Grotere borsten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:38

kathris schreef:
bij Brastop kan je in elk geval ook met PayPal betalen

maar het gebruik van een creditcard bij zowel Brastop als Bravissimo is veilig (en zeker als je ABN of Rabo hebt, want dan moet je met de random-reader je betaling bevestigen - ja ook met creditcard moet dat tegenwoordig)

de kwaliteit van de producten van beide sites zijn goed, ze verkopen merken - Freya bijv. wordt in NL bij de Livera ook verkocht.

Poppetjes_ over jou maat.. ik zou als ik jou was gaan zoeken naar bh's met maat 75FF of 75G - vooral als de omvang van de 75 je wel lekker zit heb je daar meer steun aan als aan een bh met omvang 80
Ow, en wat ook een optie is.. plan gewoon een keer een weekendje Londen met je moeder.. kan je naar de Bravissimo winkel en een pasafspraak maken - dan weet je ook zeker dat je de goede maat bh draagt..

Roxiie, beetje brutaal misschien, maar welke maat draag je? ik heb nog wat bh's liggen die mij niet passen die voor een vriendelijk prijsje overgenomen mogen worden..

Nou met mijn moeder een weekendje weg is echt geen optie helaas, wegens persoonlijke redenen. Misschien met een vriendin dan. Maar dan ben ik al veel geld kwijt aan het reisje en ook nog eens aan de BH's en eerlijk gezegd heb ik het niet zo breed, daarom wilde ik graag bestellen. Mijn BH maat weet ik zeker dat het goed is, alleen mijn ene borst is gewoon een stuk groter. 75 is de goede omvang, maar bij 80 is de cup net iets groter en dan valt mijn grotere borst er niet uit, Bij 75F wel.
Wat is het verschil tussen 75F, 75FF en 80F dan als ik vragen mag? Is 75FF een tussenmaat? :)

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:41

F is een hele cupmaat
FF is de hele cupmaat F + nog de helft (valt precies tussen de F en de G cup in)
mijn voorstel om eens een 75FF te proberen komt voort uit het feit dat je zegt dat bij de 75F je ene borst niet past, wat die wel doet bij de 80F
gezien het verschil in cup tussen de 75 omvang en de 80 omvang in principe een hele cupmaat is (80F staat gelijk aan 75G - dat wat de bh in omvang kleiner is moet je compenseren in de cupgrootte) zou het kunnen zijn dat je bij een bh met omvang 75 beter nog een cup G zou kunnen dragen als een cup FF - maar dat is even zoeken, omdat het per merk verschilt.

weet niet waar je woont, maar zou ook een keertje bij een Livera kunnen kijken voor bh's van Freya en daar dan passen welke maat goed zit en tegen het personeel zeggen dat je er nog over na moet denken voor je daadwerkelijk koopt - dan heb je in elk geval een richtlijn van welke maat je zou moeten bestellen..
en over bestellen bij Bravissimo/Brastop, misschien dat een vriendin met creditcard behulpzaam wil zijn? of een paypal account aanmaken en bij Brastop bestellen..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:07

Poppetjes; even de standaard vraagjes :
Kruipt je bandje op je rug wel eens omhoog?
Zakken de bandjes wel eens van je schouder?
Komt de beugel wel eens door de stof heen?

En als je de bh aan hebt getrokken en je voelt langs de beugels, voel je dan echt alleen borstweefsel aan de binnenkant van de beugel?

Ik heb net trouwens iets besteld <3 :
http://www.bravissimo.com/products/ling ... 9UmpGzKfe3

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:08

Vikki; Die BH heb ik ook!!! En hij zit héérlijk!!!! <3

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:37

kathris schreef:
F is een hele cupmaat
FF is de hele cupmaat F + nog de helft (valt precies tussen de F en de G cup in)
mijn voorstel om eens een 75FF te proberen komt voort uit het feit dat je zegt dat bij de 75F je ene borst niet past, wat die wel doet bij de 80F
gezien het verschil in cup tussen de 75 omvang en de 80 omvang in principe een hele cupmaat is (80F staat gelijk aan 75G - dat wat de bh in omvang kleiner is moet je compenseren in de cupgrootte) zou het kunnen zijn dat je bij een bh met omvang 75 beter nog een cup G zou kunnen dragen als een cup FF - maar dat is even zoeken, omdat het per merk verschilt.

weet niet waar je woont, maar zou ook een keertje bij een Livera kunnen kijken voor bh's van Freya en daar dan passen welke maat goed zit en tegen het personeel zeggen dat je er nog over na moet denken voor je daadwerkelijk koopt - dan heb je in elk geval een richtlijn van welke maat je zou moeten bestellen..
en over bestellen bij Bravissimo/Brastop, misschien dat een vriendin met creditcard behulpzaam wil zijn? of een paypal account aanmaken en bij Brastop bestellen..

Oke, ja ik snap het, bedankt voor je uitleg. :) Ik denk inderdaad dat ik daar dan maar eens even naar moet gaan kijken. Stom eigenlijk dat ze dat in de winkel niet zeggen ik krijg hier meer informatie en hulp dan in een lingeriewinkel.
Ik woon in Rotterdam, daar zit wel een livera maar is maar heel klein, ben er al een paar keer geweest maar ze hadden vrijwel niks in mijn maat steeds. Misschien dat ik steeds misgreep? Ik zie veel mensen over livera praten.
Maar een kennis van mij heeft haar eigen lingeriezaakje en daar verkopen ze wel grote maten, het is wel vooral Saphh, want van andere merken is meestal maar weinig op voorraad. Aan haar zou ik kunnen vragen of ze eventueel BH's in 75FF heeft om te kijken hoe dat zit.

Ik wil wel even vragen, ik heb dus al een jaar lang dat ik elke maand nieuwe BH's kon kopen omdat mijn borsten maar bleven groeien. Ik ben nu 18 en heb toch het idee dat het nog steeds groeit. Ik word zelf niet dikker ofzo dus daar kan het niet aan liggen. Maar nu heb ik dus een paar BH's 75F en 80F die goed zaten maar nu dus alweer te klein lijken te worden. Kan dat komen door het wassen of blijven je borsten gewoon nog zolang groeien? :') Ik heb ze nog geen 2 maanden denk ik.

vikki schreef:
Poppetjes; even de standaard vraagjes :
Kruipt je bandje op je rug wel eens omhoog?
Zakken de bandjes wel eens van je schouder?
Komt de beugel wel eens door de stof heen?

En als je de bh aan hebt getrokken en je voelt langs de beugels, voel je dan echt alleen borstweefsel aan de binnenkant van de beugel?

Ik heb net trouwens iets besteld <3 :
http://www.bravissimo.com/products/ling ... 9UmpGzKfe3

Het bandje kruipt niet omhoog, de bandjes zakken ook niet af en de beugel komt ook niet door de stof heen. Dit had ik eerst wel allemaal trouwens, maar toen droeg ik een 85D terwijl ik 75F had, dus dan is het logisch want dat klopte voor geen meter. (ik ben zo blij dat ik me op heb laten meten!)

Ja er zit echt alleen borst in mijn BH, als je dat bedoelt?

Mooie BH! Ik wil ook, haha. :)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:56

Livera is een franchise bedrijf. Het kan dus heel erg per Livera verschillen wat voor soort merken en maten ze verkopen. Heeft de jouwe het niet, kijk dan eens in een andere Livera in de stad ;)

Succes!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:57

Sommige Lincherie zaken (die dus Lincherie heten ;) ) verkopen ook Freya, Panache en andere merken in grote maten. Of zoals die bij mij het noemt kleine maten (omdat ik een kleine omvang heb :+ )

kathris

Re: Grotere borsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:49

@Poppetjes_
bij mijn weten zit er ook een Bijenkorf in Rotterdam, daar hebben ze op de lingerieafdeling misschien wel bh's van het merk Freya (tenminste hier in Utrecht hebben ze dat merk wel)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:14

kathris schreef:
F is een hele cupmaat

Misschien een beetje een domme vraag }:0 :Y), maar is een 75E dan ook een 80D?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:41

Millennium; ja nagenoeg wel.
Alleen is de omvang van die 80D dus groter als die van 75E. Maar de cups/beugels zijn even "groot".

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:11

kathris schreef:
@Poppetjes_
bij mijn weten zit er ook een Bijenkorf in Rotterdam, daar hebben ze op de lingerieafdeling misschien wel bh's van het merk Freya (tenminste hier in Utrecht hebben ze dat merk wel)

Ja dat zou ik inderdaad dan wel even kunnen proberen. :) Ga binnenkort maar eens kijken dan.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:18

Hoi!

Wat een leuk topic, mag ik ook meekletsen? Ik heb sinds kort ook de Freya en Marlies Dekkers bh's uitgevonden. Dat had ik eerder moeten doen. Heb me vorig jaar nog laten opmeten bij een lingeriezaak, maar die bh's zaten toch niet helemaal lekker. Bandjes zakten af, achterkant kruipt omhoog etc. Ben nu in het voorjaar naar een andere lingeriezaak gegaan en bleek het dus dat ik een cup te klein was aangemeten (weet niet of dat rond je 24e nog een hele cupmaat groeit in een jaar?). Ze hebben in die winkel Freya en Marlies Dekkers, wel duur, maar echt een wereld van verschil! Het staat ook veel mooier!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:13

Welkom Mariskatw! :)

Even een tip, bij de vd zijn sapph bh's nu in de aanbieding. Sommige gaan tot cup G *yes!*
Tot 50% korting! :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:13

Hallo en welkom Mariska :D . Ik ben niet nieuwsgierig, maar welke maat heb jij?

Ik heb vanochtend trouwens nog een geweldig setje besteld voor een al even geweldige prijs... :oo Voor slechts 38 euro (incl. verzendkosten) heb ik de bh, short en string van het volgende setje gekocht :
http://www.undercoverexperience.co.uk/i ... 1-4074.jpg

Helaas komt alles wsl binnen wanneer ik in Frankrijk zit, maar dat mag de pret niet drukken !

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:56

roxiie schreef:
Alleen is de omvang van die 80D dus groter als die van 75E. Maar de cups/beugels zijn even "groot".

Maar waarom wordt er daar dan een E van gemaakt, als D even groot is? Dan kan je toch net zo goed 75D maken? (Dat zal dan wel weer een 80C zijn).

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:35

Ik snap je "logica" nu even niet millennium :?

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:41

@ Vikki: 75F. Het setje in de link ziet er wel heel leuk uit Vikki! Ik ben zelf niet zo van bh's bestellen. Ik ga altijd gewoon naar de winkel en dan wil ik passen :D Je kunt waarschijnlijk met bestellen ook wel terugsturen als het niet goed zit, maar nouja... ik ben dan altijd weer zo dat dat net op het laatste nippertje allemaal nog moet :o

Millennium, de cup/de beugel (volgens mij) is van een 75E net zo groot als van een 80D, alleen de omvang dus de band die je om je lijf zit zeg maar is dan van een grotere omvang. Je kunt er dus geen 75D van maken, want dan is weliswaar de omvang gelijk, maar is de cup kleiner. Inderdaad net zo groot als die van een 80C.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:28

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:20

Zit die daar bij de Intertoys?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:22

millennium schreef:
roxiie schreef:

Maar waarom wordt er daar dan een E van gemaakt, als D even groot is? Dan kan je toch net zo goed 75D maken? (Dat zal dan wel weer een 80C zijn).

Omdat de logica is, hoe kleiner de lengtemaat hoe groter de cup.
En hoe groter de borst is tegenover het lichaam.

Ik heb een 70 F maar moest ik 80 D hebben lijkt mijn borst kleiner. Maar cup is hetzelfde werd er mij altijd gezegd.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:08

Roxiie hij zit volgens mij tegenover de Toy's nogwat.. Wel een speelgoedwinkel inderdaad. Vlakbij het centrum.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:25

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:46

Mijn Bravissimo folder is binnen! *\o/*
Hopen dat ik aankomende januari naar Londen ga, dan maken we daar een afspraak.
Heeft iemand van jullie ervaring om, zonder daar geweest te zijn, bh's te bestellen?
Vind het toch wel spannend om iets te bestellen zonder dat je weet hoe het precies zit, dus ik twijfel heel erg.
En anders wacht ik gewoon tot januari.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:06

heb zoals eerder in dit topic te vinden is meerdere keren bhs besteld bij bravvissimo alleen de laatstet bestelling is meerdere keren niet goed gegaan dus ik wil daar niks meer bestellen nu.
ik heb 75 h en dus ook 75H besteld; 4 bhs en 2 daarvan waren te groot; toen ik hun daarover berichtte zeiden ze dat ze wisten dat de bhs erg groot uitvielen.
ik baalde daarvan want dat hadden ze beter van tevoren kunnen laten weten; nu moest ik de bhs weer terugsturen weer verzendkosten betalen en weer 2 weken wachten; de bhs waren errug te groot dus wilde dan de 75G maar hun adviseerde me om 75GG te pakken
iets wat ik niet vertrouwde maar volgens hun was 75G me te klein
ok , dan
weer 2 weken gewacht en weer veels te groot; heb de bhs dus weer terug moeten sturen en weer verzendkosten moeten betalen en kreeg toen weer een slecht advies mbt de maat dus heb mijn geld teruggevraagd en gekregen na weken pas!!

dit was mijn 1e slechte ervaring met hun maar baal er goed van

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:27

Fairytail schreef:
Roxiie hij zit volgens mij tegenover de Toy's nogwat.. Wel een speelgoedwinkel inderdaad. Vlakbij het centrum.

Ja m'n moeder had t over de top-1-toy's in het straatje waar ook de Nina ( zo'n oosters winkeltje) zit.