nee, maar als je alles op een hoopje gooit, lijkt het opeens veel meer.
als 1 van de 10 FM hebben, maar je zet daar 10 van naast elkaar, zit je al op 100%... lijkt veel meer, (blijft 10 %, alleen is de andere 90% uit zicht )
snappen jullie me nog? ik niet meer.
Verafjord
Geplaatst: 19-03-11 16:30
hier ben ik ook weer eens, ik heb vanmorgen les gehad en dat voel ik nu dus zeg, jeetje wat heeft een mens veel spieren in z'n rug die pijn kunnen doen
Gemeen is dat he Verafjord, spieren waar je het bestaan niet van wist. Ben nu 2x pw naar de sportschool en krijg daar ook wel oefeningen te doen die niet moeilijk lijken, maar echt zoooo lastig zijn, spieren die je normaal gesproken echt nooit gebruikt.
Ik snap je Paintless, een niet representatieve steekproef
hebben jullie ook wel eens zo'n vaag gevoel in je benen? Alsof je een hele dag en avond heb gestaan/gelopen, alleen heb je dat niet?
Irritant gevoel zeg
Verafjord
Geplaatst: 19-03-11 22:23
truf ik vind spierpijn niet erg als het van het sporten is, eigenlijk vind ik het best lekker, betekend dat ik wat gedaan heb, alleen ik kreeg die pijn van die spieren in mijn rug al tijdens het lessen en dat vond ik minder prettig
Chendo ik heb dat eigenlijk continu, ik heb 24 uur per dag het gevoel dat ik een marathon heb gelopen, dus ik weet precies wat je bedoelt.
Ik heb overigens van deze kant nog wel goed nieuws (hoe is het mogelijk he?). Ik ga nu sinds september ofzo naar de fysio voor mijn nek, schouders en rug en ik bedacht me van de week dat ik eigenlijk sinds een paar maanden ook geen valpartijen meer heb door stakende benen Dus dat kwam blijkbaar toch uit mijn rug
Aah van die pijn bedoel je, ja dat had ik in de sportschool bij het roeien nogal, kreeg last aan de binnenkant van mn pols en aan de buitenkant bij mn elleboog.
Super dat de fysio echt nut heeft! Opeens heb je het he Hoop dat het bij mij ook beter zal gaan met fysio, maar nu is t weer ff bagger, kan mn linker arm waar amper een stukje omhoog doen of draaien zonder pijn te hebben.
Dat lamme gevoel heb ik heel soms, maar gelukkig niet vaak.
Glossi
Geplaatst: 19-03-11 22:56
Mijn nieuwe glazen moeten wel wennen! Vorige keer keek het meteen zo goed en rustig. Maar nu is de sterkte toch wel heel anders. Volgens mij heb ik -0.75 en - 1 Er staat namelijk heel veel op mijn papiertje aan cijvers
Truf, ik denk dat Fibro en ME patientjes gevoelliger zijn en wij daardoor veel kunnen hebben aan een kleine sterkte. Komt door de moeheid en pijn denk ik. Hoop ook voor je dat je dinsdag aan word genomen!
Vandaag een best wel lange buitenrit gemaakt van ruim een uur. Dat is voor mij heel veel. Ondertussen kleine pauze gehad omdat we bij iemand langs gingen. De pony's hadden een lol met z'n 2!! Ze gingen de heletijd weg rennen en wedstrijdje doen Ook nog een schaap gered die op zij lag en niet meer omhoog kon komen. Ze had het al bijna op gegeven. Ze was ook heel zwaar om omhoog te krijgen dus logisch dat het haar zelf niet lukte
Benen die de heledag zwaar en vermoeit zijn heb ik idd ook wel last van. Heel iritant idd. Soms dan wil je lichaam wel maar je benen niet Verafjord, fijn dat de fysio helpt
Ja, zulke kleine verschillen hebben idd dan wel grotere gevolgen. Hebben jullie ook een verfijndere smaak dan anderen? Ik krijg altijd commentaar van anderen als ik klaag dat er iets in t eten zit (bv courgettes) dat ik niet lekker vind. Anderen proeven niet eens dat het er tussen zit, voor hun smaakt het allemaal gelijk ofzo.
Heb er echt wel zin in om daar aan het werk te gaan, hing er nog ff om of ik de sollicitatie om moest gaan zetten. De opa van mn vriend is gisternacht overleden en was nog even de vraag of de uitvaart dinsdag of woensdag zou gaan worden, maar is toch woensdag geworden.
Lekker zeg, zo'n buitenrit! Wat pauze tussendoor is ook niet zo erg, ff bijkomen. Vrijdag heb ik ook weer een buitenrit gemaakt, maar hebben het erg rustig aan gedaan omdat we iemand mee hadden die het allemaal erg spannend vond.
Glossi
Geplaatst: 19-03-11 23:42
Ja dat van de smaak herken ik ook wel. Mijn prei schotel vinden ze hier niet lekker omdat er geen smaak aan zit najaaaaaaa.... Sterkte met het verlies van de opa van je vriend gelukkig kun je dinsdag gewoon naar de solisitatie gaan. Ik zal voor je duimen!
Tnx, hij is 88 geworden, dus zeker een respectabele leeftijd, maar valt zeker weer wat weg. Ook rot dat afgelopen zomer zijn oma en in oktober zn oom zijn overleden, das dus 3 in 9 maanden, wel ff heftig zo.
hee ja dat van de smaak heb ik ook! Ik proef direct wat er allemaal in zit. Mijn pa had vorige keer eten gemaakt en ik zeg, ik proef citroen. Iedereen kijkt me vaag aan... Dus ik vragen aan mijn pa, zit er citroen in? Dus hij zegt nee hoor? Dus ik dacht, oke nou dan zal het wel. En later zegt hij, ohjawel natuurlijk! Er zit een klein beetje citroenrasp in...
Ook een keer gehad met Provençaalse kruiden, ik proefde ineens lavendel op mijn vlees, dus vroeg mij af hoe dat kon, had mijn ma dus Provençaalse kruiden erover gedaan, ze wist zelf niet eens dat er lavendel in zat... (En ook niemand proefde het) Voor mij was het heel sterk, alsof ik de plant zelf zat op te eten.
Ben dan ook een vrij kieskeurige eter...
"Vermoeide" benen zijn nog steeds niet over, heb het al de hele dag. Hoop dat het morgen weg is. Heb het wel redelijk vaak, gelukkig niet altijd. Heb meestal last bij mijn armen/schouders (en rug maar dat is een klacht apart)
Ik ben ook meer van de zachtere smaken, vind iets al snel te scherp of hard qua smaak. Voorbeeldje kaas hou ik alleen van jong, rest vind ik te sterk. En dat van die vermoeide benen, mijn hele lichaaam voelt moe aan, maar hoop dat dat straks beter gaat. Ik ga op advies van mijn homeopaat op de magnesium, speciale verbinding die je beter opneemt als die standaard pilletjes die je bij de drogist kunt krijgen. Ik ga ze maandag (als ik het niet vergeet ) ophalen en dan starten. eens zien of dat helpt.
ik heb niet echt een verfijnde smaak, maar ben wel kieskeurig. zo lust ik geen paprika. de gedroogde vorm en poeder gaat wel, maar als het vers is, smaakt het hele eten er naar.. gadsiebah..
wat een genot, het is lente.. heerlijk. konijn lekker buiten (aan de riem) Die huppelt lekker door de tuin. ik zag de eerste vlinder.. Kaaye zag hem ook en toen was ie weg
straks verjaardag van ons nichtje.. ze wordt alweer 2!!! grote meid.
dat weeïge gevoel in je benen ken ik heel goed. groeipijn heb ik ook nogsteeds, in mijn knieholtes.. daar kan ik gewoon ziek van zijn.
Glossi
Geplaatst: 22-03-11 21:07
Nog steeds groeipijn? Of is het pijn wat er op lijkt?
Zag trouwens dat Fringe niet meer word uigezonden balen..
Toen ik vanmiddag bij de stal aan kwam was mijn moeder de paardjes aan het poetsen. IJslanders verharen behoorlijk kan ik jullie vertellen. Na 1 paard zat de prullenbak al bijna vol
fannetje
Geplaatst: 23-03-11 11:39
idd, groeipijn zal het niet zijn, want je bent lijkt me al lang uitgegroeid
En dat van Fringe, ook ik baal, elke keer als er een leuke serie is, halen ze hem weer van de buis
Verfijnde smaak (en reuk, gevoel en gehoor...) herken ik ook. Soms denk ik dat ik me het allemaal maar verbeeld, maar dat schijnt dus mee te vallen. Wij wonen in een appartementencomplex met lift. Ik voel de vloer altijd helemaal trillen als de lift er aan komt, mijn vriend verklaart me voor gek... En ik ruik ook werkelijk alles, niet fijn
Ik ben zaterdag naar Horses On Ice geweest, was weer heel leuk maar oh wat koud! Voelde het daar al misgaan en zondag en maandag was ik echt een wrak. Nu gaat het wel weer redelijk, alleen heb ik heel erg last van mijn rug. Maar dat is weer een ander verhaal. Vorige week naar de manueel geweest die me weer 'mishandeld' heeft. Door mijn beweeglijkheid in mijn rug zat ik in een aantal lendewervels boven elkaar vast, alleen de ene op links, die daaronder weer op rechts... Deed dit keer echt pijn. Moet nu nog meer trainen om mijn rug en buikspieren sterker te maken, maar oh oh oh.... Niet fijn
Glossi, Shets en Tinkers verharen naast de IJsjes ook veel hoor Ik haal bijna iedere dag van alledrie een heel pak af, word er niet goed van
ja nou ja, iets wat lijkt op groeipijn.. het voelt precies het zelfde, dus ik noem het hetzelfde.
gister een latertje gehad, dus ik heb het er vanmorgen maar goed van genomen. wat worden we verwend met het weer.. heerlijk. echt mijn seizoen... helemaal happy
Ooh wat ben ik weer blij dat ik geen paarden hoef te ontharen Heb het op t moment zelfs zo luxe dat ik amper nog hoef te poetsen voor het rijden, degene die het paard least (voor een paar dagen geloof ik) is er vaak voor mij al en is dan lekker aan het tutten.
Sterkte RTM Was het verder wel leuk?
Pff vrees dat ik morgen wel weer wat brakkig ben, voel het nu al wat in mn rug. Vandaag de crematie van de opa van mn vriend gehad en gisteravond de condoleance. Sowieso een boel spanning natuurlijk weer, gisteravond een uur gestaan (op hakken, helpt niet mee) en dat we nog even na zaten kreeg ik ineens weer een vage spanning/trilbui. Meestal heb ik dat alleen als ik me niet prettig voel in een situatie, maar t was allemaal best relaxed. Heb dan dat ik heel erg mn bovenbenen, billen, onderrug en buik aanspan onbewust en denk dat het een soort adrenaline opwekker is, want begin dan ook vanzelf te trillen en voel ik me onrustig en opgejaagd :S Kennen jullie dit ook?
Glossi
Geplaatst: 23-03-11 21:13
Fannetje, ik zag dat op de net5 site ladingen comentaar is over Fringe dat het van de buis is gehaalt. Ik hoop dat ze het snel weer uit gaan zenden..
RTM, leuk dat je naar HOI bent geweest. Over 2 jaar wil ik er ook weer naar toe, ben dit keer niet geweest. Ik weet nu al dat er dan een dekentje mee gaat Vorige keren ben ik wel geweest. Balen van je rug nu nog meer trainen.. pff.. Tinkers en Shetlanders kunnen er idd ook wat van wat verharen betreft. Zal zometeen blij zijn dat het verharen af gelopen is. Dat vind ik toch wel het nadeel van paarden die veel haar aan maken.
Paintless, idd heerlijk dat het zonnetje weer wat schijnt
Truf, mischien leek iedereen op de crematie relaxt maar er zal toch wel veel spanning zijn. Mischien zie je het niet maar voel je het (onbewust) wel waardoor je gaat trillen. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Zelf tril ik niet zo snel maar vorige week met een spannende healing begon mijn lippen onwijs te trillen. Dat heb ik dus, mijn lippen. Ziet er vast heel raar uit Normaal gesproken vind ik een healing ook niet eng maar dit ging een beetje anders. Het was met een groep mensen (20) meneer de healer loopt naar je toe, pakt beide handen vast, raakt je bij je 3e oog aan en dan val je achterover door je knieen in een soort van meditatiefe toestand (je werd door iemand die achter je stond op gevangen) Ik was als 4e aan de beurt en best nerveus omdat iedereen naar mij keek en dat achterover vallen stond me niet aan dus mijn lippen trilden er flink op los. Hoe is je solisitatie gegaan? Die had je gister toch?
(mn verhaal is wat warrig geworden zie ik ) De condoleance was best relaxed, toen hebben we nog gezeten bier/wijn drinken (ik niet, moest nog rijden), echt eigenlijk best gezellig en was er geen aanleiding om ineens zo veel spanning op te bouwen. Anderen valt het niet eens op, maar ik vind het zo'n naar gevoel, bijna een soort paniekaanval ofzo. Lastig, gezien er meestal totaal geen aanleiding is en er echt niks is waar ik bang voor ben dan.
Oh dat lijkt me wel eng Glossi, zomaar vreemden vertrouwen en eigenlijk best wel de controle te verliezen.
Hehe ja, je ken het verhaal van een Truf die op sollicitatie moest? Die ging dus niet... Werd 3 uur van te voren gebeld dat het gesprek naar volgende week dinsdag is verschoven
Glossi
Geplaatst: 23-03-11 22:00
Appart dan dat je het zomaar hebt zonder er een aanleiding voor is. Mischien dat het toch iets is wat onbewust is wat je niet door hebt. Lijkt me idd lastig en vervelent. Jammer dat de solicitatie niet door is gegaan. Weer een weekje wachten
Haha ook een optie Maar ja, heb een aantal dingen die bijna aan vervanging toe zijn, dus moet toch wat geld gaan verdienen en kan slecht tegen thuis zitten, word ik een beetje gek van.
Ah ja, daar heb ik idd ook wel over gelezen, die restless leggs, maar het zit bij mij echt voor een groot deel ook in mn bovenlijf.