[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:19

Mag ik hier wat vragen over een stijltang?

Ik heb van nature een enorme bos krullen, niks mis mee maar afgelopen zaterdag gingen we uit dus ik dacht stijl haar is ook wel een keertje leuk voor een avondje...dus hup ik met de stijltang in de weer.
Op de verpakking stond alleen gebruiken op droog haar dus dat heb ik gedaan, maar stijl werd het echt niet.
Na lang met veel geduld te mieren met dat ding heb ik het opgegeven met een rare pluizebol stond ik na een uur voor de spiegel.
Gauw mn haar nog een keer gewassen met een maskertje er achteraan, mn haar werd er behoorlijk droog van.

Maar wat heb ik fout gedaan? want de krullen werden wel iets minder krullig maar echt stijl is het niet geworden.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:36

Geen idee :+
Maar misschien zijn je krullen te dominant of iets? :o
Ik krijg deze maand extensions!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:41

Heb je wel beschermingsspul gebruikt? Bij werkt de stijltang dan namelijk ook veel beter(en ik heb steil eigenwijs haar :+).

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:46

Ik heb spul gebruikt van Syoss, voor de bescherming idd.

Heb behoorlijk stevige eigenwijze krullen maar had het idee dat het met dat ding niet echt ging werken, naja dan maar altijd krullen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:29

Ik ga niks met mijn haar doen als het al droog is Cissie, is gigantische pluis. De kapster maakte het ook een beetje nat steeds met een plantenspuit toen ze mijn haar ging doen voor een galafeest.

Ik heb zelf nog niet weer stijl geprobeerd (ik heb het idee dat dat niet staat, maar inmiddels 10 kilo kwijt en dus een minder bol gezicht dus wie weet) maar wilde wel grovere krullen gaan proberen met een stijltang.
Ik denk dat je het best op wat vochtig haar kunt gebruiken, maar niet op nat. En ook gewoon alleen doen als je haar zich dan beter laat bewerken, want het droogt het natuurlijk wel sneller uit. Maar dat werkt net als föhnen (wat ik gok dat jij ook niet doet, net zo min als ik :+).

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:10

Als je de stijltang gebruikt, moet je soms vaker over 1 pluk gaan.
Een belangrijk ding om niet te vergeten is om de pluk echt goed door te kammen (soms wel een paar keer) zo komen alle haren mooi langs elkaar te liggen en heb je minder kans op haarbreuken en pluis.
Je moet ook niet al te dikke plukken pakken, je kan beter een dun plukje pakken die een paar keer goed doorkammen en langzaam de stijltang van boven naar beneden strijken (als je het te snel doet kan het statisch worden, bij mij iig).

Als je echt krullen hebt zul je er veel meer werk aan hebben dan iemand met slag of bijna stijl haar, en als je haar ook nog eens lang is dan ben je toch echt wel effe bezig om het echt mooi te krijgen.

Wat ik altijd doe is, mijn haar in 3 lagen verdelen, onder midden en boven.
Ik begin met een van de zijkanten, zet mijn haar vast met een klem op mijn hoofd, maar laat de onderste laagje los, pluk voor pluk werk ik die af, dan de pluk haar wat ik met de klip vast heb gezet halveren, bovenste pluk weer ef vestzetten, dan doe ik alles weer pluk voor pluk, en als laatste de bovenkant.
Dan begin ik met de andere zijkant, en daarna de achterkant op de zelfde manier (voor de achterkant gebruik ik vaak een spiegeltje om te kijken of het wel goed zit).

Ik ben vaak ik 10 min wel klaar met mijn haar, al is dat van mij maar een hele lichte slag.
Je moet er ook een soort handigheidje in krijgen en gewoon oefenen en daar ruim de tijd voor nemen, want ik denk dat je echt wel een uurtje zit om een krullenbos om te toveren tot stijle lokken.

Maar succes hopelijk heb je wat aan mijn tip, en vergeet het kammen vooral niet!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:12

Stijlen op nat haar is erg slecht.

Het kan ook aan de stijltang liggen, een kruitvat stijltang van 10 euro is natuurlijk niet beter dan een stijltang van Chi van 100 euro. :) Krullen zijn vaak eigenwijs, en hebben een betere stijltang nodig dan iemand met slag bijvoorbeeld. :D
Je kan het beste je haar verdelen; laat het onderste haar los en zet het bovenste vast, wat gladmakende beschermende creme erin, stijlen, volgende losmaken, boven weer vastzetten... Enz... Ná het stijlen altijd wat erin doen, om het ook stijl te houden :)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:16

cissie schreef:
Ik heb spul gebruikt van Syoss, voor de bescherming idd.

Heb behoorlijk stevige eigenwijze krullen maar had het idee dat het met dat ding niet echt ging werken, naja dan maar altijd krullen.

Kan zijn dat het niet warm genoeg is voor je haar. Ik heb ook krullen en heb een steiltang die je op verschillende standen kan zetten qua hitte. Ik heb hem altijd op de hoogste stand staan, (dat is voor kroes krullen!!) anders werkt het niet...! En zo erg gekruld ben ik nou ook weer niet hahaha.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:55

xxxdonja: Soms heb je geen keus... Ik heb zeg maar de zachte versie van wat negers hebben... Want dat van negers kun je volgens mij borstels van maken.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:02

Nemurin schreef:
xxxdonja: Soms heb je geen keus... Ik heb zeg maar de zachte versie van wat negers hebben... Want dat van negers kun je volgens mij borstels van maken.

Heb je het over het stijlen van nat haar of...?

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:36

Al een tijdje wil ik gewoon een leuk kapsel nemen, maar door de bomen zie ik het bos niet meer en heb ik geen idee dus meer wat ik zal doen!

Een kleine eis aan het kapsel is dat het wel in een staart kan. Dit moet, omdat ik een opleiding laboratorium doe en dat is wel zo fijn voor de veiligheids en hygiëne enzo! :P

Heeft iemand een ideetje voor een kapsel dat bij mij past (en aan mijn eis voldoet O:) )

Hier een super geweldige foto van mij... :x
Klik
:o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:39

xxxdonja schreef:
Nemurin schreef:

Heb je het over het stijlen van nat haar of...?

Over het behandelen van nat haar met zo'n stijltang, ja. :+ Al zou ik het liever houden op "een tikje vochtig" - kletsnat haar ga ik nevernooit iets mee doen, dat is echt heel slecht.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:56

cissie schreef:

Ik heb van nature een enorme bos krullen, niks mis mee maar afgelopen zaterdag gingen we uit dus ik dacht stijl haar is ook wel een keertje leuk voor een avondje...dus hup ik met de stijltang in de weer.
Op de verpakking stond alleen gebruiken op droog haar dus dat heb ik gedaan, maar stijl werd het echt niet.
Na lang met veel geduld te mieren met dat ding heb ik het opgegeven met een rare pluizebol stond ik na een uur voor de spiegel.
Gauw mn haar nog een keer gewassen met een maskertje er achteraan, mn haar werd er behoorlijk droog van.

Maar wat heb ik fout gedaan? want de krullen werden wel iets minder krullig maar echt stijl is het niet geworden.

verkeerde stijltang.
ik heb énorm dik haar en een mega krullenbos en die kan ik echt niet temmen met een blokker stijltang hoor.. :)) ik heb er 1 van remington, met keramische platen (geen laag maar dus echt gehele platen!) hierdoor glanst je haar en pluist het niet :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:59

ik denk ook verkeerde stijltang, met mijne vlieg ik zo door een bos krullen
ik heb er ook 1 van remington, super goed ding :j
was iets van 80,- geloof ik

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:04

weet iemand een mooi model kapsel, wat wel de lengte van je haar behoud?

ik wil weer eens iets anders, wat het nu is:
oke hele erge foto maar hier zie je me haar goed :')
met krul:
Afbeelding
stijl:
Afbeelding

moet dus wel bij stijl en krul passen, me haar is al in lagen en korste vallen ong op me oren...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 03:00

Ben vorige week naar de kapper geweest en mijn haar zit vreselijk :\ .. Dit moest het worden..
Afbeelding
..maar dat is het verre van geworden... Ben echt niet blij.. mijn schuine lok is niet meer terug te vinden en ik baal!!
Ik heb het al eens eerder gehad en het was echt supergaaf :j .. dat was weliswaar door mijn eigen kapper geknipt, dit heb ik laten knippen door Hairmaxx.. niet echt een succes, best spijt van ook. Ik zat zo te twijfelen of ik weer mijn haar eraf zou halen, beetje zuur dat het nu zo flut is geworden...

(ik ging gezellig met m'n zus naar de kapper, zij had een andere kapster, zit dan ook erg leuk bij haar)

Morgen bel ik mijn eigen kapper, voel me niet mezelf als ik in de spiegel kijk :o ..

Heeft iemand nog suggesties voor andere leuke korte coupes tot ongeveer aan mijn kaak?
Beetje stoer/sportief/vrouwelijk :D . En anders vraag ik of ze nog iets kan met bovenstaand plaatje :) , daar weet ze vast wel raad mee, dat heeft ze al eens eerder bij mij geknipt, maar wie weet hebben jullie nog ideeën (voor komend seizoen) :) .

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:41

hoe heb je het nu zitten dan? heb je foto?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:45

Wolinlotte, nu ben ik idd ook wel nieuwsgierig hoe het echt eruit ziet! Hopelijk kan je eigen kapster er nog wat aan veranderen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:52

Ben benieuwd hoe het eruit ziet! Mijn haar is ook en keertje min of meer gemilimeterd omdat ze mij wel een leuk oefenobject voor een stageloper vonden :=

Ik laat mijn hoogblonde er nu zo ver uitgroeien tot het heel lelijk is, dan ga ik weer voor zwart denk ik _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:53

_Daniella schreef:
weet iemand een mooi model kapsel, wat wel de lengte van je haar behoud?

ik wil weer eens iets anders, wat het nu is:
oke hele erge foto maar hier zie je me haar goed :')
met krul:
Afbeelding
stijl:
Afbeelding

moet dus wel bij stijl en krul passen, me haar is al in lagen en korste vallen ong op me oren...

Misschien een stuk korter met een schuine pony? :) En veel laagjes zodat het lekker 'wild' lijkt?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:27

Wolinlotte, ik ben ook benieuwd hoe het nu is! Waarom zit het niet? ik heb het ook eens gehad hoor, dat ik voor een leuk kort kapsel ging en ik kon er niets meer mee doen!

Ik ben trouwens enorm aan het twijfelen wat ik met mijn haar ga doen! Laat ik het nu weer groeien of toch maar weer zo'n kapsel zoals Wolinlotte toonde!
Pffff moeilijk! :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:35

cissie schreef:

sterke krullen? := ze zeggen trouwens wel alleen met droog haar, maar bij mij werkt het ook niet als het té droog is. ik was het gewoon, dan föhn en borstel ik het en dan stijlen. meestal is het dan wel droog maar nog n klein beetje vochtig, dan werkt het beter. of misschien ben je wel te snel door je haar gegaan met de stijltang? of je hebt een grotere nodig. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:53

ik heb t kort laten wieken, iedereen zegt ohhh wat leuk, maar ik heb spijt :')

gelukkig groeit mijn haar als kool..

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:21

xDramaQueen schreef:
ik heb t kort laten wieken, iedereen zegt ohhh wat leuk, maar ik heb spijt :')

gelukkig groeit mijn haar als kool..

Wel, langs de ene kant wil ik het weer kort omdat er dan direct een leuk model in zit, langs de andere kant wil ik het lang, maar als dat tegenvalt heb ik dan maanden met het mottige tussen-in kapsel gelopen :+

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:23

Bonjoy schreef:
Ben benieuwd hoe het eruit ziet! Mijn haar is ook en keertje min of meer gemilimeterd omdat ze mij wel een leuk oefenobject voor een stageloper vonden :=

Ik laat mijn hoogblonde er nu zo ver uitgroeien tot het heel lelijk is, dan ga ik weer voor zwart denk ik _O-

Ruilen? Jij mijn haar en ik jouw haar? :)) Qua kleur dan. ;)