Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:22

Het gekke is dat men bij diabetes type 2 duidelijk rekening houdt met hartproblemen, maar bij type 1 vaak niet. Ik heb dat vaker meegemaakt. Aan de bel trekken bij van B. Caroline, je hebt er gewoon recht op.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:50

ja doe ik zeker, ik moet morgen naar C dus reken maar dat ik aan de bel trek

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:38

Voor mij ook een spannende week , morgen krijg ik uitslag van een scan van mijn gewrichten ik heb continu pijn en morgen hoop ik te horen wat er aan de de hand is..

Woensdag een scan van mijn boezem ik heb vorig jaar een goedaardige tumor gehad die is weggehaald maar moet nu ieder jaar op controle en ook woensdag voor de boluswizard ( die was een week opgeschoven) voldoende stress dus deze week.. >;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:45

Jeetje!! We zullen aan je denken en duimen op een goede uitslag!!!
(ben jij heel toevallig ook gechecked op B12 tekort??? Had ik ook zo'n last van m'n gewrichten door!!!)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:47

nee niet naar gekeken maar bedankt voor de tip !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:01

:D Ik kreeg de tip ook van een ander en wat ben ik daar blij mee geweest!!
Een nadeel is wel dat verschillende artsen verschillende waardes als onderwaarde hanteren :(
Mijn 'tipgeefster' had een waarde van 210, wat echt voldoende zou zijn. Toch mocht ze laten spuiten en ze is af van o.a. ontzettende moeiheid, ernstige kramp in vingers en tenen, pijn in knieen, pijn in heupen en kramp in kuiten.
Ik had een waarde van 205. Zou ook 'prima' zijn, maar gelukkig wilde mijn internist het voor een half jaar voor me proberen!!! Mochten m'n klachten niet afnemen, zouden we er weer mee stoppen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:02

kramp herken ik ook heb ik regelmatig in mijn hand mmmm ga er morgen mooi eens over beginnen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:06

De kramp was bij mij zo naar, dat ik bijvoorbeeld een klein dingetje (als pilletje o.i.d.) niet eens op kon pakken of de enveloppen op m'n werk niet vast kon houden om te openen, zonder dat m'n vingers krom schoten van de kramp :P
Ben heel benieuwd!?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:13

Nou ja ik moet 4 weken in het loopgips ! heb een dubbele stressfactuur in minj middenvoetsbeentjes... pffff dacht een ontsteking..nou ja en daar kom je 5 maanden later dus pas achter ..lang leve het ziekenhuis .. -:(-

Fijn met die vorst en feestdagen voor de deur met mijn pootje in het gips !

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:32

jeejtje zeg, sterkte met ej witte voetje

al lezende zie ik dat jullie dingen opnoemen waarvan ik het wel herken maar de artsen niet weten hoe en wat, die kramp en pijnlijke vingers die ik heb, worden volgende week getest door reumatoloog, maar ga dat van die vitamine tekorts straks ook s aankaarten!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:38

nou ik heb een goed gesprek gehad, mijn basaal is aangepast en verder gaan we voorlopig niet over op de wizard, hartfilmpje is aangevraagd en as maandag moet ik naar reumataoloog en loop ik gelijk even langs om suikers door te geven

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:41

Heb je het ook nog over je B12 gehad??

Tootje, wat een ramp zeg!!! Hoop dat je nog een beetje uit de voeten kunt!?!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:45

nee dat ben ik vergeten, heb r ruim 1 uur gezeten, hebben t ook over de sensor gehad maarja sensor moet icm wizard dus dat is ook geen optie voor nu

ik moet eerlijk zeggen dat ik vandaag tot nu super waardes heb;
N 5.1, NO 5.4, nu moet ik m zo effe prikken

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:48

Ze zeggen tegen mij ook wel eens dat ik een briefje mee moet nemen met wat ik moet vragen :P :D
Houd het a.j.b. in gedachten!! Echt onvoorstelbaar wat het kan doen!! (volgens diverse artsen niet, maar mensen uit de praktijk WEL :D )

Fijn dat je waardes nu al zo goed zijn!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:06

uuuh tsja zit nu op 10,1

briefje is idd goeie

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:30

carolinef wat een gedoe zeg.. dan maar liever 4 weken in het gips.. (nou ja) ik had vandaag eindelijk het geprek over de wizard maar word nu weer uitgesteld want ze kan niet vat op mijn suikers krijgen die varieëren nogal haha dus weer een week bloedprikken opschrijven en alles wat ik eet opschrijven incl.hoeveelheden enz. ach ja kan toch nergens heen dus heb tijd zat..

Ook meteen weer mijn jaarlijkse mammagrafie gehad ze hebben vorig jaar een goedaardige tumor weggehaald dus nu ieder jaar controle, was trouwens allemaal goed.....afijn net breekt er een stuk tand af dus straks ook naar de tandarts en dan 4 weken rust !!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:41

JEETJE! Alles komt in drieen zeggen ze wel eens.... Dan heb jij het nu wel gehad!!!

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:58

Jeetje mina zeg wat rot van dat gips!

En ik herken dat B12 tekort ook heel erg! Moet volgende week weer naar de dokter, dan kaart ik het ook gelijk aan.
Zou wel fijn zijn dan kun je er gelijk wat aan doen.

Mijn suiker schommelt als een gek.. Net 23 %) .. Dat is wel een mega uitschieter. Voel me al weken rot zeg..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:41

sterkte tootje!
ik ben er net vanaf... naja 'vanaf'... 3 maanden gips was een drama, ben nu een maand zonder, maar loop nog steeds met krukken... niet handig met die vorst :(

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:38

nee dat zal wel niet,

eevn afkloppen maar tot nu zijn mijn suikers aanvaardbaar vandaag, dag is nog niet vorobij maar goed, fingers crossed

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:04

Vooral niet TE gespannen mee bezig zijn!!! (dat scheelt je écht in de waardes!)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:23

nou pootje zit in het gips , gelukkig niet met onderbeen wat de orthopeed wilde..ivm de suiker ( heeft suiker dus ook voordelen) mooi paars gips en heb mega koude tenen !

Heb nu een soort van paars klompvoetje...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:47

Dat is een klein voordeel.....
Heel veel sterkte ermee!!
Weet niet hoeveel ruimte je ertussen hebt?? Is anders zo'n dingetjes niets, dat je zeg maar kunt 'breken' zodat het enige tijd warmte afgeeft en dat ertussen doen?!?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:55

ik deed gewoon een gebreide sok van mijn vader over het gips heen :P jij blij dat je je onderbeen niet in het het gips hebt..
mijn kuit is na 3 maand gips niks meer van over :o
ik mag morgen weer naar het ziekenhuis...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:54

ik heb zelf vandaag slechte dag, mijn insuline is vannacht op gegeaan en mijn pompje piept en waarschuwt wel maar dat heb ik in mijn slaap steeds uitgedrukt zeg maar, dus toen ik vanochtend opstond (nouja staan ging niet eens meer) en ik suikers prikte gaaf metertje HI aan, dat houdt in, waarde boven de 35, eeeh tsja , nieuwe naald gezet en neiuwe insuline en toen nog licht in mijn hoofd, kids zijn zelf samen naar school gelopen en ik nog eevn uurtje terug in bed, wou nog even slapen maar gign niet want werd door iedreen gebeld waar ik was hoe t ging ed, nu gaat t wel weer maar voel me natuurlijk niet bien, dat gaat dan vandaag ook niet meer komen, maar ach morgen nieuwe dag he