Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:26

Ik heb zelf trouwens weer even een dipje. Er kwam een collegaatje eten en we hebben het vooral over het werk gehad. Dat was niet zo handig want ik voel me nu weer erg verdrietig. Heb het nog niet helemaal een plekje kunnen geven dat ik mijn baan kwijt ben :n

Ga zo maar even mediteren, even mijn hoofd leegmaken en dan lekker slapen. Doordat ik nu weer met de medicijnen begonnen ben slaap ik meteen weer beter, dus daar heb ik voor vanacht alle vertrouwen in.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:28

PW dank je wel. Ben blij dat ik nog steeds welkom ben hier :j
Ik hoop zelf ook dat het zo goed blijft gaan :j Ben alleen zo bang dat ik weer in een gat terug val :o Dat kan ik nu niet gebruiken nl. Nou ja, ik probeer er maar niet aan te denken.

Vanmiddag kwam ik uit de trein en wilde de trap oplopen naar de uitgang. Waren net 2 treinen op 2 naast elkaar gelegen perrons gestopt en het was druk :oo En ik realiseerde me dat ik alleen dacht: waar komen al die mensen toch vandaan? := Terwijl er eerst paniek op kwam zetten en ik dan zou wachten totdat alle mensen bijna weg waren :roll:

PW, wel fijn dat je weer beter slaapt. Dat heb je toch wel erg nodig :j
Dat je je weer verdrietig voelt over je werk, is begrijpelijk. Vaak denken we dat we iets een plekje hebben gegeven, maar dan zijn we het alleen nog even vergeten. Heb geduld, ook dat gaat goed komen :(:)
Slaap lekker voor vannacht.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:26

Goede avond,

Sam leuk dat je er weer bent, fijn te horen dat alles goed gaat, en indd we vinden het leuk om te lezen dat het goed gaat.
Dat geeft moed, en ik ben blij voor je!
EN top dat je gewoon af gewacht hebt in de mensen massa, geen paniek gehad? Knap hoor!!
PW snap dat je nog niet echt een plekj evoor hebt, maar dat kost tijd en die moet je het geven, rustig aan meid. Denk aan jezelf, pas als jij weer beter bent dan weer eens kijken wat het werk wordt nu kan je toch niet meer doen dan jezelf helen!!!

Petu, zoals ik lees is je ervaring met de hapto goed gegaan, ik ben super happy met mijn hapto, ze brengt me echt terug bij mezelf en mijn gevoel. volgende week woensdag ga ik ook weer. Eindelijk want ik moet inndd weer even terug naar mezelf!

Civ, klinkt minder met je paardje, staat ie daar helemaal in training? Is dan niet helemaal wat goed als e rin 4 maanden weinig schot inzit, ik hoop dat het snel beter gaat en jij eindelijk lekker kan gaan rijden.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:32

Haai Daijano :wave:

Ik blijf me verbazen hoe welkom ik me hier iedere keer voel :o
En idd, was erg fijn om geen paniek te hebben :)

hoe is het met jou nu?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:36

Slaap lekker mensjes :evaw:
Ben naar mn nestje toe..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:38

tuurlijk ben je welkom!!!!

Hier gaat het opzich wel, goeie en slechte dagen, ik probeer mezelf weer te vinden, volgende week heb ik 10 dagen voor mezelf en ik ga ervoor, ik wil gewoon weer wat rust in mijn lijf en in mijn koppie!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:38

Slaap lekker

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:03

Vandaag zomaar lekker bezig geweest, voel me een beetje moe maar verder gaat het goed. Helaas nog niets van mn sollicitaties gehoord, is toch spannend. Vanavond misschien nog even mn een vriendin naar mn paardje, even poetsen, als ze zin heeft anders ga ik morgen weer.

Daijano, mijn paardje heeft 4 maanden op een trainingsstal gestaan. Ze is nu weer "thuis" en daar traint iemand van stal haar verder, ze rijd haar 3x in de week voor mij. We zullen zien of ik er straks ook iets mee kan. Nog even en dan ben je lekker vrij, hou je het nog vol?

PW, snap dat het nog moeilijk voor je is, het is ook nog vers. Hielp het mediteren een beetje en hoe voel je je vandaag?

Sam, je bent altijd welkom hoor, leuk te lezen dat het zo goed met je gaat! Ga zo door.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:04

Ik lees hier positieve dingen over haptonomie. en aangezien ik toch de hele dag weer een beetje achter de computer hang, ben ik eens wat info gaan zoeken erover. Ik denk namelijk dat het ook wel eens heel goed wat voor mij zou kunnen zijn. Ik lijk vaak wel 'vervreemd' van m'n gevoel en zou daar graag beter in contact mee komen.
Op de site van een haptonoom hier in de buurt las ik het volgende:

Wanneer u zich herkent in één of enkele van de volgende situaties:
- u weet goed wat er aan de hand is, maar daarmee verandert het niet
- praten alleen helpt niet (meer)
- als u wel wilt maar niet zo goed kan praten over waar u tegenaan loopt
- u kunt niet meer ontspannen of genieten
- u heeft het gevoel dat u onder een dikke deken leeft, of u heeft depressieve gevoelens
- u piekert (te)veel
- als u steeds maar moe bent of terugkerende lichamelijke klachten heeft
- u heeft vaak angsten
- u vindt dat u te weinig zelfvertrouwen heeft
- u kunt niet verder in rouwverwerking na een verlies
Dan kan haptonomische begeleiding voor u een handreiking zijn

Ik herken mezelf in 8 van de 10 genoemde situaties.
Vaak heb ik ook het gevoel bij m'n psychiater enz. dat ik niet goed onder woorden kan brengen wat me nou precies zo dwars zit. Ik mis er 'iets' aan bij de gesprekken, maar kan niet goed aangeven wat. Mijn denken en mijn gevoel zijn vaak ook zo in strijd met elkaar.
Als ik een lijstje lees op de site van een andere haptonoom herken ik daar ook weer heel veel van.

Aan de ene kant als ik al die info lees denk ik dat het wel eens bij me kan passen, aan de andere kant lijkt het me ook op de een of andere manier eng. En waarom kan ik niet precies aangeven. Misschien bang voor het onbekende?
Daijano en Petulan: Vond jullie het niet eng (spannend) de eerste keer??

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:06

Ben ook benieuwd en wat doet een hapto nou precies? en moet je er een doorverwijzing voor hebben?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:07

@ CIV: Ik ben vanochtend naar stal geweest. Heb de paarden lekker in de wei gezet en hun stallen even gedaan. Wil morgen proberen te longeren, maar moet me er echt toe zetten.
Vanmiddag heb ik weer geen moer gedaan, alleen een beetje internetten, waarvan het laatste uur wel nuttig ;)

En van m'n werk: Het is idd nog vers, dat vergeet ik soms nog wel eens. Veel mensen in mijn omgeving zeggen dat het juist lekker moet zijn, even geen druk meer. Dat is ook wel zo, maar toch is het verdriet er nog niet minder om. Ik had er echt graag willen blijven. Door wat anderen dan zeggen voel ik me zo'n zeur en ik wil me niet aanstellen dus probeer ik me maar groot te houden. Wat dus niet altijd lukt.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 22-04-09 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:10

CIV schreef:
Ben ook benieuwd en wat doet een hapto nou precies? en moet je er een doorverwijzing voor hebben?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik ben zo bang dat ik me niet kan 'openstellen'. Dat ik blokkeer zeg maar. Maar dat is dan ook meteen mijn probleem

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:29

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:03

Mijn logopediste is mijn hapto. Zij werkt holistisch, dus wist al een heleboel over me. Daarom heb ik ook 'gelijk' een behandeling op de bank gehad, waar anderen meestal eerst 2 of 3 praatsessies hebben. Ik vond het niet spannend, ik heb me er echt voor opengesteld omdat ik graag van mn klachten af wil! Het komt er op neer dat wij in de huidige maatschappij heel veel dingen met ons verstand doen en alles verstandelijk beredeneren. Dat zorgt er voor dat je gevoel (lees: je instinct) op de achtergrond komt te staan. Situaties waar je als kind instinctief op reageert worden nu uitgebreid overdacht. Wat vind de buitenwereld, mijn omgeving ervan.

Het gaat er bij mij op dat ik meer op mijzelf let, en niet te veel over mijn eigen grenzen ga voor andere mensen/dingen. Ook zal het me helpen met mn angstklachten en voor meer zelfvertrouwen. Ik vond het wel moeilijk om 'contact' te maken, maar het is me wel gelukt. Mag er verder niet te veel over nadenken van d'r, het is iets wat je moet ervaren en niet overdenken ;)

Ik geloof dat je zelf op een hapto af kan stappen. Wordt vergoed vanuit het potje alternatieve geneeskosten, alhoewel ik niet weet waar het bij mij vanuit gaat omdat het gekoppeld is aan mn logopedie.. :o?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:06

Als ik dit zo lees denk ik dat het voor mij ook wel heel goed kan zijn. Ik ga de haptonoom hier in de buurt maar eens mailen denk ik (bellen durf ik natuurlijk weer niet).

Ik ben vanochtend weer op stal geweest. Dat was geen succes, ik barste in tranen uit. Ik zou het jonge paard even longeren (paard is niet van mijzelf). Laatst heeft iemand anders haar een keer gelongeerd, maar dat is een nogal lomp gegaan. Ik kreeg haar nu helemaal niet meer rechtsom, zo bang was ze. Wat ik al opgebouwd had met dit paard is even fijn door iemand anders afgebroken. Ik had de energie niet om door te zetten, storte gewoon even helemaal in. Dan komt ook meteen die twijfel weer, krijg ik het wel weer goed? Kan ik het wel? enz. Echt even een domper weer.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:44

Ik zit de hele middag al te piekeren of ik het de volgende keer wel weer voor elkaar krijg met het paard. Ben er ziek van...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:11

CIV wat vervelend dat het ook wat minder gaat. Hopelijk blijft de paniekaanval uit. Hier bouwt de spanning zich ondertussen flink op. Mijn vriend baalt er van dat het niet gezellig is en ik voel me er schuldig om en vind dat hij mij dat verwijt. Lastige situatie...

Nog even over het paard: Het paard is van een (hobbymatige) springruiter waar ik al 13 jaar in mijn vrijetijd groom. Zij heeft zelf haar been gebroken, waardoor ze niks kan. De prognose is ook dat dat nog wel een tijd gaat duren. Verder komen er eigenlijk geen andere mensen op stal die kunnen longeren. (Behalve dan de persoon die de vorige keer gelongeerd heeft, maar die mag het nu niet meer doen.) Misschien leg ik mezelf wel teveel druk op nu om het paard te longeren. Zaterdag maar eens met de eigenaar over hebben. Maar eigenlijk wil ik er nu niet mee stoppen, omdat ik het gewoon weer voor elkaar wil krijgen, maar dan speelt die eeuwige faalangst weer op.
(Is het nog te volgen??)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:01

PW ik denk dat Petu wel gelijk heeft, je moet niet over je grenzen heen gaan en je voelt nu zelf ook dat dit nog teveel voor je is. Is er anders niemand die je kan helpen of een vriendin die even een aantal keer kan longeren zodat jij het straks ook weer kan? Of op een andere manier met het paard bezig zijn zodat hij toch zijn aandacht en beweging krijgt? Zou me er vooral niet te druk om proberen te maken, je komt er vast aan uit met de eigenaresse anders bel je haar om te overleggen als je er echt zo mee zit dan ben je er vanaf. (emailen mag ook;)

Ik voel me gelukkig weer wel iets beter, ben blij dat ik thuis ben gebleven maar van de andere kant was ik graag gegaan, is een beetje een dubbel gevoel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:03

Bedankt Petulan en CIV.
Ik ga idd over mijn eigen grens. Als ik zaterdag weer op stal ben ga ik het er met de eigenaar over hebben. Ik kan heel goed met haar praten dus ze begrijpt het wel, daar ben ik gelukkig niet bang voor.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:05

Petulan schreef:
Dat laatste heb ik geleerd bij de hapto O:)

Bedoel je dat je geleerd hebt je eigen grenzen te stellen?
Ik ga er steeds meer voor voelen om ook naar haptonomie te gaan. (Ik heb al een email getypt voor een hapto hier in de buurt, moet hem alleen nog versturen)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:06

Voel je je al wel iets beter en maak je minder druk nu? Hoop dat je goed slaapt vannacht, pas goed op jezelf :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:07

Ik voel me al iets beter ja :j
Heb net ook even gemediteerd, doet me wel goed. Moest even m'n hoofd een beetje leegmaken. (Had vanavond ook een discussie met mijn vriend wat erg vermoeiend was)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:13

Dat ken ik helaas ook die discussies. Goed dat je inzag dat je even moest mediteren, dat is toch alweer een stuk zelf kennis +:)+ . Hoop dat je je snel nog een beetje beter zult voelen, na regen komt zonneschijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:15

Daarom en dat geld voor ons allemaal :)

Morgen heb ik trouwens mijn gesprek bij m'n psychiater. Ben al een beetje zenuwachtig maar het zal wel goedkomen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:49

Pollewoppy schreef:
Petulan schreef:
Dat laatste heb ik geleerd bij de hapto O:)

Bedoel je dat je geleerd hebt je eigen grenzen te stellen?
Ik ga er steeds meer voor voelen om ook naar haptonomie te gaan. (Ik heb al een email getypt voor een hapto hier in de buurt, moet hem alleen nog versturen)

Ja absoluut. Dat is voor mij het uitgangspunt waarom ik die therapie volg. Ik wil het mensen te graag naar de zin maken, in hun 'plaatje' passen enzo. Daardoor doe ik ook dingen waarvan ik later denk: waarom heb ik dat in godsnaam gedaan, dat is helemaal niet mijn manier! :j