Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:01

Manon: Dat zou een reden kunnen zijn ja :P
Al ken ik hier heel veel jongens die toch echt even naar huis gaan als ze iets moeten doen zeg maar :P

Seven

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:38

eigen wc is goud waard hahaha.

Als ik naar huis kan dan ga ik ook, mn broertje heeft er ook last van en die gaat ook liever naar huis. Ik moet er niet aan denken een aantal uur bij een familie lid de wc bezet te houden :o

bij mij gaat het zo goed ben echt blij heb al een week geen last gehad :D komt omdat ik minder stress heb en regelmatig eet dus proberen dit vast te houden

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:50

Hoe is het hier allemaal??

Met mij redelijk,, vandaag laatste tentamen en was echt bang dat het niet ging lukken omdat mn buik zo naar voelde. Gelukkig is het wel goedgekomen, nu hopen op een goed punt :=

Zitten hier trouwens endurance-ruiters? (dacht wel 1)
[TEN] Schema opgesteld.. haalbaar?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:52

sinds die vsm medicijnen gaat het veel betr :j

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:54

Ik heb er ook geregeld last van ..
Maar ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie :)
Welk eten vermijden jullie ?
Volgensmij eet ik iedere keer verkeerde dingen, waardoor het erger word :P

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:57

Gelukkig helpen die medicijnen! :)

Melani,, wij mijden redelijk wat voedsel heb ik het idee.
- Koolzuurhoudende dranken
- Veel suikers
- Melk kan ook een product zijn waar je last van krijgt
- Kruidig eten
- Aardappelen >> zetmeel
- Uuuhhmm...
Ik zou zeggen, lees het topic door dan kom je genoeg tegen ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:58

met mij gaat het juist goed heb gisteren zelfs patat gegeten en ik heb nergens last van :D

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:00

Haha echt fijn dat het zo goed gaat met jullie :D

Ik ga vanavond patat eten :P Ben benieuwd!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:01

Oke dan ga ik even een kopje thee zetten en het hele topic doorlezen .. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:44

ik straks pannekoeken ben benieuwd
dan morgen uit eten wokken mmmm zalm eten!
Overmorgen weer uit eten pffff
de 12 de weer uit eten
en de 14de weer

scheeld wel eer heel wat kook werk hahaha

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:21

Manon_V schreef:
Hoe is het hier allemaal??

Met mij redelijk,, vandaag laatste tentamen en was echt bang dat het niet ging lukken omdat mn buik zo naar voelde. Gelukkig is het wel goedgekomen, nu hopen op een goed punt :=

Zitten hier trouwens endurance-ruiters? (dacht wel 1)
[TEN] Schema opgesteld.. haalbaar?

Steekt vinger op.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:33

Ik ben geen endurance rijder, maar het lijkt me wel een geweldige tak van de sport :j
Ooooiiit :z

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:45

Mellanii schreef:
Ik heb er ook geregeld last van ..
Maar ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie :)
Welk eten vermijden jullie ?
Volgensmij eet ik iedere keer verkeerde dingen, waardoor het erger word :P

Ik vermeed eerst zuivel, maar ik ben een tijdje terug getest op lactose-intollerantie en dat heb ik niet. Dus nu eet ik weer gewoon zuivel en het gaat gewoon hetzelfde zoals altijd: de ene keer goed en de andere keer slecht. Ik vermijd helemaal geen eten, want ik reageer op het één en dan weer niet, er zit gewoon geen logica in.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:44

Ik heb heb exact hetzelfde als Flosje, alleen word ik wel standaard beroerd als ergens veel ui in zit. Dat is het enige waarbij ik zeker weet dat ik er niet goed tegen kan, maar als het kleine stukjes ui zijn, die echt helemaal doorgebakken zijn, met voldoende andere groentes erbij (zoals wanneer we pastasaus maken) dan kan ik het nog wel verdragen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:11

Hier hetzelfde,
de ene keer ren ik heel de avond naar het toilet van iets pittigs. En de volgende keer ga ik uit eten in een Chinees restaurant, en niks aan de hand.
Zo ook bij koolzuurhoudende dranken. De ene keer gaat dat prima, de andere keer ben ik helemaal opgeblazen.
Uien en kool vermijd ik wel zo veel mogelijk. Gelukkig vind ik dat ook niet lekker :P

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:05

Gisteren test gehad,nu bang afwachten...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:09

Eva; viel het wel mee (je kreeg toch een inwendig onderzoek?)
Van de ene kant natuurlijk fijn als ze iets vinden wat behandelbaar is, anderzijds wil je eigelijk ook weer niet dat je ets ergs hebt.
Maar PDS is ook weer zo vervelend...
Succes met afwachten!

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:24

t'onderzoek viel best mee (het was onder volledige verdoving).... Zelf dat laxeermiddel,(kben maar 2/3 maal echt naar de WC gemoeten en de rest was al klaar water :+ )
M'n dokter zei wel wel dat PDS soms beter is dan een ontstekking want dat zijn zeer zware medicijnen die je moet innemen enz... Je geraakt er ook niet vanaf en je krijgt dat regelmatig. Dan moet ik ook een dieet enz volgen... Uit PDS kun je misschien uitgroeien maar nu is het bijna een obsessie. Bij jullie is dat misschien ook zo?

Maar wat is het ergst?? Het is allebei even ambetant natuurlijk :\
Tja,het zag er goed uit zeiden ze dus niets van zweertjes of gezwellen (het slechtste scenario). Das toch al positief :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:33

Kytha schreef:
Hier hetzelfde,
de ene keer ren ik heel de avond naar het toilet van iets pittigs. En de volgende keer ga ik uit eten in een Chinees restaurant, en niks aan de hand.
Zo ook bij koolzuurhoudende dranken. De ene keer gaat dat prima, de andere keer ben ik helemaal opgeblazen.
Uien en kool vermijd ik wel zo veel mogelijk. Gelukkig vind ik dat ook niet lekker :P

Dat heb ik dus ook.

Verschrikkelijk. Het belemmert me in heel veel dingen. Ik durf niet meer uit eten, durfde niet met vrienden op vakantie, durf niet uit eten met andere mensen dan mijn ouders, durf niet bij mensen thuis te eten, durf nooit iets apparts te eten als ik ver van huis ben en wil altijd uit eten in de buurt van huis..

Zo durf ik ook niet te eten bij mijn 'vriend' (njah bijna dan :Y)), waarom niet? Omdat ze daar heel gekruid eten, en ze eten veel buitenlands (zuid amerikaans, dus pittig). Ik heb me er heel lang uit weten te l*llen, heel lang kunnen voorkomen dat ik bij hun moest eten en heel lang kunnen voorkomen dat ik moest vertellen wat het gevolg was van pittig of vet eten.. := (Aangezien ik het toch enigzins beschamend vind :o). Maar nu weten ze het dus, en heb ik er voor het eerst gegeten! Een heerlijk kruidloze maaltijd :D. Wel heel lief dat ze daar rekening mee willen houden, want ik vind het toch wel aso. ;)

Uit eten gaan doe ik dus ook vrijwel nooit. Ik ben doodsbang voor niet te harden buikpijn. -O-

Ik wou dus ook nooit op vakantie met vrienden, ik schaam me dood namelijk. Maar afgelopen zomer had ik de mazzel dat ik alleen met mijn beste vriendin in een huisje zat. Ze wist wel dat ik buikpijn kreeg, maar niet dat ik gelijk met gigantische misselijkheid naar de wc moest :+. Maar ze reageerde heel begripvol en we hebben elke avond in een soort griekse snackbar gezeten zodat ik niet te gekruid eten kreeg. 1 dag hebben we ergens anders gegeten, toen zat er heel veel paprikapoeder oid op.. En toen kreeg ik ook weer gigantische buikpijn enzo.. -O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:58

Ik herken het DarkDreamer, ik ga ook liever niet uit eten, alleen als ik er echt niet onderuit kan komen en ik eet het liefst alleen bij mn ouders, maar er zijn ook 2 vriendinnen die het wel weten, dus die houden rekening met wat we eten als ik daar een keer mee kom eten. En ik wil altijd in de buurt van huis zijn, als ik me dan beroerd voel dat ik snel naar huis kan. Als ik niet in de buurt van huis ben (bijv. op een feestje ofzo), dan eet ik gewoon niet zo veel of eet ik niets en zorg ik dat ik crackers en banaan oid bij me heb voor onderweg.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:17

Darkdream, herken heel veel in je verhaal :j
Tegen mij is zelfs een tijdje gezegd dat ik mensenschuw zou zijn, omdat ik nooit dingen wou :o
Uitgaan niet, een hele avond weg niet, uit eten gaan niet :o

Ik had gister mijn eerste auto rijles, maar had al 2 dagen een vreselijke harde buik, en een uur voor mijn rijles ging het helemaal fout O:)
Heb wel een tijdje op de wc gezeten := haha.

Maar toen ik er eenmaal mocht gaan rijden had ik nergens meer last van. Denk dat alles even loskwam in mijn buik door de spanningen ofzo? O:)

Ik eet de laatste tijd erg veel bananen, hier thuis werd me verteld dat dat de reden was dat het zo verstopt was.. want ik had woensdag een hele tros bananen op in één dag :o

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:28

Joyce2: Dat heb ik dus ook. Ik vind het echt heel beschamend namelijk. Dus het liefst eet ik thuis, en ga ik 2 uur daarna pas ergens heen. Aangezien het na het eten vaak fout gaat.
Maar ik merk bv ook dat als ik me er om druk ga maken, het juist gebeurt.

Dus, stel. Ik eet iets waar ik normaal niet zo op reageer, maar heb die avond wel een date, en heb nog een uurtje om me klaar te maken. Dan ben je natuurlijk al zenuwachtig en dan ga ik stiekem toch denken: "Als ik nu maar niet weer last krijg.." En juist dan krijg ik er last van :=.

M_EL_ISSA: Met uitgaan heb ik gelukkig nooit problemen gehad. Ik heb in Spanje een avond de hele nacht last gehad, en toen was het idd ook absoluut geen pretje. Ik gooide het maar op de drank, dat ik daardoor steeds naar de wc moest, en op de wc zelf wachte ik gewoon tot iedereen weg was (vraag me niet hoe ik dat vol hield :=) en als er dan ineens iemand na mij kwam reageerde ik zovan: "Nou, iemand heeft hier behoorlijk lopen kotsen ofzo.."
Altijd de schuld van je afschuifen :+.

Maar verder kan ik gelukkig wel uit..
Staat tegenover dat de moeder van mij 'vriend' (nog steeds bijna dus :Y)) wel dacht dat ik ziek was ofzo. En het heel raar vond dat ik niet wou mee eten, ze was helemaal bezorgt omdat het nogal ongezond was. (Nouja, was het ook.. Ik was toen blijven slapen, ik had dus die eerste avond nog thuis gegeten, maar de volgende dag heb ik rond 4 uur pas een klein stukje brood gegeten. En we gingen pas om 7 uur naar huis + dat het een uur rijden is ofzo. Dus ik had echt vrijwel niets gegeten daar. En toen werd ze nogal bezorgt :=). Maargoed, nu weet ze er gelukkig van af. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:40

Ik heb op dit moment weer een beetje last. Zit ook weer aan de vezels.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:37

banaan, staat bekend als zeer stoppen, dus als ik jouw was zou ik daar mee stoppen!!

en bij pds, wordt ook gezegd dat je geen vezels moet eten, die niet verteerbaar zijn, omdat je darmen daar moeite mee hebben!

en waar ik wel tegen kan (gelukkig) is vis!
vlees wil nog wel eens wat krampen geven, maar vis nooit

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:09

Misschien een hele domme vraag, maar zitten er in bananen vezels dan? :o
Ik kreeg juist het advies om bananen te gaan eten, maar waarschijnlijk geen hele tros :o

Vis kan ik ook heel goed tegen, zolang er maar geen sausjes bij zijn :j ( Bij vlees hetzelfde)
Maar als ik ergens uit eten ga, kies ik toch liever voor vis :j