[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:16

suze_ schreef:
ik gebruik eigenwijs wel sterilon bij piercings, er gaan ook steeds meer stemmen op dat het niet zo slecht is als opeens jaren werd beweerd. alleen niet altijd gebruiken.
als je piercing raar doet, kan je het gerust een week tot tien dagen 2 a 3 keer per dag sterilon erop druppelen. eigenlijk gaat het dan altijd wel over.

om mn tepel te temmen doet sterilon het goed, me tragus en me lip ook, op me navel en me MD hoef ik het echt niet te gooien Bloos!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:30

Nijn schreef:
Wel een sterilon op een navelpiercing gedaan?
Had toen pas mn piercing en was aan het irriteren, was bezig met zeezout etc tot steeds meer mensen zeiden wel nee dat is achterhaald dat sterilon niet goed is.
Gevolg was een fikse ontsteking, met dank aan sterilon....

Je oorlellen daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen, dat heeft een andere ''opbouw'' dan op andere plekken in het lichaam. Bij kraakbeen zou ik het al liever niet meer gebruiken en bij overige piercings zoals in dit geval neus zal ik het zeker niet gebruiken

ik ben erg gevoelig/ overgevoelig voor zeep, krijg daar fijne uitslag van normaal dus dat ga ik zeker niet op mijn naveltje gooien - gebruik dus sterilon Ja zit er wel over te denken om binnenkort toch eens unicura te proberen, of ik kijk of ik een busje bij de piercingshop kan krijgen (daar heb ik nog wat van, maar die is dus al wel heel ver op helaas)

vind sterilon wel fijn werken, maar t zou vrij agressief zijn?

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:04

Sterilon schijnt gewoon te agressief te zijn
Dat k mn piercing liet zetten kreeg k er ene briefje bij met wat je wel en niet moest doen er stond oo op geen sterilon...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:18

sterilon is agressief, maar zeker niet té.
sterilon is zo agressief omdat het veel alcohol bevat, dat brand de wond schoon, maar voorkomt dat hij geneest, daarom met mate gebruiken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:01

Het droogt ook de huid van binnen uit als je teveel gebruikt of op een gevoelige plek. Daardoor schuren de korstjes weer opeen als je piercing beweegd. Waardoor het ook idd niet goed kan genezen.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:07

Vorige week bleef ik hangen met het afvegen aan mijn clithood piercing.
Het bleef maar irritant en eerlijk gezegt zat hij al een tijdje echt in de weg bij het dragen van broeken (wat strakere) en het sporten.
Dus nu toch maar eruit gehaald.

Nu voel je duidelijk een hard "tunneltje" lopen en zie je nog de opening.
Iemand een idee of dit nog wegtrekt of blijft?
Ik heb hem ongeveer 2 jaar gehad.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:25

dat houd me dus tegen bij de clithood, ik hoor van steeds meer mensen dat hij irritant zit, en aangezien ik altijd strakke spijkerbroeken draag en fitness..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:32

Een vriendin van mij had hem er al na een week ofzo uit gehaald, haar gevoel was minder geworden.

Bij mij is het gevoel ook bijna helemaal weg, denk dat het komt doordat hij constant tegen je clit aan zit met het onderste bolletje en je daardoor ongevoelig wordt.

Tja bij iedereen is het anders zeggen ze.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:39

Shyla25 schreef:
Een vriendin van mij had hem er al na een week ofzo uit gehaald, haar gevoel was minder geworden.

Bij mij is het gevoel ook bijna helemaal weg, denk dat het komt doordat hij constant tegen je clit aan zit met het onderste bolletje en je daardoor ongevoelig wordt.

Tja bij iedereen is het anders zeggen ze.

Das poedersuiker Huilen van het lachen Vind je dat niet erg dan?

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:51

ik heb nergens last van hoor Huilen van het lachen
alles is hetzelfde als van te voore kwa gevoel.
maar ik denk dat er wel verschil in zit of je hem horizontaal of verticaal laat zetten..
ik heb hem verticaal en heb er geen 'last' van als je een strakke broek aan heb..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:25

Ik heb hem ook verticaal en heb er echt veel last van gehad.
Het ligt denk ik ook aan of hij beschermd zit door je schaamlippen of daarbuiten valt zoals bij mij het geval was.

Gevoel was bij mij al bijna niets en ik had hem genomen in de hoop iets verbetering te hebben maar helaas
Tja wat je niet kent mis je niet Knipoog

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:56

Dat is één van de grootste fouten wat men maakt: een clithood nemen om makkelijker/beter klaar te kunnen komen ofzo.
Zei mijn piercer ook. Die kans is maar heel klein.

Heb totaal geen last van de mijne (verticaal). Voel hem zelden zitten en soms denk ik echt zo van: O ja, ik had een piercing Haha!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:58

Nou gister zaten er allemaal korstjes rond mijn bovenste balletje.. was ook erg gevoelig.
Net onder de douche voorzichtig er af gehaald en schoon gemaakt met unicura zeep.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:05

Even inbreken hoor Clown

Maar ik ben mijn navelpiercing gewoon ontzettend zat. Ding is contant geïrriteerd, komt troep uit, de hele rataplan. En aangezien ik met een paar weken een zadel met knop krijg, en ik daar _niet_ achter wil blijven hangen met dat ding, wil ik hem eruit.
Echter.. hij is nog steeds wel geïrriteerd. Kan ik hem er gewoon uit halen, of moet hij dan helemaal spik en span zijn, dus zonder irritaties/ontstekingen? Wil namelijk niet dat die ontsteking in groeit Scheve mond Scheve mond

Overigens heb ik nog wat piercingspray wat ik van de piercer (jaaaaaren terug) heb gekregen, en Calendulan wondspray, maar die prikt wel heel erg, en volgens mij wordt het daar niet beter van.
Wat raden jullie aan?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:10

Berdien schreef:
Even inbreken hoor Clown

Maar ik ben mijn navelpiercing gewoon ontzettend zat. Ding is contant geïrriteerd, komt troep uit, de hele rataplan. En aangezien ik met een paar weken een zadel met knop krijg, en ik daar _niet_ achter wil blijven hangen met dat ding, wil ik hem eruit.
Echter.. hij is nog steeds wel geïrriteerd. Kan ik hem er gewoon uit halen, of moet hij dan helemaal spik en span zijn, dus zonder irritaties/ontstekingen? Wil namelijk niet dat die ontsteking in groeit Scheve mond Scheve mond

Overigens heb ik nog wat piercingspray wat ik van de piercer (jaaaaaren terug) heb gekregen, en Calendulan wondspray, maar die prikt wel heel erg, en volgens mij wordt het daar niet beter van.
Wat raden jullie aan?

Misschien goed schoonmken met unicura zeep?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:11

Even een paar keer een zeezout badje geven.Dat reinigt het wondje en schopt een onsteking meestal snel de deur uit.Daarna kun je je piercing er gewoon uithalen.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:12

wat zonde Tong uitsteken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:15

Zonde van de piercing? Nee joh. Heb het kreng al jaren, en heb er nooit echt 'plezier' van gehad. Of hij was ontstoken, of ik bleef er achter haken op stal, of.. nou ja Clown hij moet er maar gewoon uit.

Neem wel een rook weer ofzo Lovers

Badje met zeezout ga ik doen. Zeep vind ik niet fijn, mijn huid reageert niet zo fijn op zeep namelijk.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:23

Zeep kan je huid echt enorm uitdrogen enzo.En daardoor krijg je weer irritatie.
Zeezout is erg fijn in het gebruik.Als je zeezout hebt gebruikt je huid even goed afspoelen Knipoog

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:24

idd zeezout gebruiken Lachen

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:16

Hee Allemaal,

Ik had even een vraagje ik zal wel niet de eerste zijn maar toch..
Ik wil al een tijd een tongpiercing. Ik ben 16 en dus zou ik het officieel mogen doen, wat mij tegen houd is het oordeel van mij ouders.. Vooral mijn moeder is helemaal niet van de piercings en flipt als ik een piercing neem (mijn tragus helix en andere oorbellen flipte ze ook).
Hebben jullie tips hoe ik kan zorgen dat ze niet meer zo panies zijn??????
Ik ben nu van plan om volgend jaar zomer maar gewoon een tongpiercing te laten zetten maar weet niet of dat wel zo slim is met de sfeer in huis die dan ontstaat..
Help!!!!! Gaaaap

Groetjes Anne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:17

Alsof wij daar over kunnen oordelen, 't zijn jouw ouders en we kennen ze niet. Zal je toch zelf moeten oplossen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:19

Klinkt inderdaad niet slim als je nog enige steun verwacht van je ouders in je verdere leven... Alles wat ik zonder mededeling laat zetten wordt er zonder pardon weer uit getrokken (ze zijn nog in staat om een tattoo van m'n huid af te schaven als ik 't niet zeg Haha! ).

In mijn ogen is 't not done om op je zestiende wat te laten zetten zonder toestemming.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:21

Authentic schreef:
Klinkt inderdaad niet slim als je nog enige steun verwacht van je ouders in je verdere leven... Alles wat ik zonder mededeling laat zetten wordt er zonder pardon weer uit getrokken (ze zijn nog in staat om een tattoo van m'n huid af te schaven als ik 't niet zeg Haha! ).

In mijn ogen is 't not done om op je zestiende wat te laten zetten zonder toestemming.

vergeet niet de respectloosheid die je toont!
zolang je nog onder je moeders dak woont, heb je daarnaar te luisteren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:24

Je kunt er toch gewoon een gesprek over aangaan? De positieve kanten bespreken, maar óók de risico's. Wees er gewoon eerlijk en open over, hoe meer jij doordramt, hoe meer je ouders "nee" zullen zeggen.
Geloof me, ik weet waar ik het over heb, ik heb drie jaar moeten zeuren voor een navelpiercing. Die ik nou niet meer wil Huilen van het lachen

Op mijn twintigste heb ik een tatoeage laten zetten. Heb het niet gevraagd, maar meer meegedeeld, woonde toen in Ierland. Mams vond het oké, maar stond er niet om te springen.

"Gewoon" maar laten zetten, tegen de wil van je ouders in, zeker als je nog thuis woont, zou ik gewoon niet doen. Je krijgt er problemen mee, en je toont inderdaad weinig respect voor je ouders.