.
Hierbij alvast een link naar zo’n artikel, waarbij ook wat tips genoemd staan om te voorkomen dat je lichaam in spaarstand gaat en hoe je op een gezonde manier af kunt vallen:
http://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?f=87&t=1822

Zoals gezegd is het moderatorteam geschrokken van hoe sommige meiden in dit topic omgaan met het afvallen. Er zijn al eerder moderatoropmerkingen geplaatst, en daarnaast hebben meerdere moderators geprobeerd zich te mengen in het topic. Omdat we niet willen dat Bokt een platform gaat vormen voor meiden die eetstoornissen aan het ontwikkelen zijn, willen we bij deze een waarschuwing meegeven. Mochten we vanaf nu posts zien waarin jullie elkaar aansporen om zoveel mogelijk af te vallen of zo min mogelijk te eten, lijstjes waaruit duidelijk wordt dat jullie veel te weinig eten et cetera, dan gaat dit topic op slot.

Moderatoropmerking:
jammer dat er helaas opnieuw berichten geplaatst worden waaruit blijkt dat er (te) weinig gegeten wordt, ondanks deze eerdere waarschuwing.
We zien dan ook geen andere mogelijkheid het topic op slot te zetten.