Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:46

Hmm ik heb een slechte doorbloeding, maar daar krijg ik koude voeten en handen van, dus lijkt me raar dat je er bloeduitstortingen van krijgt. Maarja, ik zou het echt niet weten, misschien kan het wel!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:09

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:24

Rocymax, wat balen zeg, ook dat nog erbij! Toch heel lief dat je nog aan anderen denkt.
Het artikel zal ik zo ook nog even lezen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ondanks alle stress en huilbuien heb ik nog steeds geen migraineaanval gehad. Hoe dat kan, snap ik niet.

Mijn paard is vanmorgen nog opgehaald, ik was er zelf niet bij, maar het is volgens schoonmoet netjes gegaan.
Ik ben ook uitermate te spreken over de DA, die ik pas 2x gezien had en zij wist perfect aan te voelen hoe ze het bij ons moest aanpakken. We hadden echt allebei (flink) verdriet en ze was heel tactvol.
Ik zit er hard aan te denken om de praktijk volgende week een mooie bos blommen te sturen als dank voor de goede zorgen voor mijn paard (en mij).
Mijn jonkie is nog flink over de emmer maar vanavond komt een vriendin van me haar paard brengen, zodat hij niet alleen staat. Kan ik rustig op zoek naar een ander dier.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:29

Dat is een goed idee datje vriendin haar paard komt brengen, dan staat je paardje tenminste weer in gezelschap.
En om de praktijk een bloemetje te sturen. zou ik ook doen, het is zo belangrijk dat ze he dier en jou respecteren en er zorgvuldig mee omgaan!!
Gelukkig heb je geen migraine!!!!!!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:04

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:51

hoi, Nou het was te verwachten, doordat ik me de hele week al niet goed voelde, als klap op de vuurpijl een enorme migrainepijnexplosie, dus ik heb een pilletje zomig ingenomen en naar bed gegaan, ik heb vrij vandaag, en het is veeeeeeeel minder nu, nog niet over maar ik ben nu van bed af en het gaat "redelijk"
Hoe is het met jullie allemaal??

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:06

Wat naar, Rocymax. Was dit de eerste keer dat je Zomig gebruikt hebt? Helpt het een beetje? Gelukkig maar dat je vandaag vrij bent. Doe lekker rustig aan, dan gaat het morgen vast beter. :(:)

Met mij gaat het wel. Ik heb maandag voor het laatst migraine gehad en die was niet zo heel heftig. Gister dus lekker vrij geweest, weer kunnen opladen, dus vandaag helemaal goed. Het gaat stukje bij beetje beter met mij, heb ik het idee. :)
Nu ook nog uitzicht op een goede baan waarschijnlijk, dus op dat punt ook weer wat minder stress dan een paar dagen geleden.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:26

Hier ook goed :). Vanmorgen van iemand paracetamol met codeine gekregen...zien of dat misschien werkt. Is alleen op recept maar aangezien ik t vban de huisarts niet krijg zo maar ff proberen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:29

Pinacolada schreef:
Hier ook goed :). Vanmorgen van iemand paracetamol met codeine gekregen...zien of dat misschien werkt. Is alleen op recept maar aangezien ik t vban de huisarts niet krijg zo maar ff proberen.

paracetamol met codeine werkte bij mij heel goed om de werking van de imigran te versterken...eigenlijk is het bij mij mijn vaste pijnstiller geworden...gewone paracetamol werkt bij mij namelijk niet en ibuprofen is gevaarlijk om veel te slikken...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:34

Okee, nou ze kwam drmee aan, bij haar wordt t vergoed en die heeft de kast er vol mee liggen. Valt altijd te proberen :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:38

Pinacolada schreef:
Okee, nou ze kwam drmee aan, bij haar wordt t vergoed en die heeft de kast er vol mee liggen. Valt altijd te proberen :)

bij mij wordt het ook vergoed en bestel ook regelmatig een doosje...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:33

Ja was de eerste keer dat ik zomig slikte, ik voel me wel een beetje bibberig en slap, maar de ergste pijn en misselijkheid is weg!!!! Ik heb al meer gehoord dat ibuprofen slecht is om te slikken, waarom eigenlijk :o?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:38

rocymax schreef:
Ja was de eerste keer dat ik zomig slikte, ik voel me wel een beetje bibberig en slap, maar de ergste pijn en misselijkheid is weg!!!! Ik heb al meer gehoord dat ibuprofen slecht is om te slikken, waarom eigenlijk :o?

ibuprofen is heel slecht voor de maag, maag wordt dan gevoeliger voor maagzweren en maagbloedingen...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:02

Oei, dat klinkt idd niet goed en dan de hoeveelheid die ik slik.....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:05

rocymax schreef:
Oei, dat klinkt idd niet goed en dan de hoeveelheid die ik slik.....

hoeveel slik je dan?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:10

Nou als ik eerlijk ben enik wil niet slachtofferig overkomen heb ik de laatste maanden bijna iedere dag wel hoofdpijn,migraine licht gevoel in hoofd, half hoofd, nekpijn spierpijn noem maar op,. ik heb heel veel onderzoeken moeten doen en het blijkt dat ik een soort reuma heb en apart daarvan problemen met mijn knieschijf en heup, dus ik wacht nu op de oproep voor de reumatoloog, traumatoloog en in november meot ik naar de neuroloog. Omdat ik ook zomaar op ieder moment van de dag strontmisselijk wordt wil de dokter eenecho laten maken van mijn buik. ik probeer zolang mogelijk zonder ibu of andere pijnstiller vol te houden maar 5 keer in de week neem ik zeker wel een pilletje in , paracetamol helpt bij mij absoluut niet en codeine ookniet.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:15

rocymax schreef:
Nou als ik eerlijk ben enik wil niet slachtofferig overkomen heb ik de laatste maanden bijna iedere dag wel hoofdpijn,migraine licht gevoel in hoofd, half hoofd, nekpijn spierpijn noem maar op,. ik heb heel veel onderzoeken moeten doen en het blijkt dat ik een soort reuma heb en apart daarvan problemen met mijn knieschijf en heup, dus ik wacht nu op de oproep voor de reumatoloog, traumatoloog en in november meot ik naar de neuroloog. Omdat ik ook zomaar op ieder moment van de dag strontmisselijk wordt wil de dokter eenecho laten maken van mijn buik. ik probeer zolang mogelijk zonder ibu of andere pijnstiller vol te houden maar 5 keer in de week neem ik zeker wel een pilletje in , paracetamol helpt bij mij absoluut niet en codeine ookniet.

ok...ik heb bijna 2 jaar lang 4 x daags 2 ibuprofens 500mg geslikt en toen de huisarts daarachter kwam kreeg ik dus de pcm met codeine...de codeine versterkt namelijk de werking van de paracetamol waardoor je bijna dezelfde werking krijgt als ibuprofen...alleen dan niet het ontstekingsremmende deel...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:30

Ok, maar ik denk juist dat dat reumagebeuren ontstekingsremmers nodig heb. maar goed bij het volgende bezoek aan de HA wil ik dat nog wel een keer overleggen, ik vind het ook nog steeds rraar dat ik van die enorme blauwe plekken en bloeduitstortingen gekregen heb zomaar ineens en mijn huid is daar gewoon warm, dat duidt denkik ook op een ontsteking, ik word af en toe wel moe van mijn lichaam.
Maar slik je die pcm met cdeine alleen tegen de pijn dan ? en wordt het dan minder de migraine of niet?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:37

rocymax schreef:
Ok, maar ik denk juist dat dat reumagebeuren ontstekingsremmers nodig heb. maar goed bij het volgende bezoek aan de HA wil ik dat nog wel een keer overleggen, ik vind het ook nog steeds rraar dat ik van die enorme blauwe plekken en bloeduitstortingen gekregen heb zomaar ineens en mijn huid is daar gewoon warm, dat duidt denkik ook op een ontsteking, ik word af en toe wel moe van mijn lichaam.
Maar slik je die pcm met cdeine alleen tegen de pijn dan ? en wordt het dan minder de migraine of niet?

ik slik het om de werking van de imigran te versterken en ik heb een nogal slechte rug waar ik vaak last van heb dus in dat geval tegen de pijn...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:44

ah, ok ik snap het,

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:18

Pffoe, ik kreeg laatst ff een rekening van de verzekering... Alle imigran van het afgelopen jaar willen ze opeens declareren, dus in 1 klap mn eigen risico dr doorheen, maar dus wel in 1 klap ook een grote rekening. In plaats van dat ze gewoon een rekening sturen op het moment dat ik het dus besteld heb... maar nee, het moet in 1x, daar krijg je bijna spontaan migraine van ;) Maar ik ga aan het eind van het jaar dus ff Imigran inslaan, dan word het eindelijk eens een keer vergoed...

Sinds vandaag heb ik weer zo'n zeurderig gevoel in mn nek en het trekt door naar mn hoofd en ik kom af en toe niet goed uit mn woorden, dus ik ben bang voor een aanval, maar ik hoop dat het overwaait... Aan de andere kant, ben al 3 weken aanval vrij, dus dat is al een hele prestatie! Misschien dat het toch door die vitamine D tabletten komt...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:30

joyce2 schreef:
Pffoe, ik kreeg laatst ff een rekening van de verzekering... Alle imigran van het afgelopen jaar willen ze opeens declareren, dus in 1 klap mn eigen risico dr doorheen, maar dus wel in 1 klap ook een grote rekening. In plaats van dat ze gewoon een rekening sturen op het moment dat ik het dus besteld heb... maar nee, het moet in 1x, daar krijg je bijna spontaan migraine van ;) Maar ik ga aan het eind van het jaar dus ff Imigran inslaan, dan word het eindelijk eens een keer vergoed...

Sinds vandaag heb ik weer zo'n zeurderig gevoel in mn nek en het trekt door naar mn hoofd en ik kom af en toe niet goed uit mn woorden, dus ik ben bang voor een aanval, maar ik hoop dat het overwaait... Aan de andere kant, ben al 3 weken aanval vrij, dus dat is al een hele prestatie! Misschien dat het toch door die vitamine D tabletten komt...

gek, ik heb nog nooit voor de imigran hoeven betalen...

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:37

hier ook nog steeds hoofdpijn en helaas ook migraine.
heb nu imigran neusspray gekregen, vanmiddag voor het eerst gebruikt.
iemand van jullie hier ervaring mee?

en @ joyce : van vitamine D ook te maken hebben met migraine/hoofdpijn klachten?
in dat geval moet ik dat ook maar eens proberen ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:39

_evelien_ schreef:
hier ook nog steeds hoofdpijn en helaas ook migraine.
heb nu imigran neusspray gekregen, vanmiddag voor het eerst gebruikt.
iemand van jullie hier ervaring mee?

en @ joyce : van vitamine D ook te maken hebben met migraine/hoofdpijn klachten?
in dat geval moet ik dat ook maar eens proberen ;)

ja de imigran neusspray werkt bij mij goed, alleen een vieze smaak...en als het een heftige aanval is dan neem ik er dus paracetamol met codeine bij...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:46

Ik ga mee met lammie, het werkt goed (naja, meestal, heel soms slaat het niet aan), maar het smaakt vies. Dus hou pepermuntjes en drinken paraat ;) Maar het went hoor, die smaak!

Vitamine D kun je je op laten testen, ff een bloedonderzoekje vragen bij de huisarts. Hier in het topic zeiden ze dat vitamineD en migraine met elkaar samen kon hangen, dus het zou echt heel fijn zijn als niet alleen de klachten weg gaan waar ik het bloedonderzoek voor kreeg, maar dat ook de migraine weg blijft/minder word!