[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:44

Ik zweer ook bij sterilon om ontstoken piercings te ontsmetten. Doe 't regelmatig bij m'n sternum als ie ff aan 't irriteren is, 1 of 2 daagjes een drupje en daarna houdt ie meteen weer op. En hij zit er inmiddels al bijna 2 jaar in Knipoog

Hebben jullie ervaring met de piercingshop Crazy Factory? Heb een paar leuke balletjes gezien maar weet niet hoe betrouwbaar ze zijn ivm prijzen en levering e.d.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:55

_Scarlet_ schreef:
Ik zweer ook bij sterilon om ontstoken piercings te ontsmetten. Doe 't regelmatig bij m'n sternum als ie ff aan 't irriteren is, 1 of 2 daagjes een drupje en daarna houdt ie meteen weer op. En hij zit er inmiddels al bijna 2 jaar in Knipoog

Hebben jullie ervaring met de piercingshop Crazy Factory? Heb een paar leuke balletjes gezien maar weet niet hoe betrouwbaar ze zijn ivm prijzen en levering e.d.

en toch word het ten strengste afgeraden om sterilon te gebruiken bij ontstoken piercings.

kook heet water en doe er zeezout in.
pak een stukje keukenrol ( of iets dergelijks) en dep het tegen de piercing aan, zodat het kan genezen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:57

Ja maar dat werkt dus niet. Of in ieder geval lang niet zo goed als sterilon. Ik heb het heus een tijd gedaan hoor, met zeezout spoelen, maar daar bleef ik mee bezig. Toen ben ik een tijd opgehouden met iets te gebruiken, en na een paar nachten flink feesten begon hij vervelend te doen. Was op dat moment in Praag, en had alleen sterilon, dus dat er maar opgedaan, en 't ging perfect.
Zou 't ook zeker niet op nieuwe piercings doen, maar puur bij oude die een beetje irriteren. Niet ontstoken, irriteren, da's wat anders Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:58

_Scarlet_ schreef:
Ja maar dat werkt dus niet. Of in ieder geval lang niet zo goed als sterilon. Ik heb het heus een tijd gedaan hoor, met zeezout spoelen, maar daar bleef ik mee bezig. Toen ben ik een tijd opgehouden met iets te gebruiken, en na een paar nachten flink feesten begon hij vervelend te doen. Was op dat moment in Praag, en had alleen sterilon, dus dat er maar opgedaan, en 't ging perfect.
Zou 't ook zeker niet op nieuwe piercings doen, maar puur bij oude die een beetje irriteren. Niet ontstoken, irriteren, da's wat anders Knipoog

kijk je dan wel uit met sterilon???

daar zit alcohol in, wat heel agressief kan reageren op een piercing/wond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:00

Ketaki schreef:
_Scarlet_ schreef:

en toch word het ten strengste afgeraden om sterilon te gebruiken bij ontstoken piercings.

kook heet water en doe er zeezout in.
pak een stukje keukenrol ( of iets dergelijks) en dep het tegen de piercing aan, zodat het kan genezen.

Als het bij scarlet werkt, vooral gebruiken. Zit er ook over na te denken om het te gebruiken, mijn sternum blijft maar rood.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:03

Ketaki schreef:
_Scarlet_ schreef:

kijk je dan wel uit met sterilon???

daar zit alcohol in, wat heel agressief kan reageren op een piercing/wond

Tuurlijk, zoals ik al zei, gebruik het 1-2 dagen achter elkaar, hooguit 3, en altijd maar een drupje. En m'n surface viert 30 juni z'n 2e verjaardag dus 't werkt schijnbaar wel op die manier Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:12

Mijn ervaring met zeezout is dat het wel erg goed werkt, binnen 2 dagen is de onsteking gewoon over, maar vind wel dat het snel weer terug komt (kan ook aan de piercing liggen hoor)
Weet niet hoe dat met sterilon is

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:15

ik heb nog nooit zeezout gebruikt, altijd maar dat zeezout, elk lichaam reageert anders, ik gebruik nu voor mn tepel die vervelend is ook eventjes sterilon, dan laat ie me met rust haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:26

mn MD doet het nog steeds goed, is helemaal rustig Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:43

ik gebruik helemaal niks voor m'n piercings.Alleen m'n conch maak ik nog regelmatig schoon met bijgelevert goedje.(nog last van korstjes op het ringetje en als het ringetje dan wil draaien....auw)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:49

Heb gister trouwens eindelijk een 16mm staafje in m'n tongpiercing gedaan... en heb nergens last van! Go jij! Go jij! Balletje zit wel een beetje in m'n tong, maar dat zat ie met 18mm ook. Dacht altijd dat ik 18mm nodig had omdat ie erg schuin gepierced was maar dat valt dus wel mee.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:54

hoihoi!
Mijn navelpiercing heb ik nou zo'n half jaar en is echt regelmatig geirriteerd.. iemand tips?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:40

VeryWell schreef:
hoihoi!
Mijn navelpiercing heb ik nou zo'n half jaar en is echt regelmatig geirriteerd.. iemand tips?

Wat hier eerder al is gezegd spoelen met zeezoet en ik weet niet wat voor materiaal je er nu in hebt. Maar als je er CS is hebt kun je er beter eentje van titanium indoen.

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:46

Hoe lang duurt t voordat een navelpiercing is dicht gegroeid?? Moest ´m er namelijk woensdag uithalen voor een operatie, en aangezien er een hechting aan de onderkant van ´t rondje van me navel zit, durf ik ´m er nog niet in te doen... heb ´m sinds begin november geloof ik..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:02

Anita_ schreef:
Hoe lang duurt t voordat een navelpiercing is dicht gegroeid?? Moest ´m er namelijk woensdag uithalen voor een operatie, en aangezien er een hechting aan de onderkant van ´t rondje van me navel zit, durf ik ´m er nog niet in te doen... heb ´m sinds begin november geloof ik..

Dan heb je grote kans dat ie nu al dicht zit.... ik hoop niet dat dit de bedoeling was.....

NanC_MakkeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:28

Mn neuspiercing is aant vervelen Huilen
Sinds een week zit er een bultje naast mn neuspierc. Maar het gaat maar niet weg. Dus ik heb 'm opengeprikt omdat ik miss dacht dat het een pusbultje ofso was. Grrrr ik irriteer me er nu echt aan Huilen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:46

Anita_ schreef:

Dat is verschillend, ik ken mensen die hem er al langer dan een jaar uit hebben en er nog steeds eentje in kunnen krijgen. Maar dat zijn vaak uitzonderingen de kans is groter dat hij al binnen twee dagen dichtzit. (was bij mij ook het geval )

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:32

Barmat schreef:
Dan heb je grote kans dat ie nu al dicht zit.... ik hoop niet dat dit de bedoeling was.....

Ja nouja, niet de bedoeling, had weinig keus Tong uitsteken Achja, jammer dan, maar wel weer een rede voor een nieuwe piercing Haha!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:33

@ Anita_ : had je trouwens nog een conch laten piercen?

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:38

Nee, had toch wat minder geld dan ik eerst dacht Tong uitsteken Maar nu m´n navelpiercing er dus hoogst waarschijnlijk uit is, zit ik wel weer aan een conch te denken, of aan een tongpiercing, óf aan een navelpiercing onder, maar dan moet ik nog heel lag wachten als ik die laatste wil laten zetten..

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:41

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar mijn beste vriendinnetje is jarig en ik wil graag een paar nieuwe tunnels voor haar bestellen met "diamanten" er in.
Haar tunnels zijn op dit moment 8mm.

Maarr.. aangezien ik geen ervaring heb met piercings vroeg ik me af of jullie misschien goede en betrouwbare internetshops weten?

Overigens ga ik zelf volgende week een tongpiercing laten zetten Hyper!

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:43

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:38

_Scarlet_:

Als je piercings bij 18mm al in je tong ging, en je nu 16mm in hebt dus nog sneller erin zit..
Is het een kwestie van jezelf aandoen wat mij is overkomen denk ik Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb dat ook gehad en jij hebt daarna zelfs een nog kleinere erin gedaan..
En ik heb mijn tongpiercing eruit moeten laten snijden.. omdat die ook in begin af en toe in ging..
Je moet het zelf weten, je praat er erg makelijk over.. ik heb hem niet eens kleiner gedaan en hij ging er later vast in zitten..
Mm ben benieuwd hoe het je zou verlopen, laat je ook weten als die er vast in zit?? Verward
Of je moet heel bijzonder zijn dat die niet er een x vast in gaat zitten.. Koe

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:13

Ik heb een oorbel in me kraakbeen van me oor, bovenin dus..
En, die van mij is ontstoken geweest, was ontzettend rood als ik er aan had gezeten..
En ook zat er een bulltje achterin bij me vleugel (zou maar zeg vleug van me oorbel)
En dat is met zeezout opgelost (in kokend water) maar het was totaal niet pijnlijk.
Dat was wel raar, maar deed absoluut geen pijn.
Nu is het veel minder en heb ik er geen last meer van..
Om de dag haal ik me oorbel eruit en maak ik hem schoon en me oor zelf.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:02

En ik heb er weer een nieuwe piercing bij.. de eerste helft van mijn snakebites (ga ze in twee keer laten zetten vanwege mogelijke zwelling)

Afbeelding
Afbeelding